michael2222221 Napisano 24 Luty 2014 Share Napisano 24 Luty 2014 Witam wszystkich mam problem z rejestracją samochodu citroen C4 nr VIN VF7LC9HXC74925069,DATA PIERWSZEJ REJESTRACJI 29,12,2008.Otóż problem polega na niezgodności F.3 która w dowodzie francuskim wynosi 3077 a na tabliczce znamionowej 3080,według pani naczelnik nie zgadza się również O1-1303 I O2-670 kg według wyliczeń diagnosty.Diagnosta tej niezgodności się nie dopatrzył i nie opisał w uwagach,wszystko wyszło u pani naczelnik komunikacji na biurku,ale zanim to nastąpiło wydano mi dowód tymczasowy(miękki) oczywiście na podstawie briefu,pani stwierdziła że dowodu na stałe mi nie wyda z powodu niezgodności dokumentów,udałem się do serwisu citroena zatem i po numerze vin dostałem parametry jeszcze inne niż w DF i TZ F3-1770,Diagnosta za nic w świecie nie chce mi dać uzupełnienia czy jakiś dodatkowych adnotacji do tego przeglądu,tłumacząc że sugerował się tylko i wyłącznie tabliczką znamionową,pani naczelnik chciałaby żeby dany diagnosta podporządkował się do DF. Kogo ja mam zaskarżyć diagnostę czy panią naczelnik,skoro oboje z diagnostą nie mogą się dogadać i załatwić sprawy polubownie???Dzwoniłem do tego pana co przeprowadza szkolenia dla diagnostów i pan ten twierdzi że pani naczelnik komunikacji nie ma podstaw prawnych by mi odmówić rejestracji,ale walcząc z nią,boję się że samochód będzie rdzewiał zamiast jeździł i sprawa skończy się w sądzie,a wszyscy wiemy jak w sądzie długo sprawy trwają. http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=4465 Dzwoniłem do CitroenPolska niestety odmawia mi pomocy w ustaleniu gdzie jest błąd,odsyłając do Kraju pochodzenia i tłumacząc że jeżeli samochód nie był zakupiony w Polsce takie są procedury niestety. Proszę o opinie specjalistów jak rozgryźć ten orzech,z góry dziękuje. Michał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 24 Luty 2014 Share Napisano 24 Luty 2014 O trzy kilo się pokłócili? No Kolego - tak czy inaczej bez wątpienia masz błąd - co innego masz na TZ, co innego w dokumentach - prawda? To raczej nie ulega wątpliwości... I to trzeba wyjaśnić. Czy błędna była tabliczka od samego początku, czy zapis w dowodzie? A jakąś homologację masz do tego? Bo z Francuzami to za Chiny się nie dogadasz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michael2222221 Napisano 24 Luty 2014 Autor Share Napisano 24 Luty 2014 Mało kto ma homologacje kupując używany samochód,oczywiście nie mam a pani naczelnik wzoruje się po numerze homologacji i zakres końcowy podaje taki jak w dowodzie. Niby jak mam to ustalić kolego skoro ja nie mam takich możliwości a diagnosta w adnotacjach napisał że tabliczka jest orginalna i nie stwierdził ingerencji osób trzecich co do tabliczki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 25 Luty 2014 Share Napisano 25 Luty 2014 Eeee - często do używanego dowodu załącza się homologację. Np. w Belgii (a też po francusku szprechają) prawie zawsze - więc nie generalizujmy. No to zakładając, że tabliczka jest ok, to błąd jest w DR i powinieneś zwrócić się do francuskiej prefektury o poprawienie, względnie odwoływać się od decyzji WK (odmawiającej rejestracji), że tak drobne różnice powinni oni sobie wyjaśniać z zagranicznym urzędem. Jest też jeszcze prostszy sposób... Ale to nie na forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michael2222221 Napisano 25 Luty 2014 Autor Share Napisano 25 Luty 2014 i powinieneś zwrócić się do francuskiej prefektury o poprawienie Ja?Ja to wszystkie dokumenty niezbędne do rejestracji samochodu dostarczyłem,więc czemu ja?Nie sądzisz że to WK powinien wystosować odpowiednie pismo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 25 Luty 2014 Share Napisano 25 Luty 2014 udałem się do serwisu citroena zatem i po numerze vin dostałem parametry jeszcze inne niż w DF i TZ F3-1770 Według mnie to nie jest F3 tylko DMC pojazdu (F1 F2 w DR) O1-1303 I O2-670 kg według wyliczeń diagnosty Diagnosta nic nie wylicza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 25 Luty 2014 Share Napisano 25 Luty 2014 a pani naczelnik wzoruje się po numerze homologacji Jaki jest ten numer? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtek1k Napisano 25 Luty 2014 Share Napisano 25 Luty 2014 o k.....wa - ale problem, ja pitole, piszę z TZ i w uwagach - odczytano z natury z TZ - bo później, dane muszą się zgadzać z polskim DR i po sprawie, w Danii - zawsze jest przekłamanie i jakoś te pojazdy są rejestrowane i nikt nie robi problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 25 Luty 2014 Share Napisano 25 Luty 2014 piszę z TZ i w uwagach - odczytano z natury z TZ - bo później, dane muszą się zgadzać z polskim DR i po sprawie, Dobrze by było, aby i na "pierwszym" zgadzały się, bo wynik powinien skutkować N = UI. Poza tym wnoszący zaznaczył: że sugerował się tylko i wyłącznie tabliczką znamionową,pani naczelnik chciałaby żeby dany diagnosta podporządkował się do DF. a diagnosta w adnotacjach napisał że tabliczka jest orginalna i nie stwierdził ingerencji osób trzecich co do tabliczki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 25 Luty 2014 Share Napisano 25 Luty 2014 Jak pojazd jest na PC to DR francuski mógłby dla diagnosty nie istnieć. Reszta tak jak napisał piszę z TZ i w uwagach - odczytano z natury z TZ - bo później, dane muszą się zgadzać z polskim DR i po sprawie, w Danii - zawsze jest przekłamanie i jakoś te pojazdy są rejestrowane i nikt nie robi problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eborg Napisano 25 Luty 2014 Share Napisano 25 Luty 2014 Miałem taki problem. Dane odczytałem z TZ. Zadzwoniła do mnie szefowa z WK i powiedziała żebym jeszcze tylko dopisał w uwagach "tabliczka znamionowa WYGLĄDAJĄCA na oryginalną ,fabryczną". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 25 Luty 2014 Share Napisano 25 Luty 2014 dopisał w uwagach "tabliczka znamionowa WYGLĄDAJĄCA na oryginalną ,fabryczną". niech sobie szefowa z rzeczoznawcą ustalą czy TZ jest oryginalna, a może wygląda tylko na oryginalną - "Dane techniczne odczytano z TZ zamontowanej w pojeździe" i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eborg Napisano 25 Luty 2014 Share Napisano 25 Luty 2014 niech sobie szefowa sama ustali Nie miałem ochoty się drapać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 25 Luty 2014 Share Napisano 25 Luty 2014 Z Francuzami jest zawsze problem z O.1. Z "wyliczeń" które stosuje WK wychodzi np 936 a z homo 1300. Gdzieś na forum jest o Renault Thali. pisemko wyjaśniające Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 25 Luty 2014 Share Napisano 25 Luty 2014 niech sobie szefowa sama ustali Nie miałem ochoty się drapać. wiem, nie pierwszy i nie ostatni (niestety) to przykład radosnej twórczości nie tylko ze strony WK jak i naszej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 25 Luty 2014 Share Napisano 25 Luty 2014 Jak pojazd jest na PC to DR francuski mógłby dla diagnosty nie istnieć. No może i nie istnieć podczas badania, ale ciekawe co będzie w rubrykach PC (jak pisałem, że najłatwiejsze są PC tylko z VIN-em bez danych technicznych to... ) Poza tym tu kłania się wnikliwość urzędu między DIP-em, a francuskim dokumentem no i jeszcze po homologacjach grzebie się. Po mojemu, zaważył najbardziej parametr [O.1] z tych nieszczęsnych diagnostycznych wyliczanek i zaczęło się. Myślę sobie, że gdyby reszta zgadzała się, to przy odrobinie dobrej woli urzędu na te 3 kg można "przymknąć oko". Chociaż z drugiej strony o 0,003 sekundy wygrywa się złoto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 25 Luty 2014 Share Napisano 25 Luty 2014 Poza tym tu kłania się wnikliwość urzędu między DIP-em, a francuskim dokumentem no i jeszcze po homologacjach grzebie się. Dlatego napisałem, że reszta tak jak to napisał wojtek1k. W zaświadczeniu informacja skąd takie dane i tyle. Ja bynajmniej nie mam dostępu do homologacji, więc pozostaje TZ i katalogi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 25 Luty 2014 Share Napisano 25 Luty 2014 Wielu tak porządnie robi, ale tu trafiła kosa na kamień i pozamiatane. Urząd nie poprawi, bo w dokumentach ma tak. Stacja nie poprawi bo na tabliczce ma tak. Trza było spokojnie poinformować klienta o niezgodności, podzwonić do urzędu, czy uznają wyjaśnienie stanu tabliczki i danych tam zawartych, ugadać się co do wyniku badania i powinna być załatwiona sprawa. No ale jak wyskoczyło [F.3] i zaczęło się po [O.1] [O.2] rzeźbić (pytanie przez kogo - wychodzi, że przez panią naczelnik)... to mamy temat przynajmniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michael2222221 Napisano 26 Luty 2014 Autor Share Napisano 26 Luty 2014 Witam chciałem poinformowac że sprawa została załatwiona polubownie,naczelnik nie chciała zarejestrować,ale diagnosta ustąpił i poszedł mi na rękę,rozwiązano to tak że nie będę mógł ciągac przyczepy,tzn F3 mi wstawił XXX i zmienił wartość przyczepy na taką jak w dowodzie,nie ingerowałem w to nawet bardzo bo on sam się wystraszył że naczelnik na diagnostę skargę złoży do starosty,zresztą Baba by nie ustąpiła ja musiałbym zaskarżyć jej decyzję,ona by się odwołała,diagnosta by się odwołał do SKO,potem pewnie by się w sądzie to skończyło,musiałbym wziąść prawnika i jaja jak berety by były samochód by rdzewiał,teraz zanim dostanę twardy miękki mi wyjdzie i 2 tyg nie będę mógł jeździć a co dopiero jakby trzeba było się sądzić,osobiście uważam że babka i tak nie miała racji powinna zarejestrować tak jak diagnosta napisał,ale walka w Polsce to walka z wiatrakami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pentagram Napisano 26 Luty 2014 Share Napisano 26 Luty 2014 sprawa została załatwiona polubownie,naczelnik nie chciała zarejestrować,ale diagnosta ustąpił i poszedł mi na rękę,rozwiązano to tak że nie będę mógł ciągac przyczepy,tzn F3 mi wstawił XXX Nie skomentuję, normalnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 26 Luty 2014 Share Napisano 26 Luty 2014 "CYTAT" F.3 która w dowodzie francuskim wynosi 3077 a na tabliczce znamionowej 3080 sprawa została załatwiona polubownie,naczelnik nie chciała zarejestrować,ale diagnosta ustąpił i poszedł mi na rękę,rozwiązano to tak że nie będę mógł ciągac przyczepy,tzn F3 mi wstawił XXX i zmienił wartość przyczepy na taką jak w dowodzie, musiałbym wziąść prawnika i jaja jak berety by były No tak,bo to co zrobili to już nawet pod jaja podciągnąć się nie da ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fredek Napisano 26 Luty 2014 Share Napisano 26 Luty 2014 F.3 która w dowodzie francuskim wynosi 3077 a na tabliczce znamionowej 3080 Baba by nie ustąpiła ja musiałbym zaskarżyć jej decyzję,ona by się odwołała,diagnosta by się odwołał do SKO,potem pewnie by się w sądzie to skończyło,musiałbym wziąść prawnika i jaja jak berety to walka z wiatrakami. Kuriozum na maxa , gdzie my jesteśmy , cycki opadają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luket Napisano 27 Luty 2014 Share Napisano 27 Luty 2014 ale diagnosta ustąpił i poszedł mi na rękę,rozwiązano to tak że nie będę mógł ciągac przyczepy,tzn F3 mi wstawił XXX i zmienił wartość przyczepy na taką jak w dowodzie Poszedł po bandzie. Ciekawe co będzie jak następny właściciel założy HAK? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek1 Napisano 27 Luty 2014 Share Napisano 27 Luty 2014 Dokładnie tak jak kolega pisze luket wtedy będzie F3 Z TABLICZKI i WK nawet nie zareaguję znając sytuację i będzie wszystko ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 27 Luty 2014 Share Napisano 27 Luty 2014 Jaką skargę? Na co skargę by złożyła? Skargę lub doniesienie do odpowiednich organów to mógłby złożyć diagnosta argumentując to nakłanianiem do poświadczenia nieprawdy!!!! Diagnosta wykonał prawidłowo swoją pracę - pierwotnie. Potem jednak poświadczył nieprawdę w zaświadczeniu i teraz faktycznie jest powód do tego aby mi ktoś "uszył buty". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.