danielg539 Napisano 20 Maj 2014 Share Napisano 20 Maj 2014 Więc jak przeprowadzić badanie skoro elementy instalacji są nie dostępne do kontroli bez demontażu zespołów pojazdu? Z jednej strony to masz racje ale idąc tym tropem, to i identyfikacji nie wykonasz bo nr VIN często znajduje sie pod róznego typu osłonami klapkami itp. Które tez trzeba zdemontować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 20 Maj 2014 Share Napisano 20 Maj 2014 Ale bywają osłony montowane na plastikowe "motylki". W takim przypadku nie ma mowy o demontażu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Demart Napisano 20 Maj 2014 Share Napisano 20 Maj 2014 Z jednej strony to masz racje ale idąc tym tropem, to i identyfikacji nie wykonasz bo nr VIN często znajduje sie pod róznego typu osłonami klapkami itp. Które tez trzeba zdemontować. Niestety takie mamy przepisy. Ale bywają osłony montowane na plastikowe "motylki". W takim przypadku nie ma mowy o demontażu. To był tylko przykład, często są na śrubki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 20 Maj 2014 Share Napisano 20 Maj 2014 To był tylko przykład, często są na śrubki Nie rozumiem co Cię tak rozbawiło. Ja mówię o osłonach wokół silnika, które się da szybko podnieść np. w celu wymiany żarówki w reflektorze, czy choćby znalezienia VIN-u. Ich zdjęcie nie można traktować jak demontaż, a potrafią skutecznie ograniczyć pole widzenia w komorze silnika. Zainstalowanie elementów instalacji pod nimi jest koniecznością, bo w innym wypadku pozostaje ich stały demontaż. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 20 Maj 2014 Share Napisano 20 Maj 2014 7. Budowa instalacji powinna umożliwiać przeprowadzanie badań okresowych. Więc jak przeprowadzić badanie skoro elementy instalacji są nie dostępne do kontroli bez demontażu zespołów pojazdu? W związku z tym powinna być UI. - chodzi o to aby dostęp był do zbiornika, wielozaworu, wskaźnika napełnienia, żeby na przykład zbiornika w kole dla widzimisię blachą ryflowaną na setkę blachowkrętów nie osłonić dla wątpliwego bezpieczeństwa, aby zaworu tankowania w bagażniku pod dywanem nie schować i takie cuda podobne, ale że przewody gazowe idą pod plastikową szyną/osłoną to chyba dobrze, a czemu przeszkadzają wtryski pod silnikową dekoracyjną osłoną i że elementy elektroniczne są dyskretnie zabezpieczone czyli ukryte, to sam nie wiem dlaczego to ma wadzić podczas badania i dlaczego UI z tego powodu miałoby być zaraz??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Demart Napisano 22 Maj 2014 Share Napisano 22 Maj 2014 - chodzi o to aby dostęp był do zbiornika, wielozaworu, wskaźnika napełnienia, żeby na przykład zbiornika w kole dla widzimisię blachą ryflowaną na setkę blachowkrętów nie osłonić dla wątpliwego bezpieczeństwa, aby zaworu tankowania w bagażniku pod dywanem nie schować i takie cuda podobne, ale że przewody gazowe idą pod plastikową szyną/osłoną to chyba dobrze, a czemu przeszkadzają wtryski pod silnikową dekoracyjną osłoną i że elementy elektroniczne są dyskretnie zabezpieczone czyli ukryte, to sam nie wiem dlaczego to ma wadzić podczas badania i dlaczego UI z tego powodu miałoby być zaraz??? Bo w jaki sposób przeprowadzić badanie skoro instalacja jest tak schowana że ciężko stwierdzić czy pojazd w ogóle ma gaz, a co dopiero sprawdzić czy elementy instalacji są odpowiednio zainstalowane, homologowane itp. Mam rozkręcać i szukać? (nie wolno nam) A pkt. 10.5b mówi: b) Wynik badania uznaje się za pozytywny, jeżeli podczas kontroli nie stwierdzono żadnego odchylenia od wymagań określonych w dziale V załącznika. a dział V §3.Kontrola rozmieszczenia i mocowania na pojeździe elementów instalacji zasilania gazem polega na sprawdzeniu: 1)czy odpowiadają one wymaganiom w tym zakresie, ustalonym w załączniku nr 9 do rozporządzenia o warunkach technicznych; a załącznik Nr.9 §3 pkt.7 do Warunków Technicznych mówi: 7. Budowa instalacji powinna umożliwiać przeprowadzanie badań okresowych. a jak inaczej sprawdzić cechę ''E'' w kółku czy regulamin 67 EKG ONZ na poszczególnych podzespołach skoro instalacja tak ukryta że pół auta trzeba by rozkręcić (nie mówię o motylkach często są zwykłe nakrętki)? Wydaje mi się że powinna być w takim przypadku UI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 22 Maj 2014 Share Napisano 22 Maj 2014 Bez urazy, ale... skoro instalacja tak ukryta że pół auta trzeba by rozkręcić (nie mówię o motylkach często są zwykłe nakrętki)? - podaj, opisz, zaimprowizuj konkretny przykład (kupy się nie trzyma "improwizacja" i "konkretny przykład") 1. Z czystej ciekawości chciałbym się dowiedzieć ile z wyżej wymienionych powodów w rejestrze masz e-N-ek??? 2. Czy wszystkie pozostałe elementy wyposażenia pojazdu zgodnie z: "1) oznakowane są znakami homologacji międzynarodowej stosowanymi w homologacji Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) – „E” lub Unii Europejskiej – „e”; też sprawdzasz podczas badania, nawet klosz bocznego kierunkowskazu, albo obudowę lusterka, nie pomijając trójkąta??? A tu zaiste też N, bo obudowa/osłona/pokrywa na bank na zatrzaski nie jest no i uprawnień/badań do prac na wysokości brak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Demart Napisano 22 Maj 2014 Share Napisano 22 Maj 2014 A tu zaiste też N, bo obudowa/osłona/pokrywa na bank na zatrzaski nie jest no i uprawnień/badań do prac na wysokości brak. Czytając nasze przepisy najwyraźniej tak. Jak jest w praktyce wiadomo. Cóż ja Ci na to poradzę że tak wymyślił ustawodawca. Na egzaminie musiał byś dać N bo inaczej Ty byś je dostał podejrzewam. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 22 Maj 2014 Share Napisano 22 Maj 2014 Dzięki za pozdrowienia. Czytając nasze przepisy najwyraźniej tak. - cóż w takim razie dekla ze zbiornika toroidalnego też nie wolno demontować/odkręcać tylko N wlepiać!!! ------------------------------------------------------------------------------------------------------ A na poważnie. UWAGI: 1. Oględziny/kontrolę wzrokową/kontrolę organoleptyczną przeprowadza się bez demontażu zespołów i części pojazdu ustawionego na kanale lub podniesionego za pomocą dźwignika na stanowisku kontrolnym. demontażrozkładanie na części składowe maszyn, urządzeń, konstrukcji itp.; rozbiórka, procedura usuwania jakiejś instalacji Tyle za Wiki-Słownikami. Wnioski niech się nasuną same pod rozwagę; czy zdjęcie pokrywy z silnika, odchylenie jakiejś osłony, ręczne odkręcenie dwóch i więcej śrubek pokrywy LPG-zbiornika, wyjęcie popielniczki, z czuciem "wyszarpnięcie" kawałka plastiku aby dokopać się do EOBD wtyczki, co tam jeszcze... acha te wszystkie zaślepki opisane coś w stylu "NR FRAME", którymi VIN-y bywają wskazywane: są demontażem, czy może pół-demontażem, a może wcale nie są demontażem, o którym w cytacie. Nie chce mi się więcej wymyślać co zdjąć aby na tip-top sprzęty do analizy podpiąć. Sens formułki "kontrolę organoleptyczną przeprowadza się bez demontażu" jest taki, aby podczas badania nie pokusiło demontować z pojazdu całej instalacji. Nie prujemy całej deski by wpiąć czytnik diagnostyczny, nie wykręca się fotela pasażera by pod nim siedemnaście znaków zobaczyć, nie wywalamy zbiornika z bagażnika by stwierdzić, że od spodu rdza go zżera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.