Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

DMG1

Jak sprawdzić hamulce na 3 osi (unoszonej)?

Polecane posty

DMG1

Proszę o pomoc kolegów diagnostów.

Jak sprawdzić hamulce na trzeciej osi w IVECO model STRALIS (chyba - nie zapamiętałem, ponieważ nie wjechał na stację). z tego co mówią kierowcy to 3 oś opuszcza się i hamuje (uruchamiają się hamulce) dopiero po odpowiednim obciążeniu pojazdu. Do tej pory uruchamiałem takie wynalazki poprzez obciążenie (kazałem załadować pojazd). Teraz trafił się gość, który mówi iż wozi ładunek tylko w nocy , kiedy stacja jest nieczynna. Myślę, że fabryczny komputer by go uruchomił, ale nie posiadam. Czy ktoś ma na to patent?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64

Takiego jeszcze nie miałem na przeglądzie, ale czy po zgaszeniu silnika ośka nie opada ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DMG1

oś po kombinacjach opuścisz ale hamulce się nie włączają - hyba że chcą mnie oszukać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick
oś po kombinacjach opuścisz ale hamulce się nie włączają

 

Stralis to akurat tak ma, że hamulec na tej podwieszanej osi pojawia się dopiero po obciążeniu pojazdu.

 

Nawet spotkałem się z sytuacjami że diagności zwłaszcza z wojskowych SKP (bo tam trochę Stralisów mają) dawali negatywy z tego powodu i pisali brak h-ca na osi podwieszanej a naprawa odbywała się przez obciążenie pojazdu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IVVO

Ustaw nad rolką, wyłączyć zapłon-ośka opadnie na rolkę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick
Ustaw nad rolką, wyłączyć zapłon-ośka opadnie na rolkę

 

To nie naczepa, tam się tak chyba nie da (nie pamiętam dokładnie)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
To nie naczepa, tam się tak chyba nie da (nie pamiętam dokładnie)

 

Dobrze pamiętasz z tego co wiem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IVVO
To nie naczepa, tam się tak chyba nie da (nie pamiętam dokładnie)

Akurat w Stralisie tylko tak da się to zrobić ma ich kilka poczta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Poczta + wojsko - to główni klienci flotowi IPL w kraju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DMG1

Chyba o tych samych pocztowych autach mówimy, dziękuję za potwierdzenie zasady działania hamulca, bo myślałem , że w kulki ze mną lecą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pensioner

Pomiar sił hamowania

§ 2. 1. Pomiar sił hamowania hamulcem roboczym powinien odbywać się przy zachowaniu następujących warunków:

6) jest wskazane, aby podczas przeprowadzania pomiarów osie pojazdu były obciążone, lecz nie więcej niż maksymalny nacisk określony dla danego typu pojazdu; w przypadku pomiarów pojazdu nieobciążonego należy ściśle przestrzegać zasad ekstrapolacji wymienionych w § 4 ust. 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Pomiar sił hamowania

§ 2. 1. Pomiar sił hamowania hamulcem roboczym powinien odbywać się przy zachowaniu następujących warunków:

6) jest wskazane, aby podczas przeprowadzania pomiarów osie pojazdu były obciążone, lecz nie więcej niż maksymalny nacisk określony dla danego typu pojazdu; w przypadku pomiarów pojazdu nieobciążonego należy ściśle przestrzegać zasad ekstrapolacji wymienionych w § 4 ust. 2

 

No i????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pensioner

Dociążacz osi - mówi to coś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1

W Stralisie z osią wleczoną tak jest, że siła hamowania na niej jest uzależniona od stopnia załadowania pojazdu czyli od ciśnienia powietrza w poduszkach taj osi.

Przy niezaładowanym siła ta jest praktycznie taka jak opory toczenia.

Niektóre OSKP mają urządzenie do dociążania osi przy pomiarze SH na rolkach i wtedy taki pomiar jest możliwy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IVVO
Chyba o tych samych pocztowych autach mówimy, dziękuję za potwierdzenie zasady działania hamulca, bo myślałem , że w kulki ze mną lecą.

Nie do końca, gdyż miałem takiego i mimo,że opadła oś hamulec nie działał, dzwoniłem do iveco i potwierdzili działanie hamulca pod obciążeniem ponieważ, sterowanie jest od poduszek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Dociążacz osi - mówi to coś?

 

Wchodzisz na pakę i skaczesz ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź

Pewnie to

eb4cc70bc7b0f412a8daddf02f4d73f0.thumb.jpg.e37514c4b39060c8deb34b9692bdc3c7.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Pewnie to

 

Ciekawe ile skp w skali kraju ma sprzęt który pozwoli dociążyć oś podczas badania...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Pewnie to

 

Ciekawe ile skp w skali kraju ma sprzęt który pozwoli dociążyć oś podczas badania...

 

Ja nie mam a to nowa /roczna OSKP/... :(

ale znam jedną, która ma taki dociążacz :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IVVO

Tyle zachodu i wyposażenia dla jednej osi :D Dlatego trzeba włączyć komplikator

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mecher

A ja zastanawiam się nad czyms innym.

Na zdjęciu są typowe siłowniki hydrauliczne, czyżby była potrzebna na stacji dodatkowa instalacja do używania w/w ?

Czy raczej co bardziej na miejscu jest to juz przerobione na układ powietrzny ? Jednak w tym wypadku ciśnienie w tłoczysku bedzie mniejsze.

 

Tak z ciekawości pytam ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
Tyle zachodu i wyposażenia dla jednej osi

tylko co da dociążanie osi, gdy siła hamowania zależy od ciśnienia w poduszkach zawieszenia

 

żeby zadziałało to trzeba dociążyć przez zawieszenie ... :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Na zdjęciu są typowe siłowniki hydrauliczne, czyżby była potrzebna na stacji dodatkowa instalacja do używania w/w ?

 

Do tego idą jeszcze liny albo łańcuchy które przekłada się przez oś i wtedy siłownik ją dociąga do rolki lub zaczepia sie to o odpowiednie otwory w ramie pojazdu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IVVO
Do tego idą jeszcze liny albo łańcuchy które przekłada się przez oś i wtedy siłownik ją dociąga do rolki lub zaczepia sie to o odpowiednie otwory w ramie pojazdu.

Jak zwykle następne urządzenie "zbędne" tak jak WN 400 i parę innych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Jak zwykle następne urządzenie "zbędne" tak jak WN 400 i parę innych

WN400 jak najbardziej potrzebny!

Kolega robiąc OBT podczas kontroli SKP mało co uprawnień nie stracił bo WN400 nie podłączył przy badaniu zestawu pojazdu...

 

Natomiast mam już na koncie rozpakowywanie Precyzji Truck po kilku latach od jej zainstalowania na OSKP na którą przyszedłem .pracować.. :cool:

 

[ Dodano: 06-11-2013, 16:39 ]

żeby zadziałało to trzeba dociążyć przez zawieszenie ... :lol:

 

To samo osiągnąłbyś spinając ramę podwozia z belką tej osi za pomocą np. mocnego pasa do mocowania ładunku i obciążając przez napinanie tego pasa...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.