Psuj Napisano 20 Wrzesień 2015 Share Napisano 20 Wrzesień 2015 .Nie ma tego problemu na podnośniku dignostycznym z podnoszeniem obu osi Jeśli jest napędzana tylko jedna oś, to problem i tak jest... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 20 Wrzesień 2015 Share Napisano 20 Wrzesień 2015 Nie bądźmy nadgorliwi! Pomiary należy przeprowadzać w oparciu o przepisy i instrukcję urządzenia a tam nic nie ma o podnoszeniu osi pojazdu ani o wyjmowaniu bezpieczników. To nie nasza wina, że ustawodawca jest opieszały i nie nadąża za rozwojem motoryzacji. Za klika lat zdecydowana większość pojazdów będzie wyposażona w układy i systemy uniemożliwiające dokonanie urzędowego pomiaru. Jedyną sensowną metodą sprawdzenia zadymienia w pojazdach wyposażonych w filtr sadzy jest pomiar różnicy ciśnień i stopnia wypełnienia filtra ale ustawodawca nie dopuścił tej metody pomiarowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skobel Napisano 20 Wrzesień 2015 Share Napisano 20 Wrzesień 2015 Mamy przepisy, jakie mamy i jesteśmy zobligowani do ich przestrzegania.Jeśli nie ma możliwości sprawdzenia zadymienia w pojeździe, to jak ma przystąpić do OBT? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 20 Wrzesień 2015 Share Napisano 20 Wrzesień 2015 To pytanie do usatwodawcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 20 Wrzesień 2015 Share Napisano 20 Wrzesień 2015 Jeśli jest napędzana tylko jedna oś, to problem i tak jest... Jaki? Jeżeli koła zaczną się obracać to dodajesz gazu i wciskasz sprzęgło a silnik bez problemu nabiera obrotów.Najpierw sprawdź, a potem pisz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 20 Wrzesień 2015 Share Napisano 20 Wrzesień 2015 Jeśli nie ma możliwości sprawdzenia zadymienia w pojeździe, to jak ma przystąpić do OBT? Już myślałem, że Ty to wiesz. Tak samo jak przy spełnianiu wielu jeszcze innych, nierealnych zapisów,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skobel Napisano 20 Wrzesień 2015 Share Napisano 20 Wrzesień 2015 To pytanie do usatwodawcy. Jeśli nie mogę sprawdzić zadymienia, to nie przystępuje do badania Brak możliwości wykonania wszystkich czynności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 20 Wrzesień 2015 Share Napisano 20 Wrzesień 2015 Jeśli nie mogę sprawdzić zadymienia, to nie przystępuje do badania ale już przystąpiłeś ... biorąc od klienta DR w celu sprawdzenia czy nie posiada zapisu LPG, potem sprawdzenie ciśnienia w kołach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 20 Wrzesień 2015 Share Napisano 20 Wrzesień 2015 Brak możliwości wykonania wszystkich czynności.- a na poważnie to dniówki by brakło na wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skobel Napisano 20 Wrzesień 2015 Share Napisano 20 Wrzesień 2015 Mi bardziej chodzi o to, że nowe diesle mają filtr cząstek stałych, które są opróżniane i wstawiane emulatory żeby oszukać kontrolkę MIL, do tego pseudo tuning i żonglowanie mocą.Tylko sprawdzenie zadymienia może pomóc w wyłapaniu takich delikwentów i ograniczenie ich pomysłowości.Wszyscy wiedzą jak trujące są związki sadzy emitowane przez diesla.A jak mogę mieć zastrzeżenia do pojazdu(choć na oko widać czarne chmury z wydechu) skoro nie mogę tego zmierzyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 20 Wrzesień 2015 Share Napisano 20 Wrzesień 2015 Skobel, jak widać chmury z wydechu to dymomierz pewnie coś pokarze, co nie zmienia faktu, że przepis odnośnie pomiaru zadymienia powoli staje się martwy z powodu ewolucji technicznej pojazdów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 21 Wrzesień 2015 Share Napisano 21 Wrzesień 2015 przepis odnośnie pomiaru zadymienia powoli staje się martwy Nie on jeden, a przeszkadza to tylko jednostkom, które jedynie ponarzekać tu mogą ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 21 Wrzesień 2015 Share Napisano 21 Wrzesień 2015 A jak mogę mieć zastrzeżenia do pojazdu(choć na oko widać czarne chmury z wydechu) skoro nie mogę tego zmierzyć Jeśli widać dym w spalinach smochody z euro 4/5 to już wiadomo, że nie spełnia on obowiązującej go normy spalin. Paradoksalnie dymomierz mierzy zadymienie w sposób optyczny, więc mierzy to, co już widać. Więc jeśli widac ten dym już przy niskiej prędkości obrotowej silnika to nie problemy żeby to zmierzyć. Wszyscy wiedzą jak trujące są związki sadzy emitowane przez diesla. Patrząc na dyskusję o wprowadzeniu tzw zielonych stref, to jednak nie wszyscy to wiedzą... http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=16083 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 21 Wrzesień 2015 Share Napisano 21 Wrzesień 2015 Patrząc na dyskusję o wprowadzeniu tzw zielonych stref, to jednak nie wszyscy to wiedzą... nie wiem co jest gorsze ale wczoraj w trakcie jazdy miejskiej wypalał mi się DPF... Cząstki stałe powodują raka układu oddechowego mogą również powodować raka pęcherza moczowego, najbardziej zagrożoną grupą społeczną są osoby, które pracują w bezpośrednim kontakcie ze spalinami pochodzącymi z silników o zapłonie samoczynnym. Co więcej występują również specyficzne mutagenne składniki w cząstkach stałych pochodzących z silnika Diesel’a 1-nitropiren i benzopiren. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 21 Wrzesień 2015 Share Napisano 21 Wrzesień 2015 nie wiem co jest gorsze ale wczoraj w trakcie jazdy miejskiej wypalał mi się DPF... Wypalał się jednak bez wytwarzania sadzy bo o to właśnie chodzi, wypalenie w DPF-e przechwyconych cząstek sadzy które powstały w spalaniu w silniku. To że zwiększa się zuzycie paliwa nie jast żadnym argumentem, naważniejsze żeby się odbywało bez emisji sadzy! najbardziej zagrożoną grupą społeczną są osoby, które pracują w bezpośrednim kontakcie ze spalinami pochodzącymi z silników o zapłonie samoczynnym. Co więcej występują również specyficzne mutagenne składniki w cząstkach stałych pochodzących z silnika Diesel’a 1-nitropiren i benzopiren. I to mnie najbardziej martwi, bo jak my diagności mamy sie przed tym skutecznie zabezpieczyć, sprawdzając diesle na SKP ? W końcu odbywa się to w zamkniętym pomieszczeniu! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 21 Wrzesień 2015 Share Napisano 21 Wrzesień 2015 naważniejsze żeby się odbywało bez emisji sadzy! dokładnie Marku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 21 Wrzesień 2015 Share Napisano 21 Wrzesień 2015 I to mnie najbardziej martwi, bo jak my diagności mamy sie przed tym skutecznie zabezpieczyć, sprawdzając diesle na SKP ? W końcu odbywa się to w zamkniętym pomieszczeniu! Dziennik Ustaw 2006 r. nr 40 poz. 275 5) indywidualne wyciàgi spalin z koƒcówkami na rury wydechowe, o wydajnoÊci dostosowanej do rodzajów badanych pojazdów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 21 Wrzesień 2015 Share Napisano 21 Wrzesień 2015 Dziennik Ustaw 2006 r. nr 40 poz. 2755) indywidualne wyciàgi spalin z koƒcówkami na rury wydechowe, o wydajnoÊci dostosowanej do rodzajów badanych pojazdów I jeszcze napisz, że udało ci się wykonać BO /że jest to możliwe/ korzystając z tego wyciągu od wjazdu do wyjazdu z SKP.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 21 Wrzesień 2015 Share Napisano 21 Wrzesień 2015 bo jak my diagności mamy sie przed tym skutecznie zabezpieczyć, sprawdzając diesle na SKP ? Z domu nie wychodź, przeprowadź się w Bieszczady... nie wiem co doradzić górnikom pracującym pod ziemią... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 21 Wrzesień 2015 Share Napisano 21 Wrzesień 2015 Strasznie śmieszne... Ciekawe, że górnicy, z powodu swoidch warunków pracy odchodzą na wcześniejszą emeryturę. Mamy większość tych trujących diesli, których Niemcy się pozbyli! Normalni ludzie od tego chorują, ale rozumiem Psuj, że jesteś takim diagnostą-robokopem i tobie to nie szkodzi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 22 Wrzesień 2015 Share Napisano 22 Wrzesień 2015 Normalni ludzie od tego chorują, ale rozumiem Psuj, że jesteś takim diagnostą-robokopem i tobie to nie szkodzi... Nie - po prostu moją największą chorobą jest alergia... na ekoterrorystów... Nie wiem czy wiesz, ale żyć jest bardzo niezdrowo - bo kto żyje ten umiera. A znani naukowcy już dawno dowiedli, że 100% osób pijących wodę umiera... Gdzieś w piwnicy mam jeszcze : Mogę Ci za free odstąpić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 22 Wrzesień 2015 Share Napisano 22 Wrzesień 2015 Ci co oddychają, też umierają ale ci co sadzą, szybciej. Zamiast maski to lepiej zadbać o lepszą wetylację na SKP i używanie wyciągu spalin od wjazdu do wyjazdu. Natomiast twoje ekoignoranctwo, to już bez komentarza.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 22 Wrzesień 2015 Share Napisano 22 Wrzesień 2015 Co jak co, ale zadymienie i analiza powinny być przeprowadzane na wolnym powietrzu. Ostatecznie w takich warunkach najczęściej auta jeżdżą. Kto i po co wymyślił te pomiary w środku na hali... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gacek Napisano 22 Wrzesień 2015 Share Napisano 22 Wrzesień 2015 Lekkie sprostowanie odnośnie spalin w silnikach Diesel'a. Sadza, o której tu często wspominamy jest nieszkodliwa- sadza to jest węgiel i w ilości jaka się wydostaje z układu wydechowego jest nieszkodliwa, tak jak dwutlenek węgla. Problem z sadzą polega na tym, że jest "chłonna" jak gąbka i przechwytuje te sławne cząstki stałe- mikrokropelki szkodliwych substancji, szkodliwe minerały, metale- wszystkie te smakołyki osadzają się w naszym środowisku, a potem my to jemy wraz z roślinami i zwierzątkami. Dodatkowo szkodliwe substancje ciekłe pięknie rozpuszczają się w naszych płucach, a szkodliwe minerały i metale oprócz tego, w zależności od reaktywności biologicznej pozostają na stałe w płucach zatykając ich pęcherzyki. A do tego oczywiście dochodzą toksyczne gazy: tlenki azotu, tlenek węgla... Oczywiście masa diesel'owskich zwłok jeździ po drogach, bo niby kto ma je "odstrzelić"? Tak długo jak diagności będą uzależnieni od zysków szefów ze stacji kontroli pojazdów tak długo masa złomu będzie się poruszała po polskich drogach. A nasze warunki pracy to inna sprawa. Nawet jak jest wyciąg spalin to nie zawsze można go zainstalować, np. gdy końcówka układu wydechowego jest nietypowa lub gdy znajduje się pod samochodem. Dlatego bardzo ważna jest odpowiednia wentylacja pomieszczenia, ale jak wiemy polscy pracodawcy raczej nie szanują przepisów i swoich pracowników i często ją wyłączają- np. u mnie tak jest. I co zrobisz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 22 Wrzesień 2015 Share Napisano 22 Wrzesień 2015 Natomiast twoje ekoignoranctwo, to już bez komentarza.... Moje podejście do ekologii jest właśnie bardzo dobre, żeby każdy takie miał, to żylibyśmy w lepszym miejscu. Natomiast każdy fanatyzm jest zły, czy to religijny, czy ekologiczny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.