blakop Napisano 14 Maj 2014 Share Napisano 14 Maj 2014 Czyli tak: 1. Masy własnej na OBT nie badacie (czyli tym samym mas referencyjnych dla poszczególnych norm "E" nie sprawdzacie) 2. Norma emisji spalin to tak z grubsza tylko (czy to E5, czy E5+ to już nie sprawdzacie)... Nieźle... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 14 Maj 2014 Share Napisano 14 Maj 2014 1. Masy własnej na OBT nie badacie (czyli tym samym mas referencyjnych dla poszczególnych norm "E" nie sprawdzacie) Brak podstaw prawnych, to raz. Dwa, brak możliwości technicznych na dzień dzisiejszy. Poza tym MW określona jest dla pojazdu gotowego do jazdy, a co za tym idzie bez dodatkowego wyposażenia, ładunku itp.2. Norma emisji spalin to tak z grubsza tylko (czy to E5, czy E5+ to już nie sprawdzacie)...No nie z grubsza bo wymagania dotyczące zanieczyszczeń gazowych są jasno określone. A normy euro dotyczą producentów pojazdów. Jeśli prawodawca określa jakieś wartości graniczne z uwzględnieniem daty pierwszej rejestracji to chyba powinien mieć na uwadze parametry określone w tych normach i dać nam odpowiednie zapisy w regulacjach prawnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 14 Maj 2014 Share Napisano 14 Maj 2014 Nieźle... Jeszcze długo pierdołami, zamiast spraw istotnych będziemy się zajmować,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pentagram Napisano 14 Maj 2014 Share Napisano 14 Maj 2014 Jeszcze długo pierdołami, zamiast spraw istotnych będziemy się zajmować,,, Nic dodać, nic ująć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 14 Maj 2014 Share Napisano 14 Maj 2014 (czy to E5, czy E5+ to już nie sprawdzacie) Jak i czym ? zadymienie spalin pojazdu z silnikiem o zapłonie samoczynnym, mierzone przy swobodnym przyspieszaniu silnika w zakresie od prędkości obrotowej biegu jałowego do maksymalnej prędkości obrotowej, wyrażone w postaci współczynnikapochłaniania światła, nie przekraczało: 2,5 m-1, a w odniesieniu do silnika z turbodoładowaniem 3,0 m-1, a w przypadku pojazdów wyprodukowanych po dniu 30 czerwca 2008 r. nie przekraczało 1,5 m-1; Normy Euro podawane są w g/km ,który dymomierz mierzy w tych jednostkach ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 14 Maj 2014 Share Napisano 14 Maj 2014 dobrz, że nie musimy z dokładnością co do miesiąca Patrząc na ten zapis "po 30 czerwca 2008r" to dziwne, że taka dokładność nie jest wymagana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 15 Maj 2014 Share Napisano 15 Maj 2014 A producenci wiedząc, że nikt tego nie sprawdzi czarują w tych homologacjach niemiłosiernie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 15 Maj 2014 Share Napisano 15 Maj 2014 A producenci wiedząc, że nikt tego nie sprawdzi czarują w tych homologacjach niemiłosiernie Ale czy to wina diagnostów. Sorry, takie mamy przepisy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 15 Maj 2014 Share Napisano 15 Maj 2014 A producenci wiedząc, że nikt tego nie sprawdzi czarują w tych homologacjach niemiłosiernie blakop chcesz przez to powiedzieć, że zgodnie z Art. 70zc. Nadzór nad jednostką uprawnioną do badań homologacyjnych 1. Nadzór nad jednostką uprawnioną w zakresie przeprowadzanych badań sprawuje Dyrektor Transportowego Dozoru Technicznego. 2. W ramach sprawowanego nadzoru Dyrektor Transportowego Dozoru Technicznego: 1) sprawdza poprawność wykonywania badań i sporządzenia protokołu; 2) co najmniej raz na trzy lata przeprowadza kontrolę jednostki uprawnionej, o której mowa w: a) art. 70za wyznaczenie jednostki uprawnionej do badań homologacyjnych, ust. 1 – w zakresie spełniania warunków, o których mowa w art. 70za wyznaczenie jednostki uprawnionej do badań homologacyjnych ust. 2, b) art. 70zb producent pojazdów jako jednostka uprawniona do badań homologacyjnych, ust. 1 – w zakresie spełniania warunków, o których mowa w art. 70za wyznaczenie jednostki uprawnionej do badań homologacyjnych, ust. 2 pkt 1–4; 3) przeprowadza kontrolę jednostki uprawnionej w przypadku zawiadomienia o zmianie stanu faktycznego w zakresie warunków, o których mowa w art. 70za wyznaczenie jednostki uprawnionej do badań homologacyjnych, ust. 2 pkt 3. 3. Dyrektor Transportowego Dozoru Technicznego sporządza sprawozdanie oceniające z przeprowadzonej kontroli, o której mowa w ust. 2 pkt 2 i 3, oraz o którym mowa w art. 70za wyznaczenie jednostki uprawnionej do badań homologacyjnych, ust. 4, i przedstawia je jednostce uprawnionej. 4. Dyrektor Transportowego Dozoru Technicznego przedstawia Komisji Europejskiej, na jej wniosek, sprawozdanie oceniające z przeprowadzonej kontroli, o której mowa w ust. 2 pkt 2 lub 3 lub w art. 70za wyznaczenie jednostki uprawnionej do badań homologacyjnych, ust. 4. 5. Dyrektor Transportowego Dozoru Technicznego wzywa jednostkę uprawnioną do usunięcia w terminie 90 dni naruszeń stwierdzonych w wyniku przeprowadzonych kontroli, o których mowa w ust. 2, i zawiesza jej uprawnienie do czasu usunięcia tych naruszeń. Pan Dyrektor TDT- nie wywiązuje się ze swoich obowiązków w stopniu należytym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 15 Maj 2014 Share Napisano 15 Maj 2014 Pan Dyrektor TDT- nie wywiązuje się ze swoich obowiązków w stopniu należytym? Zabrać mu uprawnienia na 5 lat !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 15 Maj 2014 Share Napisano 15 Maj 2014 Oraz wypłacić sowitą premię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skobel Napisano 8 Wrzesień 2015 Share Napisano 8 Wrzesień 2015 Mam pytanie odnośnie silników diesela z blokadą obrotów.Chciałem sprawdzić zadymienie w VW Passat CC 2.0TDI z 2011r i niestety poległem, bo nie miałem wiedzy jak wyłączyć blokadę obrotów na biegu jałowym.Czy ktoś miał podobny problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 8 Wrzesień 2015 Share Napisano 8 Wrzesień 2015 Podchodzę do tego podobnie jak do tego: Oględziny/kontrolę wzrokową/kontrolę organoleptyczną przeprowadza się bez demontażu zespołów i części pojazdu ustawionego na kanale lub podniesionego za pomocą dźwignika na stanowisku kontrolnym. - czyli jak nie mogę czegoś organoleptycznie to tu nie mogę bo zablokowane elektronicznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skobel Napisano 8 Wrzesień 2015 Share Napisano 8 Wrzesień 2015 Jeśli wszystkie silniki z grupy VW będą miały taką blokadę elektroniczną, to nikomu nie sprawdzę zadymienia, a gdzie ochrona środowiska W serwisie mi powiedzieli, że mam delikatnie ruszać na biegu, to się odblokuje To jakaś paranoja W Mercedesie wystarczy sprzęgło wycisnąć, w BMW bez problemu, a VW jaja sobie robi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 8 Wrzesień 2015 Share Napisano 8 Wrzesień 2015 Skorzystaj z " wolnych rolek ( do 4X4)" lub rolek hamulcowych. Będziesz miał "wolno jadący a jednocześnie stojący pojazd" i wymusisz obroty max. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 8 Wrzesień 2015 Share Napisano 8 Wrzesień 2015 Będziesz miał "wolno jadący a jednocześnie stojący pojazd" ASR nie pozwoli mu nabrać prędkości obrotowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 8 Wrzesień 2015 Share Napisano 8 Wrzesień 2015 Albo podnieś podnośnikiem kanałowym, oś napędzaną W trakcie rozpędzania kół na włączonym biegu, dodająć "gazu" wciśnij sprzęgło a silnik wejdzie na wysokie obroty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skobel Napisano 9 Wrzesień 2015 Share Napisano 9 Wrzesień 2015 Przetestuje Wasze pomysły na kolejnym pojeździe.Z tego co się dowiedziałem blokada zbiera informacje z czujników ABS, więc może potrzebować wszystkich kół w ruchu.Rozwiązaniem byłaby hamownia 4x4, ale kto ją posiada na SKP Mam nadzieję, że wystarczy tylko przednia.Gorzej będzie z synchro Jak uda mi się rozgryźć temat, to się pochwalę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 9 Wrzesień 2015 Share Napisano 9 Wrzesień 2015 Nie lepiej podłączyć EOBD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 9 Wrzesień 2015 Share Napisano 9 Wrzesień 2015 Nie tylko lepiej, bo też logiczniej. Jednak nasze mądre przepisy nie pozwalają przy dieslu odstąpić od badania dymomierzem ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 9 Wrzesień 2015 Share Napisano 9 Wrzesień 2015 Rozwiązaniem byłaby hamownia 4x4, ale kto ją posiada na SKP Raczej hamownia podwoziowa, bo na rolkach hamulcowych kół nie rozpędzisz Są różne sposoby. W niektórych pojazdach można rozłączyć napęd 4x4 przez wyjęcie bezpiecznika Mam nadzieję, że wystarczy tylko przednia.Gorzej będzie z synchro Jak uda mi się rozgryźć temat, to się pochwalę Są różne sposoby. W niektórych pojazdach można rozłączyć napęd 4x4 przez wyjęcie bezpiecznika [ Dodano: 09-09-2015, 10:34 ] Nie lepiej podłączyć EOBD Dla silnika benzynowego, jak najbardziej, bo tam skład spalin jest monitorowany przez sondę. Natomias w dieslu stwierdzisz tylko, że nie ma błędów w systemie, co w zasadzie już wiadomo jeżeli nie świeci się kontrolka MIL.Natomiast poziom zadymienia nie jest tu monitorowany i jego nadmier4nej wielkości sytem nie wykrywa. Dlatego konieczny jest pomiar zadymienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skobel Napisano 19 Wrzesień 2015 Share Napisano 19 Wrzesień 2015 Przetestowałem dzisiaj Opla Signum 2,0D z 2009r. Po podniesieniu osi napędowej i rozpędzeniu kół załączył się ASR. Próbowałem wymusić obroty, ale blokada dalej działała na 3000obr/min( w VW była na 2500) Klient trochę dziwnie się patrzył, co wyprawiam z jego samochodem. Czy macie sprawdzony w praktyce sposób z podniesioną osią napędową? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 19 Wrzesień 2015 Share Napisano 19 Wrzesień 2015 Czy macie sprawdzony w praktyce sposób z podniesioną osią napędową? Jak pisałem na poprzedniej stronie... ASR nie pozwoli mu nabrać prędkości obrotowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skobel Napisano 19 Wrzesień 2015 Share Napisano 19 Wrzesień 2015 Chciałem sprawdzić rady Marka1, myślałem że sam tak sprawdzał Problem będzie narastał, bo te blokady ma coraz więcej silników Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 20 Wrzesień 2015 Share Napisano 20 Wrzesień 2015 Tak przecież sprawdzałem! Np. Capitwę przez wyjęcie bezpicznika napędu 4x4 i ten napęd wtedy nie działa. Gorzej jest z ESP czy ASR bo tez powoduje blokowanie podniesionych i napędzanych kól... .Nie ma tego problemu na podnośniku dignostycznym z podnoszeniem obu osi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.