Skocz do zawartości

Paraliż rejestracji po 22 czerwca 2013??


blakop

Rekomendowane odpowiedzi

Wielka filozofia... robisz auto w najprostszej konfiguracji (np blaszak, lub skrzynia dla większych pojazdów), rejestrujesz i po zarejestrowaniu zmieniasz zabudowę, lub odpowiednio wyposażasz pojazd i robisz zmiany konstrukcyjne... :evil:

 

Można i tak - ale wtedy trzeba zakupić pojazd kompletny, a nie podwozie do zabudowy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale wtedy trzeba zakupić pojazd kompletny

Niewątpliwie tak. Ja bym to zrobił tak: zamontował bym (teoretycznie) zabudowę homologowana a następnego dnia wykonał bym zmiany konstrukcyjne w wyniku których zamontowane zostało by potrzebne mi nadwozie :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał_k, wiedząc, że uważasz rejestrację czasową na wniosek za I rej. w kraju, zapewne uważasz, że wystarczy dokonać takiej rejestracji czasowej pojazdu niekompletnego, a pojazd już nie będzie podlegał dopuszczeniu jednostkowemu. O to Ci chodzi, tak? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielka filozofia... robisz auto w najprostszej konfiguracji (np blaszak, lub skrzynia dla większych pojazdów), rejestrujesz i po zarejestrowaniu zmieniasz zabudowę, lub odpowiednio wyposażasz pojazd i robisz zmiany konstrukcyjne... :evil:

 

Jeszcze dołóż różnicę w cenie pomiędzy podwoziem a kompletnym (choćby najtańszym) pojazdem i Twój pomysł zasługuje na uwagę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze dołóż różnicę w cenie pomiędzy podwoziem a kompletnym (choćby najtańszym) pojazdem

 

Różnica wychodzi dopiero przy pojazdach ramowych i specjalistycznych zabudowach, bo na karetkę to zwykły blaszak pójdzie...

 

Jak znam polskich kombinatorów to będzie w firmie zabudowa "dyżurna" montowana w celu rejestracji, potem będzie wracała na "placyk" a na pojazd będzie szła zabudowa specjalistyczna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak znam polskich kombinatorów to będzie w firmie zabudowa "dyżurna" montowana w celu rejestracji

 

Wbrew pozorom nie jest to takie proste...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

potwierdzam, że tak się dzieje. Wystarczy zarejestrować dostawczaka, chocby i najprostszego, by potem w majestacie prawa zrobić z niego w garażu "autobus". Choćby i siedzenia na klej w liczbie 26 w sprinterze na pojedyńczej osi... Taką poprawę bezpieczeństwa mamy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Choćby i siedzenia na klej w liczbie 26 w sprinterze na pojedyńczej osi...

i trafić na "jelenia" coby takie zmiany dopuścił ... :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i trafić na "jelenia" coby takie zmiany dopuścił ... :razz:
Jac wątpisz?? Dzisiaj usłyszałem w x (miejscowość oddalona o 22km) "za 200,PLN bez wjazdu na stację zrobię" to za 500,00PLN i zmiany pewnie klepną.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za 200,PLN bez wjazdu na stację zrobię

 

Przynajmniej się "cenią chłopaki" u mnie w tym samym mieście za 20-30 zł dodatkowo "diagnosta" oglądał aut tylko DR, a teraz poczytałem o nim w gazecie oczywiście w kronice kryminalnej :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i trafić na "jelenia" coby takie zmiany dopuścił

 

I potem jelenia który będzie to klepał na okresowym. Brak fabrycznych punktów to również N na okresowym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potwierdzam, że tak się dzieje. Wystarczy zarejestrować dostawczaka, chocby i najprostszego, by potem w majestacie prawa zrobić z niego w garażu "autobus". Choćby i siedzenia na klej w liczbie 26 w sprinterze na pojedyńczej osi... Taką poprawę bezpieczeństwa mamy...

 

No tak - ale bazą pod autobus jest pojazd już kompletny, który bez problemów można zarejestrować. Z podwoziami ramowymi do zabudowy jest cięższy temat...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj usłyszałem ciekawą wypowiedź. Otóż w jednym z miast powiatowych w moim regionie diagności nie chcą robić np. zmian przeznaczenia (pomoc drogowa), bo twierdzą, że po 22 czerwca nie mogą. Klient powiedział, że traktuje się to jako SAM-a :shock: i po tym terminie nie mogą wykonywać takich badań. Pewnie chodziło o dopuszczenie jednostkowe, ale to mało ważne. Przypadek dotyczył auta, które było zarejestrowane (skrzynia z plandeką) i zostało przebudowane (laweta). Domyślam się, że nie tylko chodziło o zmianę przeznaczenia, ale też zmiany konstrukcyjne. Niemniej jednak dziwne rzeczy słyszę ostatnio na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.