IVVO Napisano 30 Lipiec 2014 Share Napisano 30 Lipiec 2014 Polsce ważne jest to co jest w DR przyczepki. I to jest paranoja w naszych przepisach. Mam 5FL na o.2 ma 690kg - nie mogę ciągnąć nawet pustej 750-tki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 30 Lipiec 2014 Share Napisano 30 Lipiec 2014 I to jest paranoja w naszych przepisach.Zgadzam się w całej rozciągłości.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 30 Lipiec 2014 Share Napisano 30 Lipiec 2014 Mam 5FL na o.2 ma 690kg - nie mogę ciągnąć nawet pustej 750-tki Niby tak, ale w taryfikatorze mandatów jest mowa o masie rzeczywistej, więc można by się próbować tą rzeczywistą masą wybronić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arton Napisano 30 Lipiec 2014 Share Napisano 30 Lipiec 2014 tu jest o masie rzeczywistej Art. 62 Pord 1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez: 1) samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus – nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego; 2) samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t – nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej tego samochodu po-większonej o 40%; 3) motocykl lub motorower – nie może przekraczać masy własnej motocykla lub motoroweru, jednak nie może przekraczać 100 kg. 2. Przepis ust. 1 nie dotyczy naczep. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 30 Lipiec 2014 Share Napisano 30 Lipiec 2014 Ja kiedyś dyskutowałem z policjantem na ten temat. Powiedział mi, że taryfikator nie wyczerpuje wszystkich możliwych wykroczeń podlegających postępowaniu mandatowemu. To ujęte w taryfikatorze ma zastosowanie wtedy kiedy policjant zważy przyczepę (pomimo iż w papierach będzie wszystko dobrze) i okaże się iż jest przeładowana, albo okaże się cięższa od samochodu natomiast niezgodność pozycji O1,O2 w dowodzie pojazdu ciągnącego z pozycją F2 w dowodzie przyczepy to inne wykroczenie. Co prawda nie ukarał mnie i pozwolił kontynuować jazdę (ciągnąłem pustą lawetę dwuosiową- dosłownie trzy kilometry) bo stwierdził, że prywatnie to uważa, iż zagrożenia moim zachowaniem nie powoduję ale to była tylko jego dobra wola. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 30 Lipiec 2014 Share Napisano 30 Lipiec 2014 Ja kiedyś dyskutowałem z policjantem na ten temat. Powiedział mi, że taryfikator nie wyczerpuje wszystkich możliwych wykroczeń Miał po prostu podejście podobne do Psuja, w temacie tabeli usterek ,,, Musimy jeszcze wziąć poprawkę, iż co czwarty policjant (podobnie jak diagnosta) czyta przepisy ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 30 Lipiec 2014 Share Napisano 30 Lipiec 2014 Co prawda nie ukarał mnie i pozwolił kontynuować jazdę (ciągnąłem pustą lawetę dwuosiową- dosłownie trzy kilometry) bo stwierdził, że prywatnie to uważa, iż zagrożenia moim zachowaniem nie powoduję ale to była tylko jego dobra wola. Dokładnie. Tym się właśnie można próbować bronić, że masa rzeczywista mieści się w O.1. Natomiast zgadzam się, że jeśli policjant będzie chciał to podstawę znajdzie i ukarze mandatem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 31 Lipiec 2014 Share Napisano 31 Lipiec 2014 w taryfikatorze mandatów jest mowa o masie rzeczywiste Najwyraźniej taryfikator jest zrobiony pod pojazdy o DMC pow 3,5t. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 31 Lipiec 2014 Share Napisano 31 Lipiec 2014 Wystarczyło by zmienić znaczenie rubryk O1 i O2 w DR (no i w DIP-ie) na np. "największa dozwolona masa (rzeczywista?) ciągniętej przyczepy" z lub bez hamulca i nie było by niejasności. Zgodzicie się ze mną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 31 Lipiec 2014 Share Napisano 31 Lipiec 2014 Ustawa mówi o masach rzeczywistych, ale już Dz.U.32 określa to nieco inaczej: §3.4.pkt 4) dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może przekroczyć: (...) c) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta Czyli to co jest w F2 dowodu przyczepy nie może być większe od tego co jest w polu O1 "holownika" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 31 Lipiec 2014 Share Napisano 31 Lipiec 2014 Czyli to co jest w F2 dowodu przyczepy nie może być większe od tego co jest w polu O1 "holownika" I to właśnie jest jeden z najgłupszych zapisów ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 31 Lipiec 2014 Share Napisano 31 Lipiec 2014 iż co czwarty policjant (podobnie jak diagnosta optymistycznie liczysz ..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 31 Lipiec 2014 Share Napisano 31 Lipiec 2014 iż co czwarty policjant (podobnie jak diagnosta optymistycznie liczysz ..... Januszowi tez, od czasu do czasu zdarzy się być optymistą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 31 Lipiec 2014 Share Napisano 31 Lipiec 2014 Czyli to co jest w F2 dowodu przyczepy nie może być większe od tego co jest w polu O1 "holownika" I to właśnie jest jeden z najgłupszych zapisów ,,, Czyli ten zapis też należało by zmienić. Oprócz znaczenia rubryk w DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 31 Lipiec 2014 Share Napisano 31 Lipiec 2014 Było coś, o tym że jak ciągnę przyczepkę o DMC 750 kg G 200 kg i załaduję ją tylko 400 kg to z 02 - 600 kg w DR mogę ciągnąć. Na rynku najczęściej są do kupienia przyczepki o DMC 750 i 600 kg. http://www.przyczepy-brenderup.pl/promocje.html Skody mają 400 - 500 O2. Można gdzieś kupić przyczepę nową o DMC 350 - 400 kg ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 31 Lipiec 2014 Share Napisano 31 Lipiec 2014 Było coś, o tym Najmniej ważne jest, co, gdzie i o czym było, skoro zgodnie z przepisami nie wolno nam ciągnąć pustej przyczepy o dmc 750 mając O2= 600, więc po co nam głupie przepisy ???1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 31 Lipiec 2014 Share Napisano 31 Lipiec 2014 Można gdzieś kupić przyczepę nową o DMC 350 - 400 kg ? Na pewno można, bo w katalogu ITS jest dość spory zakres DMC - mówię o przyczepach krajowych, które najczęściej się trafiają. Jeśli potrzebujesz z niskim DMC to podejrzewam, że producent bez problemu wystawi świadectwo zgodności i tabliczkę na odpowiednią wartość (bo ma takie widełki w homo). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 31 Lipiec 2014 Share Napisano 31 Lipiec 2014 Można gdzieś kupić przyczepę nową o DMC 350 - 400 kg ? Oczywiście, że można, np: http://www.rydwan.eu/katalog/plj [ Dodano: 31-07-2014, 16:05 ] producent bez problemu wystawi świadectwo zgodności i tabliczkę na odpowiednią wartość (bo ma takie widełki w homo). Dokładnie i zarówno przyczepa o DMC 400, jak i 600 czy 750 kg będzie wyglądała identycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 31 Lipiec 2014 Share Napisano 31 Lipiec 2014 Dokładnie i zarówno przyczepa o DMC 400, jak i 600 czy 750 kg będzie wyglądała identycznie. A potem się zmieni holownik, producent wystawi papier i klient będzie chciał w WK podnieść DMC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 31 Lipiec 2014 Share Napisano 31 Lipiec 2014 michal_k, ado takiej o DMC 400 kg to bywa, że dopuszczalny nacisk osi wynosi 750 kg, czy zawsze zmniejszają do poziomu DMC? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 31 Lipiec 2014 Share Napisano 31 Lipiec 2014 Dokładnie i zarówno przyczepa o DMC 400, jak i 600 czy 750 kg będzie wyglądała identycznie. Dokładnie, tak jakoś po polsku ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 31 Lipiec 2014 Share Napisano 31 Lipiec 2014 ado takiej o DMC 400 kg to bywa, że dopuszczalny nacisk osi wynosi 750 kg, czy zawsze zmniejszają do poziomu DMC? O ile dobrze pamiętam to dopasowują nacisk do DMC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 1 Sierpień 2014 Share Napisano 1 Sierpień 2014 O ile dobrze pamiętam to dopasowują nacisk do DMC Co poważnie utrudnia wykonnie zmian konstrukcyjnych podnoszących DMC przyczepy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 1 Sierpień 2014 Share Napisano 1 Sierpień 2014 Co poważnie utrudnia wykonnie zmian konstrukcyjnych podnoszących DMC przyczepy. Zmiany i tak nie mogą podnosić DMC powyżej pierwotnej wartości. Natomiast gdzieniegdzie praktykowane są zmiany danych na oświadczenie producenta, że pojazd był homologowany również z wyższymi danymi (+ wymiana tabliczki). Z drugiej strony, jeśli nacisk byłby 750 kg to z jakiego powodu ograniczać DMC? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 1 Sierpień 2014 Share Napisano 1 Sierpień 2014 Skody mają 400 - 500 O2 Miałem na badaniu forda fiestę z Niemiec, w DR O1=100kg, O2=100kg. Co można tym ciągnąć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.