malenstwo_001 Napisano 13 Sierpień 2013 Share Napisano 13 Sierpień 2013 Witam. Wczoraj miałem problem z autem Hyundai Galloper 2.5D 1998r. na tabliczce znamionowej było 2530 kg DMC, a w dowodzie 2830 kg DMC. Klient mi mówił, że te auta mogą mieć podniesione o ileś procent DMC. DR już miał parę pieczątek z innych stacji. Moje pytanie brzmi więc następująco. Czy spotkaliście się już z takim czymś? Jest w ogóle jest taki zpis, czy klient próbował mnie wkręcić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 13 Sierpień 2013 Share Napisano 13 Sierpień 2013 (...)Klient mi mówił, że te auta mogą mieć podniesione o ileś procent DMC.(....) A nie mówił Ci co masz na stacji robić? Przecież sam sobie odpowiedziałeś: (….)Jest w ogóle jest taki zpis, czy klient próbował mnie wkręcić? Przemyśl co napisałeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 13 Sierpień 2013 Share Napisano 13 Sierpień 2013 Może klientowi chodziło o zapis dotyczący masy ciągniętej przyczepy. Nie zmienia to faktu, że jest niezgodność danych i trzeba to poprawić. W ramach ciekawostki: Opel Astra I z Gliwic F1/F2 w DR 1475 kg, na TZ 1520 kg, na wyciągu ze świadectwa homologacji 1510 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 13 Sierpień 2013 Share Napisano 13 Sierpień 2013 Nie zmienia to faktu, że jest niezgodność danych i trzeba to poprawić. Znając nasze realia, czasem lepiej tego nie dotykać,,, Choćby dlatego,,, W ramach ciekawostki: Opel Astra I z Gliwic F1/F2 w DR 1475 kg, na TZ 1520 kg, na wyciągu ze świadectwa homologacji 1510 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 13 Sierpień 2013 Share Napisano 13 Sierpień 2013 Znając nasze realia, czasem lepiej tego nie dotykać,,, Nie powiesz mi, że różnica 300 kg to drobnostka. To może być granica wytrzymałości pojazdu. Ja bym się pod tym nie podpisał.Temat Astry jest w toku. Klienta będę miał na poprawce, więc się dowiem jak to wyszło. Mnie interesują wartości z TZ, bo tylko te mogę porównać z DR. Poza tym WK twierdzi, że te wartości były w św. hom. Oczywiście brak F3, O1 i O2, mimo, że klient ma na oświadczeniu producenta. Szykuje się zatem ciekawa sprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jelon Napisano 13 Sierpień 2013 Share Napisano 13 Sierpień 2013 Porównując DR z tabliczką znamionową dość często spotykam się z błędnymi zapisami. Nie wiem jak na innych stacjach, ale my nie dajemy za to N tylko puszczamy Klienta, a jak się kończy dowód to wtedy na zaświadczeniu wpisujemy poprawne parametry, tak żeby kolejny DR był już zgodny z TZ. Nie wiem czy za dużo nie powiedziałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 13 Sierpień 2013 Share Napisano 13 Sierpień 2013 wtedy na zaświadczeniu wpisujemy poprawne parametry, tak żeby kolejny DR był już zgodny z TZ. Wtedy to najczęściej zaczynają się problemy ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 13 Sierpień 2013 Share Napisano 13 Sierpień 2013 Może za krótko pracuję w zawodzie, ale wolę nie potwierdzać niezgodności, bo jak się kończy dowód to wtedy na zaświadczeniu wpisujemy poprawne parametry, tak żeby kolejny DR był już zgodny z TZ. i wyjdzie na to, że potwierdzałem wcześniej nieprawdę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 13 Sierpień 2013 Share Napisano 13 Sierpień 2013 Temat Astry jest w toku. Klienta będę miał na poprawce, więc się dowiem jak to wyszło. Pod warunkiem, że zdąży cokolwiek wyjaśnić do 14 dni,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 13 Sierpień 2013 Share Napisano 13 Sierpień 2013 Wtedy to najczęściej zaczynają się problemy ,,, Może za krótko pracuję w zawodzie, ale wolę nie potwierdzać niezgodności, bo Niestety często poprawianie danych w DR odbywa się na zasadzie lokalnego układu pomiędzy SKP i WK Jedne WK poprawią a inne nie tylko każą zmieniać homologację lub TZ a z tym bywa różnie u różnych dealerów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 13 Sierpień 2013 Share Napisano 13 Sierpień 2013 Temat Astry jest w toku. Klienta będę miał na poprawce, więc się dowiem jak to wyszło. Pod warunkiem, że zdąży cokolwiek wyjaśnić do 14 dni,,, Były telefony z WK i klient jedzie z nowymi danymi. Dodatkowo okazało się, że w wyciągu z homo. są inne naciski osi. Ja wiedziałem, że temat będzie ciekawy, ale że aż tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 13 Sierpień 2013 Share Napisano 13 Sierpień 2013 Porównując DR z tabliczką znamionową dość często spotykam się z błędnymi zapisami.Nie wiem jak na innych stacjach, ale my nie dajemy za to N tylko puszczamy Klienta, a jak się kończy dowód to wtedy na zaświadczeniu wpisujemy poprawne parametry, tak żeby kolejny DR był już zgodny z TZ. U mnie postępujemy identycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 13 Sierpień 2013 Share Napisano 13 Sierpień 2013 Porównując DR z tabliczką znamionową dość często spotykam się z błędnymi zapisami.Nie wiem jak na innych stacjach, ale my nie dajemy za to N tylko puszczamy Klienta, a jak się kończy dowód to wtedy na zaświadczeniu wpisujemy poprawne parametry, tak żeby kolejny DR był już zgodny z TZ. U mnie postępujemy identycznie. Ja wystawiam zaświadczenie z "P" w przypadku jednej niezgodności (oczywiście jeżeli pojazd sprawny technicznie) wpisuje poprawną daną i kieruję klienta do WK, jeżeli wszystkie dane w DR różnią się diametralnie od tych z TZ wtedy "N" i kieruję klienta do WK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 13 Sierpień 2013 Share Napisano 13 Sierpień 2013 Ja wystawiam zaświadczenie z "P" w przypadku jednej niezgodności Niestety ale takie postępowanie nie ma żadnego umocowania w przepisach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 14 Sierpień 2013 Share Napisano 14 Sierpień 2013 Niestety ale takie postępowanie nie ma żadnego umocowania w przepisach wiem Danielu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.