blakop Napisano 7 Sierpień 2014 Share Napisano 7 Sierpień 2014 Wszystkie tablice UE mają obecnie znormalizowany wymiar, choć w wielu krajach są przepisy przejściowe pozwalające zachować dotychczasowe wzory tablic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 7 Sierpień 2014 Share Napisano 7 Sierpień 2014 Wszystkie tablice UE mają obecnie znormalizowany wymiar Czyli w Niemczech nie będzie już tablic motocyklowych o wielkości płyty chodnikowej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 7 Sierpień 2014 Share Napisano 7 Sierpień 2014 No tak - myślałem tylko o samochodach. Masz rację - motocykle i inne motoro-traktory pewnie nie podlegają regulacji... Ale samochodowe są już wszędzie takie same. Nawet Belgia się ostatnio dostosowała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 8 Sierpień 2014 Share Napisano 8 Sierpień 2014 Czyli w Niemczech nie będzie już tablic motocyklowych o wielkości płyty chodnikowej? Z tego co wiem są już mniejsze. Oczywiście tak jak w wielu krajach są przepisy przejściowe pozwalające zachować dotychczasowe wzory tablic.więc stare jeszcze pewnie będą w użytku, choć znając Niemców to wielu wymieni ze względów bezpieczeństwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 15 Wrzesień 2014 Share Napisano 15 Wrzesień 2014 Koledzy nieraz biorę udział w wielu konkursach i właśnie niedawno trafiło się takie pytanie 2. Gdy samochodem osobowym ciągniemy przyczepę to:b) Musimy mieć włączone światła mijania - tak stwierdził organizator konkursu była tam również odpowiedź -możemy mieć włączone światła do jazdy dziennej i udzieliłem takiej odp. bo podparłem się tym Art. 51. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany używać świateł mijania podczas jazdy w warunkach normalnej przejrzystości powietrza. 2. W czasie od świtu do zmierzchu w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, zamiast świateł mijania, kierujący pojazdem może używać świateł do jazdy dziennej. Nie zgodziłem się z tym i napisałem zapytanie i otrzymałem odpowiedź Witam,W odpowiedzi na Pana wątpliwości, wyjaśniliśmy kwestię z autorem pytania. Poniżej wyjaśnienie: Podstawą prawną do pytania i odpowiedzi jest zapis w Ustawie Prawo o Ruchu Drogowym Oddział 9, Holowanie, Art. 31. Punkt 1, podpunkt 2 (załącznik maila) 1. Kierujący może holować pojazd silnikowy tylko pod warunkiem, że: pojazd holujący ma włączone światła mijania również w okresie dostatecznej widoczności; w pytaniu było dokładnie napisanie ciągnięcie przyczepy - nie holowanie pojazdu silnikowego jaka była by wasza odpowiedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 15 Wrzesień 2014 Share Napisano 15 Wrzesień 2014 Holowanie pojazdu silnikowego, to nie ciągnięcie przyczepy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 15 Wrzesień 2014 Share Napisano 15 Wrzesień 2014 Holować można tylko pojazd silnikowy, więc ktoś tam się bardzo zagalopował, ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 15 Wrzesień 2014 Share Napisano 15 Wrzesień 2014 Pisz ponowne odwołanie i wskaż niekompetencje lub błąd autora pytania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 15 Wrzesień 2014 Share Napisano 15 Wrzesień 2014 dostałem taką odpowiedź przed chwilą Witam,Rzeczywiście treść pytania może być niejednoznaczna. Wraz z firmą Hella, zwrócimy się z prośbą o interpretację tego zagadnienia do Wydziału Ruchu Drogowego. Tymczasem anulujemy to pytanie z konkursu (uznając każdą podaną przez uczestników odpowiedź za właściwą). Dziękuję Panu za czujność i okazaną pomoc. -- Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 15 Wrzesień 2014 Share Napisano 15 Wrzesień 2014 Ani się nie mają do kogo zwracać, ani po co I chyba bez forumowej pomocy to wiedziałeś kolego - prawda? Najważniejsze, że Twoje (a do tego PRAWDA) na wierzchu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 19 Grudzień 2015 Share Napisano 19 Grudzień 2015 Szukam i nie mogę znaleźć: Kiedy wprowadzono oznaczenie RL dla świateł dziennych? Czy wprowadził je dopiero Regulamin nr 87 EKG ONZ w 2009 roku? Czy na światłach np. z 2000 roku może istnieć takie oznaczenie? Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 19 Grudzień 2015 Share Napisano 19 Grudzień 2015 Chyba jeszcze wcześniej bo pierwsze światła do jazdy dziennej miało Volvo a było to na początku lat '90. Niestety ale nie pamiętam jakie były oznaczenia na ówczesnych lampach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 19 Grudzień 2015 Share Napisano 19 Grudzień 2015 Chyba jeszcze wcześniej bo pierwsze światła do jazdy dziennej miało Volvo a było to na początku lat '90. OK ale były to wewnętrzne rozwiązania w danym kraju i zakładam?, że nie spełniają obecnego regulaminu nr 87. Czy jeżeli na światłach (konkretnie kierunkowskaz z postojowymi) z roku 2000 jest takie oznaczenie (RL) to czy jest to przypadek czy rzeczywista zgodność z ówczesnym regulaminem. Dlatego moje pytanie. [ Dodano: 21-12-2015, 12:31 ] Odpowiem sobie: DYREKTYWA KOMISJI 97/30/WE z dnia 11 czerwca 1997 r. dostosowująca do postępu technicznego dyrektywę Rady 76/758/EWG odnoszącą się do świateł obrysowych, przednich świateł pozycyjnych (bocznych), tylnych świateł pozycyjnych (bocznych) i świateł stopu pojazdów silnikowych i ich przyczep wprowadza: litery „RL”, na urządzeniach spełniających wymogi niniejszej dyrektywy w odniesieniu do świateł dziennych; Homologacja tych świateł jeszcze wg starej dyrektywy: DYREKTYWA RADY z dnia 27 lipca 1976 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do świateł obrysowych, przednich świateł pozycyjnych (bocznych), tylnych świateł pozycyjnych (bocznych) i świateł stopu pojazdów silnikowych i ich przyczep (76/758/EWG). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gacek Napisano 21 Grudzień 2015 Share Napisano 21 Grudzień 2015 Podłącze się do tematu. Powszechnie wiadomo, że na światłach do jazdy dziennej powinno być oznaczenie "RL". Ale czasami spotykamy się z takimi oznaczeniami: - 00RL, - RL00, - DRL, - RL+, - 0RL, - RL0. Czy to nie jest jakaś typowa chińska kombinacja tak jak z obchodzeniem znaku "CE"? Oczywiście na lampach firm takich jak Hella, Philips itp. zawsze symbol "RL" jest oddzielnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 21 Grudzień 2015 Share Napisano 21 Grudzień 2015 Tu masz przykłady prawidłowych oznaczeń: http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/PDF/?uri=CELEX:31997L0030&from=PL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marttinez_PL Napisano 21 Październik 2022 Share Napisano 21 Październik 2022 W dniu 31.07.2013 o 12:48, adam1501 napisał: Czyli w reflektorze gdzie powinny się świecić światła pozycyjne ich brak, czyli N. Jeżeli już ktoś chce tak zrobić to powinien wymienić reflektory na takie bez pozycyjnych i dołożyć RL + A, bo w przeciwnym wypadku będzie posiadał 4 światła pozycyjne i zaś N. Temat odświeżam ponieważ dyskusja nie zakończyła się wyjaśnieniem problemu Takie jak wyżej stanowisko przedstawił mi diagnosta w dniu 17.10.2022 Jest to błędna interpretacja ponieważ regulacja ECE 48 dopuszcza dezaktywację światła pomimo homologacja. Dezaktywacja musi być trwala Pkt 5.22 Cyt Z wyjątkiem świateł odblaskowych, dane światło uważa się za nieobecne, jeżeli nie można go uruchomić poprzez samą instalację źródła światła lub bezpiecznika, nawet w przypadku gdy takie światło ma znak homologacji. To chyba wyjasnia temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 25 Październik 2022 Share Napisano 25 Październik 2022 Podzielam Twoje zdanie. Wystarczy usunąć oprawki żarówek pozycyjnych z reflektorów głównych i będzie OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 26 Październik 2022 Share Napisano 26 Październik 2022 W dniu 21.10.2022 o 21:20, Marttinez_PL napisał: Jest to błędna interpretacja ponieważ regulacja ECE 48 dopuszcza dezaktywację światła pomimo homologacja. Dezaktywacja musi być trwala Oczywiście, że tak, tylko ma być trwała a nie odłączone poprzez brak żarówki lub bezpiecznika. Natomiast wszelkie przeróbki świateł związane z dołożeniem świateł dziennych są wykonane na zasadzie pozostawienia źródła światła w reflektorze co sprawia, że posiada on takowe, które jest niesprawne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.