Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

rutek

pytanie opisowe z wrzesnia

Polecane posty

rutek

czesc, mozecie mi pomoc opracowac pytanie opisowe ,

NA uprawnioną stację kontroli pojazdów stawil sie samochód osobowy marki OPEL ASTRA III zarejstrowany po raz pierwszy 01.08.2010 r o dmc wynoszącej 1965 kg, pojazd ma zatrzymany dow rej przez Policję z adnotacją na pokwitowaniu "uszkodzone hamulce" .

Podczas badania namulców w/w pojazu na stanowisku roklowym przy sile nacisku na pedal hamulca roboczego mniejszej od 50 daN doszlo do zablokowania koł na osi przedniej i tylnej.

z udzadzenia odczytano nastepujace dane :

- dla osi przedniej , przy nacisku na pedal hamulca 40 daN , sily hamowania wyniosly 2.2 kN dla kola prawego, i 2.6kN dla kola lewego

- dla osi tylen przy nacisku na pedal hamulca wynoszacym 30 daN sily hamowania wyniosly 1.2 kN dla prawego koła , i 1.5kN dla kola lewego.

OPISAC sposob dalczego postępowania diagnosty po stwierdzeniu powyzszych wyników pomiarów

 

 

Bardzo proszę o pomoc w tej sprawie. Nie mogę sobie poradzić z tym pytaniem , jak wlasciwie odpowiedziec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
Nie mogę sobie poradzić z tym pytaniem , jak wlasciwie odpowiedziec

Odpowiedź znajdziesz w dz.u.poz 996 załącznik 1 dział II

 

[ Dodano: 18-11-2013, 13:45 ]

NA uprawnioną stację kontroli pojazdów stawil sie samochód osobowy marki OPEL ASTRA III zarejstrowany po raz pierwszy 01.08.2010 r o dmc wynoszącej 1965 kg,

Mała podpowiedź :)

Dz.u.poz 951 załącznik 7 tabela 2

Wartość wskaźnika w % dla pojazdu zarejestrowanego

po raz pierwszy od dnia 28 lipca 2010 r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rutek

Grzegorz , czyli co uwazasz ze tzreba podstawic dane do wzoru na wskażnik skutecznosci hamowania na podstawie zmierzonej sily hamowania?

 

z=suma T /P x 100

 

gdzie suma T to (suma sil hamowania na posczegolnych kolach czyli 7.5kN

 

P - to sila ciezkosci wynikajaca z dmc czyli 19,65kN,

 

CZY DOBRZE ROZUMIEM?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
CZY DOBRZE ROZUMIEM?

Tak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamos

Tylko, że z tego wzoru Ci wskaźnik wyjdzie mniejszy niż wymagany i musisz użyć wzoru na obliczeniowy wskaźnik skuteczności hamulców...wtedy będzie aż nadto...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź

kolejna podpowiedź :)

Podczas badania hamulców w/w pojazu na stanowisku roklowym przy sile nacisku na pedal hamulca roboczego mniejszej od 50 daN doszlo do zablokowania koł na osi przedniej i tylnej.[/quote]

Będziesz musiał obliczyć "obliczeniowy wskaźnik skuteczności hamowania"

 

[ Dodano: 18-11-2013, 15:12 ]

wtedy będzie aż nadto...

A ile wynosi (tak z ciekawości :) )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamos

Tak na szybko ~ 55,67% i zgodnie z tabelą od 1.lipca.2010r, niestety nie spełnia wymagań przepisów (>58%).

 

W rzeczywistości nacisk na pedał hamulca jest znacznie mniejszy...i wtedy bez problemu wskaźnik obliczeniowy spełnia wymagania...

 

 

ps. należy jeszcze sprawdzić czy różnica między kołami danej osi nie wynosi więcej niż 30%...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
Tak na szybko ~ 55,67% i zgodnie z tabelą od 1.lipca.2010r, niestety nie spełnia wymagań przepisów (>58%).
:ok

Mnie wyszedł 53,43 ale mogłem się pomylić.Ale jest za mały w tym konkretnym przypadku.I pewnie tu był ten kruczek.(data pierwszej rejestracji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz
Tak na szybko ~ 55,67%
mnie wyszło 53,43%. Różnice na osi ~15,5 % przód, 20% tył.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
mnie wyszło 53,43%
:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamos

Wasze wyniki są dobre, miałem drobny błąd...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rutek

dzięki Panowie za podpowiedź.

Nurtuje mnie jednak pytanie kolejne, dlaczego twórca pytania daje takie pytanie na egzaminie, gdzie nie można używać kalkulatora, wszak jest parę obliczeń jednak do zrobienia , a na tzw piechotę można się nie doliczyć lub popełnic proste błędy w samych obliczeniach , hmmmm?

Po za tym czy to bylo nie podchwytliwe?:

"OPISAC sposob dalczego postępowania diagnosty po stwierdzeniu powyzszych wyników pomiarów"

 

czy Opisac NIE ZNACZY ZE TYLKO NAPISAC: ZE NALEZY OBLICZYC(bez obliczania) TO I TO (TU PODAC WZORY) i wyciagnąc właściwe wnioski......etc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
dzięki Panowie za podpowiedź.

Proszę bardzo.Troszkę się naliczyliśmy :)

Po za tym czy to bylo nie podchwytliwe?:

Tak jak napisałem wcześniej-współczynnik skuteczności hamowania zależny od daty pierwszej rejestracji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rutek

no tak Grzegorzu :) , ze ta data to podstawa,

 

ale jak mozna wymagac tyle obliczen bez pozwolenia zastosowania kalkulatora :(, przecież kazdy na stacji takowy raczej posiada lub nawet telefon z kalkulatorem,

wiesz dlaczego tak dociekam , bo teoretycznie znałem odpowiedz na te pytanie , ale prawdopodobnie na egazminie popelnilem gdzies matematyczny błąd , w kazdym razie nie zdałem przez to

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirek.g

Powiem więcej,ja przed egzaminem uczyłem się dzielić pisemnie ,to nie żart tylko analfabetyzm wtórny. :-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
ale jak mozna wymagac tyle obliczen bez pozwolenia zastosowania kalkulatora :( , przecież kazdy na stacji takowy raczej posiada lub nawet telefon z kalkulatorem,

Nie jestem pewny czy na egzaminie nie wolno korzystać z kalkulatora :?

wiesz dlaczego tak dociekam , bo teoretycznie znałem odpowiedz na te pytanie , ale prawdopodobnie na egazminie popelnilem gdzies matematyczny błąd , w kazdym razie nie zdałem przez to

A jaka była Twoja odpowiedź na to pytanie.Bo nie sadzę że licząc nawet ręcznie wynik mógłby być tak rozbieżny :? (chodzi o przedział 50%-58%)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Robert123

Ja nie też na tym poległem :-( ale teraz 21 mam we wrocławiu myśle że bedzie lepie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rutek

nie wolno korzystać bo zapytalem szanowną komisję , powiedzieli ze to proste dzialania matematyczne ,

 

a wynik , chyba kolo 47% jak kojarzę... (ale mialem tez duzo haosu na kartce przez te moje dziwne obliczenia, duzo skreśleń itp ), wiec i czytelność pracy też miała znaczenie...

 

jadę teraz do Wawy 21-ego , i mam stresa , bo dotarło do mnie ze te pytanie opisowe to najpowazniejsza i najtrudniejsza część do zdania , przynajmniej dla mnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz

rutek, bo nasze obliczenia tak naprawdę były zbędne. W zadaniu chodziło o wskazanie, że jeśli współczynnik hamowania będzie za niski, to przy spełnieniu tych zależności jakie podane są w zadaniu diagnosta ma na podstawie zał. I dział II par. 4.3 poz. 996 obliczyć maksymalną obliczeniową siłę hamowania (lub obliczeniowy wskaźnik skuteczności hamowania), porównać go z wartościami zawartymi w wymaganiach technicznych i na tej podstawie określić wynik badania. Można zaznaczyć, że dla pojazdu zarejestrowanego po 28 lipca 2010 r. wskaźnik skuteczności hamowania wynosi 58%.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rutek

zauwazylem ze pytania sie powtarzają , kolega mial np : w pażdzierniku o samochod os z instalacją gazową holenderską bez obrotomierza i wskaźnika temperatury silnika, i za zadanie mial opisac sposób pomiaru analizy spalin.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
a wynik , chyba kolo 47% jak kojarzę... (ale mialem tez duzo haosu na kartce przez te moje dziwne obliczenia, duzo skreśleń itp ), wiec i czytelność pracy też miała znaczenie...

A czy napisałeś-ponieważ wskaźnik skuteczności hamowania jest mniejszy od wymaganego (dla pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy od dnia 28 lipca 2010r wynosi min 58%) to.......

Jak tego nie napisałeś to już wiesz dlaczego nie zdałeś :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rutek
rutek, bo nasze obliczenia tak naprawdę były zbędne. W zadaniu chodziło o wskazanie, że jeśli współczynnik hamowania będzie za niski, to przy spełnieniu tych zależności jakie podane są w zadaniu diagnosta ma na podstawie zał. I dział II par. 4.3 poz. 996 obliczyć maksymalną obliczeniową siłę hamowania (lub obliczeniowy wskaźnik skuteczności hamowania), porównać go z wartościami zawartymi w wymaganiach technicznych i na tej podstawie określić wynik badania. Można zaznaczyć, że dla pojazdu zarejestrowanego po 28 lipca 2010 r. wskaźnik skuteczności hamowania wynosi 58%.

 

 

i TY chyba masz rację ......ze wystarczylo zrobić tylko opis dzialania dalszego i wskazać umiejętność wyciagania wniosków w oparciu o tabele.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
wskazać umiejętność wyciagania wniosków w oparciu o tabele.

I o to najbardziej chodzi na egzaminie.A nie rozpisywać się :) Trzeba umieć czytać miedzy wierszami :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rutek

wlasnie Grzegorzu tego mogłem nie napisać w ferworze walki z cyferkami , nie pamietam.

 

jedno jest pewne nawet znajac odpowiedz, ale źle ją podając mozna bez problemu na tych opisówkach polec.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
wlasnie Grzegorzu tego mogłem nie napisać w ferworze walki z cyferkami , nie pamietam.

A najważniejsze w tych cyferkach to zaznaczenie 58% i nic wiecej :)

Bo inni mogli napisać 50%- i dlatego nie zdali :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.