Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Proszę o pomoc kolegów diagnostów.

Jak sprawdzić hamulce na trzeciej osi w IVECO model STRALIS (chyba - nie zapamiętałem, ponieważ nie wjechał na stację). z tego co mówią kierowcy to 3 oś opuszcza się i hamuje (uruchamiają się hamulce) dopiero po odpowiednim obciążeniu pojazdu. Do tej pory uruchamiałem takie wynalazki poprzez obciążenie (kazałem załadować pojazd). Teraz trafił się gość, który mówi iż wozi ładunek tylko w nocy , kiedy stacja jest nieczynna. Myślę, że fabryczny komputer by go uruchomił, ale nie posiadam. Czy ktoś ma na to patent?

Napisano

Takiego jeszcze nie miałem na przeglądzie, ale czy po zgaszeniu silnika ośka nie opada ?

Napisano

oś po kombinacjach opuścisz ale hamulce się nie włączają - hyba że chcą mnie oszukać

Napisano
oś po kombinacjach opuścisz ale hamulce się nie włączają

 

Stralis to akurat tak ma, że hamulec na tej podwieszanej osi pojawia się dopiero po obciążeniu pojazdu.

 

Nawet spotkałem się z sytuacjami że diagności zwłaszcza z wojskowych SKP (bo tam trochę Stralisów mają) dawali negatywy z tego powodu i pisali brak h-ca na osi podwieszanej a naprawa odbywała się przez obciążenie pojazdu.

Napisano
Ustaw nad rolką, wyłączyć zapłon-ośka opadnie na rolkę

 

To nie naczepa, tam się tak chyba nie da (nie pamiętam dokładnie)

Napisano
To nie naczepa, tam się tak chyba nie da (nie pamiętam dokładnie)

 

Dobrze pamiętasz z tego co wiem...

Napisano
To nie naczepa, tam się tak chyba nie da (nie pamiętam dokładnie)

Akurat w Stralisie tylko tak da się to zrobić ma ich kilka poczta

Napisano

Chyba o tych samych pocztowych autach mówimy, dziękuję za potwierdzenie zasady działania hamulca, bo myślałem , że w kulki ze mną lecą.

Napisano

Pomiar sił hamowania

§ 2. 1. Pomiar sił hamowania hamulcem roboczym powinien odbywać się przy zachowaniu następujących warunków:

6) jest wskazane, aby podczas przeprowadzania pomiarów osie pojazdu były obciążone, lecz nie więcej niż maksymalny nacisk określony dla danego typu pojazdu; w przypadku pomiarów pojazdu nieobciążonego należy ściśle przestrzegać zasad ekstrapolacji wymienionych w § 4 ust. 2

Napisano
Pomiar sił hamowania

§ 2. 1. Pomiar sił hamowania hamulcem roboczym powinien odbywać się przy zachowaniu następujących warunków:

6) jest wskazane, aby podczas przeprowadzania pomiarów osie pojazdu były obciążone, lecz nie więcej niż maksymalny nacisk określony dla danego typu pojazdu; w przypadku pomiarów pojazdu nieobciążonego należy ściśle przestrzegać zasad ekstrapolacji wymienionych w § 4 ust. 2

 

No i????

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano

W Stralisie z osią wleczoną tak jest, że siła hamowania na niej jest uzależniona od stopnia załadowania pojazdu czyli od ciśnienia powietrza w poduszkach taj osi.

Przy niezaładowanym siła ta jest praktycznie taka jak opory toczenia.

Niektóre OSKP mają urządzenie do dociążania osi przy pomiarze SH na rolkach i wtedy taki pomiar jest możliwy.

Napisano
Chyba o tych samych pocztowych autach mówimy, dziękuję za potwierdzenie zasady działania hamulca, bo myślałem , że w kulki ze mną lecą.

Nie do końca, gdyż miałem takiego i mimo,że opadła oś hamulec nie działał, dzwoniłem do iveco i potwierdzili działanie hamulca pod obciążeniem ponieważ, sterowanie jest od poduszek

Napisano
Dociążacz osi - mówi to coś?

 

Wchodzisz na pakę i skaczesz ???

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano
Pewnie to

 

Ciekawe ile skp w skali kraju ma sprzęt który pozwoli dociążyć oś podczas badania...

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano
Pewnie to

 

Ciekawe ile skp w skali kraju ma sprzęt który pozwoli dociążyć oś podczas badania...

 

Ja nie mam a to nowa /roczna OSKP/... :(

ale znam jedną, która ma taki dociążacz :)

Napisano

Tyle zachodu i wyposażenia dla jednej osi :D Dlatego trzeba włączyć komplikator

Napisano

A ja zastanawiam się nad czyms innym.

Na zdjęciu są typowe siłowniki hydrauliczne, czyżby była potrzebna na stacji dodatkowa instalacja do używania w/w ?

Czy raczej co bardziej na miejscu jest to juz przerobione na układ powietrzny ? Jednak w tym wypadku ciśnienie w tłoczysku bedzie mniejsze.

 

Tak z ciekawości pytam ...

Napisano
Tyle zachodu i wyposażenia dla jednej osi

tylko co da dociążanie osi, gdy siła hamowania zależy od ciśnienia w poduszkach zawieszenia

 

żeby zadziałało to trzeba dociążyć przez zawieszenie ... :lol:

Wszystkie drogi prowadzą do . . .

... trumny

Napisano
Na zdjęciu są typowe siłowniki hydrauliczne, czyżby była potrzebna na stacji dodatkowa instalacja do używania w/w ?

 

Do tego idą jeszcze liny albo łańcuchy które przekłada się przez oś i wtedy siłownik ją dociąga do rolki lub zaczepia sie to o odpowiednie otwory w ramie pojazdu.

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano
Do tego idą jeszcze liny albo łańcuchy które przekłada się przez oś i wtedy siłownik ją dociąga do rolki lub zaczepia sie to o odpowiednie otwory w ramie pojazdu.

Jak zwykle następne urządzenie "zbędne" tak jak WN 400 i parę innych

Napisano
Jak zwykle następne urządzenie "zbędne" tak jak WN 400 i parę innych

WN400 jak najbardziej potrzebny!

Kolega robiąc OBT podczas kontroli SKP mało co uprawnień nie stracił bo WN400 nie podłączył przy badaniu zestawu pojazdu...

 

Natomiast mam już na koncie rozpakowywanie Precyzji Truck po kilku latach od jej zainstalowania na OSKP na którą przyszedłem .pracować.. :cool:

 

[ Dodano: 06-11-2013, 16:39 ]

żeby zadziałało to trzeba dociążyć przez zawieszenie ... :lol:

 

To samo osiągnąłbyś spinając ramę podwozia z belką tej osi za pomocą np. mocnego pasa do mocowania ładunku i obciążając przez napinanie tego pasa...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.