Skocz do zawartości
Pomóżmy Panu Grzegorzowi odbudować dom po tragicznej powodzi! ×

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

czy ktoś z Kolegów przerabiał taki temat,bo nic nie znalazłem na forum ,klijent kupił naczepę cysternę dwuosiową i zamontował jej trzecią oś (ma warsztat i naprawia pojazdy ciężarowe) a teraz będzie chciał zrobić zmiany , jak to zrobić dobrze?

Napisano

Os można dołożyć ale DMC - zgoda producenta. Podaj dane , bo mogła być szykowana do ciągnika 3-osiowego, jaki nacisk na siodło. Co to za cysterna i czy będzie pod ADR

Napisano

Rzeczoznawca?

Może informacja od przedstawiciela producenta co oni na to? Były takie też homologowane?

 

Trudno w warunkach SKP ocenić prawidłowość tak daleko idących zmian. Miejsce i sposób montażu elementów zawieszenia i osi do ramy, zastosowane materiały,obliczenia wytrzymałościowe itd... Taka zmiana to w praktyce taki sam zakres oceny co zbudowanie pojazdu marki SAM. A jak wiadomo w przypadku pojazdów marki SAM Ustawodawca w końcu poszedł do głowy, że SKP nie jest w stanie tego ocenić...

 

A tu jeszcze cysterna do tego - może ADR jeszcze??

 

Oczywiście żaden przepis nie zabrania takich zmian wprost, ale w opisanym przypadku byłbym bardzo powściągliwy na miejscu Diagnosty w ocenie takich zmian.

Napisano
A jak wiadomo w przypadku pojazdów marki SAM Ustawodawca w końcu poszedł do głowy, że SKP nie jest w stanie tego ocenić...

 

Ojtam nie jest. Został już zarejestrowany pojazd marki SAM bez dopuszczenia jednostkowego, czyli da się :)

Napisano
Został już zarejestrowany pojazd marki SAM bez dopuszczenia jednostkowego, czyli da się

 

Co masz na myśli?

Napisano
Został już zarejestrowany pojazd marki SAM bez dopuszczenia jednostkowego, czyli da się

 

Co masz na myśli?

Sam jestem ciekaw.
Napisano
Ojtam nie jest. Został już zarejestrowany pojazd marki SAM bez dopuszczenia jednostkowego, czyli da się
:shock:
Napisano

Że się teoretycznie da to wiadomo. W jakim WK to się domyślam. Pytanie która SKP podjęła się badania... Bo to jest klucz do sprawy IMHO.

Napisano

Dokładnie nie wiem jakie naciski ma, bo jest w trakcie przeróbki ,wiem że woziła wodę a będzie mleko

Napisano

Jeśli producent produkował ten sam typ naczepy z 2-oma i z 3-ma osiami to jest na taką zmianę technologia. Rzeczoznawca ustala nowe dane i z opinia można zrobić. Reszta to "partyzantka".

Napisano
Jeśli producent produkował ten sam typ naczepy z 2-oma i z 3-ma osiami to jest na taką zmianę technologia. Rzeczoznawca ustala nowe dane i z opinia można zrobić. Reszta to "partyzantka".

 

Napisałem to na samym początku :)

 

Pytanie czemu z wodą dawało rade na dwóch osiach, a z mlekiem już nie da...

Napisano
Pytanie czemu z wodą dawało rade na dwóch osiach, a z mlekiem już nie da

 

Może zmienił konia z 3-osiowego na 2-osiowca i lipa

Napisano
Co masz na myśli?

 

Mam na myśli to, że mam w ręce DR dla samochodu osobowego marki SAM z datą I rejestracji 2014 :cool:

 

Pytanie która SKP podjęła się badania...

 

Podjęła się taka, która wie jakie są ustawowe wyłączenia z dopuszczenia jednostkowego :)

Napisano

Michał - jak będziesz miał dzieci to będą za Tobą przepadać - na pewno będą mówiły: "najlepsze bajki to tata opowiada" :evil:

Napisano
Podjęła się taka, która wie jakie są ustawowe wyłączenia z dopuszczenia jednostkowego :)

Ciekawe jakie dokumenty na SKP zostały wypełnione na okoliczność takiego badania i w ogóle jak zostało nazwane to badanie, bo badania zgodności pojazdu SAM już nie ma!

Napisano
Ciekawe jakie dokumenty na SKP zostały wypełnione na okoliczność takiego badania i w ogóle jak zostało nazwane to badanie, bo badania zgodności pojazdu SAM już nie ma!

 

Nie ma, więc nie było badania zgodności. Więcej tajemnicy nie uchylę ;)

Napisano

Każdy pojazd podlega OBT przed I rejestracją - prawda? No chyba, że ma homologację... No chyba, że to tak naprawdę nie był SAM.

Napisano

No właśnie - tylko wtedy jest to bardziej zbytek, a nie SAM.

A jak był zabytek, to jednak badanie zgodności było Michale 8)

Napisano

Istnieją jeszcze samy typu podwozie z garbusa i nadwozie konstrukcji własnej porsze 356, buggy itp. i jak teraz takie ugryźć? Były już zarejestrowane więc też teoretycznie nie powinny podlegać dopuszczeniu jednostkowemu, a

badania zgodności pojazdu SAM już nie ma!
????
Napisano
Były już zarejestrowane

 

No skoro już są zarejestrowane to o co Ci chodzi? Teraz robisz tylko OBT...

Napisano
Istnieją jeszcze samy typu podwozie z garbusa i nadwozie konstrukcji

 

Jak dla mnie to nie jest sam...

Napisano
Jak dla mnie to nie jest sam...

 

Można się kłócić, ale definicja mówi o tym, że w pojeździe marki SAM rama, podwozie lub nadwozie ma być konstrukcji własnej...

Przy konstrukcjach typu rama + nadwozie jest zatem dopuszczalne (teoretycznie), że tylko jeden z tych elementów będzie konstrukcji własnej, a drugi fabryczny. W efekcie może być to zatem:

1. Rama samoróbka a na to fabryczne nadwozie (np. garbusa) (z wyjątkiem nadwozi samonośnych z nr vin/nadwozia)

2. Fabryczne rama - np. ŻUK'a a na tym np konstrukcja udająca wielką jeżdżącą puszkę do piwa...

 

Tyle teorii. W praktyce jak wiemy granica pomiędzy tym co jeszcze fabryczne, a już niekoniecznie jest trudna, a wręcz niemożliwa do uchwycenia...

Napisano
Były już zarejestrowane więc też teoretycznie nie powinny podlegać dopuszczeniu jednostkowemu, a

 

Skoro były to nadal są zarejestrowane - tylko były zarejestrowane jako co?

 

A jak był zabytek, to jednak badanie zgodności było Michale 8)

 

Ale nie badanie zgodności pojazdu marki SAM, bo takowego nie ma ;) Chociaż niektórzy szkolą nadal diagnostów z tego zakresu :x

 

Można się kłócić, ale definicja mówi o tym, że w pojeździe marki SAM rama, podwozie lub nadwozie ma być konstrukcji własnej...

 

Zgadza się, ale dawno dawno temu SAM-em był pojazd złoży z części pojazdów różnych marek. Załóżmy, że taki pojazd przetrwał do dzisiaj - i mimo, że każda część jest fabryczna to nadal jest SAM-em.

 

Ale najbardziej trafne jest stwierdzenie:

 

granica pomiędzy tym co jeszcze fabryczne, a już niekoniecznie jest trudna, a wręcz niemożliwa do uchwycenia...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.