Skocz do zawartości

Wpisy w dowodzie rejestracyjnym


S.K.P-POZNAŃ

Rekomendowane odpowiedzi

Zapewne tak. Jak mu wytłumaczyłem co musi zrobić i ile go będzie to kosztowało kilometrów i czasu to sobie darował. Napsioczył i zrobił ustalenie danych, bo było to najszybsze i najmniej kosztowne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 135
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Lukasz0417

    18

  • crackers

    12

  • michal_k

    11

  • Marek1

    10

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pytanie odnośnie DMC. Na TZ 1630kg, w DR 1585kg. W tej sytuacji w uwagach wpisujemy, że na TZ wartość DMC wynosi 1630kg i z zaświadczeniem klient idzie do WK i to wyjaśnia? Czy nie robimy nic, bo wartość 1585kg mogła być wzięta z homologacji pojazdu? Zaznaczę, że dowód świeżo wymieniany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie odnośnie DMC. Na TZ 1630kg, w DR 1585kg. W tej sytuacji w uwagach wpisujemy, że na TZ wartość DMC wynosi 1630kg i z zaświadczeniem klient idzie do WK i to wyjaśnia? Czy nie robimy nic, bo wartość 1585kg mogła być wzięta z homologacji pojazdu? Zaznaczę, że dowód świeżo wymieniany.

Sprowadzany czy od nowości w Polsce ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby nie było takie rzeczy i tak najlepiej ustalić lokalnie ze swoim WK.

Jedni dają N inni P z adnotacją - zależy od sytuacji. Tak naprawdę w zależności od sytuacji jedno WK poprawi, a inne przeciągnie klienta przez procedurę wymiany TZ na prawidłową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprowadzany czy od nowości w Polsce ?

Sprowadzany w 2007r.

Musisz dotrzeć do dokumentów zagranicznych. Podstawą jest dotrzeć do źródła błędu. Jak je znajdziemy dopiero można określić rozwiązanie. Co jest wpisane w KP?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz dotrzeć do dokumentów zagranicznych. Podstawą jest dotrzeć do źródła błędu. Jak je znajdziemy dopiero można określić rozwiązanie. Co jest wpisane w KP?

Nie mam pojęcia. Wątpię, żeby klient miał przy sobie kartę pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daj P i zaświadczenie do ręki bez wbijania badania w DR.
Ja tak robię, ale chyba przestanę po ostatniej akcji z WK. Pani była bardzo rozbawiona faktem, że wysłałem klienta na poprawę F3 z 3490 (wartość F1/2) na 6800 kg. Chyba uznała to za nieznaczącą różnicę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo daj P i zaświadczenie do ręki bez wbijania badania w DR.

No nas, diagnostów, w odróżnieniu od urzędników WK obowiązuje DzU 996 a w nim jasno stoi że niezgodność danych to UI więc o żadnym "P" nie może być mowy.

 

No to albo N,

Tutaj prawidłowo! :ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dam N, to pomyślą że nadgorliwy jakiś, a z drugiej strony chronię swego tyłka i postępuje zgodnie z prawem. Dziś był klient i nie miał TZ, mówię że trzeba wziąść decyzje z WK o nabicie nowej, machnął tylko ręką, że on nie ma czasu nigdzie jeździć, że pojedzie gdzieś indziej, gdzie mu podbiją bez tabliczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pojedzie gdzieś indziej, gdzie mu podbiją bez tabliczki.

Nie pierwszy i nie ostatni taki "klient"

A Ty się nie przejmuj, tylko

chronię swego tyłka

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś był klient i nie miał TZ, mówię że trzeba wziąść decyzje z WK o nabicie nowej, machnął tylko ręką (...)

dlatego najlepiej pracować zgodnie z przepisami, czyli "N" w takiej sytuacji.

Oplata za OBT pobrana a klient wraca na wykonanie TZ a na pewno na poprawkowe BT :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami widuję w pozycji "F.3" wpisaną jakąś wartość. "F.1" i "F.2" to DMC, a "F.3" co oznacza? Dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów?

 

F.1 - maksymalna masa całkowita

F.2,F.3 - dopuszczalna masa całkowita pojazdu/zespołu pojazdów :)

20140403_221051.thumb.jpg.39fb50f8d8113993e8e81ad71945c4a1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a "F.3" co oznacza? Dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów?

 

Lukasz0417, czy Ty jesteś DIAGNOSTĄ :evil: , bo jeśli tak to co robisz w tym zawodzie zadając takie pytania :shoot::shoot::shoot:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami widuję w pozycji "F.3" wpisaną jakąś wartość. "F.1" i "F.2" to DMC, a "F.3" co oznacza? Dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów?

 

A może byś przeczytał opis zawarty na drugiej stronie dowodu rejestracyjnego? :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[F.1] - maksymalna masa całkowita pojazdu, wyłączając motocykle i motorowery (w kg)

[F.2] - dopuszczalna maca całkowita pojazdu (w kg)

[F.3] - dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów (w kg) = pojazd + przyczepa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami widuję w pozycji "F.3" wpisaną jakąś wartość. "F.1" i "F.2" to DMC, a "F.3" co oznacza? Dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów?

 

F.1 - maksymalna masa całkowita

F.2,F.3 - dopuszczalna masa całkowita pojazdu/zespołu pojazdów :)

 

nie wiem jak to postrzegać ale, zapewne w najbliższym tygodniu ukaże się "artykuł" w prasie "fachowej" z tytułem coś na ten typ: "Diagności sprawdzają sami nie wiedząc co.."

 

kolejna prowokacja??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lukasz0417, czy Ty jesteś DIAGNOSTĄ , bo jeśli tak to co robisz w tym zawodzie zadając takie pytania

Może dzisiaj zatrzymywałem bąki w sobie i stąd te głupie pytanie ;).

A może byś przeczytał opis zawarty na drugiej stronie dowodu rejestracyjnego?

Zajrzałem właśnie, wydawało mi się kiedyś, że nie znalazłem tam takowej informacji. Widocznie za dużo na głowie i myślenie spada.

Sory chłopaki za gafe, wstyd jak cholera :(.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może to taka prowokacja przez auto świat, żeby mieli o czym pisać

Ja jednak myślę ,że to "świeży" diagnosta,który niedawno uzyskał uprawnienia i wdraża się.

Może w pracy nie ma na Kogo liczyć dlatego szuka pomocy na forum.

A to forum słynie z pomocy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jednak myślę ,że to "świeży" diagnosta,który niedawno uzyskał uprawnienia i wdraża się.
Grześ ok, trzeba wykazać się empatia ale są pewne granice i nie uważasz, że jeżeli pytanie o poz. F.3 w DR padło by na forum gospodyń wiejskich (z całym szacunkiem jeżeli takowe istnieje) nie byłoby to raczej nic nadzwyczajnego. Jednak pytanie padło tu, przez "diagnostę" - to jak nas mają nie postrzegać media, właściciele pojazdów - jak to wczoraj napisałem "zapyziały mechanik z pieczątką, który za 20PLN podbije każdy DR". Weź sobie jeszcze jedno pod uwagę Grześ jeżeli na forum zadawane są takie pytania to co dzieje się ns SKP w realu? :x

 

Jestem za tym aby pomagać, należy nawet wspierać wiedzą, doświadczeniem, materiałami zgromadzonymi przez lata etc. :ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź sobie jeszcze jedno pod uwagę Grześ jeżeli na forum zadawane są takie pytania to co dzieje się ns SKP w realu? :x

Dlatego,dobrze że jest to forum.Nikogo nie bronię ani nie usprawiedliwiam.Może na tej właśnie stacji tak jest :( ,a Kolega dopytuje się tutaj na forum ponieważ tam gdzie pracuje ma złych doradców pomocników itp.Woli się dopytać,niż coś zrobić źle.

Dobrze,że pyta niż bezmyślnie klepie.

Ale teraz F3 zapamięta na całe życie :)

 

[ Dodano: 04-04-2014, 11:22 ]

Jestem za tym aby pomagać, należy nawet wspierać wiedzą, doświadczeniem, materiałami zgromadzonymi przez lata etc. :ok

:ok:piwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale teraz F3 zapamięta na całe życie :)
:D na 100%
A może to taka prowokacja przez auto świat' date=' żeby mieli o czym pisać - zobaczcie na datę rejestracji użytkownika.[/quote'] :) koloega się nie dawno przedstawiał,i prosił o wyrozumiałość na głupie pytania.Nie depczmy leżącego,zakładam,że na kolegów na "swojej" SKP liczyć nie może,to ktoś musi mu pomóc :D .Lepiej niech głupio pyta i wyciąga wnioski,aniżeli ma się dostosować do tych co jadą jeszcze na starych DZ.U.Lukasz0417A TY "niedobry" pytaj na PW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.