Skocz do zawartości

Badanie poprawkowe i kolejna usterka UI


Fredek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, pytanie przy Niedzieli

Panowie wykonuję BT podczas którego stwierdzamy 1 usterkę UI , ponowne sprawdzenie pojazdu i zgodnie z poz 996 & 6.1 pkt 6 dokonujemy tego badania w zakresie usterki stwierdzonej ale niestety stwierdzam w trakcie poprawki kolejna usterkę którą kwalifikuję do UI . Czy mogę odnieść się do & 3.1 pkt 11 stwierdzono (ślady uszkodzeń), które de facto jest badaniem dodatkowym? Czy mogę w takim przypadku dokonać badania poprawkowego ponownie ? czy jest to kręcenie na siebie bata?? Jeśli ktoś miał taką sytuacje to bardzo proszę o odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dz. U 996 § 6

 

2. W przypadku gdy w pojeździe stwierdzono usterki istotne, uprawniony diagnosta zamieszcza wpis o nich w zaświadczeniu o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu i określa wynik badania technicznego jako negatywny. Uprawniony diagnosta informuje posiadacza pojazdu o konieczności przeprowadzenia badania technicznego pojazdu, o którym mowa w ust. 6.

 

6. Badania technicznego pojazdu polegającego na ponownym sprawdzeniu zespołów i układów, w których stwierdzono usterki, dokonuje się w zakresie ich usunięcia, jeżeli w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia badania sprawdzenia dokonuje stacja, w której te usterki stwierdzono. Po wykonaniu badania polegającego na ponownym sprawdzeniu zespołów i układów uprawniony diagnosta, po stwierdzeniu, że wszystkie usterki zostały usunięte, wpisuje do dowodu rejestracyjnego kolejny termin okresowego badania technicznego. Termin ten jest liczony, począwszy od daty przeprowadzenia badania, w którym stwierdzono te usterki.

 

Jasno pisze, że interesują Cię usterki, które stwierdziłeś podczas pierwszej wizyty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli generalnie auto z UI muszę dopuścić czyli wynik P. Brak wskazania tej właśnie konkretnej usterki podczas BT wyklucza możliwość dopisania jej podczas poprawki &6.1 pkt 5

Jasno napisane to wiem dokonuje się w zakresie ich usunięcia

. Lecz może istnieje jakaś furtka co daje możliwość diagnoście? Z ustawy nie mogę sie niczego dopatrzyć faktycznie co wskazywało by na taką opcję :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lecz może istnieje jakaś furtka co daje możliwość diagnoście? Z ustawy nie mogę sie niczego dopatrzyć faktycznie co wskazywało by na taką opcję

 

Nie znajdziesz, podobna sytuacja występuje przy zatrzymaniu DR przez policję. Pomimo, że podczas DB (skierowanego przez policję) zauważysz usterki nie wymienione w skierowaniu, możesz jedynie ustnie poinformować właściciela aby je usunął, a badanie musisz wykonać zgodnie z zakresem wymienionym w skierowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znajdziesz,
możesz jedynie ustnie poinformować właściciela aby je usunął,

No właśnie trochę to sprzeczne z moim sumieniem , no trudno taki zawód :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie trochę to sprzeczne z moim sumieniem

 

Nie tylko z Twoim, ale póki co musimy stosować się do obowiązujących przepisów :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To kiedy stosuje się badanie z u PoRD :?

6) w którym w czasie badania technicznego stwierdzono ślady uszkodzeń lub naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogących stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego;

I z dz.u.poz.996

11) w którym w trakcie badania technicznego stwierdzono ślady uszkodzeń lub naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogących stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego – obejmuje sprawdzenie i ocenę stanu technicznego pojazdu oraz spełnienia warunków technicznych, w sposób określony w pkt 0–10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia oraz w pkt 1 działu I załącznika nr 2 do rozporządzenia, odpowiednio do stwierdzonych usterek;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pentagram, czyli jak pojazd miał stłuczoną lampę i na poprawkę przyjedzie z nową ale na łysych gumach, to wbijesz pieczątkę do DR :razz: A co z potwierdzeniem spełniania art. 66 PORD?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pentagram, czyli jak pojazd miał stłuczoną lampę i na poprawkę przyjedzie z nową ale na łysych gumach, to wbijesz pieczątkę do DR :razz: A co z potwierdzeniem spełniania art. 66 PORD?

 

Niestety, ale takie mamy przepisy :evil: - nieżyciowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pentagram, czyli jak pojazd miał stłuczoną lampę i na poprawkę przyjedzie z nową ale na łysych gumach
11) w którym w trakcie badania technicznego stwierdzono ślady uszkodzeń lub naruszenie elementów nośnych konstrukcji

Czyli według tej zasadny , słuszne jest N przy badaniu poprawkowym czy nie słuszne bo już sam nie wiem

 

[ Dodano: 16-03-2014, 13:00 ]

A co z potwierdzeniem spełniania art. 66 PORD?

No właśnie ?

 

[ Dodano: 16-03-2014, 13:01 ]

Niestety, ale takie mamy przepisy :evil: - nieżyciowe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli generalnie auto z UI muszę dopuścić czyli wynik P.
To kiedy stosuje się badanie z u PoRD
przyjedzie z nową ale na łysych gumach, to wbijesz pieczątkę do DR

Nadgorliwość to piękna sprawa ,,, pogoda się Wam udziela, czy co ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To kiedy stosuje się badanie z u PoRD :?

6) w którym w czasie badania technicznego stwierdzono ślady uszkodzeń lub naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogących stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego;

 

Czy usterka typu "łyse opony" łapie się pod w/w przepis :?: , odpowiedzcie sobie sami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli według tej zasadny , słuszne jest N przy badaniu poprawkowym czy nie słuszne bo już sam nie wiem

Bądź człowiekiem, według zasady umów się z gościem, że w starym terminie do 14 dni pozwolisz mu to usunąć ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bądź człowiekiem, według zasady umów się z gościem, że w starym terminie do 14 dni pozwolisz mu to usunąć ,,,

 

Jak to wygląda w praktyce wszyscy dokładnie wiemy, ale trzeba być przygotowanym na taki przypadek w trakcie kontroli SKP, żeby nie dać d..y.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale trzeba być przygotowanym na taki przypadek w trakcie kontroli SKP, żeby nie dać d..y.

Zgodnie z przepisami w tym przypadku powinieneś dać d..y, by w końcu ktoś to zauważył ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z przepisami w tym przypadku powinieneś dać d..y, by w końcu ktoś to zauważył ,,,

 

:? , dlaczego ja :D:D:D. Widać komuś jest to na rękę :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że tak, ale to nie jest w tym "przypadku" rozwiązanie

a co to jest w końcu za przypadek?

 

Panowie wykonuję BT podczas którego stwierdzamy 1 usterkę UI , ponowne sprawdzenie pojazdu i zgodnie z poz 996 & 6.1 pkt 6 dokonujemy tego badania w zakresie usterki stwierdzonej ale niestety stwierdzam w trakcie poprawki kolejna usterkę którą kwalifikuję do UI .

Skąd ta usterka?

Niedopatrzenie przy poprzednim badaniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd ta usterka?

Niedopatrzenie przy poprzednim badaniu?

 

Marek, nie znasz realiów, samochód można "zarżnąć" w ciągu jednego dnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

& 6.1 pkt 6. Badania technicznego pojazdu polegającego na ponownym sprawdzeniu ...

& 3.1 pkt 11. w którym w czasie badania technicznego stwierdzono...

Oba przypadki mówią o badaniu technicznym czy możemy odszukać wspólny mianownik i jednak zgodnie z prawem dać ponownie N?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oba przypadki mówią o badaniu technicznym czy możemy oszukać wspólny mianownik i jednak zgodnie z prawem dać ponownie N?
Na podstawie rozporządzenia nie, ale na podstawie PORD jak najbardziej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według zaświadczenia z pkt 1 i 2 spełnia lub nie postanowienia art 66 PORD , czyli jednak daje diagnoście możliwość że tak to określę "dopisania" UI ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek, nie znasz realiów, samochód można "zarżnąć" w ciągu jednego dnia.

Jadąc na przegląd?

Bo kto jeździ pojazdem bez ważnych badań i jeszcze niesprawnym, z potwierdzoną niesprawnością. :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek, nie znasz realiów, samochód można "zarżnąć" w ciągu jednego dnia.
Jadąc na przegląd?

Nie chodzi o to jak powstała UI , czy przez niedopatrzenie, czy przez drogę na przegląd, tylko o fakt że mamy wystawić zaświadczenie zgodne z art 66 a usterka jest, z tym że nie opisana podczas okresowego BT , po którym wystawiliśmy stosowne zaświadczenie z wynikiem N.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

& 3.1 pkt 11. w którym w czasie badania technicznego stwierdzono...

Oba przypadki mówią o badaniu technicznym czy możemy odszukać wspólny mianownik i jednak zgodnie z prawem dać ponownie N?

Fredek, wiesz może też którą pozycję cennika zastosujesz wtedy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.