karolina Napisano 27 Luty 2014 Napisano 27 Luty 2014 Witam, Chcę poruszyć temat dodatkowych badań technicznych pojazdów zarejestrowanych za granicą, skierowanych przez organy kontroli ruchu drogowego wynikający z dyspozycji art. 81 ust. 11 pkt. 1 PRD "w razie uzasadnionego przypuszczenia, że zagraża bezpieczeństwu ruchu lub narusza wymagania ochrony środowiska" 1) Czy diagnosta ma obowiązek przeprowadzić dodatkowe badania techniczne? 2) Czy diagnosta ma obowiązek po dokonaniu dodatkowego badania wystawić kierowcy pojazdu z zagranicy odpowiednie zaświadczenie? Z jakich podstaw prawnych wynika 1 i 2 pytanie? Dziękuję za pomoc Cytuj
IVVO Napisano 27 Luty 2014 Napisano 27 Luty 2014 Tak- jeśli pokwitowanie zostało wydane przez organ kontroli w zakresie usterek. Służy ono do odebrania oryginalnego dowodu w placówce organy zatrzymującego dowód lub ambasadzie. Cytuj
JANUSZ60 Napisano 27 Luty 2014 Napisano 27 Luty 2014 Z jakich podstaw prawnych wynika 1 i 2 pytanie? Nasze prawo nie przewiduje badań pojazdów zarejestrowanych za granicą oprócz przypadku omówionego w Art.81.1.3,,, [ Dodano: 27-02-2014, 10:26 ] Służy ono do odebrania oryginalnego dowodu Taki dowód odbierze również na podstawie oświadczenia, zaświadczenia o usunięciu usterek wykonanych np. przez warsztat czy serwis ,,, Cytuj
karolina Napisano 27 Luty 2014 Autor Napisano 27 Luty 2014 Z jakich podstaw prawnych wynika 1 i 2 pytanie? Nasze prawo nie przewiduje badań pojazdów zarejestrowanych za granicą oprócz przypadku omówionego w Art.81.1.3,,, [ Dodano: 27-02-2014, 10:26 ] Służy ono do odebrania oryginalnego dowodu Taki dowód odbierze również na podstawie oświadczenia, zaświadczenia o usunięciu usterek wykonanych np. przez warsztat czy serwis ,,, Janusz czyli mam rozumieć że diagnosta może sprawdzić i ocenić spełnienie warunków technicznych dotyczących zespołów i układów, w których stwierdzono usterki wymienione w skierowaniu , w sposób określony w pkt 0-10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia i w dziale I załącznika nr 2 do rozporządzenia, odpowiednio do stwierdzonych usterek (par. 3 Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach z dnia 26 czerwca 2012 r. (Dz.U. z 2012 r. poz. 996) ale nie ma prawa wystawić z tego badania zaświadczenia...??? Czy nie może przeprowadzać badań i wystawiać zaświadczenia Karolina [ Dodano: 27-02-2014, 10:36 ] Tak- jeśli pokwitowanie zostało wydane przez organ kontroli w zakresie usterek. Służy ono do odebrania oryginalnego dowodu w placówce organy zatrzymującego dowód lub ambasadzie. IVVO, czy możesz podać podstawę prawną z której wynika iż ma wystawić zaświadczenie z dodatkowego badania technicznego pojazdu zarejestrowanego za granicą?? [ Dodano: 27-02-2014, 10:37 ] Tak- jeśli pokwitowanie zostało wydane przez organ kontroli w zakresie usterek. Służy ono do odebrania oryginalnego dowodu w placówce organy zatrzymującego dowód lub ambasadzie. IVVO, czy możesz podać podstawę prawną z której wynika iż ma wystawić zaświadczenie z dodatkowego badania technicznego pojazdu zarejestrowanego za granicą?? Cytuj
JANUSZ60 Napisano 27 Luty 2014 Napisano 27 Luty 2014 Czy nie może przeprowadzać badań i wystawiać zaświadczenia Legalnie, z wpisem do rejestru (czyli również z zaświadczeniem) może wykonać tylko okresowe przed I-szą rejestracją,,, Sprawdzenie to sobie może zrobić na "fuchę ", bez wpisu do rejestru ,,, Cytuj
JANUSZ60 Napisano 27 Luty 2014 Napisano 27 Luty 2014 Dodam jeszcze, iż w praktyce, często prostsze jest to rozwiązanie z okresowym, pomimo iż nie było zamiaru rejestracji w RP ,,, Cytuj
karolina Napisano 27 Luty 2014 Autor Napisano 27 Luty 2014 Czy nie może przeprowadzać badań i wystawiać zaświadczenia Legalnie, z wpisem do rejestru (czyli również z zaświadczeniem) może wykonać tylko okresowe przed I-szą rejestracją,,, Sprawdzenie to sobie może zrobić na "fuchę ", bez wpisu do rejestru ,,, Dziękuje czyli miałam rację sprzeczając się z kolegą ze z rozporządzenia nie wynika jasno iż diagnosta może wystawić zaświadczenie z przeprowadzenia dodatkowego badania technicznego pojazdu zarejestrowanego za granicą. Dziwie się tylko na podstawie jakich przepisów prawa on takie zaświadczenie wystawia...???????? Cytuj
biker100 Napisano 27 Luty 2014 Napisano 27 Luty 2014 na podstawie jakich przepisów prawa on takie zaświadczenie wystawia...???????? prawdzenie to sobie może zrobić na "fuchę ", bez wpisu do rejestru ,,, Cytuj
DARIO64 Napisano 27 Luty 2014 Napisano 27 Luty 2014 IVVO, czy możesz podać podstawę prawną z której wynika iż ma wystawić zaświadczenie z dodatkowego badania technicznego pojazdu zarejestrowanego za granicą?? DZ.U 996 § 7. Jeżeli badanie techniczne przeprowadzone na wniosek posiadacza pojazdu dotyczy pojazdu wymienionego w art. 132 ust. 5 ustawy, uprawniony diagnosta po wykonaniu badania technicznego pojazdu wystawia zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu. Cytuj
JANUSZ60 Napisano 27 Luty 2014 Napisano 27 Luty 2014 To są właśnie nasze przepisy,,, Skierowanego przez OKRD nie można, na wniosek posiadacza już tak,,, Cytuj
IVVO Napisano 27 Luty 2014 Napisano 27 Luty 2014 Skierowanego przez PORD nie można, na wniosek posiadacza już tak Nie do końca - najpierw z 132 dostaje pokwitowanie a potem dopiero 996. Jeśli nie ma dowodu trudno "na wniosek właściciela" - bo co Tobie przedstawi jak DR zatrzymany Cytuj
blakop Napisano 27 Luty 2014 Napisano 27 Luty 2014 A po co Ci dowód? I tak porównania danych nie robisz de facto... Cytuj
JANUSZ60 Napisano 27 Luty 2014 Napisano 27 Luty 2014 Nie do końca - najpierw z 132 dostaje pokwitowanie a potem dopiero 996 A po co Ci dowód? To powiedzcie mi teraz gdzie w wykazie badań w PORD oraz w 996 jest mowa o badaniu pojazdu zarejestrowanego za granicą na wniosek posiadacza pojazdu ??? Cytuj
IVVO Napisano 27 Luty 2014 Napisano 27 Luty 2014 A po co Ci dowód? I tak porównania danych nie robisz de facto Nie robię, tylko aby wprowadzić go do rejestru potrzeba jakiejś podstawy - a jest nią pokwitowanie ze 132 [ Dodano: 27-02-2014, 12:38 ] badaniu pojazdu zarejestrowanego za granicą na wniosek posiadacza pojazdu Nigdzie, ale władza zatrzymując zagraniczny DR wystawia polskie pokwitowanie Cytuj
blakop Napisano 27 Luty 2014 Napisano 27 Luty 2014 W wykazie nie ma... Ale to trochę analogia jak z pokwitowaniem. PoRD w art.71 wyraźnie określa jaki dokument dopuszcza pojazd do ruchu - jest to DR lub PC. Ale z dalszych przepisów wynika, że również pokwitowanie dopuszcza pojazd do ruchu. I jak to odnieść do tegoż 71?? Czy to katalog zamknięty, czy niekoniecznie w tym układzie? Tu tak samo - art 81 wymienia rodzaje badań. A jednak w 132 dowiadujemy się, że może być jeszcze inne badanie jednak. Cytuj
IVVO Napisano 27 Luty 2014 Napisano 27 Luty 2014 Tu tak samo - art 81 wymienia rodzaje badań. A jednak w 132 dowiadujemy się, że może być jeszcze inne badanie jednak. Dokąd wszystkie te przepisy nie zostaną złożone do kupy niestety trzeba kombinować. Robię na razie tak jak wcześniej pisałem - czy dobrze -nie wiem. Zadałem to pytanie w czasie kontroli TDT - Panowie stwierdzili, że nie jest to działanie błędne, chociaż nie jednoznaczne Cytuj
michal_k Napisano 27 Luty 2014 Napisano 27 Luty 2014 1) Czy diagnosta ma obowiązek przeprowadzić dodatkowe badania techniczne? 2) Czy diagnosta ma obowiązek po dokonaniu dodatkowego badania wystawić kierowcy pojazdu z zagranicy odpowiednie zaświadczenie? Z jakich podstaw prawnych wynika 1 i 2 pytanie? Skoro OKRD skierował na DBT to pojazd podlega DBT i nie ma znaczenia kraj jego rejestracji. Nasze prawo nie przewiduje badań pojazdów zarejestrowanych za granicą oprócz przypadku omówionego w Art.81.1.3,,, A to niby dlaczego? Art. 81 ust. 11 dotyczy wszystkich pojazdów uczestniczących w ruchu w Polsce, a nie tylko zarejestrowanych w Polsce. Cytuj
IVVO Napisano 27 Luty 2014 Napisano 27 Luty 2014 Skoro OKRD skierował na DBT to pojazd podlega DBT i nie ma znaczenia kraj jego rejestracji Masz całkowitą racje. Problem występuje dopiero jak jest pojazd z krajów arabskich i zamiast normalnych tablic ma na nich "robaszki" i nie wiadomo co z tym zrobić. Miałem taki wypadek. Ambasada " przetłumaczyła" robaszki na nasze i po problemie Cytuj
JANUSZ60 Napisano 27 Luty 2014 Napisano 27 Luty 2014 Art. 81 ust. 11 dotyczy wszystkich pojazdów uczestniczących w ruchu w Polsce, a nie tylko zarejestrowanych w Polsce. Gdyby to było tak jednoznaczne jak mówisz, to po co zapis w 996 o badaniu na wniosek właściciela pojazdu,,, Cytuj
michal_k Napisano 27 Luty 2014 Napisano 27 Luty 2014 Problem występuje dopiero jak jest pojazd z krajów arabskich i zamiast normalnych tablic ma na nich "robaszki" i nie wiadomo co z tym zrobić. Taki pojazd w ogóle nie jest dopuszczony do ruchu w Polsce. Gdyby to było tak jednoznaczne jak mówisz, to po co zapis w 996 o badaniu na wniosek właściciela pojazdu,,, Nie wiem, ale ustawa stoi wyżej. Skoro OKRD skierował to pojazd podlega DBT, więc trzeba je wykonać. Cytuj
IVVO Napisano 27 Luty 2014 Napisano 27 Luty 2014 Taki pojazd w ogóle nie jest dopuszczony do ruchu w Polsce. A z Cyrylicą może Cytuj
DARIO64 Napisano 27 Luty 2014 Napisano 27 Luty 2014 A z Cyrylicą może 2. Pojazd zarejestrowany za granicą, a znajdujący się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, powinien odpowiadaćwarunkom technicznym określonym w Konwencji o ruchu drogowym, sporządzonej w Wiedniu dnia 8 listopada 1968 r. (Dz. U. z 1988 r. Nr 5, poz. 40 i 41). Artykuł 36Numer rejestracyjny 1. Każdy pojazd samochodowy w ruchu międzynarodowym powinien być zaopatrzony z przodu i z tyłu w numer rejestracyjny; jednakże motocykle mogą być zaopatrzone w numer rejestracyjny tylko z tyłu. 2. Każda zarejestrowana przyczepa będąca w ruchu międzynarodowym powinna być zaopatrzona z tyłu w swój numer rejestracyjny. Jeżeli do pojazdu samochodowego dołączona jest jedna lub więcej przyczep, to pojedyncza lub ostatnia przyczepa, jeżeli nie są zarejestrowane, powinny być zaopatrzone w numer rejestracyjny ciągnika. 3. Układ i sposób umieszczenia numeru rejestracyjnego, o którym mowa w niniejszym artykule, powinny być zgodne z postanowieniami załącznika 2 do niniejszej Konwencji. ZAŁĄCZNIK Nr 2NUMER REJESTRACYJNY POJAZDÓW SAMOCHODOWYCH I PRZYCZEP W RUCHU MIĘDZYNARODOWYM 1. Numer rejestracyjny, o którym mowa w artykułach 35 i 36 konwencji, powinien składać się z cyfr lub z cyfr i liter. Cyfry powinny być cyframi arabskimi, a litery powinny być dużymi literami alfabetu łacińskiego. Mogą być jednak stosowane inne cyfry lub alfabety, lecz numer rejestracyjny powinien być wówczas powtórzony cyframi arabskimi i dużymi literami alfabetu łacińskiego. 2. Numer rejestracyjny powinien być zestawiony i umieszczony w taki sposób, aby w normalnym świetle dziennym był czytelny z odległości co najmniej 40 m (130 stóp) dla obserwatora znajdującego się na osi stojącego pojazdu. Jednakże Umawiające się Strony mogą zmniejszyć tę minimalną odległość dla rejestrowanych przez nie motocykli oraz specjalnych kategorii pojazdów samochodowych, na których umieszczenie numerów rejestracyjnych o wymiarach wystarczających na ich odczytanie z odległości 40 m (130 stóp) byłoby trudne. 3. Jeżeli numer rejestracyjny jest umieszczony na specjalnej tablicy, tablica ta powinna być płaska i umieszczona w płaszczyźnie pionowej lub prawie pionowej oraz prostopadle do środkowego podłużnego przekroju pojazdu. Jeżeli numer jest umieszczony lub wymalowany na pojeździe, to powierzchnia, na której jest on umieszczony lub wymalowany, powinna być płaska i pionowa lub prawie płaska i pionowa oraz prostopadła do środkowego podłużnego przekroju pojazdu. 4. Z zastrzeżeniem postanowień artykułu 32 ustępu 5 konwencji tablica lub powierzchnia, na której numer rejestracyjny jest umieszczony lub wymalowany, może być wykonana z materiału odblaskowego. Cytuj
michal_k Napisano 27 Luty 2014 Napisano 27 Luty 2014 A z Cyrylicą może 5. Pojazd zarejestrowany za granicą dopuszcza się do ruchu, jeżeli odpowiada wymaganym warunkom technicznym i jest zaopatrzony w tablice rejestracyjne z numerem rejestracyjnym składającym się z liter alfabetu łacińskiego i cyfr arabskich, z zastrzeżeniem art. 59 ust. 2 i 3, a kierujący pojazdem ma przy sobie dokument stwierdzający dokonanie rejestracji. Cytuj
elliot Napisano 27 Luty 2014 Napisano 27 Luty 2014 A z Cyrylicą może (...) i jest zaopatrzony w tablice rejestracyjne z numerem rejestracyjnym składającym się z liter alfabetu łacińskiego i cyfr arabskich No ale przecież te "robaszki" to być może same cyfry, a więc wszystko gra: tablica składa się z cyfr arabskich Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.