Skocz do zawartości
Pomóżmy Panu Grzegorzowi odbudować dom po tragicznej powodzi! ×

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

pytanie opisowe Kraków 13.02.2014 8.00 rano pojazd ADR (przyczepa po wypadku drogowym w której zostały uszkodzone elementy nośne ramy. opisac szczegółowo jak sprawdzisz geometrie zawieszenia osiowośc i oś symetri ramy podac jakie dokumenty wymaga diagnosta i jakie warunki można uznac za wynik negatywny popołudniem podam pytanie jaki było o godz 13

Napisano

Witam

Pytanie powtórzone z 12.12.2013...też z godz 8 :-)

....i jak Ci poszło????????

 

Pozdrawiam

Napisano

Witam!

To samo pytanie miałem 16 stycznia 2014 roku rano o 8.30 w Krakowie, tylko że wtedy chodziło o naczepę adr , niestety wszyscy polegli na tej opisówce ,wygląda na to że co miesiąc powtarzają te same pytania,ciekawe co wymyślą 20.02 na 13.30

Kolejne podejście do opisówki :D:D

Może ktoś napisze jaka była opisówka dzisiaj o 13.30

Pozdrawiam !!!

Napisano

Ja tez miałem to na egzaminie - w 2012 roku :evil: Opisówka prosta jak się przeczyta jej treść.

Napisano

Witam wszystkich

Nie wytrzymałem i się zalogowałem . Też miałem dzisiaj to pytanie opisowe . Jak zwykle życie okazało się przewrotne , byłem niemal na 99% pewny , że napisałem dobrze po ogłoszeniu wyników okazało się , że jednak "kupa" :shock: . Może ktoś kto zaliczył tą dzisiejszą opisówkę , przedstawiłby prawidłową odpowiedż

Napisano

Witam ponownie

 

 

Na egzaminie na 13.30 w Krakowie ...pyt opisowe było takiego typu:......pojazd EXIII - układ ABS - opisać, części składowe zasade działania itp.....to tak na gorąco....może ktoś by to uzpełnił - .....moze posiada wiecej informacji!!!................aaaaa i podobno podstawe zdało kilka osób

 

Pozdrawiam

Napisano
Może ktoś kto zaliczył tą dzisiejszą opisówkę , przedstawiłby prawidłową odpowiedż
Szukaj na forum, bo była odpowiedź podawana wielokrotnie.
Napisano

Witam. Pytanie z 13.02 o 13.30 z Poznania brzmiało następująco: Budowa, zasada działania układu hamulcowego pneumatycznego w pojeździe EXIII (ADR) z zamontowanym układem przeciwposlizgowym ABS. Jakie są kryteria oceny tego układu hamulcowego. Pierwsza rejstracja pojazdu to 2.01.2010

Napisano

Co do odpowiedzi na pytanie z 8,30 to nie tak do końca. Napisałem tak jak pisaliście, co więcej miałem identyczna opisówke z kursu od wykładowców która na 100 % identycznie zapisałem i tez nie zaliczyłem :)

Napisano

..a napisałeś o badaniu doraźnym w TDT zbiornika cysterny? Badanie musi być wykonane po dacie na pokwitowaniu policjanta. Wrzuć całą opisów-kę z kursu może znajdziemy błędy.

Napisano

Oczywiście, że tak na samym początku śledząc tematy na forum byłem uczulony na tego typu szczegóły.

Napisano

skrótowo to :

- ze uzyłbym np GTL TRuck

-regulacja ciśnienia w kołach, kompensacja itp

- dwa liniały pomiarowe, umieszczone w specjalnych miejscach na ramie

i cały pomiar co mierzymy i jak.

Sprawdzenie ramy organoleptycznie itd

Pewnie nie napisałem czegoś co uważają za niezwykle ważne i tyle

Napisano

Sprawdzenie wyrywkowo dokręcania poszczególnych połączeń ramy konstrukcji nośnej za pomocą klucza dynamometrycznego i sprawdzenie organoleptycznie jakosci spawów czy nie ma odksztłceń i korozji która może powodowac osłabienie konstrukcji ramy . To wystarczy co do ramy pozdr.

 

[ Dodano: 15-02-2014, 08:06 ]

Jezeli jest to przyczepa to dodatkowa kontrola ukladu kierowniczego pomiar zbierznosci ,pochylenia kola, ,prostoliniowosc, rownóległość osi oczywiście przed pomiarem warunki wstepne ciśnienie w kołach itp.

Napisano
Jezeli jest to przyczepa to dodatkowa kontrola ukladu kierowniczego
seba666 czy aby na pewno?? czegoś nie pomyliłeś??
Napisano

Odnośnie samej ramy to napisałem tak jak Seba666, geometrie robimy względem ramy

Napisano

Ja napisałem że bazuje ramę się przy pomocy dwóch specjalnych liniałów mocowanych, jeden do dyszla na podwiesiu drugi na ramie w odległosci 2 - 10m od tego na dyszlu. Wzór

napisałem na nieprostopadłośc osi kół do osi symetrii, nie napisałem szczegółowo jak wykonuje kompensacje, jedynie napisałem że tą kompensacje wykonujemy - byc może, że to zaważyło.

Napisano

witam mam pytanie jak powinna wyglądać odp na pytanie z 13.30 odnośnie badania hamulców pneumatycznych z układem ABS?

 

[ Dodano: 15-02-2014, 16:42 ]

czy ta opracowana opisówka wystarczyła by na zaliczenie z wynikiem pozytywnym?

Na badanie dodatkowe przyjeżdża pojazd (przyczepa) cysterna do przewozu materiałów niebezpiecznych po wypadku drogowym, w wyniku kolizji drogowej uszkodzeniu uległy elementy konstrukcji ramy oraz cysterna

 

1. Potrzebne dokumenty:

- pokwitowanie z policji

- protokół oraz decyzja z TDT z przeprowadzonego badania doraźnego po wypadku z wynikiem pozytywnym

- jeśli przyczepa ma DMC pow. 10t to również zaświadczenie producenta o spełnieniu wymagań reg. 13 z 06 serią poprawek dla ABS-u kat A.

2. Jakie badanie przeprowadzasz?

- przeprowadzam badanie dodatkowe pojazdu (przyczepa) cysterna po wypadku w zakresie badania okresowego w/g pkt 1-10 działu I zał. 1 (idntyfikacja, dodatkowe wyposażene, kontrola ogumienia, światła, układ hamulcowy, kierowniczy, zawieszenia, nadwozie oraz podwozie) oraz pkt 1 działu I zał.4 (dodatkowa kontrola ukł. kierowniczego) do rozporządzenia 155 w sprawie........itd

- oraz badanie dodatkowe w zakresie spełnienia dodatkowych warunków technicznych dla pojazdu wyposazonego i przystosowanego do przewozu materiałów niebezpiecznych. w zakresie pkt 1 działu I zał. 1 oraz pkt 6 działu ! zał 4. do rozporządzenia 155 w sprawie.............itd.

3. jak przeprowadzisz dodatkową kontrole układu kierowniczego?

Dodatkowej kontroli ukł. kierowniczego (zaznaczam że to dla przyczepy, nie pomylić z naczepą)dokonuję poprzez sprawdzenie pochylenia koła, zbieżności kół, prostoliniowości i równoległości osi za pomocą przyrządu do ustawienia geometrii kół.

Pomiaru dokonuję przed uprzednim sprawdzeniu i wyregulowaniu ciśnienia powietrza w ogumieniu do wartości nominalnych, po dokonaniu kompensacji kół oraz przy obciążeniu zalecanym przez prducenta.

4. - jak przeprowadzisz kontrole, sprawdzenie ramy jej złączeń jako elementu konstrukcji?

Kontrolę przeprowadzam za pomocą wyrywkowago sprawdzenia dokręcenia złączeń ramy (konstrukcji nośnej) za pomocą klucza dynamomertycznego oraz organoleptycznie jakości spawów, czy nie ma odkształceń ramy, korozji mogącej mieć wpływ na osłabienie konstrukcji.

5. co możesz uznać za nieodpowiadające wymaganiom?

- brak odpowiednich dokumentów

- jakiekolwiek niedociagnięcia wynikłe w trakcie kontroli z zakresu pkt 1-10 działu I zał. 1

- nieprawidłowe ustawienie kół, nieprawidłoa zbieżność, prostoliniowość i równoległość osi.

- niedokręcenie przynajmiej jednego z połączeń konstrukcji (śruby, nakrętki) oraz wystepowanie odkształceń, korozji ramy.

- występowanie jakichkolwiek niedociągnięć z zakresu pkt.6 działu I zał.4

6. - jakie dokumenty wytawia diagnosta?

Diagnosta wystawia zaświadczenie o przeprowadzeniu badania technicznego zał.2 do roporządzenia 155 w sprawie......itd., z wynikiem "NIE DOTYCZY" i w Uwagach pkt.1 dokonuje wpisu: Pojazd (przyczepa) cysterna sprawna technicznie. Usterki powypadkowe zostały usunięte, a w pkt. 2 dokonuje wpisu: Pojazd odpowiada dodatkowym warunkom technicznym przewidzianym dla przewozu materiałów niebezpiecznych.

Diagnosta pobiera opłatę zgodnie Tabelą opłat

Napisano

Dokladnie to powinno wystarczyć te same źródło nauki mialem i zaliczylem

Napisano
Dokladnie to powinno wystarczyć te same źródło nauki mialem i zaliczylem

Jakoś nie chce mi się wierzyć :)

do rozporządzenia 155 w sprawie........itd
w zakresie pkt 1 działu I zał. 1 oraz pkt 6 działu ! zał 4. do rozporządzenia 155 w sprawie.............itd.
zał.2 do roporządzenia 155 w sprawie.

I teraz jeszcze to

Diagnosta wystawia zaświadczenie o przeprowadzeniu badania technicznego zał.2 do roporządzenia 155 w sprawie......itd., z wynikiem "NIE DOTYCZY" i
Napisano

Rzeczywiscie kolega ma racje przeoczylem to :oops:

 

[ Dodano: 15-02-2014, 21:28 ]

U mnie to tak wyglada

1392495994055.thumb.jpg.bd896bd91ef13b81af580f4ccc39637e.jpg

1392495769094.thumb.jpg.21eddfae78377870acce2d3579754225.jpg

Napisano

Nie wiem, może źle to pojąłem ale czy przy badaniu powypadkowym sprawdzamy warunki dla ADR?

Napisano
Nie wiem, może źle to pojąłem ale czy przy badaniu powypadkowym sprawdzamy warunki dla ADR?
Nie. Jedyna rzecz, o której należy bezwzględnie pamiętać, to w przypadku pojazdu z zamontowanym urządzeniem podlegającym pod dozór(np. cysterna), protokół z doraźnego badania z datą późniejszą niż pokwitowanie.
Napisano
protokół z doraźnego badania z datą późniejszą niż pokwitowanie.

No widzisz, a są WK, które bazują na piśmie sprzed zmian X.2011, pozostawiając decyzję w gestii diagnosty ,,,

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.