coeldrift Napisano 10 Czerwiec 2013 Share Napisano 10 Czerwiec 2013 Witam. W swoim BMW 318i E46 wymieniłem hamulce (tarcze i zaciski) na większe od modelu 330D (średnica starej tarczy to 286 mm, nowej 325 mm). Razem z tarczami wymienione zostały jarzma i pompa hamulcowa (inna średnica wewnętrzna) - oprogramowanie serwisowe BMW nie wskazuje żadnych dodatkowych różnic w układzie hamulcowym między modelem 318i a 330D. Auto jeździ teraz na felgach 18" i szerszych niż fabryczne oponach, a z uwagi na niską masę hamuje rewelacyjnie. W aucie zamontowany został także hak holowniczy oraz rozpórki kielichów zawieszenia przód i tył. W związku z tym chciałbym dokonać przeglądu i zmiany masy własnej pojazdu (masa zwiększyła się w skutek tych modyfikacji). Obecna masa własna to 1360 kg. Czy jest możliwe zwiększenie tej masy? (Ważyłem auto i faktycznie waży 1410 kg). Jeśli tak to gdzie się z tym udać itd. Z góry dzięki i pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 10 Czerwiec 2013 Share Napisano 10 Czerwiec 2013 Czy jest możliwe zwiększenie tej masy? Tylko po co Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 10 Czerwiec 2013 Share Napisano 10 Czerwiec 2013 Obecna masa własna to 1360 kg. Czy jest możliwe zwiększenie tej masy? (Ważyłem auto i faktycznie waży 1410 kg). Tylko żeby się nie okazało, że w zmniejszonej w ten sposób ładowności nie "mieszczą się" pasażerowie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eborg Napisano 10 Czerwiec 2013 Share Napisano 10 Czerwiec 2013 Przeróbka układu hamulcowego ?!?!?!?!?!?!?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 10 Czerwiec 2013 Share Napisano 10 Czerwiec 2013 Przeróbka układu hamulcowego ?!?!?!?!?!?!?! To raczej tylko inna konfiguracja... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 11 Czerwiec 2013 Share Napisano 11 Czerwiec 2013 Przeróbka układu hamulcowego Wymiana tarcz i pompy to raczej nie przeróbka, tylko inna konfiguracja.. lub naprawa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eborg Napisano 11 Czerwiec 2013 Share Napisano 11 Czerwiec 2013 Wymiana tarcz i pompy to raczej nie przeróbka, tylko Inne średnice tarcz , inne zaciski , inna pompa? A co by było gdyby założył tarcze o mniejszej średnicy - to nie przeróbka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 11 Czerwiec 2013 Share Napisano 11 Czerwiec 2013 A co by było gdyby założył tarcze o mniejszej średnicy - to nie przeróbka? Użycie nieodpowiednich części do naprawy? Nie popadajmy w paranoje. Często są dostępne całe kity z homologacją, do konkretnych samochodów, zwiększające skuteczność hamowania. Często jeden model w zależności od wersji silnikowej ma różne hamulce i nie widzę problemu, żeby "polepszyć". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 11 Czerwiec 2013 Share Napisano 11 Czerwiec 2013 A co by było gdyby założył tarcze o mniejszej średnicy - to nie przeróbka? Jeśli nie wykona wymaganej skuteczności hamowania to "N" [ Dodano: 11-06-2013, 09:33 ] .Często jeden model w zależności od wersji silnikowej ma różne hamulce i nie widzę problemu, żeby "polepszyć". zwłaszcza po czipowaniu ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eborg Napisano 11 Czerwiec 2013 Share Napisano 11 Czerwiec 2013 No cóż. Pamiętam czasy kiedy w przekładkach "kurdupli", przewód ham. centralny , robiło się z dwóch sztywnych łączonych w tunelu przewodem elastycznym............ Jak przewód sztywny był za długi , to robiło się harmonijkę na rurze.... Ale te czasy minęły. Co nie znaczy Maćku, że nie masz racji. Rzeczywiście są teraz homologowane zestawy naprawcze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 11 Czerwiec 2013 Share Napisano 11 Czerwiec 2013 przewód ham. centralny , robiło się z dwóch sztywnych łączonych w tunelu przewodem elastycznym............ I to jest własnie przeróbka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eborg Napisano 11 Czerwiec 2013 Share Napisano 11 Czerwiec 2013 I to jest własnie przeróbka Nie jest , a była i nie przeróbka tylko konieczność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coeldrift Napisano 14 Czerwiec 2013 Autor Share Napisano 14 Czerwiec 2013 Cały zestaw hamulców jest od tego samego modelu (BMW E46) ale od mocniejszej wersji silnikowej (3.0D). Generalnie teraz auto z uwagi na stosunkowo małą masę (bardzo lekki silnik) hamuje lepiej niż wersja E46 M3. Chciałbym podnieść masę własną auta po to, żeby sporadycznie móc ciągnąć przyczepę, która ma DMC 1400. Przyczepa na co dzień jeździ przyczepiona do podobnego BMW E46, ale w wersji 6-cylindrowej, która waży 1410 kg (pod nią na zamówienie była wykonana ta przyczepa). Auto ma w dowodzie G 1360, F.1 1785, F.2 1785, O.1 1400, O.2 680. Podpowiecie mi co robić żeby móc tą masę własną podnieść o 40 kg (do 1400 kg)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crackers Napisano 14 Czerwiec 2013 Share Napisano 14 Czerwiec 2013 masa własna,nie ma nic do przyczepy z hamulcem,to określa homologacja, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 14 Czerwiec 2013 Share Napisano 14 Czerwiec 2013 Owszem ma.Jak chłopak pojedzie pustym autem to nie może w sumie dobić do tych 1400 bo przekroczy MW pojazdu ciągnącego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coeldrift Napisano 14 Czerwiec 2013 Autor Share Napisano 14 Czerwiec 2013 Właśnie w tym rzecz. Kiedyś zatrzymał mnie jakiś krokodyl od krokodylków i czepiał się, że DMC przyczepy jest większe niż masa własna pojazdu holującego. Nie ważne, że ja ważę 90 i siedzę w aucie w czasie jazdy i realnie w żaden sposób nie da się doprowadzić do sytuacji, że przyczepa>holownik. Dla niego papierki i cyferki to święta rzecz. Nie chcę nikogo obrażać, ale na prawdę niektórzy mają pałkę/suszarkę zamiast mózgu i czepiają się o cokolwiek byle się doczepić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 14 Czerwiec 2013 Share Napisano 14 Czerwiec 2013 Zasadniczo może być tak, że masa własna zawiera już kierowcę, więc jednak "Krokodyl" mógł mieć rację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 14 Czerwiec 2013 Share Napisano 14 Czerwiec 2013 Dla niego papierki i cyferki to święta rzecz. Ale akurat na drodze weryfikuje się to poprzez masy rzeczywiste. Jedyne czego mógłby się czepić to gdyby F1 przyczepy było większe niż O1 pojazdu ciągnącego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 14 Czerwiec 2013 Share Napisano 14 Czerwiec 2013 Ale akurat na drodze weryfikuje się to poprzez masy rzeczywiste. Jedyne czego mógłby się czepić to gdyby F1 przyczepy było większe niż O1 pojazdu ciągnącego. Powinien zważyć masy rzeczywiste, a potem wygłaszać swoje teorie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.