BOGDANKAR Napisano 11 Luty 2014 Napisano 11 Luty 2014 czy ktoś z Kolegów przerabiał taki temat,bo nic nie znalazłem na forum ,klijent kupił naczepę cysternę dwuosiową i zamontował jej trzecią oś (ma warsztat i naprawia pojazdy ciężarowe) a teraz będzie chciał zrobić zmiany , jak to zrobić dobrze? Cytuj
IVVO Napisano 11 Luty 2014 Napisano 11 Luty 2014 Os można dołożyć ale DMC - zgoda producenta. Podaj dane , bo mogła być szykowana do ciągnika 3-osiowego, jaki nacisk na siodło. Co to za cysterna i czy będzie pod ADR Cytuj
blakop Napisano 11 Luty 2014 Napisano 11 Luty 2014 Rzeczoznawca? Może informacja od przedstawiciela producenta co oni na to? Były takie też homologowane? Trudno w warunkach SKP ocenić prawidłowość tak daleko idących zmian. Miejsce i sposób montażu elementów zawieszenia i osi do ramy, zastosowane materiały,obliczenia wytrzymałościowe itd... Taka zmiana to w praktyce taki sam zakres oceny co zbudowanie pojazdu marki SAM. A jak wiadomo w przypadku pojazdów marki SAM Ustawodawca w końcu poszedł do głowy, że SKP nie jest w stanie tego ocenić... A tu jeszcze cysterna do tego - może ADR jeszcze?? Oczywiście żaden przepis nie zabrania takich zmian wprost, ale w opisanym przypadku byłbym bardzo powściągliwy na miejscu Diagnosty w ocenie takich zmian. Cytuj
IVVO Napisano 11 Luty 2014 Napisano 11 Luty 2014 Szczerze - nie pchaj się w to - śmierdzi na kilometr Cytuj
michal_k Napisano 11 Luty 2014 Napisano 11 Luty 2014 A jak wiadomo w przypadku pojazdów marki SAM Ustawodawca w końcu poszedł do głowy, że SKP nie jest w stanie tego ocenić... Ojtam nie jest. Został już zarejestrowany pojazd marki SAM bez dopuszczenia jednostkowego, czyli da się Cytuj
blakop Napisano 12 Luty 2014 Napisano 12 Luty 2014 Został już zarejestrowany pojazd marki SAM bez dopuszczenia jednostkowego, czyli da się Co masz na myśli? Cytuj
aboz Napisano 12 Luty 2014 Napisano 12 Luty 2014 Został już zarejestrowany pojazd marki SAM bez dopuszczenia jednostkowego, czyli da się Co masz na myśli? Sam jestem ciekaw. Cytuj
max72 Napisano 12 Luty 2014 Napisano 12 Luty 2014 Ojtam nie jest. Został już zarejestrowany pojazd marki SAM bez dopuszczenia jednostkowego, czyli da się Cytuj
blakop Napisano 12 Luty 2014 Napisano 12 Luty 2014 Że się teoretycznie da to wiadomo. W jakim WK to się domyślam. Pytanie która SKP podjęła się badania... Bo to jest klucz do sprawy IMHO. Cytuj
BOGDANKAR Napisano 12 Luty 2014 Autor Napisano 12 Luty 2014 Dokładnie nie wiem jakie naciski ma, bo jest w trakcie przeróbki ,wiem że woziła wodę a będzie mleko Cytuj
markes30 Napisano 12 Luty 2014 Napisano 12 Luty 2014 Jeśli producent produkował ten sam typ naczepy z 2-oma i z 3-ma osiami to jest na taką zmianę technologia. Rzeczoznawca ustala nowe dane i z opinia można zrobić. Reszta to "partyzantka". Cytuj
blakop Napisano 12 Luty 2014 Napisano 12 Luty 2014 Jeśli producent produkował ten sam typ naczepy z 2-oma i z 3-ma osiami to jest na taką zmianę technologia. Rzeczoznawca ustala nowe dane i z opinia można zrobić. Reszta to "partyzantka". Napisałem to na samym początku Pytanie czemu z wodą dawało rade na dwóch osiach, a z mlekiem już nie da... Cytuj
IVVO Napisano 12 Luty 2014 Napisano 12 Luty 2014 Pytanie czemu z wodą dawało rade na dwóch osiach, a z mlekiem już nie da Może zmienił konia z 3-osiowego na 2-osiowca i lipa Cytuj
michal_k Napisano 12 Luty 2014 Napisano 12 Luty 2014 Co masz na myśli? Mam na myśli to, że mam w ręce DR dla samochodu osobowego marki SAM z datą I rejestracji 2014 Pytanie która SKP podjęła się badania... Podjęła się taka, która wie jakie są ustawowe wyłączenia z dopuszczenia jednostkowego Cytuj
blakop Napisano 12 Luty 2014 Napisano 12 Luty 2014 Michał - jak będziesz miał dzieci to będą za Tobą przepadać - na pewno będą mówiły: "najlepsze bajki to tata opowiada" Cytuj
Marek1 Napisano 12 Luty 2014 Napisano 12 Luty 2014 Podjęła się taka, która wie jakie są ustawowe wyłączenia z dopuszczenia jednostkowego Ciekawe jakie dokumenty na SKP zostały wypełnione na okoliczność takiego badania i w ogóle jak zostało nazwane to badanie, bo badania zgodności pojazdu SAM już nie ma! Cytuj
michal_k Napisano 12 Luty 2014 Napisano 12 Luty 2014 Ciekawe jakie dokumenty na SKP zostały wypełnione na okoliczność takiego badania i w ogóle jak zostało nazwane to badanie, bo badania zgodności pojazdu SAM już nie ma! Nie ma, więc nie było badania zgodności. Więcej tajemnicy nie uchylę Cytuj
blakop Napisano 12 Luty 2014 Napisano 12 Luty 2014 Każdy pojazd podlega OBT przed I rejestracją - prawda? No chyba, że ma homologację... No chyba, że to tak naprawdę nie był SAM. Cytuj
blakop Napisano 13 Luty 2014 Napisano 13 Luty 2014 No właśnie - tylko wtedy jest to bardziej zbytek, a nie SAM. A jak był zabytek, to jednak badanie zgodności było Michale Cytuj
aaannnd Napisano 13 Luty 2014 Napisano 13 Luty 2014 Istnieją jeszcze samy typu podwozie z garbusa i nadwozie konstrukcji własnej porsze 356, buggy itp. i jak teraz takie ugryźć? Były już zarejestrowane więc też teoretycznie nie powinny podlegać dopuszczeniu jednostkowemu, a badania zgodności pojazdu SAM już nie ma!???? Cytuj
blakop Napisano 13 Luty 2014 Napisano 13 Luty 2014 Były już zarejestrowane No skoro już są zarejestrowane to o co Ci chodzi? Teraz robisz tylko OBT... Cytuj
Psuj Napisano 13 Luty 2014 Napisano 13 Luty 2014 Istnieją jeszcze samy typu podwozie z garbusa i nadwozie konstrukcji Jak dla mnie to nie jest sam... Cytuj
blakop Napisano 13 Luty 2014 Napisano 13 Luty 2014 Jak dla mnie to nie jest sam... Można się kłócić, ale definicja mówi o tym, że w pojeździe marki SAM rama, podwozie lub nadwozie ma być konstrukcji własnej... Przy konstrukcjach typu rama + nadwozie jest zatem dopuszczalne (teoretycznie), że tylko jeden z tych elementów będzie konstrukcji własnej, a drugi fabryczny. W efekcie może być to zatem: 1. Rama samoróbka a na to fabryczne nadwozie (np. garbusa) (z wyjątkiem nadwozi samonośnych z nr vin/nadwozia) 2. Fabryczne rama - np. ŻUK'a a na tym np konstrukcja udająca wielką jeżdżącą puszkę do piwa... Tyle teorii. W praktyce jak wiemy granica pomiędzy tym co jeszcze fabryczne, a już niekoniecznie jest trudna, a wręcz niemożliwa do uchwycenia... Cytuj
michal_k Napisano 13 Luty 2014 Napisano 13 Luty 2014 Były już zarejestrowane więc też teoretycznie nie powinny podlegać dopuszczeniu jednostkowemu, a Skoro były to nadal są zarejestrowane - tylko były zarejestrowane jako co? A jak był zabytek, to jednak badanie zgodności było Michale Ale nie badanie zgodności pojazdu marki SAM, bo takowego nie ma Chociaż niektórzy szkolą nadal diagnostów z tego zakresu Można się kłócić, ale definicja mówi o tym, że w pojeździe marki SAM rama, podwozie lub nadwozie ma być konstrukcji własnej... Zgadza się, ale dawno dawno temu SAM-em był pojazd złoży z części pojazdów różnych marek. Załóżmy, że taki pojazd przetrwał do dzisiaj - i mimo, że każda część jest fabryczna to nadal jest SAM-em. Ale najbardziej trafne jest stwierdzenie: granica pomiędzy tym co jeszcze fabryczne, a już niekoniecznie jest trudna, a wręcz niemożliwa do uchwycenia... Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.