marcov Napisano 13 Marzec 2014 Share Napisano 13 Marzec 2014 Witam. Dzis pytanie opisowe brzmiało : Opisz szczegolowo budowe i zasade dzialania ogracznika predkosci. Pierwsza mysl- super, proste. Druga mysl- za proste. Wynik oczywiscie negatywny. Moja odpowiedz brzmiala mniej wiecej tak. Ogranicznik ma za zadanie ograniczyc predkosc pojazdu to takiej, jaka wymagana jest przepisami badz wynika z warunkow ekonomicznych firm transportowych, jednak nie moze byc wyzsza niz ta, podyktowana przepisami. Ograniczniki dzisiaj stosowane sa ogranicznikami elektronicznymi, ktore po przekroczeniu predkosci ustawionej ograniczaja moc silnika poprzed dawke wtrysku paliwa (nie rozpisywalem sie glebiej poniewaz kazdy producent ma swoja zasade dzialania). Wspomnialem rowniez, ze dawniej stosowano ograniczniki mechaniczne ktore ingerowaly w dzialanie przepustnicy lub ciegno pedalu przyspieszenia. Nie pytano o dokumenty, o to w jakich pojazdach ogranicnziki sa wymagane- tylko budowa i dzialanie. Bylem pewien na 100% pozytywnego wyniku ale sie rozczarowalem. Ktos pomoze wskazac bledy w mojej odpowiedzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 13 Marzec 2014 Share Napisano 13 Marzec 2014 Podział ograniczników/mechaniczny,elektroniczny/, skąd czerpie impuls/ABS Tacho/, działa przy włączonym biegu, odcina dopływ paliwa do silnika /nie ogranicza/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcov Napisano 13 Marzec 2014 Autor Share Napisano 13 Marzec 2014 Napisalem, ze ograniczniki sa elektronicze a dawniej stosowano mechaniczne. Skoro ogranicznik jest realizowany za pomoca sterownika silnika to nie jest bezposrednio spiety z czujnikami ABS- dostaje jedynie informacje o predkosci z ABS po szynie CAN. [ Dodano: 13-03-2014, 16:56 ] odcina dopływ paliwa do silnika /nie ogranicza/ Chyba jednak ograniczna doplyw paliwa na tyle, aby pojazd sie nie rozpedzal ale utrzymywal predkosc. Po odcieciu paliwa samochod by zwolnil- a to nie jest zwalniacz. działa przy włączonym biegu Sadzilem, ze skoro mamy ograniczyc predkosc pojazdu to musi sie on znajdowac w ruchu, czyli miec wlaczony bieg i nie musze wspominac o takich elementarnych sprawach. Rownie dobrze moglbym jeszcze napisac, ze musi byc odpalony silnik, kierowca w srodku, napompowane kola i inne bzdury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 13 Marzec 2014 Share Napisano 13 Marzec 2014 Miałem to pytanie na rozszerzeniu uprawnień na 100 /napisałem 4 zdania/ miej więcej jak u góry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcov Napisano 13 Marzec 2014 Autor Share Napisano 13 Marzec 2014 Dzis miales to rozszerzenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 13 Marzec 2014 Share Napisano 13 Marzec 2014 a to nie jest zwalniacz Ale też nie tempomat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 13 Marzec 2014 Share Napisano 13 Marzec 2014 Dzis miales to rozszerzenie? Nie we wrześniu Poznań Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcov Napisano 13 Marzec 2014 Autor Share Napisano 13 Marzec 2014 Tempomat ma za zadanie utrzymac zadana predkosc, ogranicznik ma zapobiec jej przekroczeniu. Ale odbiegamy od tematu. Czyli zabraklo informacji o sposobie odczytania predkosci przez ogranicznik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 13 Marzec 2014 Share Napisano 13 Marzec 2014 Czyli zabraklo informacji o sposobie odczytania predkosci przez ogranicznik? Raczej tak oraz o tym,że musi być "wbity" bieg. Trzeba bardzo ostrożnie żonglować słowami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcov Napisano 13 Marzec 2014 Autor Share Napisano 13 Marzec 2014 No to niezla bzdura. Nastepnym razem napisze o szynie CAN, o GPS - ale znow egzaminator moze nie wiedziec o czym czyta.... Jestem wsciekly bo mam czasami doczynienia z ogranicznikami w dostawczakach i programuje predkosc graniczna. Gdzie jest napisane, ze ogranicznik dziala, gdy jest wbity bieg? To raczej oczywista oczywistosc, ze na luzie nie ograniczy predkosci. Idac dalej- ktory bieg ma byc wbity? Malo precyzyjna sprawa z tym biegiem w mojej ocenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 13 Marzec 2014 Share Napisano 13 Marzec 2014 ktory bieg ma byc wbity Dowolny na którym przekraczasz zadaną prędkość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 13 Marzec 2014 Share Napisano 13 Marzec 2014 Może zabrakło tego-ogranicznik prędkości powinien być homologowany według Regulaminu nr 89 EKG ONZ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcov Napisano 13 Marzec 2014 Autor Share Napisano 13 Marzec 2014 Nie bylo mowy w pytaniu o to, jakie musi spelniac wymagania, nikt tez nie pytal w jakich pojazdach ma byc zamontowany- dlatego o tym nie wspominalem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eborg Napisano 13 Marzec 2014 Share Napisano 13 Marzec 2014 ktore po przekroczeniu predkosci ustawionej ograniczaja moc silnika A może chodziło o jedno słowo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcov Napisano 13 Marzec 2014 Autor Share Napisano 13 Marzec 2014 ktore po przekroczeniu predkosci ustawionej ograniczaja moc silnika A może chodziło o jedno słowo? Nierozumiem, rozwin mysl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 13 Marzec 2014 Share Napisano 13 Marzec 2014 A może chodziło o jedno słowo? Ogranicza - to miał na myśli -żonglowanie słowami to co pisałem wcześniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcov Napisano 13 Marzec 2014 Autor Share Napisano 13 Marzec 2014 Opis producenta prod. ograniczniki "Elektroniczny ogranicznik prędkości działa na zasadzie kontroli dopływu paliwa do silnika po osiągnięciu wymaganej prędkości - ograniczając jego dopływ. Zastosowanie tego rowiązania nie powoduje wzrostu zużycia paliwa przez pojazd. Ogranicznik prędkości posiada homologacje." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 13 Marzec 2014 Share Napisano 13 Marzec 2014 ograniczając jego dopływ Czytaj -odcina prawie do zera, a w mechanicznych dosłownie do zera /dźwignia pompy w pozycji stop/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcov Napisano 13 Marzec 2014 Autor Share Napisano 13 Marzec 2014 Czyli odcina do zera a za chwile znow wznawia doplyw w 100% po zmiejszeniu predkosci ponizej ogranicznika tak jak przed odcieciem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 13 Marzec 2014 Share Napisano 13 Marzec 2014 tak jak przed odcieciem? Tak to działa. W niektórych pojazdach jest jeszcze połączony z zaworem /klapą/ na wydechu i z zaworami dekompresującymi w silniku np Actros w celu zwiększenia wydajności układu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcov Napisano 13 Marzec 2014 Autor Share Napisano 13 Marzec 2014 Czyli samochod wtedy gwaltownie przyspiesza, znow przekracza predkosc, ogranicznik znow odcina do zera i tak w kolko? No chyba nie- chyba jednak ogranicznik ogranicza moc w celu utrzymania maksymalnej, dozwolonej predkosci... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZslawZ Napisano 13 Marzec 2014 Share Napisano 13 Marzec 2014 Napisz odwołanie do TDT Warszawa. Znam osobiście przypadek, że Warszawa zmieniła wynik egzaminu na pozytywny jeśli chodzi o pytanie opisowe. Nic nie tracisz spróbuj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzeniu_26 Napisano 13 Marzec 2014 Share Napisano 13 Marzec 2014 Witam Ja na szczęście dziś mam wszytko do przodu. Też miałem wrażenie po napisaniu opisówki przed ogłoszeniem że za proste to pytanie i będzie czegoś brakować, ale było ok. Ja rozpisałem się o zasadzie działania ogranicznika. Napisałem o ograniczniku przy pompie wtryskowej oraz w nowszych wozach np na układzie CR. Na początku jedno zdanie do czego wogóle służy ogranicznik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro765 Napisano 13 Marzec 2014 Share Napisano 13 Marzec 2014 Napisalem, ze ograniczniki sa elektronicze a dawniej stosowano mechaniczne. Skoro ogranicznik jest realizowany za pomoca sterownika silnika to nie jest bezposrednio spiety z czujnikami ABS- dostaje jedynie informacje o predkosci z ABS po szynie CAN. Może właśnie o tym trzeba było się rozpisać o CAN o informacji z ABS o ECU i tym podobnych pierdołach Teraz cwaniakuję bo po tej opisówce teorię mam zaliczoną w całości Acha ja napisałem jeszcze , że często ogranicznik współpracuje z tachografem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcov Napisano 13 Marzec 2014 Autor Share Napisano 13 Marzec 2014 Nie jestem pewien, czy odwołując się od wyniku egzaminu ustala mi w razie "W" kolejny termin... jak wiadomo czas od zdania podstawy leci... Czy osoby którym zaliczono dziś opisowke pisały o czujnikach abs? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.