Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Psuj

Zabytek na gąsienicach

Polecane posty

Psuj

Mam ciekawą kwestie. Czy są przeciwwskazania, aby dopuścić do ruchu pojazd na gąsienicach? Dla zawężenia kwestii skupmy się na zabytku, nie chodzi mi o pole widzenia i takie tam. Chodzi o gąsienice.

 

Czekam na opinie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IVVO

Przypuszczam,że tak. Warunkiem w/g mnie są gumowe nakładki na gąsienice PRD 66

LEO.JPG.d60b4b2b8e10672df769b983672ac4a6.JPG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek D

Nie widzę przeciwwskazań chyba że coś nie doczytałem

Ten ma gumowe gąsienice

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biker100

Wojskowe Zakłady Motoryzacyjne S.A. wraz z Centrum Produkcji Artykułów Gumowych STOMIL POZNAŃ S.A. produkują nakładki gumowe do taśm gąsienicowych czołgów T-72/PT-91 oraz do bojowych wozów piechoty BWP-1. Tamor produkuje do następujących pojazdów: Abrams, Bradley M-1, M-2, M-24, M47, M-48, M-51, M-107, M-109, M-113, M-60, M-88, Sherman, AMX-10, AMX-13, AMX-30, Leopard I, Leopard II, LVTP-7, BWP-1, BWP-2, BWP-3, Leonidas, T-80, T-54, T-55, T-72, Merkava IV (Mark IV), Merkava V (Mark V) i inne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501

Chyba nie bardzo można to dopuścić na drogi, ponieważ warunki dla gąsienic podane są w pojazdach związanych z ciągnikami rolniczymi i pochodnymi lub pojazdem wolnobieżnym a czołg (temu podobne) chyba się pod to nie łapią.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pentagram

Wg mnie taki pojazd nie spełnia żadnego z warunków art. 66 ust.1 pkt 1-5 i dlatego nie powinien poruszać się po drogach publicznych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IVVO

Troszeczkę poszukałem:

5. Pojazd powinien być wyposażony w ogumienie pneumatyczne, o nośności dostosowanej do nacisku

koła, oraz dostosowane do maksymalnej prędkości pojazdu; ciśnienie w ogumieniu powinno być zgodne z

zaleceniami wytwórni dla danej opony i obciążenia pojazdu.

 

Chyba jednak odstępstwa, ale z gumowymi nakładkami na gąskach można spróbować, tym bardziej jako zabytek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pentagram
5. Pojazd powinien być wyposażony w ogumienie pneumatyczne

 

Czy pojazd gąsienicowy jest pojazdem samochodowym :?: , jeśli nie to powyższy przepis nie ma tutaj zastosowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Czy pojazd gąsienicowy jest pojazdem samochodowym :?:

 

Jeśli nie jest samochodowym to podlega rejestracji? I nie kombinujmy z ciągnikiem rolniczym :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mmiodzio

Ciekawe Panowie jak diagnosta sprawdzi wskaźnik skuteczności sil hamowania i siłę nacisku. A co do gumowych nakładek to służą one do przejazdu na platformę załadunkową [lub na paradę]. Jest to pojazd Opancerzony- gąsienicowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Ciekawe Panowie jak diagnosta sprawdzi wskaźnik skuteczności sil hamowania i siłę nacisku.

 

Nie chodzi mi o aspekty techniczne badania. Chodzi o zapisy prawne. Czy można legalnie zarejestrować pojazd na gąsienicach. Dla ułatwienia jako zabytek. Wiadomo, że zwykła rejestracja odpada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
doli
Wg mnie taki pojazd nie spełnia żadnego z warunków art. 66 ust.1 pkt 1-5 i dlatego nie powinien poruszać się po drogach publicznych.

:ok

Mam ciekawą kwestie. Czy są przeciwwskazania, aby dopuścić do ruchu pojazd na gąsienicach? Dla zawężenia kwestii skupmy się na zabytku, nie chodzi mi o pole widzenia i takie tam. Chodzi o gąsienice.

Może jednak się poruszać po drodze utwardzonej jeśli jest wyposażony w nakładki które nie uszkodzą nawierzchni drogi. Pojazd taki może poruszać się tylko przy pomocy pilotażu.

Podstawa prawna: Dz.U. 2005 nr 116 poz. 974 par.3 ust.3

Par3 ust3:

"Dopuszcza się do ruchu po drogach twardych pojazd specjalny i pojazd używany do celów specjalnych z gąsienicowym układem jezdnym, jeżeli gąsienice są wyposażone w nakładki zabezpieczające nawierzchnię drogi przed uszkodzeniem".

Oczywiście są jeszcze dodatkowe inne wymogi do pojazdów gąsienicowych ale to już zapraszam do lektury :-D

 

[ Dodano: 12-12-2013, 15:01 ]

Czy można legalnie zarejestrować pojazd na gąsienicach

W cywilu nie można. takie pojazdy są zarejestrowane tylko w armii. W cywilu można sobie postawić do muzeum :D

 

[ Dodano: 12-12-2013, 15:08 ]

Zwykły szaraczek mając taki pojazd może przewozić tylko lawetą. Natomiast takie pojazdy które są na wyposażeniu Armii poruszają się tylko w kolumnie zorganizowanej lecz muszą spełniać warunki zgodne z Dz.U nr 116.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
W cywilu można sobie postawić do muzeum

 

Lub przewozić na lawecie. Moje zdanie jest takie samo, ale szukam konkretnych argumentów.

 

 

Podstawa prawna: Dz.U. 2005 nr 116 poz. 974 par.3 ust.3

 

Ale to dotyczy służb. A mi chodzi o cywilne, z prywatnych rąk.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
doli

Można go zarejestrować jako pojazd zabytkowy lecz musimy sprawdzić czy warunki techniczne zgłoszone przez właściciela pojazdu we wniosku odpowiadają warunkom technicznym zgodnie z Dz.U 951. (czyli32). Możemy zastosować pewne odstępstwa, a to że nie ma kierownicy :D to przegięcie. I wtedy dajemy gościowi ograniczenia w poruszaniu się po drogach publicznych. Ale pojazd ma zarejestrowany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IVVO

Psuj, A moim zdaniem Psuj zna dobrze odpowiedz tylko sobie pogrywa w .... :D Zna dobrze procedurę dla zabytku, a warunki techniczne da się dopasować np. skrócić lufę aby nie wystawała 1.5 m do kierowcy /chyba,że na czas przejazdu odwróci ją do tyłu i po ptakach/ co zaznaczy w ograniczeniach. Kierownica,żaden problem. Na forum są rzeczoznawcy, którzy stwierdzą, iż nacisk jednostkowy jest OK- bo dlaczego nie a jazda na gumowych gąskach jest bezpieczna. Z takim pakietem do ministerstwa o odstępstwa, malucha z kogutem jako pilota i jazda :ok . Nie ma rzeczy nie możliwych tylko trzeba to zrobić z głową

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek D

Samochód z lat 40 czy starszy z lampami karbidowymi też nie będzie spełniał wielu warunków, ale jako zabytkowy może zostać zarejestrowany

Znam jeden model gąsienicowy którym się kieruje jak autem osobowym (kierownica, pedały sprzęgła hamulca i gazy, dźwignia zmiany biegów).

W sumie T55 na zabytek to może być przegięcie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
Mam ciekawą kwestie. Czy są przeciwwskazania, aby dopuścić do ruchu pojazd na gąsienicach? Dla zawężenia kwestii skupmy się na zabytku, nie chodzi mi o pole widzenia i takie tam. Chodzi o gąsienice.

 

Czekam na opinie...

 

A mnie nasuwa się inne pytanie-jaki rodzaj tego pojazdu :?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj

IVVO - nie znam odpowiedzi :)

 

doli - zabytek nie musi spełniać warunków technicznych, ale jak to już kiedyś zauważono (ketiw bodajże) nie jest zwolniony z art 66 ustawy (za wyjątkiem ograniczników).

 

W sumie T55 na zabytek to może być przegięcie

 

oczywiście, ale mi chodzi np o takie Volvo jak na filmiku pokazałeś.

 

A mnie nasuwa się inne pytanie-jaki rodzaj tego pojazdu :?

 

Też się nad tym zastanawiam...

 

Ponawiam pytanie. Czy gąsienice są przeszkodą przy rejestracji jako zabytku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
Ponawiam pytanie. Czy gąsienice są przeszkodą przy rejestracji jako zabytku

Według mnie tak.

Art. 66. 1. Pojazd uczestniczący w ruchu ma być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby korzystanie z niego

4) nie powodowało niszczenia drogi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz
Art. 66. 1. Pojazd uczestniczący w ruchu ma być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby korzystanie z niego

4) nie powodowało niszczenia drogi

Jeśli będzie miał gumowe nakładki to ten warunek spełnia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
4) nie powodowało niszczenia drogi

Ten argument mnie nie przekonuje bo nie każda gąsiennica musi niszczyć drogę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
Ten argument mnie nie przekonuje bo nie każda gąsiennica musi niszczyć drogę.

A jak jeszcze podciagnąć pod to :?

 

2. Zabrania się kierującemu:

5) używania opon z umieszczonymi w nich na trwałe elementami przeciwślizgowymi.

3. Używanie łańcuchów przeciwślizgowych na oponach jest dozwolone tylko na drodze pokrytej śniegiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Grzegorz Łódź, weź pod uwagę, że gąsiennice mogą być gumowe, bez wystających ostrych krawędzi i co wówczas?

Można kupić ciągnik rolniczy na gumowych gąsiennicach, który posiada homo, czyli gąsiennica sama w sobie nie może być przeszkodą w dopuszczeniu pojazdu do ruchu po drogach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź

Fakt.Ale tak naprawdę nie wiemy o jakie gąsienice chodzi :?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
tak naprawdę nie wiemy o jakie gasiennice chodzi

Dlatego nie powinniśmy wrzucać wszystkich gąsiennic do "jednego wora".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.