abcs Napisano 17 Lipiec 2014 Share Napisano 17 Lipiec 2014 Ale w praktyce prowadzi właśnie do zrównania pojęć "podrodzaj" (zgodnie z klasyfikacją RPP) i rodzaj nadwozia. I nic na to nie poradzisz... Zgadzam się z tym, tym bardziej, że ta ryba (jak widać w przytoczonym przykładzie) zaczęła się psuć od "góry". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 17 Lipiec 2014 Share Napisano 17 Lipiec 2014 Ale w praktyce prowadzi właśnie do zrównania pojęć "podrodzaj" (zgodnie z klasyfikacją RPP) i rodzaj nadwozia Nie do końca... Na załączniku masz "typ nadwozia - 5-cio drzwiowy sedan." Dodam, że w wersji ciężarowej jest to podrodzaj van, a osobowej hatchback. Wszystko potwierdzone po numerach homologacji. Dzisiaj robiłem zmiany z N1 na M1. Więc jednak abcs ma sporo racji w tym co pisze i nie można zrównać tych pojęć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 18 Lipiec 2014 Share Napisano 18 Lipiec 2014 Ale co to jest za źródło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 18 Lipiec 2014 Share Napisano 18 Lipiec 2014 Ale co to jest za źródło? Jakie źródło? To co załączyłem? To z systemu forda. I na tym przykładzie wyraźnie widać, że typ/rodzaj nadwozia to co innego niz podrodzaj w/g przepisów homologacyjnych. Mimo, że nazewnictwo to samo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 18 Lipiec 2014 Share Napisano 18 Lipiec 2014 Oj tam w ich systemie... W moim systemie każdy blaszak to... FURGON Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 18 Lipiec 2014 Share Napisano 18 Lipiec 2014 W moim systemie każdy blaszak to... FURGON A podrodzaj w homologacji? Czyli jednak widzisz różnicę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 18 Lipiec 2014 Share Napisano 18 Lipiec 2014 A podrodzaj w homo VAN Tylko czy takie czy inne nazewnictwo w tej czy innej firmie to jakiś wyznacznik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 18 Lipiec 2014 Share Napisano 18 Lipiec 2014 Tylko czy takie czy inne nazewnictwo w tej czy innej firmie to jakiś wyznacznik? Właśnie nie. I nie można tego pakować do jednego wora... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mr.kajak Napisano 15 Maj 2019 Share Napisano 15 Maj 2019 Mercedes vito, rocznik 2002. Rodzaj pojazdu ciężarowy, liczba miejsc 9. Kratki brak. Co robić? Jak to ugryźć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 15 Maj 2019 Share Napisano 15 Maj 2019 A coś więcej? Daty rejestracji, skąd, jak, co itd? Może jakieś zdjęcia, skany? Nysa 522 Towos też jest ciężarowa nawet jak 8 osób zabiera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mr.kajak Napisano 15 Maj 2019 Share Napisano 15 Maj 2019 Zwykły vito, tylko czy on może mieć 9 miejsc? Skoro w dowodzie jest jako ciężarowy, brak jakiejkolwiek kratki i brak przestrzeni ładunkowej. Co z tym zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 16 Maj 2019 Autor Share Napisano 16 Maj 2019 Dawniej, lecz nie aż tak dawno kiedy Nysa Towos wiodła naczelny prym dostawczaka, żeby autko stało się ciężarówką musiał być spełniony tak zwany warunek/wzór Lisaka, który w pierwszej wersji i tak był lipny więc zanim go zastosowano to wcześniej zmodyfikowano! A krata raczej obowiązywała - pytanie czy została kiedykolwiek zamontowana. Szczegóły rozpisane w "warunkach" i zależne od daty rejestracji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mr.kajak Napisano 16 Maj 2019 Share Napisano 16 Maj 2019 Nie mówimy o Nysie z PRL tylko o vito!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 16 Maj 2019 Share Napisano 16 Maj 2019 Były Vito homologowane po unijnemu i kraty nie miały ale miejsc miały 6 lub 7. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 16 Maj 2019 Autor Share Napisano 16 Maj 2019 A od kiedy to nazwa handlowa czy też marka pojazdu ma wpływ na stosowanie lub nie warunków technicznych, co nie! Polskie rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów z 1999 roku wyraźnie dopomina się kraty/przegrody w aucie ciężarowym. A polskie rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów z 2004 roku dopomina się spełnienia zależności z doskonale znanym wszystkim matematycznego wzoru. Złota era PRL-u złotą erą, a dalej nie wiadomo kiedy auto było zarejestrowane, więc o czym tu gadać sensownie dalej? Kiedyś dawno temu przyjechało coś takiego. Nie wiem po co, nie pamiętam. Ilości siedzeń też nie przypomnę, ale przynajmniej miało kratę/przegrodę: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mr.kajak Napisano 16 Maj 2019 Share Napisano 16 Maj 2019 Sprawdzę jutro dokładana datę pierwszej rejestracji tego Vito. Ale czy jest możliwość że ma 9 miejsc i jest autem ciężarowym bez kraty? Jaki wynik badania? Jaka usterka? Jak to wyprostować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 16 Maj 2019 Autor Share Napisano 16 Maj 2019 4 godziny temu, danielg539 napisał: Były Vito homologowane po unijnemu i kraty nie miały ale miejsc miały 6 lub 7. - no ale te VITA były homologowane po tym co niżej, czy po jakiś jeszcze innym przepisie, o którym nie mam zielonego pojęcia. Znam tylko poniższe: 3. Samochody ciężarowe objęte świadectwem homologacji typu pojazdu wydanym zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającą ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów (Dz. Urz. UE L 263 z 09.10.2007, str. 1, z późn. zm.) i zarejestrowane po raz pierwszy po dniu 29 kwietnia 2009 r. mogą nie spełniać warunku, o którym mowa w § 8 ust. 4 pkt 7. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 16 Maj 2019 Share Napisano 16 Maj 2019 Tak były homologowane w oparciu o ten przepis. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 16 Maj 2019 Share Napisano 16 Maj 2019 Mówiąc krótko - tylko auta w miarę nowe i w miarę stare nie muszą mieć kratki. Auta najpopularniejsze na rynku, czyli w przedziale 1999-2009 (z grubsza) kratkę co do zasady mieć muszą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mr.kajak Napisano 17 Maj 2019 Share Napisano 17 Maj 2019 Vito 2002.05.16. Krata musi być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 17 Maj 2019 Share Napisano 17 Maj 2019 Wyrażnie ci napisali wyzej 18 godzin temu, Paprock napisał: Polskie rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów z 1999 roku wyraźnie dopomina się kraty/przegrody w aucie ciężarowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mr.kajak Napisano 17 Maj 2019 Share Napisano 17 Maj 2019 (edytowane) Ok dzięki. To teraz jeszcze jedno. Inne autko w dowodzie 6 miejsc, a faktycznie 5 miejsc w aucie. Lub też w dowodzie 9 a w aucie 7. Co wtedy? Jaka usterka? Edytowane 17 Maj 2019 przez mr.kajak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
evocatum Napisano 17 Maj 2019 Share Napisano 17 Maj 2019 Po co to bicie piany, N1 max 6 miejsc poza miejscem siedzącym kierowcy. (Dz.U.UE.L.2007.263.1) DYREKTYWA 2007/46/WE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADYz dnia 5 września 2007 r. ustanawiająca ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów3. Kryteria kwalifikowania pojazdów do kategorii N3.5. Liczba miejsc siedzących poza miejscem siedzącym kierowcy nie może przekroczyć: a) 6 w przypadku pojazdów kategorii N1; b) 8 w przypadku pojazdów kategorii N2 lub N33.7. Wymogi, o których mowa w pkt 3.2-3.6, muszą być spełnione w przypadku wszystkich wariantów i wersji w ramach typu pojazdu. 3.8. Kryteria kwalifikowania pojazdów do kategorii N1. 3.8.1 Pojazd zalicza się do kategorii N1, gdy spełnione są wszystkie obowiązujące kryteria. Jeżeli co najmniej jedno z tych kryteriów nie jest spełnione, pojazd kwalifikuje się do kategorii M1. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 17 Maj 2019 Autor Share Napisano 17 Maj 2019 Jakie bicie piany? Kto bije pianę? Już po samej dyrektywie widać doskonale, że nie obejmuje problematycznego auta swym działaniem! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mr.kajak Napisano 17 Maj 2019 Share Napisano 17 Maj 2019 Dyrektywa dyrektywą, tylko jak postępować w praktyce? Jaka usterka? Co przekazać klientowi? Jak ma to wyprostować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.