kowal Napisano 26 Październik 2016 Share Napisano 26 Październik 2016 W chorzowskim hotelu Diament Arsenal Palace trwa XVII Konferencja Szkoleniowa, której organizatorem jest Instytut Transportu Samochodowego. Jej tematem są badania techniczne pojazdów w świetle obowiązujących przepisów w 2016 roku. Wydarzenie zostało objęte Honorowym Patronatem Ministra Infrastruktury i Budownictwa Pana Andrzeja Adamczyka. Jest tam również i nasza redakcja, która na bieżąco śledzi wystąpienia. Cykl konferencji szkoleniowych organizowanych przez ITS obejmuje szeroko pojętą problematykę badań technicznych pojazdów i jest ściśle związany z bezpieczeństwem ruchu drogowego oraz ochroną środowiska. W Chorzowie dyskutujemy między innymi nad przewidywanymi zmianami w organizacji systemu badań technicznych pojazdów, zmianach systemowych związanych z wdrażaniem systemu CEPIK 2.0, zmianach w ustawie „Prawo o ruchu drogowym”, organizacji SKP pod patronatem ITS, systemem informatycznym „Patronat do obsługi klientów SKP” oraz o katalogach marek i typów pojazdów homologowanych oraz dopuszczonych do ruchu na terytorium RP. Szersza relacja tekstowa i zdjęciowa już wkrótce na naszych łamach. AKTUALIZACJA 12:05 O CEPiK 2.0 – mówił dyr. Piotr Towarek reprezentujący Centralny Ośrodek Informatyki (COI). Mowa była o zaawansowaniu prac nad wdrożeniem systemu. Ciekawie jawi się zapowiedź, by z grona środowiska diagnostów wyłonić swoistą radę doradczą. Ta ma wspierać rozwój programu, podobnie skądinąd jak dostawcy oprogramowania. Kolejną prezentację przygotował reprezentant Transportowego Dozoru Technicznego. Mowa w niej o egzaminowaniu diagnostów AKTUALIZACJA 15:55 Trwa III Sesja – najciekawsza bodaj, bo forum dyskusyjne. Po krótkiej prezentacji z działalności Patronatu, padły konkretne wątpliwości wobec procedowanych zmian. Najmocniej zabrzmiało pytanie: kto będzie kontrolował diagnostów działających w ramach SKP będących w gestii TDT? Kto odbierze owe budynki i sprzęt? Może jednak dotychczas działające SKP będą odpowiedzialne za owych spóźnialskich kierowców? Mamy czas konsultacji społecznych. Po tu jesteśmy, by dyskutować. Pomysł, by "przeterminowani" trafiali jak dotąd do SKP podstawowych i okręgowych ma poparcie ITS. Zwróćcie uwagę, że dotychczas otrzymałem tylko 3 merytoryczne komentarze do projektowanych zmian, a wysłaliśmy projekt do 76 podmiotów - studził emocje Jerzy Król, Naczelnik wydziału w Departamencie Transportu Drogowego http://www.warsztat.pl/artykuly/o-przyszlosci-badan-technicznych-slow-kilka,50409 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 26 Październik 2016 Share Napisano 26 Październik 2016 dotychczas otrzymałem tylko 3 merytoryczne komentarze do projektowanych zmian, a wysłaliśmy projekt do 76 podmiotów Ciekawe ile "komentarzy" zamietli "pod dywan" No tak mogły być nie merytoryczne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 26 Październik 2016 Share Napisano 26 Październik 2016 Grzegorz Łódź, tylko pan Król zapomniał jak obszerny jest projekt zmian i ile dali czasu na jego weryfikację. Owszem, mając sztab prawników i specjalistów, którzy tylko analizują przepisy można się z tematem uporać z kilka dni. Pytanie tylko, ile takich organizacji jest i jaki jest ich stosunek do tych zmian. Podsumowanie MIiB może robić po zakończeniu konsultacji, a nie w ich trakcie. No chyba, że zależy naczelnikowi na pokazaniu jak środowisko nie jest zainteresowane, aby wpływać na swój los... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 26 Październik 2016 Share Napisano 26 Październik 2016 Trzeba wziąć pod uwagę że niektóre podmioty przy tym majstrowały i będą miały łatwiej . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 27 Październik 2016 Share Napisano 27 Październik 2016 by z grona środowiska diagnostów wyłonić swoistą radę doradczą a to w jakim celu i dlaczego teraz............... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eborg Napisano 27 Październik 2016 Share Napisano 27 Październik 2016 by z grona środowiska diagnostów wyłonić swoistą radę doradczą To teraz takowej rady brak (???), OSDS nie jest partnerem (???), nie jest naszą reprezentacją??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 27 Październik 2016 Share Napisano 27 Październik 2016 Tu by chyba trzeba nowej "grupy roboczej" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 28 Październik 2016 Share Napisano 28 Październik 2016 Projekt zmiany PORD – stanowisko PISKP Szanowni Państwo, w dniu dzisiejszym złożyliśmy na biuro podawcze Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa stanowisko Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów w sprawie projektu zmiany ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, dotyczącego zmian w systemie badań technicznych pojazdów oraz dostosowującego przepisy prawa do wymogów Dyrektywy 2014/45/UE http://www.piskp.pl/aktualnosci-wszystkie/658-projekt-zmiany-pord-stanowisko-piskp ciekawe co oni tam napisali .......................czy pomogą ....... właścicielom stacji czy diagnostom...czy sobie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 28 Październik 2016 Share Napisano 28 Październik 2016 Piskp będzie zapewne jedną z instytucji która będzie prowadziła szkolenia, i to im pasuje, a że TDT inaczej będzie interpretował pewne przepisy to co ich to interesuje. Oni zgarną kasę za szkolenia, diagnosta straci uprawnienia, właściciel stacji zatrudni następnego i będzie mu truł że słabo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 29 Październik 2016 Share Napisano 29 Październik 2016 ciekawe Ciekawe czy ktoś poza OSDS poruszy pkt 34 preambuły Przeprowadzając badania zdatności do ruchu drogowego, diagności powinni działać niezależnie, a na ich ocenę nie powinny mieć wpływu konflikty interesów, w tym konflikty interesów o charakterze ekonomicznym czy personalnym. Wynagrodzenie diagnostów nie powinno być zatem bezpośrednio związane z wynikami badań zdatności do ruchu drogowego… Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prospector Napisano 29 Październik 2016 Share Napisano 29 Październik 2016 ciekawe co oni tam napisali 31 str., 12,2MB, nie wrzucę. Jeśli ktoś zainteresowany, prześlę priv. [ Komentarz dodany przez: Jacdiag: 30-10-2016, 11:13 ] Zainteresowani - wysyłajcie na PW adres e-mail do wiadomości PW nie ma możliwości dodania załączników Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ARTUR2214 Napisano 29 Październik 2016 Share Napisano 29 Październik 2016 Jeśli ktoś zainteresowany, prześlę priv. Jesli mozesz poprosze przeslij na PW<>pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prospector Napisano 30 Październik 2016 Share Napisano 30 Październik 2016 [ Komentarz dodany przez: Jacdiag: 30-10-2016, 11:13 ] Zainteresowani - wysyłajcie na PW adres e-mail Wystarczy prv, plik wisi na zippy, chętny pobierze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 31 Październik 2016 Share Napisano 31 Październik 2016 plik wisi na zippy to było tak od razu ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prospector Napisano 31 Październik 2016 Share Napisano 31 Październik 2016 wpadłem na to po wysłaniu posta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 31 Październik 2016 Share Napisano 31 Październik 2016 To od tego jest opcja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 2 Listopad 2016 Share Napisano 2 Listopad 2016 Zmiany w badaniach technicznych. Znamy szczegółyJak informowaliśmy już w portalu warsztat.pl, zapowiada się niemała rewolucja w zakresie przeprowadzania badań technicznych pojazdów. W dużym skrócie, właściciel pojazdu, który nie zadbał o badanie techniczne w terminie, będzie mógł uzyskać „pieczątkę” tylko w wyznaczonych Stacjach Kontroli Pojazdów Transportowego Dozoru Technicznego. W kraju będzie 16 takich stacji. Na temat planowanych zmian wiadomo coraz więcej. Projekt przepisów został opublikowany na stronach Rządowego Centrum Legislacji. Organizacje związane z branżą motoryzacyjną mogą teraz zgłaszać swoje uwagi. Poza obowiązkiem dla kierowcy przeprowadzenia spóźnionego badania w stacjach państwowych (prowadzonych przez Transportowy Dozór Techniczny), pozostałe planowane zmiany to: - nadzór TDT nad prywatnymi Stacjami Kontroli Pojazdu - obowiązkowa dokumentacja fotograficzna samochodów przeglądanych na SKP - kary porządkowe i doszkalające dla diagnostów - opłata przed rozpocząceniem badania technicznego - obowiązkowe kierowanie na dodatkowe badania techniczne pojazdu, który uczestniczył w wypadku drogowym (gdzie zostały uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji pojazdu, w tym koła, zawieszenie układy poduszek powietrznych, kierowniczy lub zawieszenia) - w przypadku gdy zaistnieje „uzasadnione przypuszczenie, że badanie zostało przeprowadzone niezgodnie z przepisami ustawy” na wniosek właściciela pojazdu będzie możliwość przeprowadzenia dodatkowego badania technicznego w stacji Transportowego Dozoru Technicznego, a gdy okaże się, że badanie rzeczywiście nie było przeprowadzone prawidłowo, koszty badania w TDT pokryje stacja kontroli pojazdów. Projekt, jak wspomnieliśmy, podlega właśnie konsutlacjom społecznym. Swoje uwagi zgłosił już m.in. Związek Dealerów Samochodów. ZDS wskazał między innymi: "na brak postulowanej wcześniej nalepki na szybę oznaczającej aktualność badania technicznego pojazdu oraz brak obowiązku archiwizowania przez SKP wyników badań poszczególnych podzespołów. Zastrzeżenia ZDS budzi także zapis, że w przypadku wykonania badania po terminie, okres ważności nowego badania liczony będzie od daty wykonania tego badania, a nie od daty daty ważności poprzedniego. Do uprawnień kontrolnych TDT zostanie zgłoszona także możliwości przeprowadzenia „zakupu kontrolowanego” badania technicznego, podobnej instytucji jaka została niedawno wprowadzona dla Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, a która w ocenie ZDS byłaby instrumentem najbardziej odstraszającym od fikcyjnych badań" Temat ten był omawiany także podczas XVII Konferencji Szkoleniowej w Chorzowie, której organizatorem był Instytut Transportu Samochodowego. O konferecji czytaj TUTAJ. http://www.warsztat.pl/artykuly/zmiany-w-badaniach-technicznych-znamy-szczegoly,50443 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 4 Kwiecień 2017 Share Napisano 4 Kwiecień 2017 ".......Diagnosta im gorszy, tym lepszy dla SKP....." http://wyborcza.pl/7,155287,21587153,stacje-kontroli-pojazdow-bez-kontroli-przerazajacy-raport-nik.html ...Jak stwierdza NIK, diagnosta to jedna z nielicznych profesji, w których nagradzana jest bylejakość. Rzetelni diagności często nie znajdują uznania pracodawcy. Nie mówiąc o klientach....... z raportu NIK: 7. rozważenie (w porozumieniu z Ministrem Rozwoju i Finansów) możliwości doposażenia wojewódzkich inspekcji transportu drogowego w Mobilne Stacje Kontroli Pojazdów, co pozwoli na przeprowadzanie szczegółowych kontroli pojazdów na drodze i skuteczne eliminowanie z ruchu pojazdów zagrażających bezpieczeństwu jego uczestników oraz środowisku naturalnemu, w tym dopuszczonych wcześniej do ruchu przez diagnostów w wyniku nieprawidłowo przeprowadzanych badań. Uzasadnienie: Jak wykazała kontrola, diagności wykonują badania techniczne pojazdów nierzetelnie, w sposób i w zakresie niezgodnym z obowiązującymi przepisami, po czym dopuszczają te pojazdy do ruchu. Badania techniczne wykonywane są w stacjach diagnostycznych przy użyciu przyrządów kontrolno-pomiarowych niesprawnych lub bez legalizacji, co nie pozwala na rzetelną ocenę stanu technicznego pojazdów. W rezultacie w ruchu drogowym uczestniczą pojazdy nie zawsze sprawne techniczne. Kontrole tych pojazdów, przeprowadzane na drodze przez organy kontroli ruchu drogowego, wykonywane są praktycznie na podstawie wizualnego ich oglądu, pozwalającego jedynie na wykrycie widocznych z zewnątrz usterek, w oparciu o wiedzę kontrolującego i według jego uznania. W ten sposób stwierdzane są usterki w ok. 7% pojazdów zagrażających bezpieczeństwu12. Kontrole te nie pozwalają natomiast, ze względu na brak odpowiedniego wyposażenia technicznego, na ujawnienie usterek najistotniejszych z punktu zapewnienia bezpieczeństwa w ruchu drogowym, tj. przede wszystkim w układach: kierowniczym, hamulcowym i zawieszenia pojazdu nik-p-16-028-kontrole-pojazdow.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 4 Kwiecień 2017 Share Napisano 4 Kwiecień 2017 Przygotowanie artyleryjskie do ataku już nastąpiło. Teraz będzie kilka prowokacji z kamerą i artykuły opatrzone zdjęciami pokazującymi jak CBA wyprowadza diagnostów w kajdankach. Trzeba jakoś udowodnić, że tylko TDT nadaje się do nadzoru nad stacjami. Może ktoś dla równowagi przytoczy wyrok WSA/NSA jak to panowie z TDT zabierali diagnostom uprawnienia za badanie cementowozów bez TDTu a potem okazało się, że nie ma takiego wymogu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 4 Kwiecień 2017 Share Napisano 4 Kwiecień 2017 że nie ma takiego wymogu. Coś mi umknęło ? te z pompą to chyba muszą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 4 Kwiecień 2017 Share Napisano 4 Kwiecień 2017 Coś mi umknęło ? te z pompą to chyba muszą. Co innego pompy do płynnego betonu a co innego zbiorniki do przewozu suchego cementu, mąki, cukru, kleju do płytek............... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 4 Kwiecień 2017 Share Napisano 4 Kwiecień 2017 cementowozy to maja TDT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysztofk89 Napisano 4 Kwiecień 2017 Share Napisano 4 Kwiecień 2017 P Trzeba jakoś udowodnić, że tylko TDT nadaje się do nadzoru nad stacjami. Z tym, że szarego odbiorce po pierwsze-nie obchodzi kto sprawuje nadzór, a po drugie i tak się nad tym nie zastanawia. Mimo wszystko, zawsze opłaci się postawić nas w złym świetle, żeby tylko chapnąć taki rynek. Co do prowokacji to raczej nie będą mieli z tym problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
laptop Napisano 4 Kwiecień 2017 Share Napisano 4 Kwiecień 2017 Coraz lepiej się zapowiada... http://moto.wp.pl/raport-nik-u-kontrola-stanu-pojazdow-to-iluzja-6108322413246593a podobno dziś w DD tvn także było głośno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 4 Kwiecień 2017 Share Napisano 4 Kwiecień 2017 Ja uważam, że z oceną NIK-u trudno się nie zgodzić, a najdobitniejsze są te słowa: ...Jak stwierdza NIK, diagnosta to jedna z nielicznych profesji, w których nagradzana jest bylejakość. Rzetelni diagności często nie znajdują uznania pracodawcy. Nie mówiąc o klientach... O tym, że system BT jest chory na tym forum piszemy od lat, ale jak pojawiają się pewne działania, które dają szansę na jakąś poprawę to podnosi się larum, że jest to zamach na SKP. Nie mamy co ukrywać, że SKP należące do prywatnych jednostek i działające na zasadach wolnego rynku się nie sprawdziły! Czy proponowane zmiany są dobre? Muszę stwierdzić, że w dużej mierze nie ale obecny system ma zdecydowanie więcej wad niż zalet i czas to zmienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.