mirek.g Napisano 21 Maj 2014 Napisano 21 Maj 2014 MAN 12.240 ,brak pozycji zespól tabliczka znamionowa,ma założony zaczep kulowy.Czy może ciągnąć przyczepę? Cytuj
Marek1 Napisano 21 Maj 2014 Napisano 21 Maj 2014 Na zaczepie kulowym, przyczepa do 3500 kg, oczywiście z hamulcem Cytuj
mirek.g Napisano 22 Maj 2014 Autor Napisano 22 Maj 2014 Zaznaczam iż w.w nie posiada na TZ wart. zespół poj. Cytuj
danielg539 Napisano 22 Maj 2014 Napisano 22 Maj 2014 Zaznaczam iż w.w nie posiada na TZ wart. zespół poj. Mercedesy praktycznie wszystkie nie maja na TZ podanej masy zespołu a mogą ciągnąć przyczepę. Bez homo tego nie rozgryziesz. Cytuj
max72 Napisano 29 Styczeń 2015 Napisano 29 Styczeń 2015 Na zaczepie kulowym, przyczepa do 3500 kg, oczywiście z hamulcem z czego to wynika? Cytuj
Paprock Napisano 29 Styczeń 2015 Napisano 29 Styczeń 2015 z czego to wynika? - nie wiem - może z obserwacji motoryzacji...Faktem jest, że 90% haków dla przyczep do 3,5 t d.m.c. to jednak kulowe, lecz na innej konstrukcji zaczepu też te 3,5 tony pociągnę. Cytuj
Jacdiag Napisano 29 Styczeń 2015 Napisano 29 Styczeń 2015 na innej konstrukcji zaczepu też te 3,5 tony pociągnę. np. od amerykańca Adapter pasuje do amerykańskich aut ze standardowym, niepodwyższonym zawieszeniem wyposażonych w gniazdo mocujące pod hak 50x50 mm. Kula adaptera ocynkowana. W zestawie przetyczka zabezpieczająca. Gniazdo mocujące kwadrat, 50 x 50 mm Kula 50 mm, ocynkowana Siła D [kN] 16,5 Dopuszczalny nacisk pionowy [kg] 140 Dopuszczalny uciąg [kg] 3500 Homologacja E20 Cytuj Wszystkie drogi prowadzą do . . . ... trumny
Paprock Napisano 29 Styczeń 2015 Napisano 29 Styczeń 2015 Ale czy jest na topodstawa? - tylko taka jak w załączniku (z dobrze znanej strony numer 50): Skoro głowice zaczepowe klasy B dopuszcza się w przypadku przyczep o maksymalnej masie do 3,5 tony włącznie, to ja nie wiem co translator miał na myśli używając "dopuszcza się", ale mogę kombinować, że w parze z tymi głowicami stosuje się zaczepy kulowe klasy A wyłącznie. Prawda czy fałsz? ------------------------------------------------------------------------------------------------------------ np. od amerykańca - do amerykańca to są cuda lepsze niż zwykła przyczepa na kulisty hak Cytuj
duchu Napisano 30 Styczeń 2015 Napisano 30 Styczeń 2015 Z Manem do 12000kg było jakos tak że jak wychodził w wersji z ESP to nie mógł ciągnąć przyczepy i wtedy masa zespołu= DMC (1 i 2 pozycja na tabliczce)- producent nie dopuscił. Jak miał z tyłu sprzęg to masy w DR były ustalone ale na tabliczce to było różnie , często puste pole. Pamiętam z poprzedniej firmy gdzie mielismy stadko małych MAN -ów. Cytuj
blakop Napisano 31 Styczeń 2015 Napisano 31 Styczeń 2015 W wielu starszych ciężarówkach układ ESP eliminował fabryczną opcję przyczepy. Teraz już nie ma takiej zależności. Tudzież brak fabrycznego przystosowania pod sprzęg to przeważnie homologacja tylko na 3500 kg w kwestii przyczepy. Cytuj
Paprock Napisano 31 Styczeń 2015 Napisano 31 Styczeń 2015 Powtórzę, przypomnę, dopytam. Z czego zaczep kulowy wynika? Przynajmniej mi idzie właśnie o wyklarowanie tej zależności: Na zaczepie kulowym, przyczepa do 3500 kg, oczywiście z hamulcem z czego to wynika? Cytuj
Marek1 Napisano 1 Luty 2015 Napisano 1 Luty 2015 Trochę wynika z tego: 7. W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, przeznaczonej do ciągnięcia przez pojazd, którego dopuszczalna masa całkowita wynosi nie mniej niż 1,33 dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy, dopuszcza się hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy), działający co najmniej na koła jednej osi; warunek stosuje się również do przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 5 t, zarejestrowanej po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1968 r. Wspomniany MAN jest pojazdem, który nie ma instalacji hamulcowej do przyczepy, stąd jeśli miałby ciągnąć przyczepę to tylko taką z hamulcem najazdowym a ten jest dopuszczalny tylko w przyczepach do 3,5 T. Większść rozwiązań h-ca najazdowego jest oparta na zaczepie kulowym. Pewnie i są rowiązania hamulca najazdowego oparte na innym rodzaju sprzęgu, jednak powstaje wątpliwość czy można taki zaczep, montować do pojazdu, który nie ma fabrycznie przewidzianej, odpowiednio mocnej tylnej belki. Kulowe haki holownicze posiadają swoją własną ramę i są akcesoriami przewidzianymi do takiego dodatkowego montażu Cytuj
Paprock Napisano 1 Luty 2015 Napisano 1 Luty 2015 OK. Dzięki, powyższe mi wystarcza. Nie brnąłbym dalej w konstrukcje innych sprzęgów, ani ich definicję jako akcesorium. Natomiast spotkałem pojazdy o d.m.c. do 3,5 t wyposażone w różny sprzęg. Stąd podchwyciłem to niefortune dla mnie stwierdzenie, z którego miałoby wynikać zależność, że przyczepy do 3,5 t d.m.c. podpinamy tylko i wyłącznie pod kuliste zaczepy. Bez uraz, ale tak to odczytałem. Nie mówiąc własnej składni. Cytuj
Jacdiag Napisano 1 Luty 2015 Napisano 1 Luty 2015 Większść rozwiązań h-ca najazdowego jest oparta na zaczepie kulowym. mniejszość wygląda np tak http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=5466 http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=4070 Cytuj Wszystkie drogi prowadzą do . . . ... trumny
Marek1 Napisano 1 Luty 2015 Napisano 1 Luty 2015 Nie brnąłbym dalej w konstrukcje innych sprzęgów, ani ich definicję jako akcesorium. Ja musiałem "brnąć dalej" bo klient zażyczył sobie zamontowania haka do Renault Midlum, solówki bez inst. hamulcowej do przyczepy. Cytuj
Paprock Napisano 1 Luty 2015 Napisano 1 Luty 2015 Matko! Ten karabińczyk i ta czerwona lineczka!!! Cytuj
Jacdiag Napisano 1 Luty 2015 Napisano 1 Luty 2015 czerwona lineczka!!! a czytałeś w temacie ...t=4070 jakie zadanie ma taka lineczka Cytuj Wszystkie drogi prowadzą do . . . ... trumny
Jacdiag Napisano 1 Luty 2015 Napisano 1 Luty 2015 siła zrywająca bez problemu zaciągnie dźwignię hamulca Wytrzymałości lin ze stali A4 – AISI 316 / 1,579N/mm2 (rodzaj liny / średnica): - 1x19 / 5mm - obciążenie zrywające: 23,4kN=2349,4kg, obciążenie dopuszczalne: 20,6kN=2100,6kg, waga: 0,124kg/m, - 1x19 / 4mm - obciążenie zrywające: 15,0kN=1529,6kg, obciążenie dopuszczalne: 13,2kN=1346kg, waga: 0,080kg/m, - 7x19 / 4mm - obciążenie zrywające: 10,4kN=1023,8kg, obciążenie dopuszczalne: 8,34kN=850,44kg, ciężar: 0,061kg/m, - 1x19 / 3mm - obciążenie zrywające: 8,43kN=859,62kg, obciążenie dopuszczalne: 7,42kN=756,63kg, waga: 0,045kg/m, - 7x19 / 3mm - obciążenie zrywające: 5,86kN=597,55kg, obciążenie dopuszczalne: 4,69kN=478,25kg, waga: 0,035kg/m. - 7x7 / 2,5mm - obciążenie zrywające: 4,50kN=458,87kg, obciążenie dopuszczalne: 3,95kN=402,79kg, waga: 0,025kg/m, - 1x19 / 2mm - obciążenie zrywające: 3,75kN=382,39kg, obciążenie dopuszczalne: 3,30kN=336,51kg, waga: 0,020kg/m. - 7x19 / 2mm - obciążenie zrywające: 2,65kN=270,22kg, obciążenie dopuszczalne: 2,33kN=237,59kg, waga: 0,015kg/m. Wytrzymałości lin stalowych Cytuj Wszystkie drogi prowadzą do . . . ... trumny
mmiodzio Napisano 1 Luty 2015 Napisano 1 Luty 2015 No nie spodziewał bym się że aż tyle. Nie samowite. Chociaż ta na na ryby.. też dużo wytrzymuje [taki mały żarcik] Cytuj
Paprock Napisano 2 Luty 2015 Napisano 2 Luty 2015 a czytałeś w temacie ...t=4070 jakie zadanie ma taka lineczka - jak nie, jak tak, a nawet przepisy znalazłem: Jeden w ustawie: 3. Urządzenia służące do łączenia pojazdu ciągnącego z przyczepą powinny zapewnić bezpieczne ciągnięcie przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej przewidzianej do ciągnięcia przez ten pojazd, uniemożliwić samoczynne odłączenie się przyczepy oraz zapewnić prawidłowe działanie świateł i hamulców, o ile przyczepa jest w nie wyposażona. Drugi w rozporządzeniu: 5. Przyczepa powinna być wyposażona w następujące rodzaje hamulców:1) hamulec roboczy: a) spełniający wymagania określone w ust. 1 pkt 1, b) uruchamiany z miejsca kierowcy jednym ruchem łącznie z hamulcem roboczym pojazdu ciągnącego, z zastrzeżeniem przepisu ust. 7, c) zapewniający samoczynne zatrzymanie przyczepy w razie zerwania podczas jazdy połączenia z pojazdem ciągnącym; 2) hamulec postojowy: a) działający również, gdy przyczepa jest odłączona od pojazdu ciągnącego, b) uruchamiany z zewnątrz, a w odniesieniu do przyczepy przystosowanej do przewozu osób – uruchamiany również z wnętrza przyczepy; przez uruchamianie rozumie się również zwalnianie hamulca. 6. Przepisu ust. 5 nie stosuje się do: 1) przyczepy lekkiej, pod warunkiem że niezależnie od urządzenia łączącego przyczepa ta ma dodatkowe połączenie (łańcuch, linka), które w razie zerwania głównego urządzenia łączącego będzie zapobiegało dotykaniu jezdni przez dyszel i zapewniało niezbędną kierowalność przyczepy; jeżeli jednak dopuszczalna masa całkowita takiej przyczepy jest większa niż połowa masy własnej pojazdu ciągnącego, powinna ona spełniać wymagania określone w ust. 7; 2) jednoosiowej przyczepy dłużycowej. 7. W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, przeznaczonej do ciągnięcia przez pojazd, którego dopuszczalna masa całkowita wynosi nie mniej niż 1,33 dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy, dopuszcza się hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy), działający co najmniej na koła jednej osi; warunek stosuje się również do przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 5 t, zarejestrowanej po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1968 r. 8. Przepisu ust. 7 nie stosuje się do naczepy. Cytuj
thesperado Napisano 1 Październik 2015 Napisano 1 Październik 2015 eżeli pozwolicie odgrzebię temat, ponieważ mój problem dotyczy także Mana i możliwości ciągnięcia przyczepy. Man TGA 18.310 przywieziony z Niemiec, rocznik 2004, na TZ dmc 18000 kg, maks. masa zespołu 40000 kg, jest zaczep ze śladami częstego używania, jest pneumatyka (duomat), jest elektryka (gniazda N+S), jest gniazdo ABS i całkiem możliwe jest w tym gnieździe CAN bo chyba było tam 7 bolców. Jest także intarder. Było by wszystko OK, gdyby nie to, że w dokumentach z Niemiec było/jest, że maks. masa przyczepy bez hamulca to 1500 kg, a z hamulcem 3500 kg. Diagnosta, który robił pierwsze badanie w kraju w DIP wpisał takie same wartości. Pojazd ten jak się domyślacie ma ciągnąć przyczepę i na pewno nie do 3,5t. Teraz pytania 1. Co o tym myślicie? 2. Czy jest możliwość, że ktoś za granicą pomylił się z wpisami, ponieważ w niemieckich dokumentach tego auta był/jest wpis o 3 miejscach siedzących, a w rzeczywistości są tylko 2 + łóżko. 3. Jak z tego wybrnąć? Na razie wymyśliłem by załatwić wyciąg że świadectwa homologacji. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.