Skocz do zawartości

światła do jazdy dziennej


szwedzki1
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie kolegów. W opcji szukaj nie znalazłem tego co mnie gnębi,dlatego pozwalam sobie zapytać : w golfie ( stan po OBT super) włączały się światła do jazdy dziennej wspólnie z światłami mijania. Negat i odesłałem klienta do warsztatu gdzie dopiero co je zamontowano. Po chwili klient wrócił z warsztatu z opakowaniem od tych świateł,gdzie pięknie napisano że po włączeniu świateł mijania te od jazdy dziennej mogą się świecić bo przechodzą w tryb pracy świateł pozycyjnych. Dla mnie to bzdura i odesłałem klienta by mi nie zawracał gitary. Straciłem 100 zł,i dowiedziałem się że jestem upartym służbistą.Czy ktoś spotkał się z takim opisem i czy to może mieć sens?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 92
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Psuj

    10

  • adam1501

    9

  • JANUSZ60

    15

  • Paprock

    14

Top Posters In This Topic

Posted Images

napisano że po włączeniu świateł mijania te od jazdy dziennej mogą się świecić bo przechodzą w tryb pracy świateł pozycyjnych.

 

Powinny się wtedy ściemnić do ok 1/3 - 1/2 jasności dziennych i powinny być wymontowane żarówki od pozycyjnych. No i odpowiednie oznaczenia na kloszu.

 

Jeśli tak jest to ok.

dzienne.thumb.jpg.f5d09aa50aa7432a426ec97ac9e60798.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś spotkał się z takim opisem i czy to może mieć sens?

Może, pod warunkiem, że homologowane to oświetlenie jest dla dwóch rodzajów świateł oraz po "przejściu" na światła pozycyjne spełnia wymagania warunków technicznych dla tych świateł (liczba, rozmieszczenie...).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ Dodano: 26-07-2013, 16:34 ]

W opcji szukaj nie znalazłem tego co mnie gnęb

 

 

Niedokładnie poczytałeś o światłach do jazdy dziennej.Mówiliśmy tu o światłach, które po włączeniu mijania powinny przygasać do roli pozycyjnych a ciągle świecą zbyt jasno ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Straciłem 100 zł,

a to w jaki sposób :?::?:

skoro wynik OBT był N to 98 w kasie, a jeszcze

dowiedziałem się że jestem upartym służbistą.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z całym szacunkiem panowie,ale tak do końca to mnie nie przekonaliście. Ok,światła do jazdy dziennej mają homologację RL + A,wyjęte są żarówki od świateł pozycyjnych. Ale nadal w naszych przepisach nie znalazłem niczego na ten temat. Światełka RL powinny świecić ok 50% słabiej,jak to zmierzyć ?, Zawsze to jakaś ingerencja w oświetlenie,czy dane autko nie powinno też mieć homologacji na to oświetlenie?. Nadal uważam że albo świecą mijania lub RL i tego będę się trzymał a to że nasze przepisy są jeszcze w powijakach to nie moja broszka.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal uważam że albo świecą mijania lub RL i tego będę się trzymał a to że nasze przepisy są jeszcze w powijakach to nie moja broszka.

 

W jakich powijakach??? Wszystko jest zgodnie z prawem. Masz dzienne, pozycyjne i mijania i wszystkie świecą w odpowiedniej kolejności...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Światełka RL powinny świecić ok 50% słabiej

Gdzie to wyczytałeś ?, bo regulamin 48 EKG mówi ( 0.4 - 1.2 kcd),

jak to zmierzyć ?

Przyrządem, który używamy na co dzień na skp ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i powinny być wymontowane żarówki od pozycyjnych

I na okresowym "N" za brak przednich pozycyji???

 

wyjęte są żarówki od świateł pozycyjnych

I mandat za postój w warunkach niedostatecznej widoczności???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I na okresowym "N" za brak przednich pozycyji???

To już musisz Psuja zapytać, jak było w instrukcji . Pozycyjne należało odłączyć na stałe, czy miały je wyłączać dzienne przygasając,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzienne przejmują funkcję pozycyjnych podczas jazd, czyli jak silnik pracuje, a przynajmniej zapłon jest włączony.

Natomiast pozycje bez udziału tego co wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e-eskape napisał/a:

Natomiast pozycje bez udziału tego co wyżej.

 

Dokładnie, to też miałem na myśli, co włączyć na postoju,,,

 

W takich świałach pozycyjne są zasilane z instalacji smochodu a tylko światła dzienne zasilane mogą być przez automat reagujący na zmianę napięcia w instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyjęte są żarówki od świateł pozycyjnych

Czyli w reflektorze gdzie powinny się świecić światła pozycyjne ich brak, czyli N. Jeżeli już ktoś chce tak zrobić to powinien wymienić reflektory na takie bez pozycyjnych i dołożyć RL + A, bo w przeciwnym wypadku będzie posiadał 4 światła pozycyjne i zaś N.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli w reflektorze gdzie powinny się świecić światła pozycyjne ich brak, czyli N. Jeżeli już ktoś chce tak zrobić to powinien wymienić reflektory na takie bez pozycyjnych

 

A jak reflektor ma homo na HC DC i ma tylko halogen na mijania to też N bo nie ma ksenonu?

 

Pozycja jest tylko w innym miejscu. I po włączeniu samych pozycyjnych, bez odpalania silnika te ledy też się świecą z obniżoną światłością.

Powtórzę jeszcze raz:

Wszystko jest zgodnie z prawem. Masz dzienne, pozycyjne i mijania i wszystkie świecą w odpowiedniej kolejności...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co powiecie na takie cos

Drodzy Klienci Jest mi niezmiernie miło poinformować, o wprowadzeniu na rynek pierwszych lamp LED łączących w jednej obudowie światła przeciwmgłowe i dzienne.

Pierwsze na rynku światła do jazdy dziennej 2 w 1: homologacja ECE R19 F3 E1 na światła dzienne (RL), przeciwmgłowe (B)

Dodatkowa funkcja doświetlania zakrętów (K)

Światła dzienne LED w technologii Light Guide (jednolita linia świetlna)

Światła przeciwmgłowe i doświetlania zakrętów w technologii LED

 

 

http://www.doko.pl/fileadmin/content/aktualnosci/2013-07-18%20LEDriving_FOG/LEDFOG_101_-_prezentacja_produktowa.pdf

 

czy będziecie się zastanawiać czy tak może być

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak reflektor ma homo na HC DC i ma tylko halogen na mijania to też N bo nie ma ksenonu?

Nie, pod warunkiem, że któreś z tych świateł się świeci. Natomiast jak się nie będzie świecić żadne to niestety ale N.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, pod warunkiem, że któreś z tych świateł się świeci.

 

No to inaczej. Tylna lampa zespolona prawa. Ma miejsce na żarówkę p.mgielnego, jest okablowanie, ale ta żarówka fabrycznie nie jest zainstalowana. Też N?

 

Domontowane dwa światła drogowe na orurowaniu. Światła mają miejsce i homo na pozycyjne, ale te żarówki nawet nie mają prawa tam być (ze względu na ograniczoną ilość świateł pozycyjnych). Też N?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co powiecie na takie cos

że jeszcze kierunek plus mijania i zespolona lampa do... SAM-a :D

 

Mnie męczy jednak wędrująca żarówka pozycyjna i czy dodatkowe światła dzienne lub inne lampy mogą przejmować funkcję fabrycznego oświetlenia :?:

To jeszcze powyjmować żarówki kierunkowskazów i takie na gumowych pałąkach przednio-tylne pomontować, a po "dzwonie" zamiast oryginałów zakładać:

że jeszcze kierunek plus mijania i zespolona lampa do... SAM-a

Dodatkowe do jazdy dziennej - to do jazdy dziennej, a nie różne funkcje: pozycja, halogen, szperacz, laser.

Dodatkowe halogeny - to dodatkowe halogeny (z funkcją doświetlania zakrętów, a nie żarówką pozycyjną).

A co z poniższą "pseudo-rzeźbą"???

5ae1a5a93a511_wiata.JPG.cc3509bcadd258588cdd42dc8f62d6ab.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowe do jazdy dziennej - to do jazdy dziennej, a nie różne funkcje:

 

mijania, drogowe, kierunek i pozycyjne w jednym kloszu też Ci przeszkadzają?

 

1348418751_440928540_8-Skoda-fabia-ii-roomster-lewy-przod-pn-oryginal-.jpg

 

Ot, takie mam na aucie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to inaczej. Tylna lampa zespolona prawa. Ma miejsce na żarówkę p.mgielnego, jest okablowanie, ale ta żarówka fabrycznie nie jest zainstalowana. Też N?

Do weryfikacji co jest na oznaczeniu homologacyjnym, jeżeli jest tam oznaczenie dla oświetlenia przeciw mgłowego to powinna być sprawna, czytaj działająca.

Domontowane dwa światła drogowe na orurowaniu. Światła mają miejsce i homo na pozycyjne, ale te żarówki nawet nie mają prawa tam być (ze względu na ograniczoną ilość świateł pozycyjnych). Też N?

Oczywiście, powinny być zamontowane dodatkowe światła drogowe bez świateł pozycyjnych, skoro pojazd jest już w nie (pozycyjne) wyposażony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.