DMG1 Napisano 5 Listopad 2013 Share Napisano 5 Listopad 2013 Proszę o pomoc kolegów diagnostów. Jak sprawdzić hamulce na trzeciej osi w IVECO model STRALIS (chyba - nie zapamiętałem, ponieważ nie wjechał na stację). z tego co mówią kierowcy to 3 oś opuszcza się i hamuje (uruchamiają się hamulce) dopiero po odpowiednim obciążeniu pojazdu. Do tej pory uruchamiałem takie wynalazki poprzez obciążenie (kazałem załadować pojazd). Teraz trafił się gość, który mówi iż wozi ładunek tylko w nocy , kiedy stacja jest nieczynna. Myślę, że fabryczny komputer by go uruchomił, ale nie posiadam. Czy ktoś ma na to patent? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 6 Listopad 2013 Share Napisano 6 Listopad 2013 Takiego jeszcze nie miałem na przeglądzie, ale czy po zgaszeniu silnika ośka nie opada ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DMG1 Napisano 6 Listopad 2013 Autor Share Napisano 6 Listopad 2013 oś po kombinacjach opuścisz ale hamulce się nie włączają - hyba że chcą mnie oszukać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 6 Listopad 2013 Share Napisano 6 Listopad 2013 oś po kombinacjach opuścisz ale hamulce się nie włączają Stralis to akurat tak ma, że hamulec na tej podwieszanej osi pojawia się dopiero po obciążeniu pojazdu. Nawet spotkałem się z sytuacjami że diagności zwłaszcza z wojskowych SKP (bo tam trochę Stralisów mają) dawali negatywy z tego powodu i pisali brak h-ca na osi podwieszanej a naprawa odbywała się przez obciążenie pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 6 Listopad 2013 Share Napisano 6 Listopad 2013 Ustaw nad rolką, wyłączyć zapłon-ośka opadnie na rolkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 6 Listopad 2013 Share Napisano 6 Listopad 2013 Ustaw nad rolką, wyłączyć zapłon-ośka opadnie na rolkę To nie naczepa, tam się tak chyba nie da (nie pamiętam dokładnie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 6 Listopad 2013 Share Napisano 6 Listopad 2013 To nie naczepa, tam się tak chyba nie da (nie pamiętam dokładnie) Dobrze pamiętasz z tego co wiem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 6 Listopad 2013 Share Napisano 6 Listopad 2013 To nie naczepa, tam się tak chyba nie da (nie pamiętam dokładnie) Akurat w Stralisie tylko tak da się to zrobić ma ich kilka poczta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 6 Listopad 2013 Share Napisano 6 Listopad 2013 Poczta + wojsko - to główni klienci flotowi IPL w kraju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DMG1 Napisano 6 Listopad 2013 Autor Share Napisano 6 Listopad 2013 Chyba o tych samych pocztowych autach mówimy, dziękuję za potwierdzenie zasady działania hamulca, bo myślałem , że w kulki ze mną lecą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pensioner Napisano 6 Listopad 2013 Share Napisano 6 Listopad 2013 Pomiar sił hamowania § 2. 1. Pomiar sił hamowania hamulcem roboczym powinien odbywać się przy zachowaniu następujących warunków: 6) jest wskazane, aby podczas przeprowadzania pomiarów osie pojazdu były obciążone, lecz nie więcej niż maksymalny nacisk określony dla danego typu pojazdu; w przypadku pomiarów pojazdu nieobciążonego należy ściśle przestrzegać zasad ekstrapolacji wymienionych w § 4 ust. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 6 Listopad 2013 Share Napisano 6 Listopad 2013 Pomiar sił hamowania§ 2. 1. Pomiar sił hamowania hamulcem roboczym powinien odbywać się przy zachowaniu następujących warunków: 6) jest wskazane, aby podczas przeprowadzania pomiarów osie pojazdu były obciążone, lecz nie więcej niż maksymalny nacisk określony dla danego typu pojazdu; w przypadku pomiarów pojazdu nieobciążonego należy ściśle przestrzegać zasad ekstrapolacji wymienionych w § 4 ust. 2 No i???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pensioner Napisano 6 Listopad 2013 Share Napisano 6 Listopad 2013 Dociążacz osi - mówi to coś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 6 Listopad 2013 Share Napisano 6 Listopad 2013 W Stralisie z osią wleczoną tak jest, że siła hamowania na niej jest uzależniona od stopnia załadowania pojazdu czyli od ciśnienia powietrza w poduszkach taj osi. Przy niezaładowanym siła ta jest praktycznie taka jak opory toczenia. Niektóre OSKP mają urządzenie do dociążania osi przy pomiarze SH na rolkach i wtedy taki pomiar jest możliwy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 6 Listopad 2013 Share Napisano 6 Listopad 2013 Chyba o tych samych pocztowych autach mówimy, dziękuję za potwierdzenie zasady działania hamulca, bo myślałem , że w kulki ze mną lecą. Nie do końca, gdyż miałem takiego i mimo,że opadła oś hamulec nie działał, dzwoniłem do iveco i potwierdzili działanie hamulca pod obciążeniem ponieważ, sterowanie jest od poduszek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 6 Listopad 2013 Share Napisano 6 Listopad 2013 Dociążacz osi - mówi to coś? Wchodzisz na pakę i skaczesz ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 6 Listopad 2013 Share Napisano 6 Listopad 2013 Pewnie to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 6 Listopad 2013 Share Napisano 6 Listopad 2013 Pewnie to Ciekawe ile skp w skali kraju ma sprzęt który pozwoli dociążyć oś podczas badania... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 6 Listopad 2013 Share Napisano 6 Listopad 2013 Pewnie to Ciekawe ile skp w skali kraju ma sprzęt który pozwoli dociążyć oś podczas badania... Ja nie mam a to nowa /roczna OSKP/... ale znam jedną, która ma taki dociążacz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 6 Listopad 2013 Share Napisano 6 Listopad 2013 Tyle zachodu i wyposażenia dla jednej osi Dlatego trzeba włączyć komplikator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 6 Listopad 2013 Share Napisano 6 Listopad 2013 A ja zastanawiam się nad czyms innym. Na zdjęciu są typowe siłowniki hydrauliczne, czyżby była potrzebna na stacji dodatkowa instalacja do używania w/w ? Czy raczej co bardziej na miejscu jest to juz przerobione na układ powietrzny ? Jednak w tym wypadku ciśnienie w tłoczysku bedzie mniejsze. Tak z ciekawości pytam ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 6 Listopad 2013 Share Napisano 6 Listopad 2013 Tyle zachodu i wyposażenia dla jednej osi tylko co da dociążanie osi, gdy siła hamowania zależy od ciśnienia w poduszkach zawieszenia żeby zadziałało to trzeba dociążyć przez zawieszenie ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 6 Listopad 2013 Share Napisano 6 Listopad 2013 Na zdjęciu są typowe siłowniki hydrauliczne, czyżby była potrzebna na stacji dodatkowa instalacja do używania w/w ? Do tego idą jeszcze liny albo łańcuchy które przekłada się przez oś i wtedy siłownik ją dociąga do rolki lub zaczepia sie to o odpowiednie otwory w ramie pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 6 Listopad 2013 Share Napisano 6 Listopad 2013 Do tego idą jeszcze liny albo łańcuchy które przekłada się przez oś i wtedy siłownik ją dociąga do rolki lub zaczepia sie to o odpowiednie otwory w ramie pojazdu. Jak zwykle następne urządzenie "zbędne" tak jak WN 400 i parę innych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 6 Listopad 2013 Share Napisano 6 Listopad 2013 Jak zwykle następne urządzenie "zbędne" tak jak WN 400 i parę innych WN400 jak najbardziej potrzebny! Kolega robiąc OBT podczas kontroli SKP mało co uprawnień nie stracił bo WN400 nie podłączył przy badaniu zestawu pojazdu... Natomiast mam już na koncie rozpakowywanie Precyzji Truck po kilku latach od jej zainstalowania na OSKP na którą przyszedłem .pracować.. [ Dodano: 06-11-2013, 16:39 ] żeby zadziałało to trzeba dociążyć przez zawieszenie ... To samo osiągnąłbyś spinając ramę podwozia z belką tej osi za pomocą np. mocnego pasa do mocowania ładunku i obciążając przez napinanie tego pasa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.