Skocz do zawartości

GAZ a Hak


Robert27

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, markes30 napisał:

Jak dobrze, że ja stosuję procedurę uzgodnioną z WK i TDT

Mi WK wespół z TDT próbował wmówić, że zmiana mocy motocykla w dół wymaga zmiany przełożeń skrzyni biegów i uwaga HIT, zmiany rozmiarów kół bo ma to bezpośredni wpływ na trakcję pojazdu. Nic, że po zamontowaniu w tymże motocyklu oryginalnych zwężek w przepustnicach i wgraniu odpowiedniej mapy przez autoryzowany salon, na zlecenie importera wszystko przeszło bez problem mimo, iż żadnych zmian w skrzyni i kołach nie poczyniono.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu o haku to tu zapytam :

DR zablokowany za brak badań, na badanie pojazd podstawiony z pokw. policji, w pojeździe zamontowany hak, info o nim w cepiku nie ma, w historii pojazdu nie ma. Autko cacy, dostaje P i info do zaświadczenia że "spełnia......" , a co będzie jak w DR adnotacji o haku brak (pani nie wie czy jest, czy nie ma).

P.S. Dodam, że Pani, mmmmmmmmmmmmmm że ho ho. :razz2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie wpisał bym haka nie mając dowodu , ale zawsze można sprawdzić w KP

Dowód zablokowany klient ma nadal przy sobie😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Pani że ho ho  i nie wie to trudno... prawda się obroni sama bo co zrobisz jak nic nie zrobisz:))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, cezary napisał:

info o nim w cepiku nie ma, w historii pojazdu nie ma

I jeszcze jak apki mObywatel też mieć nie będzie..,to już tylko wróżenie z fusów pozostanie😉

 

 

Edytowane przez yogi1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla ludzi M obywatel to wyrocznia. Jeden się  tu prawie do bitki stawiał bo żeśmy "przegląd na lewo zrobili" bo on w obywatelu nie ma. W końcu dosięgła go uwaga szefa żeby przestał wierzyć w państwową telewizję i państwowe ułatwienia bo mu się pod deklem poprzestawiało ;D

Miał pieczątkę, miał zaświadczenie , miał nawet paragon. Dalej źle bo w M nie ma...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Rafi90 napisał:

Dalej źle bo w M nie ma...

Wystarczyło w gościa smartfonie na dolnym pasku dotknąć -odśwież 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda już było kilku,że nie ma  w apce. Po aktualizacji na oczach klienta zdziwienie.

 

Edytowane przez Jacdiag
cytat całego poprzedniego posta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tylko w tej apce mObywatel widać takie coś, jak ten nieszczęsny hak,co to Cezary przykład wyżej przytoczył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.05.2022 o 08:57, michal_k napisał:
W dniu 19.05.2022 o 08:45, radekd2 napisał:

Pojazd nie ma zamontowanego urządzenia podlegającego dozorowi.

Że co? A zbiornik LPG to nie urządzenie dozorowe?

@michal_k z jednej strony się z Tobą zgadzam, a z drugiej kiedyś dawno w dyskusji o kamperach stwierdziłeś, że zbiornik gazu zasilający urządzenie grzewcze nie musi mieć dozoru, bo nie jest to zbiornik używany do zasilania pojazdu więc mamy tu taką kwadraturę koła, że ten sam zbiornik gazu raz jest a innym razem nie jest urządzeniem dozorowym...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zbiornik w tym samochodzie służy do jego zasilania, więc sytuacja jest jasna. Jedyny brak to wpis w DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.05.2022 o 10:44, cezary napisał:

Oko diagnosty powinno być na tyle bystre że jeden jego rzut na podwozie powinno wystarczać do zauważenia czegoś innego niż standardowo w danym modelu, poza tym sprawdzamy sposób zamocowania haka do podwozia, a to już powoduje dokładniejsze przyjrzenie się co i jak jest.

Są pojazdy, w których stwierdzenie poprawności montażu haka nie wymaga nawet wejścia do kanału (np. hak montowany do fabrycznej poprzeczki ramy) więc argumentacja, że diagnosta powinien zauważyć obecność instalacji jest nie trafiona. Dla jasności - ja osobiście decyzji dozorowej bym wymagał. 

1 minutę temu, michal_k napisał:

Ale zbiornik w tym samochodzie służy do jego zasilania, więc sytuacja jest jasna

Formalnie jest jasna ale przyznasz, że dozór jest wydawany na zbiornik a nie na instalację a chore jest to, że w jednym przypadku ten sam zbiornik musi posiadać dozór  a w innym już nie.

Całkowitym kuriozum jest już przypadek, gdzie kamper posiada dwa identyczne zbiorniki zamontowane tuż obok siebie z których jeden służy do ogrzewania a drugi do zasilania silnika a dozoru wymagać trzeba tylko na ten drugi zbiornik!

W dniu 19.05.2022 o 10:53, aboz napisał:

Art. 81 nie przewiduje dodatkowego badania na hak. Jest to katalog zamknięty. Mało tego,wszystkie wpisy hak dokonane przez WK są nielegalne. Po pierwsze dlatego, że nie ma takiego badania dodatkowego, a kontrola haka leży wyłącznie w zakresie OBT, więc każdorazowo gdy wpis był dokonywany na podstawie DBT, był niezgodny z art. 81. Natomiast wpisy dokonywane na podstawie innych czynności naruszają treść art. 71 ust. 4. Problem w tym, że WK, SP są ślepi na zagadnienie, a w razie W obrywa się diagnostom. Ja mówię dość i nie będę pozwalał na takie traktowanie naszej grupy zawodowej.

Przyznam szczerze, że otworzyłeś mi oczy tym wpisem, choć wiedziałem o katalogu zamkniętym i o zapisie o haku w ustawie. W sumie to trudno @aboz się z Twą interpretacją nie zgodzić. Wniosek jest jeden: biurokracji już przerośli samych siebie i się zapętlili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, danielg539 napisał:

iagnosta powinien zauważyć obecność instalacji jest nie trafiona.

Wymaga tego ustawa, więc to diagnosty obowiązek i odpowiedzialność żeby stwierdzić, że do badania potrzebuje dokumentu z dozoru lub kalibracji blokady.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, michal_k napisał:

Wymaga tego ustawa,

Tak wiem, ale to jeden z tych zapisów, typu: papier wszystko przyjmie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, michal_k napisał:

że do badania potrzebuje

słowo klucz... badania potrzebuje WK do wypełnienia przepisu, a że prawo nie wymyśliło nic innego to powstały inne czynności które z badaniem z katalogu zamkniętego badań - nie mają nic wspólnego  -a więc wszyscy się muszą dalej oszukiwać że jest dobrze. Jak zamontuję gaz to starczy dla WK kwit od gazownika a  jak hak to nie starczy kwit od mechanika bo... ustawodawca chce badanie ale zapomina określić jakie. Jak żyć?

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, nesiasps napisał:

Jak zamontuję gaz to starczy dla WK kwit od gazownika a  jak hak to nie starczy kwit od mechanika

Nawet nie wystarczy kwit od producenta pojazdu...

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak TDT przejmie pełny nadzór nad SKP to pierwsze co będzie sprawdzał to dozory w badaniach dodatkowych. Nie wybronicie się.

18 godzin temu, danielg539 napisał:

Przyznam szczerze, że otworzyłeś mi oczy tym wpisem, choć wiedziałem o katalogu zamkniętym i o zapisie o haku w ustawie. W sumie to trudno @aboz się z Twą interpretacją nie zgodzić.

Ja się stanowczą z tą interpretacją nie zgadzam. opiera się ona o kłamliwe założenie, że jest jakiś katalog i do tego jest on zamknięty. Gdzie tak napisano w ustawie PORD ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.05.2022 o 08:09, markes30 napisał:

Ja się stanowczą z tą interpretacją nie zgadzam.

Ja też mam pewne wątpliwości, ale niewątpliwie jest to inny punkt widzenia i do tego logiczny.

W dniu 21.05.2022 o 08:09, markes30 napisał:

że jest jakiś katalog i do tego jest on zamknięty.

Skoro w wyszczególnieniu badań dodatkowych nie ma zapisu typu: "i inne badania" to bez dwóch zdań jest to katalog zamknięty. Dla przypomnienia:

Cytat

3
1. Zakres dodatkowego badania technicznego pojazdu, o którym mowa w art. 81 ust. 11 ustawy:
1) skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego w razie uzasadnionego przypuszczenia, że zagraża bezpieczeństwu ruchu lub narusza wymagania ochrony środowiska - obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących zespołów i układów, w których stwierdzono usterki wymienione w skierowaniu, w sposób określony w pkt 0-10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia i w dziale I załącznika nr 2 do rozporządzenia, odpowiednio do stwierdzonych usterek;
2) skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego, który uczestniczył w wypadku drogowym, w którym zostały uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy, z zastrzeżeniem pkt 4, lub noszącego ślady uszkodzeń albo którego stan techniczny wskazuje na
(Dz. U. z 2015r., poz. 776 z późn. zm.) rozp ws zakresu i sposobu wykonywania btp – stan prawny na dzień 01-01.2020r. (v.2.3. WERSJA: 03-01-2020r).
Pobrano ze strony: www.norcom.pl - forum dyskusyjne dla SKP i Wydz. Kom. Opracował: B. Maćkowski z materiałów: LEX www.lex.pl 4/103
naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogące stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego - obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących zespołów i układów, w sposób określony w pkt 0-10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia i w dziale I załącznika nr 2 do rozporządzenia;
3) skierowanego przez starostę albo na wniosek posiadacza pojazdu w celu identyfikacji lub ustalenia danych niezbędnych do jego rejestracji - obejmuje ustalenie danych pojazdu określonych przez starostę w skierowaniu lub przez posiadacza pojazdu we wniosku, w sposób określony w pkt 0 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia;
4) skierowanego przez starostę albo na wniosek posiadacza pojazdu, jeżeli z dokumentów wymaganych do jego rejestracji wynika, że uczestniczył on w wypadku drogowym lub narusza wymagania ochrony środowiska - obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących zespołów i układów, w sposób określony w pkt 0-10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia i w dziale I załącznika nr 2 do rozporządzenia; w przypadku pojazdów, w których stwierdzono wyłącznie naruszenie wymagań ochrony środowiska, przeprowadza się tylko czynności określone w pkt 8 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia;
4a) skierowanego przez starostę po otrzymaniu:
a) informacji, o której mowa w art. 54f ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2019 r. poz. 2140) - obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących zespołów i układów, w których stwierdzono usterki wymienione w skierowaniu, w sposób określony w pkt 0-10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia i w pkt 1 działu I załącznika nr 2 do rozporządzenia, odpowiednio do stwierdzonych usterek,
b) wniosku organu kontroli ruchu drogowego o konieczności przeprowadzenia dodatkowego badania technicznego pojazdu kategorii M2, M3, N2 i N3, przyczepy kategorii O3 i O4 i ciągnika kołowego kategorii T5 użytkowanego na drodze publicznej do wykonywania zarobkowego przewozu rzeczy - obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych, w sposób określony dla okresowego badania technicznego, oraz zakres czynności określonych w pkt 1 działu I załącznika nr 2 do rozporządzenia;
5) w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym, z zastrzeżeniem art. 66 ust. 4 pkt 5 i 6 ustawy, z wyłączeniem montażu instalacji do zasilania gazem - obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych, w sposób określony dla okresowego badania technicznego pojazdu, oraz zakres czynności określonych w pkt 1-2 działu I załącznika nr 2 do rozporządzenia, a także ustalenie nieznanych lub nowych danych technicznych pojazdu, podczas przeprowadzania badania technicznego pojazdu w sposób określony w dziale II załącznika nr 2 do rozporządzenia, oraz sporządzenie opisu zmian dokonanych w pojeździe, zgodnie z załącznikiem nr 5 do rozporządzenia; nie wymaga się wykonania czynności określonych w pkt 1 działu I załącznika nr 2 do rozporządzenia, jeżeli zmiany konstrukcyjne lub wymiana elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym nie mają wpływu na działanie układu kierowniczego, skuteczność tłumienia zawieszenia oraz ustawienie kół jezdnych;
6) który ma być używany jako taksówka - obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia dodatkowych warunków technicznych, w sposób określony w pkt 0 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia oraz w pkt 3 działu I załącznika nr 2 do rozporządzenia;
7) uprzywilejowanego - obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia dodatkowych warunków technicznych, w sposób określony w pkt 0 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia oraz w pkt 4 działu I załącznika nr 2 do rozporządzenia;
8) do nauki jazdy, pojazdu do przeprowadzania egzaminu państwowego - obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia dodatkowych warunków technicznych, w sposób określony w pkt 0 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia oraz w pkt 5 działu I załącznika nr 2 do rozporządzenia;
9) odpowiednio przystosowanego lub wyposażonego zgodnie z przepisami o przewozie towarów
(Dz. U. z 2015r., poz. 776 z późn. zm.) rozp ws zakresu i sposobu wykonywania btp – stan prawny na dzień 01-01.2020r. (v.2.3. WERSJA: 03-01-2020r).
Pobrano ze strony: www.norcom.pl - forum dyskusyjne dla SKP i Wydz. Kom. Opracował: B. Maćkowski z materiałów: LEX www.lex.pl 5/103
niebezpiecznych - obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia dodatkowych warunków technicznych, w sposób określony w pkt 0 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia oraz w pkt 6 działu I załącznika nr 2 do rozporządzenia;
10)  w którym została dokonana naprawa wynikająca ze szkody istotnej w rozumieniu art. 2 pkt 10a ustawy, obejmuje sprawdzenie i ocenę stanu technicznego pojazdu oraz spełnienia warunków technicznych, w sposób określony w pkt 0-6 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia oraz w pkt 1 działu I załącznika nr 2 do rozporządzenia, odpowiednio do zakresu naprawy;
11) w którym w trakcie badania technicznego stwierdzono ślady uszkodzeń lub naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogących stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego - obejmuje sprawdzenie i ocenę stanu technicznego pojazdu oraz spełnienia warunków technicznych, w sposób określony w pkt 0-10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia oraz w pkt 1 działu I załącznika nr 2 do rozporządzenia, odpowiednio do stwierdzonych usterek;
12)  dla którego określono wymagania techniczne w przepisach ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych lub ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług - obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia dodatkowych warunków technicznych, w sposób określony w pkt 0 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia oraz w pkt 7 działu I załącznika nr 2 do rozporządzenia;
13) autobusu, którego dopuszczalna prędkość na autostradzie i drodze ekspresowej wynosi 100 km/h, co do zgodności z dodatkowymi warunkami technicznymi - obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych, w sposób określony w pkt 0, 9.1-9.5 i 9.7-9.9 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia oraz w pkt 8 działu I załącznika nr 2 do rozporządzenia;
14) dla którego określono dodatkowe wymagania techniczne w międzynarodowych porozumieniach dotyczących międzynarodowego transportu drogowego - obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia dodatkowych warunków technicznych, w sposób określony w pkt 0 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia oraz w pkt 9 działu I załącznika nr 2 do rozporządzenia;
15) wyposażonego w blokadę alkoholową - obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia dodatkowych warunków technicznych, w sposób określony w pkt 0 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia oraz w pkt 10 działu I załącznika nr 2 do rozporządzenia.

 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.05.2022 o 08:09, markes30 napisał:

opiera się ona o kłamliwe założenie

Coraz przyjemniej się z Tobą dyskutuje. PoRD określa jakie badania dodatkowe może wykonać SKP. Stąd określenie "katalog zamknięty". Diagnosta nie może wychodzić poza zapis art. 81 ust. 11 i wynikających na jego podstawie zapisów rozporządzenia, które przytoczył @danielg539. Proszę uprzejmie znaleźć w tych przepisach odniesienia do haka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, aboz napisał:

"katalog zamknięty".

Kto go zamknął, na jaki klucz,....., kto ci tak nakłamał  ?  Nie nie i jeszcze raz NIE. Jeśli już to katalogiem praw i obowiązków uczestnika ruchu jest cała ustawa PORD i w kilku miejscach są delegacje ustawowe między innymi do badań dodatkowych. Nawet ona nie jest katalogiem zamkniętym. Ustawę trzeba znać całą i stosować całą a nie można z niej wybierać fragmenty..... Diagnostów obowiązuje cała ustawa w tym art 71  ust 4.

  • Haha 1
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli coś jest na liście , a pod nią nie piszę że lista nie wyczerpuje wszystkich przypadków, to dla mnie jest zamknięta

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Rafi90 napisał:

Jeżeli coś jest na liście , a pod nią nie piszę że lista nie wyczerpuje wszystkich przypadków, to dla mnie jest zamknięta

Jest dokładnie odwrotnie. Jeśli nie napisano, że zamykamy listę to obowiązuje cała ustawa PORD a nie tylko wybrany fragment. No ludzie litości.  Dla tego pytam : kto, gdzie i w którym miejscu zamknął tą listę ?  

Edytowane przez markes30
  • Haha 1
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba sobie powiedzieć wprost że ustawodawca po prostu nie przemyślał/ zapomniał  czegoś napisać/dopisać. Nie należy natomiast zdania wyrwanego z kontekstu , traktować jako świętości i rozstrzygnięcia, tym bardziej że ustęp 4 w/w art nie miał się odnosić do tego czy hak jest badaniem czy nie, a do tego że pojazd może się poruszać w danej po uzyskaniu adnotacji . Dlatego dziwne jest dla mnie jak ktoś się upiera że raz pojawiło się gdzieś , zupełnie przy okazji, że "hak to badanie" i teraz jest to przyjęta świętość której należy się trzymać. Ustawodawca miał dość okazji żeby rozstrzygnąć czy jest "HAK" miał miejsce żeby to napisać wprost, a tego nie zrobił. To nie moja wina, nie nasza, a tego kto to pisał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Rafi90 napisał:

Dlatego dziwne jest dla mnie jak ktoś się upiera że raz pojawiło się gdzieś , zupełnie przy okazji, że "hak to badanie" i teraz jest to przyjęta świętość której należy się trzymać.

Skąd wiesz czy przez przypadek, czy inną okazję ? Ważne, że się pojawił i mamy się do tego stosować a nie udawać, że tego nie ma, obrażać się i stosować tylko fragmenty a nie całą ustawę. Jest napisane, że ma być badanie więc ma być badanie.

Edytowane przez markes30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, markes30 napisał:

Jeśli nie napisano, że zamykamy listę to obowiązuje cała ustawa PORD

Cytat

Rozdział 3
Badania techniczne pojazdów

Ustawa enumeratywnie wymienia rodzaje badań. Nic poza tą listą nie jest badaniem w rozumieniu przepisów.

 

Godzinę temu, markes30 napisał:

Diagnostów obowiązuje cała ustawa w tym art 71  ust 4.

A gdzie w tym przepisie są wymienieni diagności/SKP?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.