Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

majewski_adr

Zmiany konstrukcyjne

Polecane posty

majewski_adr

Witam

Drodzy koledzy jak wybrnąć z sytuacji gdy zmieniamy liczbę miejsc w samochodzie z 4 na 5 , oczywiście bierzemy pod uwagę ,że pojazd jest konstrukcyjnie do tego przystosowany. Czy powinniśmy zmienić ładowność , bądź mase własną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
jak wybrnąć

 

Czemu wybrnąć?

 

z 4 na 5 ... ... Czy powinniśmy zmienić ładowność , bądź mase własną?

 

Jeśli to zwykła kanapa z tyłu to nic się nie zmieni poza ilością miejsc. Piąty pas nie waży tyle, aby znacząco się coś zmieniło...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
eborg
Piąty pas nie waży tyle, aby znacząco się coś zmieniło...

Pomijając temat , że pewnie był tam od zawsze ... :-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz
Piąty pas nie waży tyle, aby znacząco się coś zmieniło...

Pomijając temat , że pewnie był tam od zawsze ... :-D

Alebo we czasie II etapu został wrzucony do bagażnika :x

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janmarek
rodzy koledzy jak wybrnąć z sytuacji gdy zmieniamy liczbę miejsc w samochodzie z 4 na 5 , oczywiście bierzemy pod uwagę ,że pojazd jest konstrukcyjnie do tego przystosowany. Czy powinniśmy zmienić ładowność , bądź mase własną?

Nic w takim samochodzie się nie zmienia.

Stary numer salonów sprzedaży w latach gdy opłacało sie miec sam.ciężarowy. :-P Z 5 miejscowego robiło się 4 miejscowy ,ściągało się sirodkowy zagłówek,chowało się pas i (ciekawa rzecz bo oni mogli)zmieniało sie tab. znamionowa na większą ładowność (ponad 500 kg) :-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock
Drodzy koledzy jak wybrnąć z sytuacji gdy zmieniamy liczbę miejsc w samochodzie z 4 na 5 (...)

Mniej więcej tak:

OPIS ZMIAN DOKONANYCH W POJEŹDZIE

I. Opis zmian:

W przedstawionym do badania pojeździe nastąpiła zmiana miejsc do siedzenia z 4 na 5.

Badany pojazd posiada następujące siedzenia;

- dwa przednie fotele z trzypunktowymi miejscami mocowania pasów bezpieczeństwa oraz zagłówkami w oparciach,

- trzyosobową tylną kanapę z pasami bezpieczeństwa mocowanymi w trzech punktach,

albo z dwoma miejscami z pasami trzypunktowymi i jedno środkowe miejsce z pasem dwupunktowym (biodrowym)

oraz oparciem z trzema/dwoma zagłówkami.

Miejsca do siedzenia (siedziska, oparcia), zagłówki, pasy bezpieczeństwa oryginalne/fabryczne

zamontowane z wykorzystaniem punktów mocowania wskazanych przez producenta.

Ia. Odpowiednie zdjęcia zmian:

Plik JPG, JPG, JPG...

II. Ocena dokonanych zmian*):

1. Dokonane zmiany są zgodne z przepisami ustawy i rozporządzenia o warunkach technicznych.

III. Nowe dane techniczne pojazdu po dokonaniu zmian:

IV. Uwagi:

1. Brak

2. Brak

3. Brak

(data badania) (pieczątka identyfikacyjna uprawnionego diagnosty) (podpis, pieczątka imienna uprawnionego diagnosty)

Czy powinniśmy zmienić ładowność , bądź mase własną?

Stawiam pytanie, a co z rodzajem???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wrc69
Stawiam pytanie, a co z rodzajem???

Moim zdaniem jeśli zmieniony to informacja od serwisu uprawnionego do zmiany(faktura, oświadczenie) i adnotacja (po sprawdzeniu zmian) w badaniu. Wtedy jeśli z ciężarowego na osobowy - wywalić ładowność (wpisać "XXX") a jeśli z osobowego na ciężarowy ustalić i wpisać ładowność pamiętając też o par. 9a.2) (Dz.U.2013.951).

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock
Wtedy jeśli z ciężarowego na osobowy - wywalić ładowność (wpisać "XXX")

A dlaczego zaraz 3 x X ???

Czyżby osobowe nie miały ładowności???

Pytałem majewski_adr, bo nie mam pojęcia w jakim pojeździe te miejsca zmienia/ł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
Czyżby osobowe nie miały ładowności???

W tej kwestii niech się wypowiedzą ci co rejestrują nówki sztuki na podstawie homo .

Bo mi nie chce się wałkować tego od nowa . Ale chyba kiedyś odżałuję stówę na normę PN .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
W tej kwestii niech się wypowiedzą ci co rejestrują nówki sztuki na podstawie homo .

 

Wszystkie które miałem ostatnimi czasy trzy latki, miały

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
W tej kwestii niech się wypowiedzą ci co rejestrują nówki sztuki na podstawie homo .

Bo mi nie chce się wałkować tego od nowa . Ale chyba kiedyś odżałuję stówę na normę PN .

Czyżby homo było jakimś wirtualnym "kwitem", który nie musi być zgodnym z ustawą? W ustawie jest jasno co to jest dopuszczalna ładowność.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
Czyżby homo było jakimś wirtualnym "kwitem", który nie musi być zgodnym z ustawą?

Nie musi ,ma być przede wszystkim zgodny z dyrektywami, regulaminami itp . :D

I tak jak pisałem ,pozostaje kwestia odpowiedniej PN i czy w/g tego ładowność jest parametrem identyfikującym samochód osobowy .To że się da odjąć jedno od drugiego i obliczyć ładowność ,nie mam wątpliwości .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wrc69
A dlaczego zaraz 3 x X ???

Vin Diesel... "XxX"...

Jakiś młody (gniewny) inspektor TDT około 2009 r. (końca) mi wytknął w DIP że mam wpisaną ładowność w sam. osobowym a nie powinienem. Nie wpisuję od tamtej pory i na kontrolach "przechodzi"... Podstawy prawnej nie pamiętam.

Pozdrawiam

Znalazłem protokół pokontrolny, szło o Dz.U.227, poz.2250, czyli już nieobowiązujący. No ale jakoś tak zostało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Jakiś młody (gniewny) inspektor TDT około 2009 r. (końca) mi wytknął w DIP że mam wpisaną ładowność w sam. osobowym a nie powinienem.

Najwyraźniej panowie z lubelskiego TDT-u się doszkolili, bo wiosną 2010r mieli w tej sprawie odmienne zdanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock
Nie musi ,ma być przede wszystkim zgodny z dyrektywami, regulaminami itp . :D

I tak jak pisałem ,pozostaje kwestia odpowiedniej PN i czy w/g tego ładowność jest parametrem identyfikującym samochód osobowy .

A jak się mają te dyrektywy, regulaminy, Polskie Normy do ilości drzwi podawanych w homologacjach kombiaków, hatchbacków???

I nie chodzi o "parametr identyfikujący samochód osobowy".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
Najwyraźniej panowie z lubelskiego TDT-u się doszkolili

Co nie zmienia faktu, że są to nieistotne pierdoły ,,,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waga50
Co nie zmienia faktu, że są to nieistotne pierdoły ,,

panowie z lubelskiego TDT-u
:x

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
Czyżby homo było jakimś wirtualnym "kwitem", który nie musi być zgodnym z ustawą?

Nie musi ,ma być przede wszystkim zgodny z dyrektywami, regulaminami itp . :D

To odwrócę pytanie w związku z powyższym, czy ustawa musi być zgodna z regulaminami?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
To odwrócę pytanie w związku z powyższym, czy ustawa musi być zgodna z regulaminami?

Odpowiem przekornym pytaniem : W Polsce ? :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501

No tak w Polsce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
W Polsce ?

to po co taki zapis :?:

DzU 2012 p 1137

USTAWA

z dnia 20 czerwca 1997 r.

Prawo o ruchu drogowym1)I) II)

 

1)I) Niniejsza ustawa wdraża postanowienia następujących dyrektyw Wspólnot Europejskich:

1) dyrektywy 70/156/EWG z dnia 6 lutego 1970 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw państw członkowskich odnoszących się

do homologacji typu pojazdów silnikowych i ich przyczep (Dz. Urz. WE L 42 z 23.02.1970, z późn. zm.),

2) dyrektywy 74/150/EWG z dnia 4 marca 1974 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw państw członkowskich odnoszących się

do homologacji typu kołowych ciągników rolniczych lub leśnych (Dz. Urz. WE L 84 z 28.03.1974, z późn. zm.),

3) ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
to po co taki zapis

Żeby wprowadzić po swojemu ,gdyby to było rozporządzenie to tak ma być i koniec, a z dyrektywami bywa różnie .

Najprostrzy przykład z SAM -ami , u nas problem a w Czechach nie .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
to po co taki zapis

Żeby wprowadzić po swojemu ,gdyby to było rozporządzenie to tak ma być i koniec, a z dyrektywami bywa różnie .

Najprostrzy przykład z SAM -ami , u nas problem a w Czechach nie .

Czyli u nas z ładownością nie ma problemu, bo jest to obligatoryjnie różnica mas wynikająca z ustawy, która zaimplementowała dyrektywy. Natomiast poza nami już mają problem... ::D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
Najprostrzy przykład z SAM -ami , u nas problem a w Czechach nie .

 

A masz bliższe informacje na ten temat?? Bo piszesz, co piszesz, a jak jeden Kolega zadał pytanie na forum na ten temat to Twoich wypowiedzi trudno tam szukać... :razz:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.