Skocz do zawartości

Konfrontacja wiedzy - zadymienie spalin


smolow

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli tak:

 

1. Masy własnej na OBT nie badacie (czyli tym samym mas referencyjnych dla poszczególnych norm "E" nie sprawdzacie)

 

2. Norma emisji spalin to tak z grubsza tylko (czy to E5, czy E5+ to już nie sprawdzacie)...

 

Nieźle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 90
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Marek1

    20

  • Psuj

    10

  • Skobel

    10

  • Paprock

    10

Top Posters In This Topic

Posted Images

1. Masy własnej na OBT nie badacie (czyli tym samym mas referencyjnych dla poszczególnych norm "E" nie sprawdzacie)

Brak podstaw prawnych, to raz. Dwa, brak możliwości technicznych na dzień dzisiejszy. Poza tym MW określona jest dla pojazdu gotowego do jazdy, a co za tym idzie bez dodatkowego wyposażenia, ładunku itp.
2. Norma emisji spalin to tak z grubsza tylko (czy to E5, czy E5+ to już nie sprawdzacie)...
No nie z grubsza bo wymagania dotyczące zanieczyszczeń gazowych są jasno określone. A normy euro dotyczą producentów pojazdów. Jeśli prawodawca określa jakieś wartości graniczne z uwzględnieniem daty pierwszej rejestracji to chyba powinien mieć na uwadze parametry określone w tych normach i dać nam odpowiednie zapisy w regulacjach prawnych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze długo pierdołami, zamiast spraw istotnych będziemy się zajmować,,,

 

Nic dodać, nic ująć :ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(czy to E5, czy E5+ to już nie sprawdzacie)

Jak i czym ?

zadymienie spalin pojazdu z silnikiem o zapłonie samoczynnym, mierzone przy swobodnym przyspieszaniu silnika w zakresie od prędkości obrotowej biegu jałowego do maksymalnej prędkości obrotowej, wyrażone w postaci współczynnika

pochłaniania światła, nie przekraczało: 2,5 m-1, a w odniesieniu do silnika z turbodoładowaniem 3,0 m-1, a w przypadku pojazdów wyprodukowanych po dniu 30 czerwca 2008 r. nie przekraczało 1,5 m-1;

 

 

Normy Euro podawane są w g/km ,który dymomierz mierzy w tych jednostkach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrz, że nie musimy z dokładnością co do miesiąca :P

Patrząc na ten zapis "po 30 czerwca 2008r" to dziwne, że taka dokładność nie jest wymagana :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A producenci wiedząc, że nikt tego nie sprawdzi czarują w tych homologacjach niemiłosiernie 8)
Ale czy to wina diagnostów. Sorry, takie mamy przepisy :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A producenci wiedząc, że nikt tego nie sprawdzi czarują w tych homologacjach niemiłosiernie 8)

 

blakop chcesz przez to powiedzieć, że zgodnie z Art. 70zc. Nadzór nad jednostką uprawnioną do badań homologacyjnych

1. Nadzór nad jednostką uprawnioną w zakresie przeprowadzanych badań sprawuje Dyrektor Transportowego Dozoru Technicznego.

2. W ramach sprawowanego nadzoru Dyrektor Transportowego Dozoru Technicznego:

1) sprawdza poprawność wykonywania badań i sporządzenia protokołu;

2) co najmniej raz na trzy lata przeprowadza kontrolę jednostki uprawnionej, o której mowa w:

a) art. 70za wyznaczenie jednostki uprawnionej do badań homologacyjnych, ust. 1 – w zakresie spełniania warunków, o których mowa w art. 70za wyznaczenie jednostki uprawnionej do badań homologacyjnych ust. 2,

b) art. 70zb producent pojazdów jako jednostka uprawniona do badań homologacyjnych, ust. 1 – w zakresie spełniania warunków, o których mowa w art. 70za wyznaczenie jednostki uprawnionej do badań homologacyjnych, ust. 2 pkt 1–4;

3) przeprowadza kontrolę jednostki uprawnionej w przypadku zawiadomienia o zmianie stanu faktycznego w zakresie warunków, o których mowa w art. 70za wyznaczenie jednostki uprawnionej do badań homologacyjnych, ust. 2 pkt 3.

3. Dyrektor Transportowego Dozoru Technicznego sporządza sprawozdanie oceniające z przeprowadzonej kontroli, o której mowa w ust. 2 pkt 2 i 3, oraz o którym mowa w art. 70za wyznaczenie jednostki uprawnionej do badań homologacyjnych, ust. 4, i przedstawia je jednostce uprawnionej.

4. Dyrektor Transportowego Dozoru Technicznego przedstawia Komisji Europejskiej, na jej wniosek, sprawozdanie oceniające z przeprowadzonej kontroli, o której mowa w ust. 2 pkt 2 lub 3 lub w art. 70za wyznaczenie jednostki uprawnionej do badań homologacyjnych, ust. 4.

5. Dyrektor Transportowego Dozoru Technicznego wzywa jednostkę uprawnioną do usunięcia w terminie 90 dni naruszeń stwierdzonych w wyniku przeprowadzonych kontroli, o których mowa w ust. 2, i zawiesza jej uprawnienie do czasu usunięcia tych naruszeń.

 

Pan Dyrektor TDT- nie wywiązuje się ze swoich obowiązków w stopniu należytym? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pan Dyrektor TDT- nie wywiązuje się ze swoich obowiązków w stopniu należytym? ;)

 

Zabrać mu uprawnienia na 5 lat !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Mam pytanie odnośnie silników diesela z blokadą obrotów.Chciałem sprawdzić zadymienie w VW Passat CC 2.0TDI z 2011r i niestety poległem, bo nie miałem wiedzy jak wyłączyć blokadę obrotów na biegu jałowym.Czy ktoś miał podobny problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podchodzę do tego podobnie jak do tego:

Oględziny/kontrolę wzrokową/kontrolę organoleptyczną przeprowadza się bez demontażu zespołów i części pojazdu ustawionego na kanale lub podniesionego za pomocą dźwignika na stanowisku kontrolnym.

- czyli jak nie mogę czegoś organoleptycznie to tu nie mogę bo zablokowane elektronicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wszystkie silniki z grupy VW będą miały taką blokadę elektroniczną, to nikomu nie sprawdzę zadymienia, a gdzie ochrona środowiska :x

 

W serwisie mi powiedzieli, że mam delikatnie ruszać na biegu, to się odblokuje :shock: To jakaś paranoja :shock: W Mercedesie wystarczy sprzęgło wycisnąć, w BMW bez problemu, a VW jaja sobie robi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skorzystaj z " wolnych rolek ( do 4X4)" lub rolek hamulcowych. Będziesz miał "wolno jadący a jednocześnie stojący pojazd" i wymusisz obroty max.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo podnieś podnośnikiem kanałowym, oś napędzaną W trakcie rozpędzania kół na włączonym biegu, dodająć "gazu" wciśnij sprzęgło a silnik wejdzie na wysokie obroty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przetestuje Wasze pomysły na kolejnym pojeździe.Z tego co się dowiedziałem blokada zbiera informacje z czujników ABS, więc może potrzebować wszystkich kół w ruchu.Rozwiązaniem byłaby hamownia 4x4, ale kto ją posiada na SKP :( Mam nadzieję, że wystarczy tylko przednia.Gorzej będzie z synchro :-? Jak uda mi się rozgryźć temat, to się pochwalę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiązaniem byłaby hamownia 4x4, ale kto ją posiada na SKP :(

Raczej hamownia podwoziowa, bo na rolkach hamulcowych kół nie rozpędzisz

 

Są różne sposoby. W niektórych pojazdach można rozłączyć napęd 4x4 przez wyjęcie bezpiecznika Mam nadzieję, że wystarczy tylko przednia.Gorzej będzie z synchro :-? Jak uda mi się rozgryźć temat, to się pochwalę :)

Są różne sposoby. W niektórych pojazdach można rozłączyć napęd 4x4 przez wyjęcie bezpiecznika

 

[ Dodano: 09-09-2015, 10:34 ]

Nie lepiej podłączyć EOBD :D

Dla silnika benzynowego, jak najbardziej, bo tam skład spalin jest monitorowany przez sondę.

Natomias w dieslu stwierdzisz tylko, że nie ma błędów w systemie, co w zasadzie już wiadomo jeżeli nie świeci się kontrolka MIL.Natomiast poziom zadymienia nie jest tu monitorowany i jego nadmier4nej wielkości sytem nie wykrywa.

Dlatego konieczny jest pomiar zadymienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Przetestowałem dzisiaj Opla Signum 2,0D z 2009r. Po podniesieniu osi napędowej i rozpędzeniu kół załączył się ASR. Próbowałem wymusić obroty, ale blokada dalej działała na 3000obr/min( w VW była na 2500) :( Klient trochę dziwnie się patrzył, co wyprawiam z jego samochodem.

 

Czy macie sprawdzony w praktyce sposób z podniesioną osią napędową?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy macie sprawdzony w praktyce sposób z podniesioną osią napędową?

 

Jak pisałem na poprzedniej stronie...

 

ASR nie pozwoli mu nabrać prędkości obrotowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przecież sprawdzałem! Np. Capitwę przez wyjęcie bezpicznika napędu 4x4 i ten napęd wtedy nie działa. Gorzej jest z ESP czy ASR bo tez powoduje blokowanie podniesionych i napędzanych kól...

.Nie ma tego problemu na podnośniku dignostycznym z podnoszeniem obu osi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.