biker100 Napisano 29 Kwiecień 2014 Napisano 29 Kwiecień 2014 Zapraszam do dyskusji: http://www.forum.osds.org.pl/viewtopic.php?t=37 Cytuj
ketiw38 Napisano 29 Kwiecień 2014 Napisano 29 Kwiecień 2014 Dyrektywa (najnowsza 2014) jest w poście napisanym przeze mnie jako załącznik. A załącznik jest na wniosek Dario64, który właśnie nie miał czasu pisać http://www.forum.osds.org.pl/viewtopic.php?t=37&postdays=0&postorder=asc&start=13 Niestety trzeba być zalogowanym aby widzieć załącznik do mojego postu i pobrać go:x Cytuj
aboz Napisano 29 Kwiecień 2014 Napisano 29 Kwiecień 2014 Przejrzałem na szybko i widzę, że przynajmniej w kwestii uprawnień idzie ku lepszemu. Wygląda na to, że o deregulacji zawodu nasi włodarze mogą zapomnieć. A ktoś mówił, że Unia to zło... Cytuj
blakop Napisano 29 Kwiecień 2014 Napisano 29 Kwiecień 2014 Niestety trzeba być zalogowanym aby widzieć załącznik do mojego postu i pobrać go:x Będę członkiem to się zaloguję... Cytuj
IVVO Napisano 29 Kwiecień 2014 Napisano 29 Kwiecień 2014 http://register.consilium.europa.eu/doc/srv?l=PL&t=PDF&f=PE+10+2014+REV+2 Cytuj
ketiw38 Napisano 29 Kwiecień 2014 Napisano 29 Kwiecień 2014 http://register.consilium.europa.eu/doc/srv?l=PL&t=PDF&f=PE+10+2014+REV+2 Prawie robi wielką różnicę - to nie jest to co na OSDS-e proszę trochę więcej wysiłku w szukanie włożyć dla ułatwienia w załączeniu 1 strona Niestety trzeba być zalogowanym aby widzieć załącznik do mojego postu i pobrać go:x Będę członkiem to się zaloguję... Blakop tłumaczyłem tobie, że to możliwe Ale jak ty tylko czekasz zamiast podjąć działania to nic z tego nie wyniknie Dziennik urzędowy.pdf Cytuj
elliot Napisano 29 Kwiecień 2014 Napisano 29 Kwiecień 2014 To ma 144 strony 8O 144 strony przepisów unijnych - przecież to gorsze niż obejrzenie jakiegoś durnego serialu na TVN-ie. Biorąc pod uwagę fakt, że przepisy UE są tak czytelnie napisane, że nawet nasze przepisy są przy nich jak czytanka na dobranoc dla dziecka, może ktoś podać te ważniejsze strony. Cytuj
hugol22 Napisano 29 Kwiecień 2014 Napisano 29 Kwiecień 2014 Wysokie standardy badań zdatności do ruchu drogowego wymagają wysokiego poziomu kwalifikacji i kompetencji personelu diagnostycznego. Należy ustanowić system szkolenia obejmujący szkolenie wstępne i okresowe szko lenia przypominające lub odpowiedni egzamin. Należy ustanowić okres przejściowy pozwalający obecnej kadrze diagnostów na sprawne dostosowanie się do systemu okresowych szkoleń lub egzaminów. Aby zapewnić wysoki standard szkolenia, kompetencji i kontroli, państwa członkowskie powinny być uprawnione do określenia dodat kowych wymogów dotyczących kompetencji i odpowiedniego szkolenia. (34) Przeprowadzając badania zdatności do ruchu drogowego, diagności powinni działać niezależnie, a na ich ocenę nie powinny mieć wpływu konflikty interesów, w tym konflikty interesów o charakterze ekonomicznym czy personal nym. Wynagrodzenie diagnostów nie powinno być zatem bezpośrednio związane z wynikami badań zdatności do ruchu drogowego. Państwo członkowskie powinno mieć możliwość określenia wymogów dotyczących rozdziału działalności lub upoważniania podmiotu prywatnego do wykonywania zarówno badań zdatności do ruchu drogo wego, jak i napraw pojazdów, nawet w odniesieniu do tego samego pojazdu, w przypadkach gdy organ nadzorczy ustalił w sposób zadowalający, że utrzymano wysoki poziom obiektywności. [ Dodano: 29-04-2014, 21:01 ] Zobaczymy ile czasu zajmie wdrażanie tej dyrektywy?? Cytuj
aboz Napisano 29 Kwiecień 2014 Napisano 29 Kwiecień 2014 elliot, czy przeczytałeś chociaż fragment? Bo mam wrażenie, że nie. [ Dodano: 29-04-2014, 21:10 ] Zobaczymy ile czasu zajmie wdrażanie tej dyrektywy??Trzy lata o ile dobrze pamiętam. Cytuj
biker100 Napisano 29 Kwiecień 2014 Autor Napisano 29 Kwiecień 2014 Trzy lata o ile dobrze pamiętam. a mi coś chodzi po głowie data 20 maja 2018r. Cytuj
danielg539 Napisano 29 Kwiecień 2014 Napisano 29 Kwiecień 2014 Poczytałem troszkę i widzę światełko nadziei, że BT będą należycie wykonywane. W mojej ocenie z zapisów jednoznacznie wynika, że diagnosta przestanie być pracownikiem firmy prowadzącej SKP, bo tylko takie rozwiązanie gwarantuje zapewnienie mu niezależności! Pozytywnie też oceniam zapisy związane z koniecznością legalizacji i kalibracji większej liczby przyrządów pomiarowych, chodzi min. o kalibrację rolek hamulcowych. Z zapisów wynika, że SKP zostaną wyposażone w wagi, mierzące przynajmniej nacisk osi pojazdu. Szkolenia okresowe a może nawet okresowe egzaminy będą konieczne. Będą przeprowadzane niezapowiedziane kontrole SKP a także kontrole typu "tajemniczy klient". Powodem cofnięcia uprawnień dla SKP będzie mogła być "utrata reputacji". Cytuj
blakop Napisano 30 Kwiecień 2014 Napisano 30 Kwiecień 2014 Szkolenia okresowe a może nawet okresowe egzaminy będą konieczne. Szkolenia ok. Egzaminy... Hmmm - ciężki temat... Nie jestem przekonany. Jaki inny zawód ma takie egzaminy okresowe?? Będą przeprowadzane niezapowiedziane kontrole SKP Na to jestem skłonny się zgodzić, ale: kontrole typu "tajemniczy klient" sorki - ale to śmierdzi prowokacją w naszych warunkach i kulturze... Dobrze wiecie, że na takiej prowokacji KAŻDEGO można załatwić... Powodem cofnięcia uprawnień dla SKP będzie mogła być "utrata reputacji". A co to znaczy? Cytuj
eborg Napisano 30 Kwiecień 2014 Napisano 30 Kwiecień 2014 Powodem cofnięcia uprawnień dla SKP będzie mogła być "utrata reputacji". Obawiam się sporej dowolności w tym punkcie. Cytuj
blakop Napisano 30 Kwiecień 2014 Napisano 30 Kwiecień 2014 Donos od sąsiada to już utrata reputacji?? A może niezadowolony dziennikarz, który opisze swojego negatywa w miejskiej gazecie?? Bardzo niebezpieczny punkt moim zdaniem... Cytuj
eborg Napisano 30 Kwiecień 2014 Napisano 30 Kwiecień 2014 Bardzo niebezpieczny punkt moim zdaniem... I tu się zgadzam , w całej rozciągłości tematu. Cytuj
radekd2 Napisano 30 Kwiecień 2014 Napisano 30 Kwiecień 2014 Poczytałem troszkę i widzę światełko nadziei, że BT będą należycie wykonywane. W mojej ocenie z zapisów jednoznacznie wynika, że diagnosta przestanie być pracownikiem firmy prowadzącej SKP, bo tylko takie rozwiązanie gwarantuje zapewnienie mu niezależności! To kogo będzie pracownikiem? Prywatna firma wybuduje stację i ktoś jej narzuci "z góry" diagnostów? Czy w jakieś innej dziedzinie stosuje się podobne rozwiązania? Cytuj
blakop Napisano 30 Kwiecień 2014 Napisano 30 Kwiecień 2014 Prywatna firma wybuduje stację i ktoś jej narzuci "z góry" diagnostów? Czy w jakieś innej dziedzinie stosuje się podobne rozwiązania? Tak. W pewnym uproszczeniu tak wygląda służba zdrowia w Polsce. Cytuj
danielg539 Napisano 30 Kwiecień 2014 Napisano 30 Kwiecień 2014 Tak. W pewnym uproszczeniu tak wygląda służba zdrowia w Polsce. Nie ma potrzeby odwoływania się do służby zdrowia, bo wystarczy przeanalizować na jakich zasadach TDT przeprowadza kontrole cystern czy zbiorników gazu. Kontrola przeprowadzana jest w zakładzie należącym do prywatnej firmy ale kontrolujący inspektor jest pracownikiem TDT-u. Cytuj
biker100 Napisano 30 Kwiecień 2014 Autor Napisano 30 Kwiecień 2014 TDT przeprowadza kontrole cystern czy zbiorników gazu czyżbyś coś sugerował Danielu? Cytuj
danielg539 Napisano 30 Kwiecień 2014 Napisano 30 Kwiecień 2014 Może nie to co myślisz, ale uważam, że diagnosta powinien być pracownikiem jednostki budżetowej i powinien być delegowany przez tą jednostkę do wykonywania BT na konkretnej SKP. Cytuj
michal_k Napisano 30 Kwiecień 2014 Napisano 30 Kwiecień 2014 diagnosta powinien być pracownikiem jednostki budżetowej Myślisz, że to będzie z korzyścią dla diagnosty co do zarobków? Cytuj
Psuj Napisano 1 Maj 2014 Napisano 1 Maj 2014 Myślisz, że to będzie z korzyścią dla diagnosty co do zarobków? To zależy co to będzie za jednostka, w starostwie na pewno będzie gorzej i to nie tylko z płacami, ale ze znajomymi starosty też... Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
darkdog Napisano 1 Maj 2014 Napisano 1 Maj 2014 Myślisz, że to będzie z korzyścią dla diagnosty co do zarobków? na pewno dla naszego poszanowania Cytuj
danielg539 Napisano 1 Maj 2014 Napisano 1 Maj 2014 Myślisz, że to będzie z korzyścią dla diagnosty co do zarobków? Dla znacznej części diagnostów pewnie będzie lepiej bo przynajmniej ZUS będa mieli płacony od pełnej pensji i normy czasu pracy będą przestrzegane. To zależy co to będzie za jednostka, w starostwie na pewno będzie gorzej i to nie tylko z płacami, ale ze znajomymi starosty też Tu się w pełni z Tobą zgodzę i wolał bym abyśmy nie byli pracownikami starostwa. Myślę, że wojewoda był by lepszym pracodawcą. Jedno jest pewne, że pensje diagnostów zapewne znacznie nie spadną, bo brak będzie chętnych do pracy. Cytuj
mmiodzio Napisano 2 Maj 2014 Napisano 2 Maj 2014 A może lepiej jak by nasz Dozór wchłonął , jak myślicie było by lepiej ?? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.