majewski_adr Napisano 7 Listopad 2013 Napisano 7 Listopad 2013 Witam Drodzy koledzy jak wybrnąć z sytuacji gdy zmieniamy liczbę miejsc w samochodzie z 4 na 5 , oczywiście bierzemy pod uwagę ,że pojazd jest konstrukcyjnie do tego przystosowany. Czy powinniśmy zmienić ładowność , bądź mase własną? Cytuj
Grzegorz Łódź Napisano 7 Listopad 2013 Napisano 7 Listopad 2013 Drodzy koledzy jak wybrnąć z sytuacji gdy zmieniamy liczbę miejsc w samochodzie z 4 na 5 A może Kolega napisze coś więcej na ten temat. Najlepiej poczytaj tutaj http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewforum.php?f=92 Cytuj
Psuj Napisano 7 Listopad 2013 Napisano 7 Listopad 2013 jak wybrnąć Czemu wybrnąć? z 4 na 5 ... ... Czy powinniśmy zmienić ładowność , bądź mase własną? Jeśli to zwykła kanapa z tyłu to nic się nie zmieni poza ilością miejsc. Piąty pas nie waży tyle, aby znacząco się coś zmieniło... Cytuj
eborg Napisano 7 Listopad 2013 Napisano 7 Listopad 2013 Piąty pas nie waży tyle, aby znacząco się coś zmieniło... Pomijając temat , że pewnie był tam od zawsze ... Cytuj
aboz Napisano 7 Listopad 2013 Napisano 7 Listopad 2013 Piąty pas nie waży tyle, aby znacząco się coś zmieniło... Pomijając temat , że pewnie był tam od zawsze ... Alebo we czasie II etapu został wrzucony do bagażnika Cytuj
janmarek Napisano 8 Listopad 2013 Napisano 8 Listopad 2013 rodzy koledzy jak wybrnąć z sytuacji gdy zmieniamy liczbę miejsc w samochodzie z 4 na 5 , oczywiście bierzemy pod uwagę ,że pojazd jest konstrukcyjnie do tego przystosowany. Czy powinniśmy zmienić ładowność , bądź mase własną? Nic w takim samochodzie się nie zmienia. Stary numer salonów sprzedaży w latach gdy opłacało sie miec sam.ciężarowy. Z 5 miejscowego robiło się 4 miejscowy ,ściągało się sirodkowy zagłówek,chowało się pas i (ciekawa rzecz bo oni mogli)zmieniało sie tab. znamionowa na większą ładowność (ponad 500 kg) Cytuj
Paprock Napisano 8 Listopad 2013 Napisano 8 Listopad 2013 Drodzy koledzy jak wybrnąć z sytuacji gdy zmieniamy liczbę miejsc w samochodzie z 4 na 5 (...) Mniej więcej tak: OPIS ZMIAN DOKONANYCH W POJEŹDZIEI. Opis zmian: W przedstawionym do badania pojeździe nastąpiła zmiana miejsc do siedzenia z 4 na 5. Badany pojazd posiada następujące siedzenia; - dwa przednie fotele z trzypunktowymi miejscami mocowania pasów bezpieczeństwa oraz zagłówkami w oparciach, - trzyosobową tylną kanapę z pasami bezpieczeństwa mocowanymi w trzech punktach, albo z dwoma miejscami z pasami trzypunktowymi i jedno środkowe miejsce z pasem dwupunktowym (biodrowym) oraz oparciem z trzema/dwoma zagłówkami. Miejsca do siedzenia (siedziska, oparcia), zagłówki, pasy bezpieczeństwa oryginalne/fabryczne zamontowane z wykorzystaniem punktów mocowania wskazanych przez producenta. Ia. Odpowiednie zdjęcia zmian: Plik JPG, JPG, JPG... II. Ocena dokonanych zmian*): 1. Dokonane zmiany są zgodne z przepisami ustawy i rozporządzenia o warunkach technicznych. III. Nowe dane techniczne pojazdu po dokonaniu zmian: IV. Uwagi: 1. Brak 2. Brak 3. Brak (data badania) (pieczątka identyfikacyjna uprawnionego diagnosty) (podpis, pieczątka imienna uprawnionego diagnosty) Czy powinniśmy zmienić ładowność , bądź mase własną? Stawiam pytanie, a co z rodzajem??? Cytuj
wrc69 Napisano 30 Listopad 2013 Napisano 30 Listopad 2013 Stawiam pytanie, a co z rodzajem??? Moim zdaniem jeśli zmieniony to informacja od serwisu uprawnionego do zmiany(faktura, oświadczenie) i adnotacja (po sprawdzeniu zmian) w badaniu. Wtedy jeśli z ciężarowego na osobowy - wywalić ładowność (wpisać "XXX") a jeśli z osobowego na ciężarowy ustalić i wpisać ładowność pamiętając też o par. 9a.2) (Dz.U.2013.951). Pozdrawiam Cytuj
Paprock Napisano 30 Listopad 2013 Napisano 30 Listopad 2013 Wtedy jeśli z ciężarowego na osobowy - wywalić ładowność (wpisać "XXX") A dlaczego zaraz 3 x X ??? Czyżby osobowe nie miały ładowności??? Pytałem majewski_adr, bo nie mam pojęcia w jakim pojeździe te miejsca zmienia/ł. Cytuj
DARIO64 Napisano 30 Listopad 2013 Napisano 30 Listopad 2013 Czyżby osobowe nie miały ładowności??? W tej kwestii niech się wypowiedzą ci co rejestrują nówki sztuki na podstawie homo . Bo mi nie chce się wałkować tego od nowa . Ale chyba kiedyś odżałuję stówę na normę PN . Cytuj
Psuj Napisano 1 Grudzień 2013 Napisano 1 Grudzień 2013 W tej kwestii niech się wypowiedzą ci co rejestrują nówki sztuki na podstawie homo . Wszystkie które miałem ostatnimi czasy trzy latki, miały Cytuj
adam1501 Napisano 2 Grudzień 2013 Napisano 2 Grudzień 2013 W tej kwestii niech się wypowiedzą ci co rejestrują nówki sztuki na podstawie homo .Bo mi nie chce się wałkować tego od nowa . Ale chyba kiedyś odżałuję stówę na normę PN . Czyżby homo było jakimś wirtualnym "kwitem", który nie musi być zgodnym z ustawą? W ustawie jest jasno co to jest dopuszczalna ładowność. Cytuj
DARIO64 Napisano 2 Grudzień 2013 Napisano 2 Grudzień 2013 Czyżby homo było jakimś wirtualnym "kwitem", który nie musi być zgodnym z ustawą? Nie musi ,ma być przede wszystkim zgodny z dyrektywami, regulaminami itp . I tak jak pisałem ,pozostaje kwestia odpowiedniej PN i czy w/g tego ładowność jest parametrem identyfikującym samochód osobowy .To że się da odjąć jedno od drugiego i obliczyć ładowność ,nie mam wątpliwości . Cytuj
wrc69 Napisano 2 Grudzień 2013 Napisano 2 Grudzień 2013 A dlaczego zaraz 3 x X ??? Vin Diesel... "XxX"... Jakiś młody (gniewny) inspektor TDT około 2009 r. (końca) mi wytknął w DIP że mam wpisaną ładowność w sam. osobowym a nie powinienem. Nie wpisuję od tamtej pory i na kontrolach "przechodzi"... Podstawy prawnej nie pamiętam. Pozdrawiam Znalazłem protokół pokontrolny, szło o Dz.U.227, poz.2250, czyli już nieobowiązujący. No ale jakoś tak zostało. Cytuj
danielg539 Napisano 2 Grudzień 2013 Napisano 2 Grudzień 2013 Jakiś młody (gniewny) inspektor TDT około 2009 r. (końca) mi wytknął w DIP że mam wpisaną ładowność w sam. osobowym a nie powinienem. Najwyraźniej panowie z lubelskiego TDT-u się doszkolili, bo wiosną 2010r mieli w tej sprawie odmienne zdanie. Cytuj
Paprock Napisano 2 Grudzień 2013 Napisano 2 Grudzień 2013 Nie musi ,ma być przede wszystkim zgodny z dyrektywami, regulaminami itp . I tak jak pisałem ,pozostaje kwestia odpowiedniej PN i czy w/g tego ładowność jest parametrem identyfikującym samochód osobowy . A jak się mają te dyrektywy, regulaminy, Polskie Normy do ilości drzwi podawanych w homologacjach kombiaków, hatchbacków??? I nie chodzi o "parametr identyfikujący samochód osobowy". Cytuj
JANUSZ60 Napisano 2 Grudzień 2013 Napisano 2 Grudzień 2013 Najwyraźniej panowie z lubelskiego TDT-u się doszkolili Co nie zmienia faktu, że są to nieistotne pierdoły ,,, Cytuj
waga50 Napisano 3 Grudzień 2013 Napisano 3 Grudzień 2013 Co nie zmienia faktu, że są to nieistotne pierdoły ,, panowie z lubelskiego TDT-u Cytuj
adam1501 Napisano 3 Grudzień 2013 Napisano 3 Grudzień 2013 Czyżby homo było jakimś wirtualnym "kwitem", który nie musi być zgodnym z ustawą? Nie musi ,ma być przede wszystkim zgodny z dyrektywami, regulaminami itp . To odwrócę pytanie w związku z powyższym, czy ustawa musi być zgodna z regulaminami? Cytuj
DARIO64 Napisano 3 Grudzień 2013 Napisano 3 Grudzień 2013 To odwrócę pytanie w związku z powyższym, czy ustawa musi być zgodna z regulaminami? Odpowiem przekornym pytaniem : W Polsce ? Cytuj
Jacdiag Napisano 3 Grudzień 2013 Napisano 3 Grudzień 2013 W Polsce ? to po co taki zapis DzU 2012 p 1137USTAWA z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym1)I) II) 1)I) Niniejsza ustawa wdraża postanowienia następujących dyrektyw Wspólnot Europejskich: 1) dyrektywy 70/156/EWG z dnia 6 lutego 1970 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw państw członkowskich odnoszących się do homologacji typu pojazdów silnikowych i ich przyczep (Dz. Urz. WE L 42 z 23.02.1970, z późn. zm.), 2) dyrektywy 74/150/EWG z dnia 4 marca 1974 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw państw członkowskich odnoszących się do homologacji typu kołowych ciągników rolniczych lub leśnych (Dz. Urz. WE L 84 z 28.03.1974, z późn. zm.), 3) ... Cytuj
DARIO64 Napisano 3 Grudzień 2013 Napisano 3 Grudzień 2013 to po co taki zapis Żeby wprowadzić po swojemu ,gdyby to było rozporządzenie to tak ma być i koniec, a z dyrektywami bywa różnie . Najprostrzy przykład z SAM -ami , u nas problem a w Czechach nie . Cytuj
adam1501 Napisano 3 Grudzień 2013 Napisano 3 Grudzień 2013 to po co taki zapis Żeby wprowadzić po swojemu ,gdyby to było rozporządzenie to tak ma być i koniec, a z dyrektywami bywa różnie . Najprostrzy przykład z SAM -ami , u nas problem a w Czechach nie . Czyli u nas z ładownością nie ma problemu, bo jest to obligatoryjnie różnica mas wynikająca z ustawy, która zaimplementowała dyrektywy. Natomiast poza nami już mają problem... Cytuj
blakop Napisano 3 Grudzień 2013 Napisano 3 Grudzień 2013 Najprostrzy przykład z SAM -ami , u nas problem a w Czechach nie . A masz bliższe informacje na ten temat?? Bo piszesz, co piszesz, a jak jeden Kolega zadał pytanie na forum na ten temat to Twoich wypowiedzi trudno tam szukać... Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.