Skocz do zawartości

Budowa auta gastronomicznego


jancelo

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie i Panie mam taki problem. Posiadam ktore ma DMC7,5 masa wlasna samochodu to okolo 2.100. Obecnie wywalane sa z niego wszystkie fotele ( procz fotela dla kierowcy oraz pasazera) wycianane sa boki auta pod witryne oraz instalowane meble i zabudowa kuchenna. Mam teraz takie pytanie autto jest zarejestrowane w Polsce jako dostawcze. Planuje je zarejestrowac na auto specjalne - gastronomiczne . Oraz zwazyć. Samochod z uwagi na ciasna zabudowe nie ma mozliwosci przewiezienia wiecej niz dodatkowe 50 kg spozywki fast food. Czy jest mozliwosc przy rejestracji oraz ekspertyzie rzeczoznawcy zmienic DMC na 3.5 . Nie chodzi mi o wymiganie sie z podatku - ten moge spokojnie placic. Chodzi tylko ze osoba ktora bedzie poruszac sie tym autem nie ma kat. C...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdyby to byla konstrukcja europejska zapewne tak. Auto jest produkcji USA , bylo rejestrowane w Nimeczech potem w Polsce natomiast teraz jest u mnie. Tak jak mowilem nie interesuje mnie ominiecie podatku 3.5 t rowno juz sie zalicza do chyba do wyzszego tak? Natomiast interesuje mnie tutaj wlasnie taki aspekt gdy samochod jest typowow przystosowany do danej dzialanosci oraz brak mozliwosci przewozenia innych materialow niz zamontowanych na stale w konstrukcji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale interesuje Cię ominięcie uprawnień do kierowania. Jak dla mnie to większe zło niż omijanie podatków. Ja nie widzę opcji zmiany DMC tutaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no mnie tylko chodzi czy prawnie sie da jesli nie trudno trzeba bedzie wliczyc w koszty jednego kursu na C.:) natomiast prywatnie uwarzam ze prawo jest dziwne:) rozumiem jakkby chodzilo o zmiane DMC na wieksza. Ale samochod wyglada jak typowy BUS wiec zminiejszenie na logike nie powinno byc problemem... ech tak czy siak dzieki za szybka odpowiedz. Pozdrawiam!!!!:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

natomiast prywatnie uwarzam ze prawo jest dziwne:)

 

No ja też tak czasem uważam ale nie w tym przypadku. Chcesz jeździć gabarytowo dużym autem na kat. B :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

natomiast prywatnie uwarzam ze prawo jest dziwne:)

 

No ja też tak czasem uważam ale nie w tym przypadku. Chcesz jeździć gabarytowo dużym autem na kat. B :shock:

 

Z drugiej strony, na logikę, jeśli auto waży 2100 i nie będzie przeznaczone do wożenia ładunków, to po kiego mu taka DMC? Spokojnie może mieć mniejsze.

 

A według Ciebie tylko gabaryty decydują o trudności jazdy? To ja się pytam: łatwiej jeździć autem o wymiarach 2,2x4,6 m i np. 4600 DMC przy MW 2100 czy autem o wymiarach 2,5x7,5 m i DMC 3500 przy MW 2800? Zauważ, że w tym przypadku do większego i cięższego (przyjmując MW, bo w temacie chodzi o auto, które nie ma wozić ładunków) auta będą potrzebne uprawnienia kat. B, a do mniejszego i lżejszego kat. C.

 

Jak widać logika i przepisy często nie idą w parze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A według Ciebie tylko gabaryty decydują o trudności jazdy?

 

Oczywiście nie tylko nie upraszczaj.

 

Z drugiej strony, na logikę, jeśli auto waży 2100 i nie będzie przeznaczone do wożenia ładunków, to po kiego mu taka DMC

 

To zmienisz mu DMC :?

 

Dla mnie sprawa wygląda tak kupił gość sobie auto żeby gabarytowo mu pasowało a że wyszło że ma 7,5 t no cóż jakoś to będzie, teraz kombinuje żeby go odchudzić, zmniejszyć DMC po to tylko żeby jeździć ja prawko "B" zamiast jak normalny człowiek pójść i zrobić prawo jazdy "C".

 

Też kiedyś miałem takiego klienta który chciał przerobić Vectrę B na ciężarówkę tylko po to, bo zabrali mu prawko "B" za gorzałę a chciał dalej jeździć tym autem, dlatego potrzebował go zmienić na ciężarowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo zabrali mu prawko "B" za gorzałę a chciał dalej jeździć tym autem, dlatego potrzebował go zmienić na ciężarowy

 

Czyli podnieść DMC powyżej 3,5 tony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli podnieść DMC powyżej 3,5 tony?

 

Nie, chciał tylko zmianę konstrukcyjną na ciężarowy bez ruszania mas, bo skoro można z ciężarowego na osobowy to i w drugą stronę pewnie się da :lol: a jak będzie ciężarowy no to na "C" sobie będzie jeździł :lol: no i następnie poczytaliśmy mu PoRD i przekonał się że tak to się nie da :razz::razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.