krzycho Napisano 9 Czerwiec 2014 Share Napisano 9 Czerwiec 2014 Popatrzcie na wypowiadających sie na tym forum ; tylko nieliczni akceptuja zrzeszenie a pozostali????? Pozostali tylko lubią sie popisywac swoimi postami. Pozdrawiam Nie każdy ma patrzebę zrzeszania - zresztą żeby coś razem zrobić nie trzeba się zreszać tylko wzajemnie szanować ( jeszcze raz podkreślę - nie kłucimy się o pierdoły tylko zacznijmy się nawzajem wspierać ) - nie uda się tak szybko przekonać środowiska do zrzeszania ale myśle - że gdyby trzeba było poprzeć jakąś konkretna incjatywę to było by to możliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 10 Czerwiec 2014 Share Napisano 10 Czerwiec 2014 kłucimy Wiem, że się czepiam, ale to już kolejny raz tak napisałeś, powinno być "kłócimy". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jast Napisano 10 Czerwiec 2014 Share Napisano 10 Czerwiec 2014 nie uda się tak szybko przekonać środowiska do zrzeszania A dlaczego? Skąd OSDS ma wziąć środki na prawników , korespodencję, przejazdy do MIiR, prowadzenie księgowości? Wszystkiego nie da się załatwić bezpłatnie. Oprócz działalności członkowie pracują i posiadają rodziny. Czy to tak trudno zrozumieć? A może zrób coś co zachęci do zrzeszania i jako pierwszy przystąp, daj przykład wsparcia. Przyjedziesz na Walne i być może zostaniesz członkiem zarządu i dostaniesz pełne uprawnienia do działania. ale myśle - że gdyby trzeba było poprzeć jakąś konkretna incjatywę I to jest właśnie ta inicjatywa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 10 Czerwiec 2014 Autor Share Napisano 10 Czerwiec 2014 Przyjedziesz na Walne i być może zostaniesz członkiem zarządu i dostaniesz pełne uprawnienia do działania. nie koniecznie musi być w zarządzie jest w naszym statucie zapis:10.Stowarzyszenie posiada członków: a)zwyczajnych, b)wspierających, c)honorowych. 13. Członkiem wspierającym Stowarzyszenie może zostać osoba fizyczna i prawna deklarująca pomoc finansową, rzeczową lub merytoryczną w realizacji celów Stowarzyszenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtek1k Napisano 10 Czerwiec 2014 Share Napisano 10 Czerwiec 2014 hehehe czytam i czytam - mam mały remont na skp - to mam czas czytać Panie i Panowie otóż: ja też jestem emerytem - zostałem nim w wieku 36 lat obecnie mam 41, od 5 pracuje jako diagnosta, pensji nikomu nie psuje- wręcz przeciwnie winduję ją sporo do góry, jeżeli w tamtych latach była możliwość przejścia po 15 latach pracy na emeryturę dlaczego z tego nie skorzystać? czy jest to sprawiedliwe społecznie? wg mnie nie, ale na ten problem trzeba spojrzeć z innej strony: dlaczego służby mundurowe nie mają nic do zaoferowania i ludzie stamtąd odchodzą? nie można mieć pretensji do emeryta że chce pracować że chce pracować w tym zawodzie - mi osobiście chce się coraz mniej nigdy nie podlegałem naciskom pracodawcy, dlatego też już kilka stacji przeszedłem. wracając do tematu diagnosta powinien być pracownikiem państwowym - problemem jest jak ustalić jego zarobki, co niektórzy (ze mną włącznie) będą niestety pokrzywdzeni. pozdrawiam wszystkich w ich trudnej pracy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crackers Napisano 10 Czerwiec 2014 Share Napisano 10 Czerwiec 2014 nie można mieć pretensji do emeryta że chce pracować :Dnie zaczynajmy tego znowu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 10 Czerwiec 2014 Share Napisano 10 Czerwiec 2014 nigdy nie podlegałem naciskom pracodawcy, dlatego też już kilka stacji przeszedłem. Więc raczej jak rozumiem, jednak podlegałeś, z tym że nie ulegałeś, tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtek1k Napisano 10 Czerwiec 2014 Share Napisano 10 Czerwiec 2014 źle się wyraziłem: naciski były - ale ja się nie dałem hehehe zawsze rezygnowałem ze współpracy z takim pracodawcą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 10 Czerwiec 2014 Share Napisano 10 Czerwiec 2014 źle się wyraziłem: naciski były - ale ja się nie dałem hehehezawsze rezygnowałem ze współpracy z takim pracodawcą w ciągu trzech lat -4 pracodawca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ARTUR2214 Napisano 10 Czerwiec 2014 Share Napisano 10 Czerwiec 2014 Popatrzcie na wypowiadających sie na tym forum ; tylko nieliczni akceptuja zrzeszenie a pozostali????? Pozostali tylko lubią sie popisywac swoimi postami. Pozdrawiam Nie każdy ma patrzebę zrzeszania - zresztą żeby coś razem zrobić nie trzeba się zreszać tylko wzajemnie szanować ( jeszcze raz podkreślę - nie kłucimy się o pierdoły tylko zacznijmy się nawzajem wspierać ) - nie uda się tak szybko przekonać środowiska do zrzeszania ale myśle - że gdyby trzeba było poprzeć jakąś konkretna incjatywę to było by to możliwe. Nie namowisz Krzycha - zobacz jego stanowisko w tej sprawie. Nie ma potrzeby zrzeszania - najlepiej popisywac sie na forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hugol22 Napisano 18 Czerwiec 2014 Share Napisano 18 Czerwiec 2014 http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news-koniec-z-przegladami-po-znajomosci-diagnosci-pod-lupa-ue,nId,1438296#iwa_item=4&iwa_img=1&iwa_hash=69330&iwa_block=worthSee Znów artykuł z wieloma niedopowiedzeniami znowu coś nie doczytali . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 18 Czerwiec 2014 Share Napisano 18 Czerwiec 2014 Napisali ogólnie ale prawdę. Unijni urzędnicy pracują właśnie nad aktami wykonawczymi precyzującymi zakres badań technicznych poszczególnych układów samochodów. A to co poniżej nie wynika z dyrektywy tylko z projektu rozporządzenia Nowe przepisy najbardziej ucieszą tych, którzy zdecydują się sprowadzić używany pojazd zza granicy. Zakładają bowiem, że - w razie przerejestrowania pojazdu zarejestrowanego na terenie innego państwa członkowskiego - kraj członkowski będzie zobowiązany uznać świadectwo zdatności do ruchu. Oznacza to więc, że sprowadzając pojazd z ważnym badaniem technicznym - przed przerejestrowaniem nie trzeba już będzie odwiedzać diagnostów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 18 Czerwiec 2014 Share Napisano 18 Czerwiec 2014 Komentarze niektóre są śmieszne i pokazują podejście społeczeństwa do przeglądów -ale czemu mnie to nie dziwi - zacząłem prace na stacji gdzie codziennie słyszę -a muszę wjeżdżać ,a po co pan sprawdza numery -przecież tyle lat tu jeżdżę i nikogo to nie interesowało ,a po co pan wjeżdża na stacje ........... ręce opadają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 23 Czerwiec 2014 Share Napisano 23 Czerwiec 2014 nie uda się tak szybko przekonać środowiska do zrzeszania Prawda i tylko prawda ale myśle - że gdyby trzeba było poprzeć jakąś konkretna incjatywę to było by to możliwe.A tu już pojechałeś po bandzie Przeczytaj co napisałeś i popatrz na siebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek1 Napisano 23 Czerwiec 2014 Share Napisano 23 Czerwiec 2014 JACKU nie tylko tobie opadają ręce mi też,klienci są różni,jednemu zależy na sprawności auta ,drugi ma to gdzieś,za te teksty, Panie ja tym autem na ryby tylko i do lasu,a Pan się czepiasz .Taka nasza praca niby lekka co nie którzy sądzą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 2 Sierpień 2014 Share Napisano 2 Sierpień 2014 Czy z tym aby wszystko jest OK??? Artykuł 2. Zakres.1. Niniejsza dyrektywa ma zastosowanie do pojazdów o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej przekraczającej 25 km/h i należących do następujących kategorii zdefiniowanych w dyrektywie 2002/24/WE, dyrektywie 2003/37/WE i dyrektywie 2007/46/WE: — pojazdy silnikowe zaprojektowane i skonstruowane głównie do przewozu osób i ich bagażu, mające nie więcej niż osiem miejsc siedzących poza miejscem siedzącym kierowcy – kategoria pojazdów M 1 , — pojazdy silnikowe zaprojektowane i skonstruowane głównie do przewozu osób i ich bagażu, mające więcej niż osiem miejsc siedzących poza miejscem siedzącym kierowcy – kategorie pojazdów M 2 i M 3 , — pojazdy silnikowe zaprojektowane i skonstruowane głównie do przewozu towarów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 ton – kategoria pojazdów N 1 , — pojazdy silnikowe zaprojektowane i skonstruowane głównie do przewozu towarów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony – kategorie pojazdów N 2 i N 3 , — przyczepy zaprojektowane i skonstruowane do przewozu towarów lub osób, a także do celów zamieszkania przez osoby, o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony – kategorie pojazdów O 3 i O 4 , — od dnia 1 stycznia 2022 r. pojazdy dwu- lub trzykołowe – kategorie pojazdów L3e, L4e, L5e i L7e, o pojemności silnika przekraczającej 125 cm 3 , — ciągniki kołowe kategorii T5 użytkowane głównie na drogach publicznych, o maksymalnej prędkości projektowej przekraczającej 40 km/h. Artykuł 2. Zakres.2. Państwa członkowskie mogą wyłączyć z zakresu stosowania niniejszej dyrektywy następujące pojazdy zarejestrowane na ich terytorium: — pojazdy eksploatowane lub użytkowane w warunkach wyjątkowych i pojazdy, które nie są nigdy lub prawie nigdy użytkowane na drogach publicznych, takie jak pojazdy historyczne lub pojazdy wyczynowe, — pojazdy objęte immunitetem dyplomatycznym, — pojazdy użytkowane przez siły zbrojne, siły odpowiedzialne za utrzymanie ładu i porządku, służby pożarnicze, służby ochrony cywilnej lub służby pogotowia i ratownictwa, — pojazdy użytkowane do celów rolniczych, ogrodniczych, leśnych, gospodarstwa rolnego lub rybołówstwa jedynie na terytorium danego państwa członkowskiego i głównie na obszarze prowadzenia takiej działalności, w tym na drogach polnych, leśnych lub na polach rolniczych, — pojazdy użytkowane wyłącznie na małych wyspach lub w obszarach słabo zaludnionych, — pojazdy specjalistyczne przewożące wyposażenie cyrków i wesołych miasteczek o maksymalnej prędkości projektowej nieprzekraczającej 40 km/h i eksploatowane jedynie na terytorium danego państwa członkowskiego, — pojazdy kategorii L3e, L4e, L5e i L7e o pojemności silnika przekraczającej 125 cm 3, w przypadku gdy państwa członkowskie wprowadziły skuteczne alternatywne środki bezpieczeństwa dla pojazdów dwu- lub trzykołowych, ze szczególnym uwzględnieniem odpowiednich statystyk bezpieczeństwa ruchu drogowego z ostatnich pięciu lat. Państwa członkowskie informują Komisję o takich wyłączeniach. Artykuł 5. Terminy i częstotliwość badań.1. Pojazdy są poddawane badaniu zdatności do ruchu drogowego co najmniej w następujących odstępach czasu, bez uszczerbku dla okresu elastyczności stosowanego przez państwa członkowskie na mocy ust. 3: a) pojazdy kategorii M 1 i N 1 : cztery lata po dacie pierwszej rejestracji pojazdu, a następnie co dwa lata; b) pojazdy kategorii M 1 użytkowane jako taksówki lub karetki, pojazdy kategorii M 2 , M 3 , N 2 , N 3 , O 3 i O 4 : rok po dacie pierwszej rejestracji pojazdu, a następnie co rok; c) pojazdy kategorii T5 użytkowane głównie na drogach publicznych do celów komercyjnego drogowego transportu towarów: cztery lata po dacie pierwszej rejestracji pojazdu, a następnie co dwa lata. 2. Państwa członkowskie określają odpowiednią częstotliwość, z jaką pojazdy kategorii L3e, L4e, L5e i L7e, o pojemności silnika przekraczającej 125 cm 3 , należy poddawać badaniu zdatności do ruchu drogowego. 3. Państwo członkowskie lub właściwe organy mogą określić rozsądny okres, w którym należy przeprowadzić badanie zdatności do ruchu drogowego, nieprzekraczający częstotliwości określonych w ust. 1. 4. Niezależnie od daty przeprowadzenia ostatniego badania zdatności pojazdu do ruchu drogowego państwo członkowskie lub odnośny właściwy organ może zażądać, aby pojazd został poddany badaniu zdatności do ruchu drogowego przed upływem terminów, o których mowa w ust. 1 i 2, w następujących przypadkach: — po wypadku mającym wpływ na główne elementy odpowiadające za bezpieczeństwo pojazdu, takie jak koła, zawieszenie, strefy zgniotu, układy poduszek powietrznych, układ kierowniczy lub hamulce, — w przypadku dokonania zmian lub modyfikacji układów i elementów odpowiadających za bezpieczeństwo i ochronę środowiska, — w przypadku zmiany posiadacza dowodu rejestracyjnego pojazdu, — w przypadku gdy pojazd osiągnął przebieg 160 000 km, — w przypadkach gdy bezpieczeństwo ruchu drogowego jest poważnie zagrożone. Artykuł 6. Treść i metody badań. 1. Państwa członkowskie zapewniają, aby w odniesieniu do kategorii pojazdów objętych niniejszą dyrektywą, z wyjątkiem kategorii L3e, L4e, L5e i L7e, o pojemności silnika przekraczającej 125 cm 3 , badania zdatności do ruchu drogowego obejmowały co najmniej obszary, o których mowa w załączniku I pkt 2. 2. W odniesieniu do każdego obszaru, o którym mowa w ust. 1, właściwe organy państwa członkowskiego lub stacja kontroli pojazdów przeprowadzają badanie zdatności do ruchu drogowego, uwzględniając przynajmniej elementy, o których mowa w załączniku I pkt 3, oraz stosując zalecaną lub równoważną metodę zatwierdzoną przez właściwy organ, mającą zastosowanie do badań tych elementów, zgodnie z załącznikiem I pkt 3. Badanie może także objąć sprawdzenie, czy odpowiednie części i elementy tego pojazdu odpowiadają wymaganym charakterystykom dotyczącym bezpieczeństwa i środowiska, które obowiązywały w momencie homologacji lub, w stosownych przypadkach, w momencie modernizacji. 3. Państwa członkowskie określają obszary, elementy i właściwe metody badania w odniesieniu do kategorii pojazdów L3e, L4e, L5e i L7e, o pojemności silnika przekraczającej 125 cm 3 Czyli: L3e - motocykle dwukołowe bez bocznego wózka o pojemności silnika powyżej 125 ccm L4e - motocyklę dwukołowe z bocznym wózkiem o pojemności silnika powyżej 125 ccm L5e - motocykle trójkołowe o pojemności silnika powyżej 125 ccm L7e - czterokołowce o pojemności silnika powyżej 125 ccm Miałbym prośbę jeszcze jak ktoś posiada taką wiedzę co jest za naszą granicą w krajach UE motorowerem? Dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 2 Sierpień 2014 Share Napisano 2 Sierpień 2014 Miałbym prośbę jeszcze jak ktoś posiada taką wiedzę co jest za naszą granicą w krajach UE motorowerem? Przeczytaj tutaj http://orka.sejm.gov.pl/Drektywy.nsf/all/32002L0024/$File/32002L0024.pdf Zwróć szczególną uwagę na definicje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 2 Sierpień 2014 Share Napisano 2 Sierpień 2014 Miałbym prośbę jeszcze jak ktoś posiada taką wiedzę co jest za naszą granicą w krajach UE motorowerem? Znaj moje chamskie serce łysa pało , podpadłeś u mnie że nie powiedziałeś kim jesteś , a o moją reakcję to się spytaj kolegów (coś jak na początku zdania ). a) motorowery, to jest pojazdy dwukołowe (kategoria L1e) lubpojazdy trzykołowe (kategoria L2e) o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej nie większej niż 45 km/h i mające: i) w przypadku pojazdu dwukołowego, którego silnik: — pojemność skokowa nie przekracza 50 cm3 w przypadku silnika ze spalaniem wewnętrznym, lub — w przypadku silnika elektrycznego, maksymalna ciągła moc znamionowa jest nie większa niż 4 kW; ii) w przypadku pojazdu trzykołowego, którego silnik: — pojemność skokowa nie przekracza 50 cm3, w przypadku silnika z zapłonem iskrowym (dodatni), lub — w przypadku innych silników ze spalaniem wewnętrznym, maksymalna użyteczna moc wyjściowa nie przekracza 4 kW, lub — w przypadku silnika elektrycznego, maksymalna ciągła moc znamionowa jest nie większa niż 4 kW; http://www.forum.osds.org.pl/dload.php?action=file&id=214 str. 2 Przynajmniej w/g dyrektywy powinno być motorowerem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 2 Sierpień 2014 Share Napisano 2 Sierpień 2014 Przeczytaj tutaj - dzięki Grzegorz Znaj moje chamskie serce łysa pało- dzięki Dario Utknąłem na tym: → http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/HTML/?uri=CELEX:31993L0093&from=PL Też ciekawe jeżeli chodzi o ładowność i masy. Może ja i gupio zapytałem lecz szło mi o dziurę w pojemności między 50, a 125 ccm co to za wynalazek jeżeli chodzi o jego badanie. No OK znalazłem odpowiedź w necie: Zgodnie z dyrektywą 2014/45/UE, motocykle podlegać będą takim samym wymaganiom dotyczącym kontroli jak motorowery. Jednak zgodnie z porozumieniem pomiędzy Parlamentem i Radą, jedynie motocykle o pojemności silnika większej niż 125 cm3 będą poddawane obowiązkowym kontrolom, od roku 2022. Kraje UE będą również mogły wyłączyć je spod działania przepisów, jeśli zaproponują alternatywne metody badania bezpieczeństwa pojazdów dwu lub trzykołowych. Nigdy bym nie przypuszczał, że w UE aż taki rozp... , rabarbar z badaniami motocykli jest. A na dodatek pierwsze zdanie w cytacie i tak brzmi tajemniczo dla mnie. Ale OK niby rozkminiłem. Bo tak to bywa jak się nie wie co zawiera DYREKTYWA 2002/24/WE, DYREKTYWA 2003/37/WE, DYREKTYWA 2007/46/WE!!! Na czerwono pozwolę zapisać sobie: 1. Niniejsza dyrektywa ma zastosowanie do pojazdów o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej przekraczającej 25 km/h i należących do następujących kategorii zdefiniowanych w: dyrektywie 2002/24/WE - dwu- lub trzykołowe pojazdy silnikowe, dyrektywie 2003/37/WE - ciągniki rolnicze i leśne, dyrektywie 2007/46/WE - pojazdy silnikowe i przyczepy: — pojazdy silnikowe zaprojektowane i skonstruowane głównie do przewozu osób i ich bagażu, mające nie więcej niż osiem miejsc siedzących poza miejscem siedzącym kierowcy – kategoria pojazdów M 1 , — pojazdy silnikowe zaprojektowane i skonstruowane głównie do przewozu osób i ich bagażu, mające więcej niż osiem miejsc siedzących poza miejscem siedzącym kierowcy – kategorie pojazdów M 2 i M 3 , — pojazdy silnikowe zaprojektowane i skonstruowane głównie do przewozu towarów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 ton – kategoria pojazdów N 1 , — pojazdy silnikowe zaprojektowane i skonstruowane głównie do przewozu towarów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony – kategorie pojazdów N 2 i N 3 , — przyczepy zaprojektowane i skonstruowane do przewozu towarów lub osób, a także do celów zamieszkania przez osoby, o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony – kategorie pojazdów O 3 i O 4 , — od dnia 1 stycznia 2022 r. pojazdy dwu- lub trzykołowe – kategorie pojazdów L3e, L4e, L5e i L7e, o pojemności silnika przekraczającej 125 cm 3 , — ciągniki kołowe kategorii T5 użytkowane głównie na drogach publicznych, o maksymalnej prędkości projektowej przekraczającej 40 km/h. Teraz Biker jest potrzebny coby był uprzejmy wytłumaczyć jak się czyta te tiret yyy... wyraz nieodmienny. Dobranoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 3 Sierpień 2014 Autor Share Napisano 3 Sierpień 2014 Teraz Biker jest potrzebny coby był uprzejmy wytłumaczyć jak się czyta te tiret yyy... wyraz nieodmienny. ROZPORZĄDZENIE PREZESA RADY MINISTRÓW w sprawie "Zasad techniki prawodawczej" Dz.U.2002.100.908 z póź. zm. Rozdział 7 Oznaczanie przepisów ustawy i ich systematyzacja § 54.Podstawową jednostką redakcyjną ustawy jest artykuł. § 55. 1.Każdą samodzielną myśl ujmuje się w odrębny artykuł. 2.Artykuł powinien być w miarę możliwości jednozdaniowy. 3.Jeżeli samodzielną myśl wyraża zespół zdań, dokonuje się podziału artykułu na ustępy. W ustawie określanej jako "kodeks" ustępy oznacza się paragrafami (§). 4.Podział artykułu na ustępy wprowadza się także w przypadku, gdy między zdaniami wyrażającymi samodzielne myśli występują powiązania treściowe, ale treść żadnego z nich nie jest na tyle istotna, aby wydzielić ją w odrębny artykuł. § 56. 1.W obrębie artykułu (ustępu) zawierającego wyliczenie wyróżnia się dwie części: wprowadzenie do wyliczenia oraz punkty. Wyliczenie może kończyć się częścią wspólną, odnoszącą się do wszystkich punktów. 2.W obrębie punktów można dokonać dalszego wyliczenia, wprowadzając litery. 3.W obrębie liter można dokonać kolejnego wyliczenia, wprowadzając tiret. czyli tak po naszemu: ¬ Art. 1. – artykuł – akapit, skrót „art.”, cyfra arabska z kropką prawej strony; ¬ 1. – ustęp – akapit, cyfra arabska z kropką z prawej strony; ¬ § 1. – paragraf – (tylko w kodeksach), akapit, symbol „§”, cyfra arabska z kropką z prawej strony; 1) – punkt – cyfra arabska z nawiasem z prawej strony (bez kropki); a) – litera – mała litera alfabetu łacińskiego, oprócz liter właściwych wyłącznie językowi polskiemu (ą, ę, ś, ć, ł, ń, ó, ź, ż) z nawiasem z prawej strony; – - tiret – pozioma kreska; Oczywiście z odpowiednimi akapitami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 3 Sierpień 2014 Share Napisano 3 Sierpień 2014 Oczywiście z odpowiednimi akapitami.- dzięki za Twoje wsparcie w necie słuszne akapity znalazłem: Grudzień 2012Unia Europejska w najbliższym czasie nie wprowadzi szalonych restrykcji dotyczących stanu technicznego jednośladów. Porzucenie wprowadzanie obowiązkowych badań technicznych przez Unię Europejską nie wpływa jednak w żadnym stopniu na podobne prawa panujące już w poszczególnych krajach. http://motormania.com.pl/newsy/swiat/unia-europejska-porzuca-obowiazkowe-badania-techniczne-dla-motocykli-i-skuterow/ Lipiec 2013 Europarlament zaakceptował za to propozycję KE, by obowiązkiem okresowych badań technicznych objąć motocykle (od 2016 r.) oraz motorowery (od 2018 r.). Obowiązkowe okresowe badania motorowerów zostaną jednak wprowadzone dopiero po sprawdzeniu przez KE, że uda się stosować ten wymóg. http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,14217842,UE_zaostrzy_przepisy_o_kontrolach_stanu_technicznego.html Sierpień 2013 Ważną kwestią był właśnie stan techniczny motocykli i motorowerów. Eurodeputowani opowiedzieli się za wprowadzeniem regularnych inspekcji motocykli od 2016 roku i pojazdów motorowerowych od 2018 roku. W niektórych krajach UE, motocykle nie są objęte obowiązkowym badaniem technicznym. http://www.motofakty.pl/artykul/zmiana-przepisow-ue-ws-badan-technicznych-motocykli.html Jakoś się (nie) poskładało to co stoi w samym początku dyrektywy: (1) W swojej białej księdze z dnia 28 marca 2011 r. zatytułowanej „Plan utworzenia jednolitego europejskiego obszaru transportu – dążenie do osiągnięcia konkurencyjnego i zasobooszczędnego systemu transportu” Komisja przedstawiła cel „wizji zero” zakładający, że Unia powinna do 2050 r. zmniejszyć liczbę śmiertelnych ofiar wypadków w transporcie drogowym prawie do zera. Aby osiągnąć ten cel, technologia motoryzacyjna powinna w znacznym stopniu przyczynić się do zwiększenia bezpieczeństwa drogowego. (2) W swoim komunikacie zatytułowanym „W kierunku europejskiego obszaru bezpieczeństwa ruchu drogowego: kierunki polityki bezpieczeństwa ruchu drogowego na lata 2011–2020” Komisja zaproponowała dalsze obniżenie o połowę całkowitej liczby śmiertelnych ofiar wypadków drogowych w Unii do 2020 r., począwszy od 2010 r. Aby osiągnąć ten cel, Komisja określiła siedem celów strategicznych oraz określiła działania na rzecz zwiększenia bezpieczeństwa pojazdów, strategię na rzecz ograniczenia liczby osób rannych w wypadkach oraz środki służące zwiększeniu bezpieczeństwa użytkowników dróg szczególnie narażonych na wypadki, zwłaszcza motocyklistów. Chciałbym pożyczyć Unii powodzenia, gdybym wiedział w ilu krajach dla motocykli, trajek, mopedów / motorowerów, quadów lekkich, quadów ciężkich i innych takich podobnych pojazdów wymaga się badań. No bez PL jasna rzecz! — od dnia 1 stycznia 2022 r. pojazdy dwu- lub trzykołowe – kategorie pojazdów L3e, L4e, L5e i L7e, o pojemności silnika przekraczającej 125 cm 3 , Nie traktuję poprawy bezpieczeństwa na drogach li tylko dzięki badaniom, lecz ta dyrektywa odnosi się wprost do badań technicznych pojazdów, a jej wstęp wskazuje na jasno określony cel. A tu masz pojazdy motocyklistów dopiero 2022 rok. W kierunku europejskiego obszaru bezpieczeństwa ruchu drogowego: http://ec.europa.eu/transport/road_safety/pdf/road_safety_citizen/road_safety_citizen_100924_pl.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 3 Sierpień 2014 Share Napisano 3 Sierpień 2014 dzięki Grzegorz Nie ma sprawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 3 Sierpień 2014 Autor Share Napisano 3 Sierpień 2014 biker100 napisał/a:Oczywiście z odpowiednimi akapitami. - dzięki za Twoje wsparcie w necie słuszne akapity znalazłem: Czego się nie robi za ... Nie ma za co Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 3 Sierpień 2014 Share Napisano 3 Sierpień 2014 A gdzie subtelny komentarz od najlepsiejszego kolegi łysego??? (Się ocknie to zaraz dowali!!!) I zaś pitu-pitu pęka w szwach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 3 Sierpień 2014 Share Napisano 3 Sierpień 2014 Utknąłem na tym: A gdzie subtelny komentarz od najlepsiejszego kolegi łysego??? (Się ocknie to zaraz dowali!!!) A nie przyszło do głowy że mogły być zmiany od 1993 ? Sie ocknąłem. Poniżej tekst jednolity http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX:01993L0093-20040727 i dyrektywa zmieniająca http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=uriserv:OJ.L_.2004.236.01.0012.01.POL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.