RSauto Napisano 4 Luty 2014 Share Napisano 4 Luty 2014 Dzień dobry, chciałbym poruszyć w tym poście temat obowiązku wykonywania badania VAT przy każdym badaniu okresowym (o ile oczywiście pojazd posiada w DR adnotację o VAT). Wiem, ze niektóre wydziały komunikacji narzuciły stacjom taki obowiązek wykluczając tym samym możliwość wykonywania badań okresowych pojazdów o d.m.c. 3,5T (z adnotacja VAT) na PSKP. Proszę o wyjaśnienie tej kwestii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 4 Luty 2014 Share Napisano 4 Luty 2014 chciałbym poruszyć w tym poście temat obowiązku wykonywania badania VAT przy każdym badaniu okresowym Nie ma takiego obowiązku. DBT wykonuje się raz, wpisuje się adnotację w DR i po sprawie. Wiem, ze niektóre wydziały komunikacji narzuciły stacjom taki obowiązek Bezprawnie. Całkowicie bezprawnie. DBT wykonuje się niezależnie od OBT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 4 Luty 2014 Share Napisano 4 Luty 2014 obowiązku wykonywania badania VAT przy każdym badaniu okresowym Nie ma takiego obowiązku. Co najwyżej trzeba sprawdzić zgodność adnotacji zawartych w DR ze stanem faktycznym. niektóre wydziały komunikacji narzuciły stacjom taki obowiązek wykluczając tym samym możliwość wykonywania badań okresowych pojazdów o d.m.c. 3,5T (z adnotacja VAT) na PSKP. Działanie bezprawne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 4 Luty 2014 Share Napisano 4 Luty 2014 Co najwyżej trzeba sprawdzić zgodność adnotacji zawartych w DR ze stanem faktycznym. Dokładnie - czyli sprawdzić aktualność wpisu VAT w ramach OBT, a nie DBT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RSauto Napisano 4 Luty 2014 Autor Share Napisano 4 Luty 2014 Wydział komunikacji decyzję swa argumentuje wydanym w roku ubiegłym przez ITS cennikiem badań technicznych (właściwie to jest ich interpretacja cennika). Problem jest dość poważny, ponieważ wszystkie stacje w mieście zaczęły stosować się do zaleceń WK. jak widzicie Panowie sytuacja jest dość skomplikowana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 4 Luty 2014 Share Napisano 4 Luty 2014 Problem jest dość poważny, ponieważ wszystkie stacje w mieście zaczęły stosować się do zaleceń WK. Cóż powiedzieć - jako właściciel stacji wysłałbym kontr-pismo do WK z podaniem podstaw prawnych i zarzutem, że ich interpretacja jest błędna oraz powoduje odpływ klientów, gdyż stacje z powiatów ościennych nie wykonują DBT, a więc opłata za badanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 4 Luty 2014 Share Napisano 4 Luty 2014 Cóż powiedzieć - jako właściciel stacji wysłałbym kontr-pismo do WK z podaniem podstaw prawnych i zarzutem, że ich interpretacja jest błędna Michale który właściciel to zrobi dla nich to raj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
baca9 Napisano 4 Luty 2014 Share Napisano 4 Luty 2014 Cóż powiedzieć - jako właściciel stacji wysłałbym kontr-pismo do WK z podaniem podstaw prawnych i zarzutem, że ich interpretacja jest błędna Michale który właściciel to zrobi dla nich to raj tak, ale dla tych co mają OSKP, a ci z PSKP niestety tych klientów tracą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 4 Luty 2014 Share Napisano 4 Luty 2014 Michale który właściciel to zrobi dla nich to raj Raj, nie raj... Ja bym na taką stację nie pojechał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 4 Luty 2014 Share Napisano 4 Luty 2014 Wydział komunikacji decyzję swa argumentuje wydanym w roku ubiegłym przez ITS cennikiem badań technicznych (właściwie to jest ich interpretacja cennika). Cos tu nie kumam... Podstawa do wykonywania badań-ustalenie zakresu jest cennik... A moze cos nie doczytałem.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RSauto Napisano 4 Luty 2014 Autor Share Napisano 4 Luty 2014 Według interpretacji ITS VAT musi być wykonywany przy każdym OBT (traktowany jest jak gaz ponieważ wiąże się z określonymi cechami pojazdu), oczywiście wiąże sie z tym opłata +50PLN. Na tej podstawie WK wydał taką decyzję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 4 Luty 2014 Share Napisano 4 Luty 2014 to może jeszcze za HAK. niech doliczają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RSauto Napisano 4 Luty 2014 Autor Share Napisano 4 Luty 2014 W takim razie proszę o instrukcję jak powinien postąpić właściciel PSKP wobec zaistniałej sytuacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 4 Luty 2014 Share Napisano 4 Luty 2014 Tu nie trzeba żadnej instrukcji. Przyjeżdża pojazd z wpisem VAT na OBT to je wykonujesz niezależnie na jakiej SKP pracujesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 4 Luty 2014 Share Napisano 4 Luty 2014 Na tej podstawie WK wydał taką decyzję. A mógłbyś wkleić to co WK wymodziło??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RSauto Napisano 4 Luty 2014 Autor Share Napisano 4 Luty 2014 Według logiki tak, jednak jak już wspomniałem z WK są wyraźne instrukcje na temat postępowania w takiej sytuacji. Jak podejść do tematu od tej strony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 4 Luty 2014 Share Napisano 4 Luty 2014 Według logiki tak, jednak jak już wspomniałem z WK są wyraźne instrukcje na temat postępowania w takiej sytuacji.Jak podejść do tematu od tej strony? Albo postępować zgodnie z instrukcjami WK, albo postępować po swojemu, a później przy kontroli się tłumaczyć/odwoływać albo wnieść skargę na pracownika, który takie instrukcje Wam przygotował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RSauto Napisano 4 Luty 2014 Autor Share Napisano 4 Luty 2014 Czy podczas kontroli WK może ukarać przedsiębiorce za takie postępowanie? Teoretycznie działałby zgodnie z prawem. Jednak teoria w tym kraju na niewiele się zda... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 4 Luty 2014 Share Napisano 4 Luty 2014 Czy podczas kontroli WK może ukarać przedsiębiorce za takie postępowanie? aby kogoś ukarać należy podać podstawę, konkretny paragraf z obowiązujących na dzień bieżący aktów prawnych.Teoretycznie działałby zgodnie z prawem. Z jakim prawem?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 4 Luty 2014 Share Napisano 4 Luty 2014 Czy podczas kontroli WK może ukarać przedsiębiorce za takie postępowanie? Może wydać decyzję o zakazie prowadzenia SKP np. z takiego powodu: "rażąco naruszył warunki wykonywania działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 4 Luty 2014 Share Napisano 4 Luty 2014 RSauto-WK wydał decyzję na piśmie czy tylko na"gębę".... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 4 Luty 2014 Share Napisano 4 Luty 2014 Może wydać decyzję o zakazie prowadzenia SKP np. z takiego powodu: "rażąco naruszył warunki wykonywania działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów" Michał ale w uzasadnieniu będą musieli powołać się na przepis, w tym przypadku co napiszą, jaką podstawę prawną podadzą, że stacja "rażąco naruszył warunki wykonywania działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów"? [ Dodano: 04-02-2014, 21:59 ] RSauto-WK wydał decyzję na piśmie czy tylko na"gębę".... Regan55 kto przy zdrowych zmysłach wyda taką decyzję na piśmie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 4 Luty 2014 Share Napisano 4 Luty 2014 Michał ale w uzasadnieniu będą musieli powołać się na przepis, w tym przypadku co napiszą Napiszą, że w ramach nadzoru starosta nakazał stosowanie się do określonych opłat czy wykonywania konkretnych badań w konkretny sposób, a przedsiębiorca się nie zastosował. Natomiast podejrzewam, że byłaby duża szansa wygranej przy odwołaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 4 Luty 2014 Share Napisano 4 Luty 2014 starosta nakazał stosowanie się do określonych opłat czy wykonywania konkretnych badań w konkretny sposób Michale dobrze wiemy, że starosta nie może zmusić przedsiębiorcy do działania lub zaniechania działania niezgodnego z prawem. Tutaj nie ma co czekać na kontrolę tylko pisać do starosty z prośbą o wydanie decyzji wraz opinią prawną (jeżeli nie była wydana) oraz opisem toku postępowania przez diagnostę w trakcie badania okresowego w pojeździe z ewidencją VAT-1...4 w DR. [ Dodano: 04-02-2014, 22:10 ] Wydział komunikacji decyzję swa argumentuje wydanym w roku ubiegłym przez ITS cennikiem badań technicznych (właściwie to jest ich interpretacja cennika). no chyba, że interpretacja cennika ITS-u ukazała się w którymś z DZ.U dotyczącym badań technicznych pojazdów, a ja nic o tym nie wiem no to przepraszam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RSauto Napisano 4 Luty 2014 Autor Share Napisano 4 Luty 2014 Decyzja, a w zasadzie nakaz postępowania zostały wydane jako dyspozycja ustna. Niczego na piśmie przedsiębiorca nie otrzymał. Jednak przekazane to zostało w taki sposób, że diagności postępują zgodnie z zaleceniami WK. Wykonałem jakiś czas temu telefon do ITS z prośbą u uzasadnienie ich interpretacji cennika w tym zakresie. Twierdzą, że wpis VAT w dowodzie określa szczególne warunki techniczne pojazdu. W związku z tym powinny być one sprawdzane podczas OBT. W konsekwencji wyeliminowali PSKP z możliwości przeprowadzania OBT w tego typu pojazdach. Z jednej strony uderzyli "po kieszeni" użytkowników pojazdów, z drugiej poszkodowani są przedsiębiorcy prowadzący PSKP. Jakiś czas temu PISKP wydało opinię prawną na ten temat (opisywane to było w ich czasopiśmie) w której to określili, że ITS nie ma racji w tym temacie i ich interpretacja jest błędna. Niestety ITS nie przedstawił mi opinii prawnej potwierdzającej ich interpretację (twierdzą, ze mają takową, lecz jest ona dostępna wyłącznie dla przedsiębiorców zrzeszonych w ich strukturze). Czy ktokolwiek z szanownych diagnostów spotkał się z takim dokumentem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.