Skocz do zawartości

ustalenie danych i identyfikacja w aucie powypadkowym z Fra.


stabilo

Rekomendowane odpowiedzi

przecież się nie uparłem tylko się grzecznie pytam

No to odpowiedź już dostałeś. :)

 

[ Dodano: 18-06-2013, 22:42 ]

Na Allegro się pojawi jako zarejestrowany! :x -------no i o to mi właśnie chodzi żeby jaj nie było z tego potem

Tak ale we Francji :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 51
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • stabilo

    10

  • Paprock

    7

  • Grzegorz Łódź

    6

  • aboz

    6

Kiedyś chyba coś podobnego było wałkowane , kiedy możemy zastosować to:

11) w którym w trakcie badania technicznego stwierdzono ślady uszkodzeń lub naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogących stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego – obejmuje sprawdzenie i ocenę stanu technicznego pojazdu oraz spełnienia warunków technicznych, w sposób określony w pkt 0–10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia oraz w pkt 1 działu I załącznika nr 2 do rozporządzenia, odpowiednio do stwierdzonych usterek;

Ustalenie danych jest przecież badaniem technicznym .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i o to mi właśnie chodzi żeby jaj nie było z tego potem

 

-Auto śliskie, uszkodzone, dokumenty wątpliwe, nawet nie stoi na czterech kołach.

-Po kiego to rejestrować?

-Żeby OC płacić?

-Badanie ma być wykonane na stacji i co... przywiozą Ci na lawecie do oględzin złom?

-No bez przesady.

 

-No i to co DARIO64 zapodał:

Cytat:

11) w którym w trakcie badania technicznego stwierdzono ślady uszkodzeń lub naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogących stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego – obejmuje sprawdzenie i ocenę stanu technicznego pojazdu oraz spełnienia warunków technicznych, w sposób określony w pkt 0–10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia oraz w pkt 1 działu I załącznika nr 2 do rozporządzenia, odpowiednio do stwierdzonych usterek;

albo z PoRD:

6) w którym w czasie badania technicznego stwierdzono ślady uszkodzeń lub naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogących stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego;

 

-Według mnie tak powinna wyglądać procedura "uproszczona":

1. WK = pozwolenie czasowe + czerowne blachy.

2. Warsztat, blacharnia, lakiernia = naprawa.

3. SKP = badanie:

skierowany przez starostę albo na wniosek posiadacza pojazdu:

w celu identyfikacji lub ustalenia danych niezbędnych do jego rejestracji;

jeżeli z dokumentów wymaganych do jego rejestracji wynika, że uczestniczył on w wypadku drogowym, lub narusza wymagania ochrony środowiska;

albo:

okresowe badanie techniczne po raz pierwszy jest przeprowadzane przed pierwszą rejestracją pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

-(Nie wiem jakich badań WK będzie wymagał).

-Punkt 1 i 2 kolejność dowolna.

-I sprawa załatwiona.

 

PS:

-a czy badanie skwitujesz w uwagach zaświadczenia:

"w którym w czasie badania technicznego stwierdzono ślady uszkodzeń lub naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogących stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego;" takie jak.......

-To już zależy od... UDS'a jak naprawa zrobiona. :) Tym samym przebrnie proces rejestracji, czy nie-e. :P

 

-Klient to wszystko wie. Najprawdopodobniej posiada Prawo Jazdy, a co za tym idzie ukończył kurs i zdał egzamin, a program nauczania zawiera w sobie budowę i warunki techniczne pojazdów.

"TEMAT 6: Ogólne warunki używania pojazdu.

Warunki techniczne dopuszczenia pojazdów do ruchu drogowego z punktu widzenia bezpieczeństwa: układ kierowniczy, układ hamulcowy, zawieszenie, amortyzatory, ogumienie, światła, sygnał dźwiękowy, prędkościomierz, lusterka, wycieraczki szyb, pasy bezpieczeństwa. Apteczka, gaśnica i trójkąt odblaskowy. Utrzymanie pojazdu w czystości, zwłaszcza szyb i kloszy świateł zewnętrznych."

-Czy potrzeba czegoś więcej, czy może był na wagarach?

-Sami wiecie najlepiej ile to debeściaków od badań i rejestracji podjeżdża na stacje.

 

Dobrej nocy, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-Według mnie tak powinna wyglądać procedura "uproszczona":

 

Dokładnie, bo inaczej ;

 

Na Allegro się pojawi jako zarejestrowany! :x

 

Oraz z ważnym przeglądem i diagnosta w tym pomoże,,,a,

 

bystre baby, jak popatrzy w papiery i tłumaczenia to od razu wyłapie że auto jest po dzwonie i powie że trzeba jeszcze badanie dodatkowe po kolizji

 

Co druga powie, że to tylko tak w umowie piszą, aby wartość obniżyć, a że diagnosta umowy widzieć nie musi to pójdzie na allegro jako nówka nie bita ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co druga powie, że to tylko tak w umowie piszą, aby wartość obniżyć, a że diagnosta umowy widzieć nie musi to pójdzie na allegro jako nówka nie bita ,,,
Chwila, chwila. Jak jest w dokumentach, że uszkodzony to skierowanko ma na bank. Nie wiem jak to wygląda od strony WK, ale wydaje mi się, że jest ono zobowiązane do takich działań po ujawnieniu tej informacji w dokumentach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jak ktoś swoich obowiązków nie wykonuje należycie, to o czym my mówimy. W takiej sytuacji to nawet najostrzejsze restrykcje nic nie wniosą do sprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Witam

Mam samochód I rej. za granicą 2007.04.20, na fakturze zakupu pisze że uszkodzony, samochód jest już po naprawie, mam PC i tablice, mogę za jednym zamachem zrobić OBT+ DIP+ dodatkowe powypadkowe??? cennik: 1.2 + 6.9/1 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na fakturze zakupu pisze że uszkodzony

 

Ale nie oznacza to automatycznie, że pojazd jest powypadkowy lub narusza wymagania ochrony środowiska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na fakturze zakupu pisze że uszkodzony,

Po pierwsze diagnosty nie interesuje faktura,,,

mam PC i tablice

Czyli powinieneś mieć skierowanie z WK "z dokumentów wynika itd" , gdyż w WK faktura jest niezbędna ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściciel może też sam o to wnioskować. Wszystko zależy od tego co jest wpisane na fv tak naprawdę, bo sprawa wygląda tak jak Michał mówi. Uszkodzenie nie musi być powypadkowe i nie musi naruszać ochrony środowiska, a wtedy dod.badanie jest niepotrzebne.

Właściciel musi wiedzieć co chce po prostu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mogę za jednym zamachem zrobić OBT+ DIP+ dodatkowe powypadkowe???

Skoro padło takie pytanie, to znaczy że, albo właściciel, albo WK, wnioskował o to badanie. Reszta diagnosty nie interesuje. :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko ok, tylko ostatnio robiłem samochód z zagranicy, nie miałem faktury, klient nic nie zgłaszał więc zrobiłem OBT a na następny dzień wrócił na powypadkowe bo na fakturze tak pisało i nie zarejestrowali. Wydaje mi się że jak pisze na fakturze że uszkodzony to z automatu WK każe robić powypadkowe. A teraz podobna sprawa, mam samochód I rej. za granicą 13.09.2012 i właśnie pisze na fakturze że uszkodzony i rzeczywiście był powypadkowy bo widziałem. Mam PC i tablice, mogę zrobić ustalenie danych 6.9 + powypadkowe 6.9/1 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściciel musi wiedzieć co chce po prostu.

 

No właśnie

 

Klient z PC ,tablice polskie-białe , data i rej 12/07.2013.,kupiony z komisu.

Klient chce I przed rej,+powypadkowe :shock:

Ja mu na to że jest zarejestrowany ,a pan go uszkodził ,nie taki kupiłem z komisu.......naprawiłem

To jak go komis zarejestrował??

On nie jest zarejestrowany :P ....

Ja sie nie znam- tak mu powiedzieli w WK ,w co wątpię...itd....nie mogliśmy sie dogadać :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko ostatnio robiłem samochód z zagranicy, nie miałem faktury, klient nic nie zgłaszał więc zrobiłem OBT a na następny dzień wrócił na powypadkowe bo na fakturze tak pisało i nie zarejestrowali.

 

No i co w związku z tym? To problem klienta, że próbuje coś ukryć a nie diagnosty. Poza tym nie mogli "nie zarejestrować" tylko powinni skierować na dodatkowe i tyle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym nie mogli "nie zarejestrować" tylko powinni skierować na dodatkowe i tyle...

 

Ok. A jaka wtedy pozycja z cennika Panie "i tyle" ? :)

 

Słuchajcie - to nie do końca tak, że klient ukrywa... Klient może nie wiedzieć, że taka adnotacja go do czegoś obliguje. WK rejestruje, a jednocześnie kieruje na wypadkowe... I jaki ostateczny koszt badania??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzwoniłem do WK i Pani powiedziała że jeżeli na fakturze pisze że uszkodzony to z automaty ma być powypadkowe + "normalne" badanie- jak to Pani powiedziała. Zostaje przy ustaleniu danych + powypadkowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaka wtedy pozycja z cennika Panie "i tyle" ?

 

Zgodnie z rozporządzeniem, Panie i tyle...

 

Pełna wykładnia prawna:

 

PORD

Art. 81

11. Niezależnie od badań, o których mowa w ust. 3-5, dodatkowemu badaniu

technicznemu podlega pojazd:

2) skierowany przez starostę albo na wniosek posiadacza pojazdu:

a) w celu identyfikacji lub ustalenia danych niezbędnych do jego rejestracji,

b) jeżeli z dokumentów wymaganych do jego rejestracji wynika, że uczestniczył on w

wypadku drogowym, lub narusza wymagania ochrony środowiska;

 

Dz.U.2012.996

§ 3. 1. Zakres dodatkowego badania technicznego pojazdu, o którym mowa w art. 81 ust. 11 ustawy:

4) skierowanego przez starostę albo na wniosek posiadacza pojazdu, jeżeli z dokumentów wymaganych do jego rejestracji wynika, że uczestniczył on w wypadku drogowym lub narusza wymagania ochrony środowiska – obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących zespołów i układów, w sposób określony w pkt 0–10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia i w dziale I załącznika nr 2 do rozporządzenia; w przypadku pojazdów, w których stwierdzono wyłącznie naruszenie wymagań ochrony środowiska, przeprowadza się tylko czynności określone w pkt 8 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia;

 

Dz.U.2004.223.2261 z późn. zm.

TABELA OPŁAT ZA BADANIA TECHNICZNE POJAZDÓW

6.9

skierowany przez

starostę lub na wniosek

posiadacza pojazdu

jeżeli z dokumentów wymaganych do jego rejestracji wynika,

że uczestniczył on w wypadku drogowym, lub narusza

wymagania ochrony środowiska

94,00

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. A jaka wtedy pozycja z cennika Panie "i tyle" ?

Jeżeli z dokumentów wynika / kolizja / wypadek / ochrona środowiska to jedna jest pozycja cennika = 94 PLN.

Mówimy o pojeździe sprowadzonym o bliżej nieokreślonej historii i braku dostępu do niej.

Można się zastanawiać nad ochroną środowiska.

Jak starosta stwierdzi lakonicznie (skieruje, w PC info zamieści) naruszenie środowiska to:

-za hałas 20 PLN

-za emisję spalin organoleptycznie 20 PLN

-za emisję przyrządem 20 PLN

-za wycieki 20 PLN

-------------------------------------------------

Razem: 80 PLN (sądząc po sumie rozsądniej byłoby wykonać za 94 zł "całe" i dać se spokój o różnicę wynoszącą 14 złote.)

 

Jeżeli w umowie popiszą "gupoty" w celu zaniżenia kwoty typu: uszkodzona skrzynia, zbita szyba, urwany tył... to jakby cennik takich cudów na wniosek posiadacza nie przewidział. Określać usterki techniczne to może diagnosta :D i policjant. Poza tym wyżej stoi o historii. Nie znamy powodów czy skrzynia padła z przebiegu, braku oleju, czy studzienkę trafiło pod lodem i auto wylądowało w rowie, a szyba zapewne pękła samoistnie i nie ma mowy o żadnym rowerzyście, ale to już tajemnica.

Można pokusić się o rozbieranie liczby porządkowej 5 cennika, lecz wątpię czy pod to załapie się przykładowa skrzynia. Tu są same starosty podejrzenia określonych warunków nie spełnienia.

Lp. 6. 9 cennika odnosi się do dokumentacji przy rejestracji.

Nadmienię jeszcze;

§ 3. 1. Zakres dodatkowego badania technicznego...

pkt. 4) skierowany przez starostę albo na wniosek posiadacza... nic o uszkodzeniach zasadniczych elementach nośnych konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy nie wspomina jak w pkt. 2 na przykład, a zapłacić należy 94 PLN według cennika.

:cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli w umowie popiszą "gupoty" w celu zaniżenia kwoty
nie "gupoty" tylko "gupole" nie dopisali właśnie, że uszkodzona skrzynia biegów tylko napisali na umowie "uszkodzony"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Na umowie" też powinno być w cudzysłowie. :D

I żeby po wujku Googlu nie latać, ani Biblii Wikipedii nie przekopywać;

Poprawna forma to w cudzysłowie. Cudzysłów odmieniamy bowiem tak samo jak rów, a zatem:

M. cudzysłów,

D. cudzysłowu,

C. cudzysłowowi,

B. cudzysłów,

N. cudzysłowem,

Ms. cudzysłowie,

W. cudzysłowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak starosta stwierdzi lakonicznie (skieruje, w PC info zamieści) naruszenie środowiska to:

-za hałas 20 PLN

-za emisję spalin organoleptycznie 20 PLN

-za emisję przyrządem 20 PLN

-za wycieki 20 PLN

 

A co za chiński cennik masz na skp? Bo ja mam taki:

TABELA OPŁAT ZA BADANIA TECHNICZNE POJAZDÓW

6.9

skierowany przez

starostę lub na wniosek

posiadacza pojazdu

jeżeli z dokumentów wymaganych do jego rejestracji wynika,

że uczestniczył on w wypadku drogowym, lub narusza

wymagania ochrony środowiska

94,00

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.