RSauto Napisano 4 Luty 2014 Napisano 4 Luty 2014 Dzień dobry, chciałbym poruszyć w tym poście temat obowiązku wykonywania badania VAT przy każdym badaniu okresowym (o ile oczywiście pojazd posiada w DR adnotację o VAT). Wiem, ze niektóre wydziały komunikacji narzuciły stacjom taki obowiązek wykluczając tym samym możliwość wykonywania badań okresowych pojazdów o d.m.c. 3,5T (z adnotacja VAT) na PSKP. Proszę o wyjaśnienie tej kwestii. Cytuj
michal_k Napisano 4 Luty 2014 Napisano 4 Luty 2014 chciałbym poruszyć w tym poście temat obowiązku wykonywania badania VAT przy każdym badaniu okresowym Nie ma takiego obowiązku. DBT wykonuje się raz, wpisuje się adnotację w DR i po sprawie. Wiem, ze niektóre wydziały komunikacji narzuciły stacjom taki obowiązek Bezprawnie. Całkowicie bezprawnie. DBT wykonuje się niezależnie od OBT. Cytuj
danielg539 Napisano 4 Luty 2014 Napisano 4 Luty 2014 obowiązku wykonywania badania VAT przy każdym badaniu okresowym Nie ma takiego obowiązku. Co najwyżej trzeba sprawdzić zgodność adnotacji zawartych w DR ze stanem faktycznym. niektóre wydziały komunikacji narzuciły stacjom taki obowiązek wykluczając tym samym możliwość wykonywania badań okresowych pojazdów o d.m.c. 3,5T (z adnotacja VAT) na PSKP. Działanie bezprawne. Cytuj
michal_k Napisano 4 Luty 2014 Napisano 4 Luty 2014 Co najwyżej trzeba sprawdzić zgodność adnotacji zawartych w DR ze stanem faktycznym. Dokładnie - czyli sprawdzić aktualność wpisu VAT w ramach OBT, a nie DBT. Cytuj
RSauto Napisano 4 Luty 2014 Autor Napisano 4 Luty 2014 Wydział komunikacji decyzję swa argumentuje wydanym w roku ubiegłym przez ITS cennikiem badań technicznych (właściwie to jest ich interpretacja cennika). Problem jest dość poważny, ponieważ wszystkie stacje w mieście zaczęły stosować się do zaleceń WK. jak widzicie Panowie sytuacja jest dość skomplikowana. Cytuj
michal_k Napisano 4 Luty 2014 Napisano 4 Luty 2014 Problem jest dość poważny, ponieważ wszystkie stacje w mieście zaczęły stosować się do zaleceń WK. Cóż powiedzieć - jako właściciel stacji wysłałbym kontr-pismo do WK z podaniem podstaw prawnych i zarzutem, że ich interpretacja jest błędna oraz powoduje odpływ klientów, gdyż stacje z powiatów ościennych nie wykonują DBT, a więc opłata za badanie. Cytuj
darkdog Napisano 4 Luty 2014 Napisano 4 Luty 2014 Cóż powiedzieć - jako właściciel stacji wysłałbym kontr-pismo do WK z podaniem podstaw prawnych i zarzutem, że ich interpretacja jest błędna Michale który właściciel to zrobi dla nich to raj Cytuj
baca9 Napisano 4 Luty 2014 Napisano 4 Luty 2014 Cóż powiedzieć - jako właściciel stacji wysłałbym kontr-pismo do WK z podaniem podstaw prawnych i zarzutem, że ich interpretacja jest błędna Michale który właściciel to zrobi dla nich to raj tak, ale dla tych co mają OSKP, a ci z PSKP niestety tych klientów tracą Cytuj
michal_k Napisano 4 Luty 2014 Napisano 4 Luty 2014 Michale który właściciel to zrobi dla nich to raj Raj, nie raj... Ja bym na taką stację nie pojechał. Cytuj
Regan55 Napisano 4 Luty 2014 Napisano 4 Luty 2014 Wydział komunikacji decyzję swa argumentuje wydanym w roku ubiegłym przez ITS cennikiem badań technicznych (właściwie to jest ich interpretacja cennika). Cos tu nie kumam... Podstawa do wykonywania badań-ustalenie zakresu jest cennik... A moze cos nie doczytałem.. Cytuj
RSauto Napisano 4 Luty 2014 Autor Napisano 4 Luty 2014 Według interpretacji ITS VAT musi być wykonywany przy każdym OBT (traktowany jest jak gaz ponieważ wiąże się z określonymi cechami pojazdu), oczywiście wiąże sie z tym opłata +50PLN. Na tej podstawie WK wydał taką decyzję. Cytuj
RSauto Napisano 4 Luty 2014 Autor Napisano 4 Luty 2014 W takim razie proszę o instrukcję jak powinien postąpić właściciel PSKP wobec zaistniałej sytuacji. Cytuj
danielg539 Napisano 4 Luty 2014 Napisano 4 Luty 2014 Tu nie trzeba żadnej instrukcji. Przyjeżdża pojazd z wpisem VAT na OBT to je wykonujesz niezależnie na jakiej SKP pracujesz. Cytuj
Paprock Napisano 4 Luty 2014 Napisano 4 Luty 2014 Na tej podstawie WK wydał taką decyzję. A mógłbyś wkleić to co WK wymodziło??? Cytuj
RSauto Napisano 4 Luty 2014 Autor Napisano 4 Luty 2014 Według logiki tak, jednak jak już wspomniałem z WK są wyraźne instrukcje na temat postępowania w takiej sytuacji. Jak podejść do tematu od tej strony? Cytuj
michal_k Napisano 4 Luty 2014 Napisano 4 Luty 2014 Według logiki tak, jednak jak już wspomniałem z WK są wyraźne instrukcje na temat postępowania w takiej sytuacji.Jak podejść do tematu od tej strony? Albo postępować zgodnie z instrukcjami WK, albo postępować po swojemu, a później przy kontroli się tłumaczyć/odwoływać albo wnieść skargę na pracownika, który takie instrukcje Wam przygotował. Cytuj
RSauto Napisano 4 Luty 2014 Autor Napisano 4 Luty 2014 Czy podczas kontroli WK może ukarać przedsiębiorce za takie postępowanie? Teoretycznie działałby zgodnie z prawem. Jednak teoria w tym kraju na niewiele się zda... Cytuj
biker100 Napisano 4 Luty 2014 Napisano 4 Luty 2014 Czy podczas kontroli WK może ukarać przedsiębiorce za takie postępowanie? aby kogoś ukarać należy podać podstawę, konkretny paragraf z obowiązujących na dzień bieżący aktów prawnych.Teoretycznie działałby zgodnie z prawem. Z jakim prawem?? Cytuj
michal_k Napisano 4 Luty 2014 Napisano 4 Luty 2014 Czy podczas kontroli WK może ukarać przedsiębiorce za takie postępowanie? Może wydać decyzję o zakazie prowadzenia SKP np. z takiego powodu: "rażąco naruszył warunki wykonywania działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów" Cytuj
Regan55 Napisano 4 Luty 2014 Napisano 4 Luty 2014 RSauto-WK wydał decyzję na piśmie czy tylko na"gębę".... Cytuj
biker100 Napisano 4 Luty 2014 Napisano 4 Luty 2014 Może wydać decyzję o zakazie prowadzenia SKP np. z takiego powodu: "rażąco naruszył warunki wykonywania działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów" Michał ale w uzasadnieniu będą musieli powołać się na przepis, w tym przypadku co napiszą, jaką podstawę prawną podadzą, że stacja "rażąco naruszył warunki wykonywania działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów"? [ Dodano: 04-02-2014, 21:59 ] RSauto-WK wydał decyzję na piśmie czy tylko na"gębę".... Regan55 kto przy zdrowych zmysłach wyda taką decyzję na piśmie?? Cytuj
michal_k Napisano 4 Luty 2014 Napisano 4 Luty 2014 Michał ale w uzasadnieniu będą musieli powołać się na przepis, w tym przypadku co napiszą Napiszą, że w ramach nadzoru starosta nakazał stosowanie się do określonych opłat czy wykonywania konkretnych badań w konkretny sposób, a przedsiębiorca się nie zastosował. Natomiast podejrzewam, że byłaby duża szansa wygranej przy odwołaniu. Cytuj
biker100 Napisano 4 Luty 2014 Napisano 4 Luty 2014 starosta nakazał stosowanie się do określonych opłat czy wykonywania konkretnych badań w konkretny sposób Michale dobrze wiemy, że starosta nie może zmusić przedsiębiorcy do działania lub zaniechania działania niezgodnego z prawem. Tutaj nie ma co czekać na kontrolę tylko pisać do starosty z prośbą o wydanie decyzji wraz opinią prawną (jeżeli nie była wydana) oraz opisem toku postępowania przez diagnostę w trakcie badania okresowego w pojeździe z ewidencją VAT-1...4 w DR. [ Dodano: 04-02-2014, 22:10 ] Wydział komunikacji decyzję swa argumentuje wydanym w roku ubiegłym przez ITS cennikiem badań technicznych (właściwie to jest ich interpretacja cennika). no chyba, że interpretacja cennika ITS-u ukazała się w którymś z DZ.U dotyczącym badań technicznych pojazdów, a ja nic o tym nie wiem no to przepraszam. Cytuj
RSauto Napisano 4 Luty 2014 Autor Napisano 4 Luty 2014 Decyzja, a w zasadzie nakaz postępowania zostały wydane jako dyspozycja ustna. Niczego na piśmie przedsiębiorca nie otrzymał. Jednak przekazane to zostało w taki sposób, że diagności postępują zgodnie z zaleceniami WK. Wykonałem jakiś czas temu telefon do ITS z prośbą u uzasadnienie ich interpretacji cennika w tym zakresie. Twierdzą, że wpis VAT w dowodzie określa szczególne warunki techniczne pojazdu. W związku z tym powinny być one sprawdzane podczas OBT. W konsekwencji wyeliminowali PSKP z możliwości przeprowadzania OBT w tego typu pojazdach. Z jednej strony uderzyli "po kieszeni" użytkowników pojazdów, z drugiej poszkodowani są przedsiębiorcy prowadzący PSKP. Jakiś czas temu PISKP wydało opinię prawną na ten temat (opisywane to było w ich czasopiśmie) w której to określili, że ITS nie ma racji w tym temacie i ich interpretacja jest błędna. Niestety ITS nie przedstawił mi opinii prawnej potwierdzającej ich interpretację (twierdzą, ze mają takową, lecz jest ona dostępna wyłącznie dla przedsiębiorców zrzeszonych w ich strukturze). Czy ktokolwiek z szanownych diagnostów spotkał się z takim dokumentem? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.