Skocz do zawartości
Pomóżmy Panu Grzegorzowi odbudować dom po tragicznej powodzi! ×

Zmiany konstrukcyjne


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Drodzy koledzy jak wybrnąć z sytuacji gdy zmieniamy liczbę miejsc w samochodzie z 4 na 5 , oczywiście bierzemy pod uwagę ,że pojazd jest konstrukcyjnie do tego przystosowany. Czy powinniśmy zmienić ładowność , bądź mase własną?

Napisano
jak wybrnąć

 

Czemu wybrnąć?

 

z 4 na 5 ... ... Czy powinniśmy zmienić ładowność , bądź mase własną?

 

Jeśli to zwykła kanapa z tyłu to nic się nie zmieni poza ilością miejsc. Piąty pas nie waży tyle, aby znacząco się coś zmieniło...

Napisano
Piąty pas nie waży tyle, aby znacząco się coś zmieniło...

Pomijając temat , że pewnie był tam od zawsze ... :-D

Napisano
Piąty pas nie waży tyle, aby znacząco się coś zmieniło...

Pomijając temat , że pewnie był tam od zawsze ... :-D

Alebo we czasie II etapu został wrzucony do bagażnika :x
Napisano
rodzy koledzy jak wybrnąć z sytuacji gdy zmieniamy liczbę miejsc w samochodzie z 4 na 5 , oczywiście bierzemy pod uwagę ,że pojazd jest konstrukcyjnie do tego przystosowany. Czy powinniśmy zmienić ładowność , bądź mase własną?

Nic w takim samochodzie się nie zmienia.

Stary numer salonów sprzedaży w latach gdy opłacało sie miec sam.ciężarowy. :-P Z 5 miejscowego robiło się 4 miejscowy ,ściągało się sirodkowy zagłówek,chowało się pas i (ciekawa rzecz bo oni mogli)zmieniało sie tab. znamionowa na większą ładowność (ponad 500 kg) :-D

Napisano
Drodzy koledzy jak wybrnąć z sytuacji gdy zmieniamy liczbę miejsc w samochodzie z 4 na 5 (...)

Mniej więcej tak:

OPIS ZMIAN DOKONANYCH W POJEŹDZIE

I. Opis zmian:

W przedstawionym do badania pojeździe nastąpiła zmiana miejsc do siedzenia z 4 na 5.

Badany pojazd posiada następujące siedzenia;

- dwa przednie fotele z trzypunktowymi miejscami mocowania pasów bezpieczeństwa oraz zagłówkami w oparciach,

- trzyosobową tylną kanapę z pasami bezpieczeństwa mocowanymi w trzech punktach,

albo z dwoma miejscami z pasami trzypunktowymi i jedno środkowe miejsce z pasem dwupunktowym (biodrowym)

oraz oparciem z trzema/dwoma zagłówkami.

Miejsca do siedzenia (siedziska, oparcia), zagłówki, pasy bezpieczeństwa oryginalne/fabryczne

zamontowane z wykorzystaniem punktów mocowania wskazanych przez producenta.

Ia. Odpowiednie zdjęcia zmian:

Plik JPG, JPG, JPG...

II. Ocena dokonanych zmian*):

1. Dokonane zmiany są zgodne z przepisami ustawy i rozporządzenia o warunkach technicznych.

III. Nowe dane techniczne pojazdu po dokonaniu zmian:

IV. Uwagi:

1. Brak

2. Brak

3. Brak

(data badania) (pieczątka identyfikacyjna uprawnionego diagnosty) (podpis, pieczątka imienna uprawnionego diagnosty)

Czy powinniśmy zmienić ładowność , bądź mase własną?

Stawiam pytanie, a co z rodzajem???

  • 4 weeks later...
Napisano
Stawiam pytanie, a co z rodzajem???

Moim zdaniem jeśli zmieniony to informacja od serwisu uprawnionego do zmiany(faktura, oświadczenie) i adnotacja (po sprawdzeniu zmian) w badaniu. Wtedy jeśli z ciężarowego na osobowy - wywalić ładowność (wpisać "XXX") a jeśli z osobowego na ciężarowy ustalić i wpisać ładowność pamiętając też o par. 9a.2) (Dz.U.2013.951).

Pozdrawiam

Napisano
Wtedy jeśli z ciężarowego na osobowy - wywalić ładowność (wpisać "XXX")

A dlaczego zaraz 3 x X ???

Czyżby osobowe nie miały ładowności???

Pytałem majewski_adr, bo nie mam pojęcia w jakim pojeździe te miejsca zmienia/ł.

Napisano
Czyżby osobowe nie miały ładowności???

W tej kwestii niech się wypowiedzą ci co rejestrują nówki sztuki na podstawie homo .

Bo mi nie chce się wałkować tego od nowa . Ale chyba kiedyś odżałuję stówę na normę PN .

Napisano
W tej kwestii niech się wypowiedzą ci co rejestrują nówki sztuki na podstawie homo .

 

Wszystkie które miałem ostatnimi czasy trzy latki, miały

Napisano
W tej kwestii niech się wypowiedzą ci co rejestrują nówki sztuki na podstawie homo .

Bo mi nie chce się wałkować tego od nowa . Ale chyba kiedyś odżałuję stówę na normę PN .

Czyżby homo było jakimś wirtualnym "kwitem", który nie musi być zgodnym z ustawą? W ustawie jest jasno co to jest dopuszczalna ładowność.

Napisano
Czyżby homo było jakimś wirtualnym "kwitem", który nie musi być zgodnym z ustawą?

Nie musi ,ma być przede wszystkim zgodny z dyrektywami, regulaminami itp . :D

I tak jak pisałem ,pozostaje kwestia odpowiedniej PN i czy w/g tego ładowność jest parametrem identyfikującym samochód osobowy .To że się da odjąć jedno od drugiego i obliczyć ładowność ,nie mam wątpliwości .

Napisano
A dlaczego zaraz 3 x X ???

Vin Diesel... "XxX"...

Jakiś młody (gniewny) inspektor TDT około 2009 r. (końca) mi wytknął w DIP że mam wpisaną ładowność w sam. osobowym a nie powinienem. Nie wpisuję od tamtej pory i na kontrolach "przechodzi"... Podstawy prawnej nie pamiętam.

Pozdrawiam

Znalazłem protokół pokontrolny, szło o Dz.U.227, poz.2250, czyli już nieobowiązujący. No ale jakoś tak zostało.

Napisano
Jakiś młody (gniewny) inspektor TDT około 2009 r. (końca) mi wytknął w DIP że mam wpisaną ładowność w sam. osobowym a nie powinienem.

Najwyraźniej panowie z lubelskiego TDT-u się doszkolili, bo wiosną 2010r mieli w tej sprawie odmienne zdanie.

Napisano
Nie musi ,ma być przede wszystkim zgodny z dyrektywami, regulaminami itp . :D

I tak jak pisałem ,pozostaje kwestia odpowiedniej PN i czy w/g tego ładowność jest parametrem identyfikującym samochód osobowy .

A jak się mają te dyrektywy, regulaminy, Polskie Normy do ilości drzwi podawanych w homologacjach kombiaków, hatchbacków???

I nie chodzi o "parametr identyfikujący samochód osobowy".

Napisano
Najwyraźniej panowie z lubelskiego TDT-u się doszkolili

Co nie zmienia faktu, że są to nieistotne pierdoły ,,,

Napisano
Co nie zmienia faktu, że są to nieistotne pierdoły ,,

panowie z lubelskiego TDT-u
:x
Napisano
Czyżby homo było jakimś wirtualnym "kwitem", który nie musi być zgodnym z ustawą?

Nie musi ,ma być przede wszystkim zgodny z dyrektywami, regulaminami itp . :D

To odwrócę pytanie w związku z powyższym, czy ustawa musi być zgodna z regulaminami?

Napisano
To odwrócę pytanie w związku z powyższym, czy ustawa musi być zgodna z regulaminami?

Odpowiem przekornym pytaniem : W Polsce ? :lol:

Napisano
W Polsce ?

to po co taki zapis :?:

DzU 2012 p 1137

USTAWA

z dnia 20 czerwca 1997 r.

Prawo o ruchu drogowym1)I) II)

 

1)I) Niniejsza ustawa wdraża postanowienia następujących dyrektyw Wspólnot Europejskich:

1) dyrektywy 70/156/EWG z dnia 6 lutego 1970 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw państw członkowskich odnoszących się

do homologacji typu pojazdów silnikowych i ich przyczep (Dz. Urz. WE L 42 z 23.02.1970, z późn. zm.),

2) dyrektywy 74/150/EWG z dnia 4 marca 1974 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw państw członkowskich odnoszących się

do homologacji typu kołowych ciągników rolniczych lub leśnych (Dz. Urz. WE L 84 z 28.03.1974, z późn. zm.),

3) ...

Napisano
to po co taki zapis

Żeby wprowadzić po swojemu ,gdyby to było rozporządzenie to tak ma być i koniec, a z dyrektywami bywa różnie .

Najprostrzy przykład z SAM -ami , u nas problem a w Czechach nie .

Napisano
to po co taki zapis

Żeby wprowadzić po swojemu ,gdyby to było rozporządzenie to tak ma być i koniec, a z dyrektywami bywa różnie .

Najprostrzy przykład z SAM -ami , u nas problem a w Czechach nie .

Czyli u nas z ładownością nie ma problemu, bo jest to obligatoryjnie różnica mas wynikająca z ustawy, która zaimplementowała dyrektywy. Natomiast poza nami już mają problem... ::D

Napisano
Najprostrzy przykład z SAM -ami , u nas problem a w Czechach nie .

 

A masz bliższe informacje na ten temat?? Bo piszesz, co piszesz, a jak jeden Kolega zadał pytanie na forum na ten temat to Twoich wypowiedzi trudno tam szukać... :razz:

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.