Skocz do zawartości

niezgodność mas


malenstwo_001

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Wczoraj miałem problem z autem Hyundai Galloper 2.5D 1998r. na tabliczce znamionowej było 2530 kg DMC, a w dowodzie 2830 kg DMC. Klient mi mówił, że te auta mogą mieć podniesione o ileś procent DMC. DR już miał parę pieczątek z innych stacji. Moje pytanie brzmi więc następująco. Czy spotkaliście się już z takim czymś? Jest w ogóle jest taki zpis, czy klient próbował mnie wkręcić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)Klient mi mówił, że te auta mogą mieć podniesione o ileś procent DMC.(....)

A nie mówił Ci co masz na stacji robić?

Przecież sam sobie odpowiedziałeś:

(….)Jest w ogóle jest taki zpis, czy klient próbował mnie wkręcić?

Przemyśl co napisałeś :ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może klientowi chodziło o zapis dotyczący masy ciągniętej przyczepy. Nie zmienia to faktu, że jest niezgodność danych i trzeba to poprawić.

W ramach ciekawostki: Opel Astra I z Gliwic F1/F2 w DR 1475 kg, na TZ 1520 kg, na wyciągu ze świadectwa homologacji 1510 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zmienia to faktu, że jest niezgodność danych i trzeba to poprawić.

Znając nasze realia, czasem lepiej tego nie dotykać,,,

 

Choćby dlatego,,,

W ramach ciekawostki: Opel Astra I z Gliwic F1/F2 w DR 1475 kg, na TZ 1520 kg, na wyciągu ze świadectwa homologacji 1510 kg.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znając nasze realia, czasem lepiej tego nie dotykać,,,

Nie powiesz mi, że różnica 300 kg to drobnostka. To może być granica wytrzymałości pojazdu. Ja bym się pod tym nie podpisał.

Temat Astry jest w toku. Klienta będę miał na poprawce, więc się dowiem jak to wyszło. Mnie interesują wartości z TZ, bo tylko te mogę porównać z DR. Poza tym WK twierdzi, że te wartości były w św. hom. Oczywiście brak F3, O1 i O2, mimo, że klient ma na oświadczeniu producenta. Szykuje się zatem ciekawa sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównując DR z tabliczką znamionową dość często spotykam się z błędnymi zapisami.

Nie wiem jak na innych stacjach, ale my nie dajemy za to N tylko puszczamy Klienta, a jak się kończy dowód to wtedy na zaświadczeniu wpisujemy poprawne parametry, tak żeby kolejny DR był już zgodny z TZ.

 

Nie wiem czy za dużo nie powiedziałem :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtedy na zaświadczeniu wpisujemy poprawne parametry, tak żeby kolejny DR był już zgodny z TZ.

Wtedy to najczęściej zaczynają się problemy ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może za krótko pracuję w zawodzie, ale wolę nie potwierdzać niezgodności, bo

jak się kończy dowód to wtedy na zaświadczeniu wpisujemy poprawne parametry, tak żeby kolejny DR był już zgodny z TZ.

i wyjdzie na to, że potwierdzałem wcześniej nieprawdę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat Astry jest w toku. Klienta będę miał na poprawce, więc się dowiem jak to wyszło.

Pod warunkiem, że zdąży cokolwiek wyjaśnić do 14 dni,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtedy to najczęściej zaczynają się problemy ,,,
Może za krótko pracuję w zawodzie, ale wolę nie potwierdzać niezgodności, bo

 

Niestety często poprawianie danych w DR odbywa się na zasadzie lokalnego układu pomiędzy SKP i WK :-P Jedne WK poprawią a inne nie tylko każą zmieniać homologację lub TZ a z tym bywa różnie u różnych dealerów :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat Astry jest w toku. Klienta będę miał na poprawce, więc się dowiem jak to wyszło.

Pod warunkiem, że zdąży cokolwiek wyjaśnić do 14 dni,,,

Były telefony z WK i klient jedzie z nowymi danymi. Dodatkowo okazało się, że w wyciągu z homo. są inne naciski osi. Ja wiedziałem, że temat będzie ciekawy, ale że aż tak :cool:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównując DR z tabliczką znamionową dość często spotykam się z błędnymi zapisami.

Nie wiem jak na innych stacjach, ale my nie dajemy za to N tylko puszczamy Klienta, a jak się kończy dowód to wtedy na zaświadczeniu wpisujemy poprawne parametry, tak żeby kolejny DR był już zgodny z TZ.

U mnie postępujemy identycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównując DR z tabliczką znamionową dość często spotykam się z błędnymi zapisami.

Nie wiem jak na innych stacjach, ale my nie dajemy za to N tylko puszczamy Klienta, a jak się kończy dowód to wtedy na zaświadczeniu wpisujemy poprawne parametry, tak żeby kolejny DR był już zgodny z TZ.

U mnie postępujemy identycznie.

 

Ja wystawiam zaświadczenie z "P" w przypadku jednej niezgodności (oczywiście jeżeli pojazd sprawny technicznie) wpisuje poprawną daną i kieruję klienta do WK, jeżeli wszystkie dane w DR różnią się diametralnie od tych z TZ wtedy "N" i kieruję klienta do WK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.