Skocz do zawartości
abcs

Zabudowa.

Rekomendowane odpowiedzi

abcs

Koledzy, co myślicie o takiej zabudowie? Poproszono mnie o opinię. Jestem ciekaw Waszego zdania. Mnie się to nie podoba. Firma chce zamówić kilka takich zabudów. Ja uważam, że nie jest to projekt do końca przemyślany. Dodam, że pojazd ma przedni napęd a skądinąd wiem o nagminnym przeładowywaniu tych pojazdów.

IMG_0510.thumb.JPG.1ce165a69deaf2affd0ec3ff1e00d499.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Qnick
Koledzy, co myślicie o takiej zabudowie?

 

Jeśli ma homologację to co Ci się nie podoba. A to że będzie miał taki pojazd ładowności z 500 kg to już Cię powinno mniej interesować :razz: a zwłaszcza to że właściciel będzie go przeładowywał regularnie od tego są inne instytucje żeby wyprostować na wiarę gdy będzie jeździł przeładowany :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
abcs
Jeśli ma homologację to co Ci się nie podoba

Tu nie chodzi o kwestie formalne tylko o prywatną opinię. Firma przed zakupem chce o nim porozmawiać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
biker100
to że będzie miał taki pojazd ładowności z 500 kg to już Cię powinno mniej interesować :razz:

mam wątpliwości odnośne sterowalności pojazdu w przypadku gdy te 500kg (na pewno bezie więcej) będzie załadowane w tylnej części pojazdu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Qnick
Firma przed zakupem chce o nim porozmawiać.

 

Jedno zasadnicze pytanie :

 

Ile to ma ładowności ?

Bo skoro ma mało a na to wygląda (zakładając DMC tego pojazdu na 3,5 t) i mają w planach ciągłe przeładowywanie tego to lepiej odradzić dlatego że ostatnio modne są akcje typu ważenie takich busów przez różne organa władzy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Masakra dla mnie.

Praktycznie 50% ładowności masz na tylnym zwisie.

Ciekawe jak to będzie rejestrowane. Homologacja na kontener jako taki zapewne jest - na zabudowę tą kabiną sypialną już niekoniecznie.

 

Generalnie idea zrobienia auta dalekobieżnego (dwie leżanki) na bazie auta klasy lekkiej (do 6,5-7 ton DMC) to średni pomysł. Taki to krajowy wynalazek - nie mam kasy na midluma, ale chcę daleko jeździć... :razz:

Może się to odbić czkawką. Wszystko zależy co wozi - jak lekkie rzeczy no to może, może...

 

Pytanie czy o MASTER, czy MASCOTT?? Może coś o większym rozstawie osi by wzięli??

Co do wag - jeśli to auto o DMC do 3,5t. to faktycznie w papierach będzie miał ładowność kilkaset kg zapewne - a i tak może to być zafałszowane, jeśli homologacja nie będzie uwzględniać kabiny sypialnej i agregatu (a często nie uwzględnia) - jak ITD na wagę zabierze może być zdziwko.

Jeśli to mascot to może to być nawet 6,5t. DMC, wtedy ładowność lepiej wyjdzie oczywiście... Ale bez szału.

 

No to jak miało być szczerze to tyle :)

 

Niech pomyślą o DILY70 - 7 ton DMC, większe rozstawy osi - lepiej by im to autko na tym wyszło... No ale cena większa niż za francuza na pewno...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mecher

Naprawiałem MASCOTT-y o podobnej zabudowie z izotermą, jednak wszystkie miały większy rozstaw osi i na tylnej bliżniaki.

 

A skoro pytają o zdanie to pewnie styropianu woziły nie będą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop
A skoro pytają o zdanie to pewnie styropianu woziły nie będą.

 

Do tego izotermy/chłodni nie trzeba. Ale różnica, czy np. kwiaty będą wozić, czy mrożonki, czy warzywa typu jabłka w skrzyniach itd...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
co myślicie o takiej zabudowie?

wystarczy dokładnie zobaczyć "ramę" +/- 15 cm za tylnym wieszakiem resoru

:faint:

rama.JPG.c9074ecbe32443c1ce3c1884ea6819ec.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop
wystarczy dokładnie zobaczyć "ramę" +/- 15 cm za tylnym wieszakiem resoru

 

No widzę - i co?? :?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mecher
wystarczy dokładnie zobaczyć "ramę" +/- 15 cm za tylnym wieszakiem resoru

 

No widzę - i co?? :?

 

Wyglada na przedłużanie ramy przy użyciu połączeń śrubowych. :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

W mascocie jest to niedozwolone? To jaką techniką przedłużają tam ramę??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
abcs
Praktycznie 50% ładowności masz na tylnym zwisie.

Ciekawe jak to będzie rejestrowane. Homologacja na kontener jako taki zapewne jest - na zabudowę tą kabiną sypialną już niekoniecznie

Właśnie takie jest moje zdanie. Jest to Master. DMC 3500kg, masa własna 2651kg ale mnie na wadze wychodzi więcej. Rama oczywiście jest przedłużona. W Mascocie przy tylnym napędzie problem byłby mniejszy ale tu?!

Twierdzę, że w warunkach zimowych może on mieć duże problemy przy podjeżdżaniu na wzniesienia i na zakrętach, a już nie daj Boże jeśli będzie przeładowany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Qnick
masa własna 2651kg

 

To chyba bez tego kontenera :lol::lol::lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Izoterma/chłodnia + agregat + kabina sypialna (i jeszcze dobrze jakby winda była). I wszystko na aucie 3,5 DMC. Jasne...

 

No ale klient nasz Pan. Kto mu zabroni?

Ostatnio takiego miałem - "Panie - co mi Pan opowiada - skoro jest auto do 3,5 tony a ja nawet 1kg więcej niż te 3500kg nie zamierzam wozić to jak nie da rady?" :evil:

 

Przeładowanie? Przy tej zabudowie i na pojedynczym kole - kiepski pomysł.

 

Zapytaj co wożą, ile itd.

 

Przedłużanie ramy to normalny zabieg, ale nie zawsze i nie wszędzie. 50% na tylnym zwisie przy pojedynczym kole i tego typu zabudowie - hmmm - nie kojarzę takiego rozwiązania... W skrzyniach to owszem.

A różnica wag bierze się z tego co mówiłem - homologacja e uwzględnia kabiny i agregatu z osprzętem. Kolejna luka w przepisach... (byłaby winda też nie było tego w papierach tak naprawdę).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mecher
.

 

Przedłużanie ramy to normalny zabieg, ale nie zawsze i nie wszędzie.

 

Owszem ale nie wyłacznie na połaczeniach śrubowych i to jeszcze bez dodatkowych wzmocnień (których ja tu nie dostrzegłem). Do tego dochodzi ten zwis i "partyzantka" gotowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop
Owszem ale nie wyłacznie na połaczeniach śrubowych

 

A na czym jeszcze? W IVECO mamy śrubowe...

Ze zwisem też może wcale poza homo nie wyszli.

 

A reszta już niestety w gestii właściciela jak to auto wykorzysta.

To jest właśnie w tym najśmieszniejsze dla mnie. Że takie pojazdy mają homologację...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Arton

ciekawi mnie nacisk tylnej osi przy "legalnej' ładowności

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Zajrzyj na stronę RENAULT i będziesz miał. A jak klient rozłoży towar - jego sprawa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mecher
Owszem ale nie wyłacznie na połaczeniach śrubowych

 

A na czym jeszcze? W IVECO mamy śrubowe...

Ze zwisem też może wcale poza homo nie wyszli.

 

Ale masz wzmocnienia lub tzw. "zakładkę".

Tu tego nie widać (albo ja nie widzę)

 

A ogólnie to weż coś czasem na chłopski rozum ........ tu widać dwie śruby, z drugiej strony tej części ramy też są pewnie dwie. Razem 4 na stronę co daje tylko osiem śrub na mocowanie przedłużenia.

Mocowania jednego ucha wieszaka resora miewa cztery a nawet więcej.

 

Oczywiście piszę o tym co widać, bez oględzin z bliska. Bo może się okazać iz jest to trochę inaczej zrobione.

 

[ Dodano: 07-10-2013, 11:57 ]

Pisałem na poprzedniej stronie o dłuższym rozstawie osi i bliżniakach ..... zamomniałem jednak dodać iż były to tylnonapędówki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

No dokładnie - ze zdjęć nie widzę, więc się nie wypowiadam. Nie sądzę jednak, żeby akurat na tym chcieli zaoszczędzić. W innych miejscach na zabudowie się oszczędza...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mecher

Z doświadczenia wiem jedno ........ jeśli byłoby wzmocnienie lub łaczenie na zakładkę, śruby byłyby poprzecznie do długości pojazdu, tu jednak sa podłużnie (to akurat widać dobrze).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Nie wiem - ja tam nic za wyraźnie nie widzę właśnie... Może tak zamalowane, że nie widać?? Nie wiem. Ale na pewno z takiego zdjęcia się na ten temat nie wypowiem.

 

Co nie zmienia stanu faktycznego, że nawet przyjmując poprawne przedłużenie ramy, założenie konstrukcyjne tego pojazdu u samych podstaw jest zwyczajnie chore. Niestety taką mamy mentalność. 3-4 tony ładunku w międzynarodówce mają wozić chłopaki dostawczakiem z prawkiem B no i powstają takie "potworki"...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
To jest właśnie w tym najśmieszniejsze dla mnie. Że takie pojazdy mają homologację...

Ja naiwny myślałem, że takie pojazdy dopuszczali tylko diagności podczas dopuszczeń jednostkowych.

Ciekawe czy badanie zgodności zakończyło by się wynikiem P?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Zapytaj co wożą, ile itd.

 

A jakie to ma znaczenie? Ten będzie woził pierze luzem i będzie ok, a za rok sprzeda złomiarzowi co ołów w akumulatorach załaduje i diagnosta beknie w razie W...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.