Skocz do zawartości

Obowiązek wykonywania badania VAT przy okresowym


RSauto

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

chciałbym poruszyć w tym poście temat obowiązku wykonywania badania VAT przy każdym badaniu okresowym (o ile oczywiście pojazd posiada w DR adnotację o VAT).

Wiem, ze niektóre wydziały komunikacji narzuciły stacjom taki obowiązek wykluczając tym samym możliwość wykonywania badań okresowych pojazdów o d.m.c. 3,5T (z adnotacja VAT) na PSKP.

Proszę o wyjaśnienie tej kwestii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 79
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • biker100

    9

  • RSauto

    9

  • DARIO64

    8

  • michal_k

    8

chciałbym poruszyć w tym poście temat obowiązku wykonywania badania VAT przy każdym badaniu okresowym

 

Nie ma takiego obowiązku. DBT wykonuje się raz, wpisuje się adnotację w DR i po sprawie.

 

Wiem, ze niektóre wydziały komunikacji narzuciły stacjom taki obowiązek

 

Bezprawnie. Całkowicie bezprawnie. DBT wykonuje się niezależnie od OBT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obowiązku wykonywania badania VAT przy każdym badaniu okresowym

Nie ma takiego obowiązku. Co najwyżej trzeba sprawdzić zgodność adnotacji zawartych w DR ze stanem faktycznym.

niektóre wydziały komunikacji narzuciły stacjom taki obowiązek wykluczając tym samym możliwość wykonywania badań okresowych pojazdów o d.m.c. 3,5T (z adnotacja VAT) na PSKP.

Działanie bezprawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co najwyżej trzeba sprawdzić zgodność adnotacji zawartych w DR ze stanem faktycznym.

 

:ok:ok:ok Dokładnie - czyli sprawdzić aktualność wpisu VAT w ramach OBT, a nie DBT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydział komunikacji decyzję swa argumentuje wydanym w roku ubiegłym przez ITS cennikiem badań technicznych (właściwie to jest ich interpretacja cennika).

Problem jest dość poważny, ponieważ wszystkie stacje w mieście zaczęły stosować się do zaleceń WK.

jak widzicie Panowie sytuacja jest dość skomplikowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest dość poważny, ponieważ wszystkie stacje w mieście zaczęły stosować się do zaleceń WK.

 

Cóż powiedzieć - jako właściciel stacji wysłałbym kontr-pismo do WK z podaniem podstaw prawnych i zarzutem, że ich interpretacja jest błędna oraz powoduje odpływ klientów, gdyż stacje z powiatów ościennych nie wykonują DBT, a więc opłata za badanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż powiedzieć - jako właściciel stacji wysłałbym kontr-pismo do WK z podaniem podstaw prawnych i zarzutem, że ich interpretacja jest błędna

Michale który właściciel to zrobi dla nich to raj :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż powiedzieć - jako właściciel stacji wysłałbym kontr-pismo do WK z podaniem podstaw prawnych i zarzutem, że ich interpretacja jest błędna

Michale który właściciel to zrobi dla nich to raj :razz:

 

tak, ale dla tych co mają OSKP, a ci z PSKP niestety tych klientów tracą :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michale który właściciel to zrobi dla nich to raj :razz:

 

Raj, nie raj... Ja bym na taką stację nie pojechał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydział komunikacji decyzję swa argumentuje wydanym w roku ubiegłym przez ITS cennikiem badań technicznych (właściwie to jest ich interpretacja cennika).
Cos tu nie kumam... :sad: Podstawa do wykonywania badań-ustalenie zakresu jest cennik... :?::shock: A moze cos nie doczytałem..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według interpretacji ITS VAT musi być wykonywany przy każdym OBT (traktowany jest jak gaz ponieważ wiąże się z określonymi cechami pojazdu), oczywiście wiąże sie z tym opłata +50PLN.

Na tej podstawie WK wydał taką decyzję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie proszę o instrukcję jak powinien postąpić właściciel PSKP wobec zaistniałej sytuacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie trzeba żadnej instrukcji. Przyjeżdża pojazd z wpisem VAT na OBT to je wykonujesz niezależnie na jakiej SKP pracujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według logiki tak, jednak jak już wspomniałem z WK są wyraźne instrukcje na temat postępowania w takiej sytuacji.

Jak podejść do tematu od tej strony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według logiki tak, jednak jak już wspomniałem z WK są wyraźne instrukcje na temat postępowania w takiej sytuacji.

Jak podejść do tematu od tej strony?

 

Albo postępować zgodnie z instrukcjami WK, albo postępować po swojemu, a później przy kontroli się tłumaczyć/odwoływać albo wnieść skargę na pracownika, który takie instrukcje Wam przygotował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy podczas kontroli WK może ukarać przedsiębiorce za takie postępowanie? Teoretycznie działałby zgodnie z prawem. Jednak teoria w tym kraju na niewiele się zda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy podczas kontroli WK może ukarać przedsiębiorce za takie postępowanie?
aby kogoś ukarać należy podać podstawę, konkretny paragraf z obowiązujących na dzień bieżący aktów prawnych.
Teoretycznie działałby zgodnie z prawem.
Z jakim prawem??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy podczas kontroli WK może ukarać przedsiębiorce za takie postępowanie?

 

Może wydać decyzję o zakazie prowadzenia SKP np. z takiego powodu:

 

"rażąco naruszył warunki wykonywania działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może wydać decyzję o zakazie prowadzenia SKP np. z takiego powodu:

 

"rażąco naruszył warunki wykonywania działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów"

Michał ale w uzasadnieniu będą musieli powołać się na przepis, w tym przypadku co napiszą, jaką podstawę prawną podadzą, że stacja "rażąco naruszył warunki wykonywania działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów"?

 

[ Dodano: 04-02-2014, 21:59 ]

RSauto-WK wydał decyzję na piśmie czy tylko na"gębę"....
Regan55 kto przy zdrowych zmysłach wyda taką decyzję na piśmie??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał ale w uzasadnieniu będą musieli powołać się na przepis, w tym przypadku co napiszą

 

Napiszą, że w ramach nadzoru starosta nakazał stosowanie się do określonych opłat czy wykonywania konkretnych badań w konkretny sposób, a przedsiębiorca się nie zastosował. Natomiast podejrzewam, że byłaby duża szansa wygranej przy odwołaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

starosta nakazał stosowanie się do określonych opłat czy wykonywania konkretnych badań w konkretny sposób
Michale dobrze wiemy, że starosta nie może zmusić przedsiębiorcy do działania lub zaniechania działania niezgodnego z prawem. Tutaj nie ma co czekać na kontrolę tylko pisać do starosty z prośbą o wydanie decyzji wraz opinią prawną (jeżeli nie była wydana) oraz opisem toku postępowania przez diagnostę w trakcie badania okresowego w pojeździe z ewidencją VAT-1...4 w DR.

 

[ Dodano: 04-02-2014, 22:10 ]

Wydział komunikacji decyzję swa argumentuje wydanym w roku ubiegłym przez ITS cennikiem badań technicznych (właściwie to jest ich interpretacja cennika).

no chyba, że interpretacja cennika ITS-u ukazała się w którymś z DZ.U dotyczącym badań technicznych pojazdów, a ja nic o tym nie wiem no to przepraszam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Decyzja, a w zasadzie nakaz postępowania zostały wydane jako dyspozycja ustna.

Niczego na piśmie przedsiębiorca nie otrzymał.

Jednak przekazane to zostało w taki sposób, że diagności postępują zgodnie z zaleceniami WK.

Wykonałem jakiś czas temu telefon do ITS z prośbą u uzasadnienie ich interpretacji cennika w tym zakresie. Twierdzą, że wpis VAT w dowodzie określa szczególne warunki techniczne pojazdu. W związku z tym powinny być one sprawdzane podczas OBT. W konsekwencji wyeliminowali PSKP z możliwości przeprowadzania OBT w tego typu pojazdach.

Z jednej strony uderzyli "po kieszeni" użytkowników pojazdów, z drugiej poszkodowani są przedsiębiorcy prowadzący PSKP.

Jakiś czas temu PISKP wydało opinię prawną na ten temat (opisywane to było w ich czasopiśmie) w której to określili, że ITS nie ma racji w tym temacie i ich interpretacja jest błędna.

Niestety ITS nie przedstawił mi opinii prawnej potwierdzającej ich interpretację (twierdzą, ze mają takową, lecz jest ona dostępna wyłącznie dla przedsiębiorców zrzeszonych w ich strukturze).

Czy ktokolwiek z szanownych diagnostów spotkał się z takim dokumentem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.