bosma Napisano 19 Grudzień 2013 Napisano 19 Grudzień 2013 Widzę panowie, że co forumowicz to inne zdanie. Sprawdzenie zawieszenia na uniesionych kołach do góry to wielki szacunek za znalezienie luzu. Niestety to zawieszenie jest w takim stanie napięte więc tylko końcówki drążków można wyczaić, w wielu przypadkach wielkie luzy pojawiają się po wypięciu górnych wahaczy, dobrze że już nysy i żuki nie jeżdżą, bo przy podniesionym aucie wszystkie by zaliczyły badanie bez luzów, po mimo że istotnie miały ogromne. TYLKO podniesienie za wahacz przynosiło obiektywna ocenę to samo tyczy się zawieszeń współczesnych [ Komentarz dodany przez: Jacdiag: 21-12-2013, 13:08 ] temat wydzielony z http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=14015 Cytuj
Psuj Napisano 20 Grudzień 2013 Napisano 20 Grudzień 2013 dobrze ze już nysy i żuki nie jeżdżą bo przy podniesionym aucie wszystkie by zaliczyły badanie bez luzów po mimo ze istotnie miały ogromne Miałem Żuka kilka lat i po Twoim stwierdzeniu wyciągam wniosek, że zawieszenie Żuka to chyba tylko w podręczniku widziałeś... sprawdzenie zawieszenia na uniesionych kolach do góry to wielki szacunek za znalezienie luzu To już możesz się niektórym na forum kłaniać i per pan mówić... Cytuj
JACEK GUZ Napisano 20 Grudzień 2013 Napisano 20 Grudzień 2013 sprawdzenie zawieszenia na uniesionych kolach do góry to wielki szacunek za znalezienie luzu Sprawdzenie wahaczy przednich dolnych bez podnoszenia pojazdu jest niemożliwe wiem co mówię(10 lat pracy tylko w zawieszeniach robi swoje) Cytuj
Regan55 Napisano 20 Grudzień 2013 Napisano 20 Grudzień 2013 Sprawdzenie wahaczy przednich dolnych bez podnoszenia pojazdu jest niemożliwe wiem co mówię Ja niewiele mniej ale tylko i wyłącznie na podniesionym/wahacze itp/Oczywiście tuleje mozna bez problemu wylapać na "glebie"/mam na myśli tuleje wahaczy dolnych/... Cytuj
marbie Napisano 20 Grudzień 2013 Napisano 20 Grudzień 2013 Sprawdzenie wahaczy przednich dolnych bez podnoszenia pojazdu jest niemożliwe wiem co mówię(10 lat pracy tylko w zawieszeniach robi swoje) A to ciekawe chyba stwarzam zagrożenie sprawdzajac na samych szarpakach Nie rób jaj z takimi stwierdzeniami [ Dodano: 20-12-2013, 14:42 ] Ja niewiele mniej ale tylko i wyłącznie na podniesionym/wahacze itp/ Jaja sobie panowie robicie? Tylko i wyłacznie na podniesionym, a szarpaki to co jakiś chory wymysł? Cytuj
zjc Napisano 20 Grudzień 2013 Napisano 20 Grudzień 2013 na tym forum znalazłem coś takiego, może się przydać: http://www.auto-swiat.pl/asforum/forum,pt2268p2_problem-zawieszenia-w-audi-b4.aspx Cytuj
JACEK GUZ Napisano 20 Grudzień 2013 Napisano 20 Grudzień 2013 A to ciekawe chyba stwarzam zagrożenie sprawdzajac na samych szarpakach Nie rób jaj z takimi stwierdzeniami Daleki jestem od czegoś takiego,najpierw szarpak a póżniej do góry i sprawdzam dolne przednie-dotyczy to w szczególności B5,A4,Superb czyli wielowachaczy Więc nie unoś się marbie,czytaj uważnie Cytuj
Arton Napisano 20 Grudzień 2013 Napisano 20 Grudzień 2013 na samych szarpakach wszystkiego nie sprawdzimy. Sworznie w wahaczach utrzymujących ciężar samochodu (LT/Sprinter, VW/Audi przednie dolne czy w t4 górne) sprawdzimy tylko po podniesieniu samochodu. Dziwnym przypadkiem jest tylne zawieszenie w modelach bmw od serii 5 w górę. W tylnym zawieszeniu górne wahacze tzw. banany można sprawdzić jedynie po podniesieniu samochodu mimo ze nie są oparciem dla sprężyny. Cytuj
JACEK GUZ Napisano 20 Grudzień 2013 Napisano 20 Grudzień 2013 Właśnie jest kilka takich pojazdów dla których szarpaki to nie wszystko,ale to juz poza tematem Cytuj
Regan55 Napisano 20 Grudzień 2013 Napisano 20 Grudzień 2013 Tylko i wyłacznie na podniesionym, Tak jak właśnie napisałes.. a szarpaki to co jakiś chory wymysł?Nie,to tylko pozoracja dla klienta.. Cytuj
adam1501 Napisano 20 Grudzień 2013 Napisano 20 Grudzień 2013 Tylko i wyłacznie na podniesionym, Tak jak właśnie napisałes.. a szarpaki to co jakiś chory wymysł?Nie' date='to tylko pozoracja dla klienta..[/quote']To nie pozoracja, bo dla BT jak nie ma luzu na szarpaku to możemy go puścić. BT pojazdu to trochę coś innego niż serwis. Cytuj
JACEK GUZ Napisano 20 Grudzień 2013 Napisano 20 Grudzień 2013 To nie pozoracja, bo dla BT jak nie ma luzu na szarpaku to możemy go puścić. I zrobiłbyś to ze spokojem sumienia bo ja nie Cytuj
adam1501 Napisano 21 Grudzień 2013 Napisano 21 Grudzień 2013 I zrobiłbyś to ze spokojem sumienia bo ja nie Oczywiście, gdyby to było BT a na szarpaku nie ma luzów, P i po zawodach dalej nie wnikam. Natomiast jakby przyjechał na sprawdzenie zawieszenia bo mu stuka puka i szeleści to inna para kaloszy, na szarpaku nie ma luzu - szukamy czegoś innego w inny sposób. Cytuj
JACEK GUZ Napisano 21 Grudzień 2013 Napisano 21 Grudzień 2013 Adaś mój kolega miał przypadek że w A4 właśnie tydzień po BT wypiął się dolny przedni ile było dymu i od tej pory zawsze podnosimy pojazdy typu wielowachacz itp. w których luz da się wyłapać po podniesieniu pojazdu Trochę czasochłonne ale jest pewność Cytuj
marbie Napisano 21 Grudzień 2013 Napisano 21 Grudzień 2013 tydzień po BT wypiął się dolny przedni To jakiś pech albo kolega przy tylu wahaczach zapomniał o tym jednym . Nie ma opcji żeby takiego luzu nie wyczuć. Wnioskuje z tego, że albo macie jakieś szarpaki poprzeczne do osobówek albo na ciężarowych używacie opcji przy osobowym właśnie do małych aut. Ja osobiście nie używam opcji do 3,5 t, wole dla pewności poszarpać manualnie i we wszystkie strony i moje szarpaki pokażą choćby najmniejszy luz na jakimkolwiek wahaczu a nawet i na łożysku koła i jeszcze nigdy nie miałem reklamacji, że cos jeszcze innego było wybite niż podałem przy sprawdzeniu pod serwis. [ Dodano: 21-12-2013, 09:51 ] w A4 właśnie tydzień po BT wypiął się dolny przedni Albo jakas totalna chińszczyzna siedziała w tym aucie A to panowie największe zagrozenie dla naszej odpowiedzialności [ Dodano: 21-12-2013, 09:58 ] a szarpaki to co jakiś chory wymysł?Nie,to tylko pozoracja dla klienta.. Następny jajcarz. Większa część naszych kolegów pozornie sprawdza zawieszenia w samochodach, super, to ilu nas by musiało już siedzieć za ofiary na drogach? Cytuj
JANUSZ60 Napisano 21 Grudzień 2013 Napisano 21 Grudzień 2013 że albo macie jakieś szarpaki Tu też masz rację, bo faktycznie są szarpaki i SZARPAKI,,, Cytuj
marbie Napisano 21 Grudzień 2013 Napisano 21 Grudzień 2013 że albo macie jakieś szarpaki Tu też masz rację, bo faktycznie są szarpaki i SZARPAKI,,, Na poprzedniej OSKP mieliśmy małą stacje i dużą, na tej małej szarpaki chodziły poprzecznie i z "prędkością światła", a na dużej były szarpaki wielkie o niezależnych kierunkach ruchu i była różnica ogromna w diagnozowaniu luzów. Cytuj
JACEK GUZ Napisano 21 Grudzień 2013 Napisano 21 Grudzień 2013 To jakiś pech albo kolega przy tylu wahaczach zapomniał o tym jednym Jakich szarpaków bys nie miał to jeszcze raz podkreślam są zawieszenia w których nie wszystko da się zobaczyć za ich pomocą Myślę że się ze mną zgodzisz Cytuj
marbie Napisano 21 Grudzień 2013 Napisano 21 Grudzień 2013 Jakich szarpaków bys nie miał to jeszcze raz podkreślam są zawieszenia w których nie wszystko da się zobaczyć za ich pomocą Myślę że się ze mną zgodzisz Tak zgadzam się, ale skrajnie wybity sworzeń bez przesady żeby nie wykazał luzów nawet pod obciążeniem, no może za wyjątkiem MB 124 lub W210. I nie przesadzajmy że Audi A4 jest tak trudne do zdiagnozowania luzów. Cytuj
Marek1 Napisano 21 Grudzień 2013 Napisano 21 Grudzień 2013 Jaja sobie panowie robicie? Tylko i wyłacznie na podniesionym, a szarpaki to co jakiś chory wymysł? Może warto czasem spojrzeć do przepisów, bo czasem, będąc przeświadczonym o tym, że robi się dobrze może okazać się, że może i dobrze ale niezgodnie z przepisami... zgodnie z DzU 996 Zał1, dział I, Tabela poz. 5.1.1. Osie Kontrola organoleptyczna pojazdu na kanale diagnostycznym lub dźwigniku. Stosowanie wykrywaczy luzu na kołach jest zalecane, a obowiązkowe w przypadku pojazdów o masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony. 5.1.2. Zwrotnice Kontrola organoleptyczna pojazdu na kanale diagnostycznym lub dźwigniku. Stosowanie wykrywaczy luzu na kołach jest zalecane, a dozwolone w przypadku pojazdów o masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony. poz. 5.2.2.1. Zawieszenie kół, zwrotnice, wahacze, łożyska Oględziny kół, zwrotnic i wahaczy podczas energicznego szarpania kołem w kierunku pionowym oraz dookoła zwrotnicy. Cytuj
IVVO Napisano 21 Grudzień 2013 Napisano 21 Grudzień 2013 Najlepsze szarpaki to stare pneumatyczne z Unimetalu. Może i głośne, ale miały opcję skrętu obu płyt na razt. Na tych choćby hydraulicznych przód-tył, lewo-prawo. Kompletny szajs. Tamtym wierzyłem w 100%. Te nowe to tylko aby "postraszyć" klienta. Jak nie podniesiesz to gucio znajdziesz Cytuj
ijm Napisano 21 Grudzień 2013 Napisano 21 Grudzień 2013 hydraulicznych przód-tył, lewo-prawo.Nie zgadzam się, wiele lat pracuję na hydraulicznym Cartecu i sądzę że można dużo luzów wykryć. Wystarczy ustawiać pracę lewa str. przód, prawa tył, później odwrotnie. Albo obie na zewnątrz, później do środka. Cytuj
danielg539 Napisano 21 Grudzień 2013 Napisano 21 Grudzień 2013 Na tych choćby hydraulicznych przód-tył, lewo-prawo. Kompletny szajs. Może nie szajs, ale ich możliwości diagnostyczne są znacznie ograniczone w porównaniu z szarpakami, które: miały opcję skrętu obu płyt na razt. Cytuj
Marek1 Napisano 21 Grudzień 2013 Napisano 21 Grudzień 2013 Może nie szajs, ale ich możliwości diagnostyczne są znacznie ograniczone w porównaniu z szarpakami, które:miały opcję skrętu obu płyt na razt. Już nie przesadzajmy, tak jakby nie było wiadomo co się działo kiedy trzeba było sprawdzić na nich pojazd pow. 3.5t Cytuj
aboz Napisano 22 Grudzień 2013 Napisano 22 Grudzień 2013 Najlepsze szarpaki to stare pneumatyczne z Unimetalu.Mam takowe i w porównaniu do Cartec-a, faktycznie są lepsze. Głośne, toporne ale luzy na bananach w mazdzie 3 wyszły. Chyba 20 minut spędziłem pod autem ale przynajmniej klient zadowolony, bo wiedział co faktycznie stukało w zawiasie. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.