Seba350 Napisano 25 Marzec 2014 Napisano 25 Marzec 2014 Więc jak w temacie. Mam bardzo dobrze utrzymany ciągnik z 2006r i szkoda mi go sprzedać za marny grosz, a potrzebuje w związku ze zmianą pracy wywrotkę 4x2. Nie interesuje mnie spawanie nowego kipra gdzieś w stodole itd tylko chcę założyć markowy Meiller zdjęty z powypadkowej wywrotki. Ciągnik mam na rozstawie 3,85 czyli długi i rozstaw jak w typowej wyrtoce, ale wiadomo rama z tylu jest jakieś 20cm krótsza niż w wywrotce, ale za to kiper jest z auta z hds'em i jest krótszy od typowego o 40cm czyli środek zabudowy mogę zrobić na podwoziu jak w oryginale - teoretycznie wszystko gra tylko robić ... Belkę zaczepu też będę mieć oryginalną przystosowaną do 24t dmc przyczepy. Ale ... jak to ugryźć prawnie, zmianę z ciągnika na ciężarowy?? DMC zostaje z ciągnika bo jest 18t co i do ciężarowego też pasuje, nacisków na oś nie przekrocze bo technicznie ma 13t na napędowej, dmc zestawu 40t - też pasuje. Cytuj
blakop Napisano 25 Marzec 2014 Napisano 25 Marzec 2014 Ale ... jak to ugryźć prawnie Normalnie. Stacja kontroli pojazdów na której po przebudowie wykonasz badanie z opisem zmian (pogadaj wcześniej z wybraną stacją/diagnostą co chcesz zrobić i czego ewentualnie będą od Ciebie wymagali z tego tytułu, żeby niespodzianek nie było). Takiej zmiany musi dokonać uprawniony przedsiębiorca - w praktyce każdy kto ma mechanikę pojazdową. Jak masz coś takiego to sam sobie wystawisz oświadczenie, że takie zmiany zrobiłeś. I na koniec wizyta w WK i wymiana dowodu na nowe dane. Stacja może zażyczyć sobie opinii rzeczoznawcy (i zapewne zażyczy) no i jakichś kwitów z wagi zapewne... Cytuj
Seba350 Napisano 25 Marzec 2014 Autor Napisano 25 Marzec 2014 Wiem, że każda społeczność czy grupa zawodowa (a to bardziej o to chodzi) na siebie nic nie powie ale u mnie w mieścinie są diagności bardziej święci od Papieża i aż boję się tam iść pytać bo na samym starcie mi powiedzą, że się nie da bo nie ... Chciałbym (uprzejmie proszę ) abyście mi napisali co konkretnie i względem jakiej ustawy potrzebuję. Teraz jeszcze kwestia DMC przyczepy. Znając moich diagnostów napiszą 22t (40dmc - 18dmc auta) co wg mnie jest nie zgodne bo dmc haka nie wynika z DMC zestawu i DMC auta ciągnącego a jedynie z DMC zestawu i masy rzeczywistej auta ciągnącego bo kto mi zabroni poruszać się autem o DMC18t ważącym rzeczywiście 17,1t ?? Gdzie wg prawa przyczepę mogę ciągnąc DMC 23,94t ?? A problem w tym(, a może to nie problem??), ze wszystkie 3 osiowe przyczepy (większość, bo stare maja 22t)maja dmc 24t. ustawa z dnia 20.06.1997 r. Prawo o ruchu drogowym Art. 62. 1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez: 1) samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego; 2) samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej tego samochodu powiększonej o 40%; 3) motocykl lub motorower - nie może przekraczać masy własnej motocykla lub motoroweru, jednak nie może przekraczać 100 kg. Powinni wpisać tyle ile jest w zagranicznym briefie (czy to w odpowiedniej rubryce czy też adnotacjach) - bo domyślam się ,że robisz pierwszą rejestracje. Cytuj
IVVO Napisano 25 Marzec 2014 Napisano 25 Marzec 2014 Po pierwsze - jest to ciągnik samochodowy - z reguły nie przystosowany do ciągnięcia przyczepy. Po drugie - czy tylna belka ma miejsce do zamocowania zaczepu - jeśli to rama uniwersalna to tak - może mieć takie ale o jego wytrzymałość zna producent więc zapytanie do producenta Cytuj
Seba350 Napisano 25 Marzec 2014 Autor Napisano 25 Marzec 2014 Masz racje, w tym danym aucie nie ma belki pod hak, ale otwory sa do przykrecenia belki homologowanej ( są ogólnodostępne u producentów haków (rockinger, ringferer orlandi itp) ). W innym ciągniku mam typowa belkę pod zaczep fabrycznie (ale nie jest sam hak założony). Belkę jak i hak mogę kupić i z ich danych będzie wiadomo "co mogą" ... w tym wypadku nadal chciałbyś czegoś więcej od producenta auta?? ( tak miedzy nami, to pewnie takiego czegoś nie wydadzą, i to nie ze względu na brak wytrzymałości ramy, a ze względu na to ,ze mogą sprzedać Ci kolejne nowe auto co jest dla nich bardziej opłacalne - tak myślę ) Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.