Skocz do zawartości

Konfrontacja wiedzy - zadymienie spalin


smolow

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 90
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Marek1

    20

  • Psuj

    10

  • Skobel

    10

  • Paprock

    10

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nie bądźmy nadgorliwi! Pomiary należy przeprowadzać w oparciu o przepisy i instrukcję urządzenia a tam nic nie ma o podnoszeniu osi pojazdu ani o wyjmowaniu bezpieczników. To nie nasza wina, że ustawodawca jest opieszały i nie nadąża za rozwojem motoryzacji. Za klika lat zdecydowana większość pojazdów będzie wyposażona w układy i systemy uniemożliwiające dokonanie urzędowego pomiaru. Jedyną sensowną metodą sprawdzenia zadymienia w pojazdach wyposażonych w filtr sadzy jest pomiar różnicy ciśnień i stopnia wypełnienia filtra ale ustawodawca nie dopuścił tej metody pomiarowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamy przepisy, jakie mamy i jesteśmy zobligowani do ich przestrzegania.Jeśli nie ma możliwości sprawdzenia zadymienia w pojeździe, to jak ma przystąpić do OBT? :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest napędzana tylko jedna oś, to problem i tak jest...

Jaki? Jeżeli koła zaczną się obracać to dodajesz gazu i wciskasz sprzęgło a silnik bez problemu nabiera obrotów.Najpierw sprawdź, a potem pisz... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie ma możliwości sprawdzenia zadymienia w pojeździe, to jak ma przystąpić do OBT? :shock:

Już myślałem, że Ty to wiesz. Tak samo jak przy spełnianiu wielu jeszcze innych, nierealnych zapisów,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie mogę sprawdzić zadymienia, to nie przystępuje do badania

ale już przystąpiłeś ...

biorąc od klienta DR w celu sprawdzenia czy nie posiada zapisu LPG,

potem sprawdzenie ciśnienia w kołach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi bardziej chodzi o to, że nowe diesle mają filtr cząstek stałych, które są opróżniane i wstawiane emulatory żeby oszukać kontrolkę MIL, do tego pseudo tuning i żonglowanie mocą.Tylko sprawdzenie zadymienia może pomóc w wyłapaniu takich delikwentów i ograniczenie ich pomysłowości.Wszyscy wiedzą jak trujące są związki sadzy emitowane przez diesla.A jak mogę mieć zastrzeżenia do pojazdu(choć na oko widać czarne chmury z wydechu) skoro nie mogę tego zmierzyć 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skobel, jak widać chmury z wydechu to dymomierz pewnie coś pokarze, co nie zmienia faktu, że przepis odnośnie pomiaru zadymienia powoli staje się martwy z powodu ewolucji technicznej pojazdów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepis odnośnie pomiaru zadymienia powoli staje się martwy

Nie on jeden, a przeszkadza to tylko jednostkom, które jedynie ponarzekać tu mogą ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak mogę mieć zastrzeżenia do pojazdu(choć na oko widać czarne chmury z wydechu) skoro nie mogę tego zmierzyć 8)

Jeśli widać dym w spalinach smochody z euro 4/5 to już wiadomo, że nie spełnia on obowiązującej go normy spalin.

Paradoksalnie dymomierz mierzy zadymienie w sposób optyczny, więc mierzy to, co już widać.

Więc jeśli widac ten dym już przy niskiej prędkości obrotowej silnika to nie problemy żeby to zmierzyć.

 

Wszyscy wiedzą jak trujące są związki sadzy emitowane przez diesla.

Patrząc na dyskusję o wprowadzeniu tzw zielonych stref, to jednak nie wszyscy to wiedzą... :/

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=16083

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na dyskusję o wprowadzeniu tzw zielonych stref, to jednak nie wszyscy to wiedzą... :/
nie wiem co jest gorsze ale wczoraj w trakcie jazdy miejskiej wypalał mi się DPF... Cząstki stałe powodują raka układu oddechowego mogą również powodować raka pęcherza moczowego, najbardziej zagrożoną grupą społeczną są osoby, które pracują w bezpośrednim kontakcie ze spalinami pochodzącymi z silników o zapłonie samoczynnym. Co więcej występują również specyficzne mutagenne składniki w cząstkach stałych pochodzących z silnika Diesel’a 1-nitropiren i benzopiren.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem co jest gorsze ale wczoraj w trakcie jazdy miejskiej wypalał mi się DPF...

Wypalał się jednak bez wytwarzania sadzy bo o to właśnie chodzi, wypalenie w DPF-e przechwyconych cząstek sadzy które powstały w spalaniu w silniku. To że zwiększa się zuzycie paliwa nie jast żadnym argumentem, naważniejsze żeby się odbywało bez emisji sadzy!

 

najbardziej zagrożoną grupą społeczną są osoby, które pracują w bezpośrednim kontakcie ze spalinami pochodzącymi z silników o zapłonie samoczynnym. Co więcej występują również specyficzne mutagenne składniki w cząstkach stałych pochodzących z silnika Diesel’a 1-nitropiren i benzopiren.

 

I to mnie najbardziej martwi, bo jak my diagności mamy sie przed tym skutecznie zabezpieczyć, sprawdzając diesle na SKP ? :-(

W końcu odbywa się to w zamkniętym pomieszczeniu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to mnie najbardziej martwi, bo jak my diagności mamy sie przed tym skutecznie zabezpieczyć, sprawdzając diesle na SKP ? :-(

W końcu odbywa się to w zamkniętym pomieszczeniu!

Dziennik Ustaw 2006 r. nr 40 poz. 275

5) indywidualne wyciàgi spalin z koƒcówkami na rury

wydechowe, o wydajnoÊci dostosowanej do rodzajów

badanych pojazdów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziennik Ustaw 2006 r. nr 40 poz. 275

5) indywidualne wyciàgi spalin z koƒcówkami na rury

wydechowe, o wydajnoÊci dostosowanej do rodzajów

badanych pojazdów

I jeszcze napisz, że udało ci się wykonać BO /że jest to możliwe/ korzystając z tego wyciągu od wjazdu do wyjazdu z SKP.... :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo jak my diagności mamy sie przed tym skutecznie zabezpieczyć, sprawdzając diesle na SKP ?

 

Z domu nie wychodź, przeprowadź się w Bieszczady... nie wiem co doradzić górnikom pracującym pod ziemią...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strasznie śmieszne... Ciekawe, że górnicy, z powodu swoidch warunków pracy odchodzą na wcześniejszą emeryturę.

Mamy większość tych trujących diesli, których Niemcy się pozbyli!

Normalni ludzie od tego chorują, ale rozumiem Psuj, że jesteś takim diagnostą-robokopem i tobie to nie szkodzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalni ludzie od tego chorują, ale rozumiem Psuj, że jesteś takim diagnostą-robokopem i tobie to nie szkodzi...

 

Nie - po prostu moją największą chorobą jest alergia... na ekoterrorystów...

 

Nie wiem czy wiesz, ale żyć jest bardzo niezdrowo - bo kto żyje ten umiera. A znani naukowcy już dawno dowiedli, że 100% osób pijących wodę umiera...

 

Gdzieś w piwnicy mam jeszcze :

 

10010021_1_644x461_super-stan-maska-przeciw-gazowa-z-filtrem-wysokie-mazowieckie.jpg

 

Mogę Ci za free odstąpić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ci co oddychają, też umierają ale ci co sadzą, szybciej.

Zamiast maski to lepiej zadbać o lepszą wetylację na SKP i używanie wyciągu spalin od wjazdu do wyjazdu.

Natomiast twoje ekoignoranctwo, to już bez komentarza....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co jak co, ale zadymienie i analiza powinny być przeprowadzane na wolnym powietrzu. Ostatecznie w takich warunkach najczęściej auta jeżdżą.

Kto i po co wymyślił te pomiary w środku na hali...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lekkie sprostowanie odnośnie spalin w silnikach Diesel'a.

Sadza, o której tu często wspominamy jest nieszkodliwa- sadza to jest węgiel i w ilości jaka się wydostaje z układu wydechowego jest nieszkodliwa, tak jak dwutlenek węgla. Problem z sadzą polega na tym, że jest "chłonna" jak gąbka i przechwytuje te sławne cząstki stałe- mikrokropelki szkodliwych substancji, szkodliwe minerały, metale- wszystkie te smakołyki osadzają się w naszym środowisku, a potem my to jemy wraz z roślinami i zwierzątkami. Dodatkowo szkodliwe substancje ciekłe pięknie rozpuszczają się w naszych płucach, a szkodliwe minerały i metale oprócz tego, w zależności od reaktywności biologicznej pozostają na stałe w płucach zatykając ich pęcherzyki.

 

A do tego oczywiście dochodzą toksyczne gazy: tlenki azotu, tlenek węgla...

 

Oczywiście masa diesel'owskich zwłok jeździ po drogach, bo niby kto ma je "odstrzelić"? Tak długo jak diagności będą uzależnieni od zysków szefów ze stacji kontroli pojazdów tak długo masa złomu będzie się poruszała po polskich drogach.

 

 

A nasze warunki pracy to inna sprawa. Nawet jak jest wyciąg spalin to nie zawsze można go zainstalować, np. gdy końcówka układu wydechowego jest nietypowa lub gdy znajduje się pod samochodem. Dlatego bardzo ważna jest odpowiednia wentylacja pomieszczenia, ale jak wiemy polscy pracodawcy raczej nie szanują przepisów i swoich pracowników i często ją wyłączają- np. u mnie tak jest. I co zrobisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast twoje ekoignoranctwo, to już bez komentarza....

 

Moje podejście do ekologii jest właśnie bardzo dobre, żeby każdy takie miał, to żylibyśmy w lepszym miejscu. Natomiast każdy fanatyzm jest zły, czy to religijny, czy ekologiczny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.