Darek :-) Napisano 13 Listopad 2005 Napisano 13 Listopad 2005 Przepisy przepisami, ale jak te przepisy mają się do wojskowych pojazdów przeworzących rakiety. Zestaw Ural ciągnik siodłowy na benzynę i naczepa z rakietą. Kraz 255 z dwoma torpedami na skrzyni ładunkowej w specjalnych mocowaniach. Nie dotyczy wojska??????????????? Darek Cytuj
Darek :-) Napisano 14 Listopad 2005 Autor Napisano 14 Listopad 2005 ADR jest zbyt poważnym zagadnieniem aby przechodzić koło niego obojętnie, zwłaszcza że w naszej firmie transportowane są różne specjalne ładunki. Postępujemy zgodnie z cywilnymi przepisami co do przewozów tych ładunków. Pojazdy które nie spełniają podstawowych wymogów mają N . JW aby pojazd był poddany badaniu muszą w formie pisemnej określić co ma być przewożone UN, jakim pojazdem (nr rej.), jaka klasa itd. Ten dokument jest podbity dużą herbową pieczątką JW.i zostaje na stacji. Były z początku problemy, ale po przedstawieniu stosownych przepisów zrozumieli iż do nich należy określenie co chcą wozić zgodnie z ADR 2001.Co do cystern razem z VI WDT wspieramy się razem i mamy takie same poglądy jak w cywilnych instytucjach. Po prostu nie odstępujemy od obowiązujących przepisów. Darek Cytuj
kowal Napisano 14 Listopad 2005 Napisano 14 Listopad 2005 DAREK wejdz na tą stronę http://www.adr.edu.pl/portal/index.php?option=com_content&task=view&id=23&Itemid=47 i tam jest problem poruszony odnośnie ADR a wojsk i jeśli prześlesz do nich pytanie prześlą ci informacje jakie wojsko udzieliło tym panom - mam te dokumenty w swojej teczce gdzie jest moje RWD [ ratuj własną du..... ] dla niezorientowanych Cytuj
Darek :-) Napisano 14 Listopad 2005 Autor Napisano 14 Listopad 2005 Dzięki kolego przede wszystkim RWD kiedy zostało mało darek Cytuj
artugs Napisano 14 Listopad 2005 Napisano 14 Listopad 2005 ale po przedstawieniu stosownych przepisów zrozumieli iż do nich należy określenie co chcą wozić zgodnie z ADR 2001 Czy możesz bliżej sprecyzować jakie to są przepisy? Cytuj
Darek :-) Napisano 15 Listopad 2005 Autor Napisano 15 Listopad 2005 U S T A W A z dnia 28 października 2002 r. o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych (Dz. U. Nr 199, poz. 1671) Rozdział 4 Nadzór i kontrola Art. 22. 1. Do zadań doradcy należy w szczególności: 1) doradztwo w zakresie przewozu towarów niebezpiecznych, 2) ocena zgodności realizacji przewozu z wymaganiami określonymi w ustawie i umowie ADR, Diagnosta nie jest alfą i omegą, a doradca powinien określić jaki ładunek powinien przewozić pojazd zwłaszcza jazeli chodzi o grupę I. Bo przykładowo samochód przewozi rakiety, torpedy i inne ładunki wybuchowe -pytanie jaka głowica, jaki ładunek, jakie paliwo, jakie opakowanie, jaki ciężar itd. Przecież to wszystko musisz wpisać w zaświadczenie, a nie sądzę abyś miał czas,taką wiedzę i czy by Ci się chciało tego wszystkiego szukać. Zwłaszcza, że przeważnie kierowcy którzy przyjeżdzają pojazdem na badanie nie mają pojęcia co przewożą. Ostatni przykład: pytam co chce przewozić. Odpowiada, rakiety na statek. I bądź tu mądry. Darek Cytuj
Psuj Napisano 15 Listopad 2005 Napisano 15 Listopad 2005 Jakbyś miał na zbyciu stingera albi igłę to ja reflektuję (lata mi tu taki jeden nad moim niebem...) Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
Darek :-) Napisano 15 Listopad 2005 Autor Napisano 15 Listopad 2005 My mamy asortyment od A do N jak to kiedyś pani Pelagia mówiła w wywiadzie jako przodownica zakładu. Darek Cytuj
kowal Napisano 16 Listopad 2005 Napisano 16 Listopad 2005 Czy wy w jednostce macie doradce ADR na etacie Jak traktujesz cysternę której skończył sie dozór i musi przykładowo pojechać do Pilawa gdzie wykonują te badania Cytuj
Darek :-) Napisano 16 Listopad 2005 Autor Napisano 16 Listopad 2005 Nie mamy doradcy, ale każda jednostka zawsze pod kogoś podlega, tylko w gesti d-cy jest wysłanie osoby na kurs doradców. U S T A W A z dnia 28 października 2002 r. o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych (Dz. U. Nr 199, poz. 1671) Rozdział 4 Nadzór i kontrola Art. 24. 1. Doradcą może być osoba, która: 1) ukończyła 21 lat, 2) posiada wykształcenie wyższe, 3) nie była karana za przestępstwo umyślne, 4) posiada świadectwo przeszkolenia doradcy do spraw bezpieczeństwa w zakresie transportu towarów niebezpiecznych, zwane dalej "świadectwem doradcy". 2. Świadectwo doradcy po raz pierwszy otrzymuje osoba, która: 1) spełnia wymagania określone w ust. 1 pkt 1-3, 2) ukończyła z wynikiem pozytywnym kurs początkowy dla doradców, obejmujący szkolenie w zakresie zagrożeń związanych z przewozem towarów niebezpiecznych oraz przepisów obowiązujących w tym zakresie, zwany dalej "kursem początkowym", 3) złożyła z wynikiem pozytywnym egzamin przed komisją egzaminacyjną powołaną przez wojewódzkiego inspektora transportu drogowego. 3. Egzamin, o którym mowa w ust. 2 pkt 3, jest przeprowadzany za opłatą, której koszt ponosi zainteresowana osoba. 4. Zakres egzaminu obejmuje w szczególności sprawdzenie: 1) wiedzy na temat różnych następstw wypadków z towarami niebezpiecznymi oraz głównych przyczyn takich wypadków, 2) znajomości przepisów krajowych oraz umów międzynarodowych dotyczących przewozu drogowego towarów niebezpiecznych. 5. Świadectwo doradcy jest wydawane przez wojewódzkiego inspektora transportu drogowego na okres 5 lat. 6. Wojewódzki inspektor transportu drogowego przedłuża ważność świadectwa doradcy na okres kolejnych 5 lat, jeżeli doradca: 1) nie przestał spełniać wymagań, o których mowa w ust. 1 pkt 2-3, 2) nie naruszył przez okres ostatnich 5 lat przepisów niniejszej ustawy, 3) ukończył w roku poprzedzającym określony datą termin upływu ważności świadectwa kurs doskonalący dla doradców, obejmujący szkolenie w zakresie zagrożeń związanych z przewozem towarów niebezpiecznych oraz przepisów obowiązujących w tym zakresie, zwany dalej "kursem doskonalącym", 4) złożył z wynikiem pozytywnym egzamin, o którym mowa w ust. 2 pkt 3. 7. Wojewódzki inspektor transportu drogowego cofa świadectwo doradcy, jeżeli doradca: 1) przestał spełniać wymagania, o których mowa w ust. 1 pkt 2-3, 2) naruszył przepisy niniejszej ustawy. 8. Osoba, której cofnięto świadectwo doradcy może ubiegać się o ponowne jego wydanie po upływie trzech lat od uprawomocnienia się decyzji o cofnięciu świadectwa. 9. Wojewódzki inspektor transportu drogowego prowadzi ewidencję doradców, w której umieszcza się: 1) imię i nazwisko, 2) adres zamieszkania, 3) datę wydania i numer świadectwa doradcy. Art. 25. Kurs początkowy oraz kurs doskonalący prowadzą podmioty, o których mowa w art. 12 ust. 1 i art. 14. Odnośnie traktowania cysterny której skończyły się badania dozorowe sprawa się trochę komplikuje, ponieważ to właściciel pojazdu powinien pilnować terminów badań dozorowych, technicnych i to jest ich problem, że zapomnieli o badaniu. Zgodnie z prawem nie powinieneś przystąpić do badania takiego pojazdu, ponieważ w trakcie badania okresowego musi mieć ważne badania dozorwe. Ale można trochę nagiąć prawo i postąpić inaczej. Badasz część samochodową, wystawiasz zaświadczenie z wynikiem negatywnym, wpisując że nie może przewozić materiałów pędnych, a w usterkach wpisujesz brak badania dozorowego. Jest to w pewnym sęsie jakieś wyjście. Darek Cytuj
kowal Napisano 17 Listopad 2005 Napisano 17 Listopad 2005 Tak postępuje , bo wiem z praktyki ,żę nieraz wynika to z przyczyn niezależnych od użytkownika , ale stan techniczny pojazdu musi być na 6 . A przy okazji poruszałem już na forum ogumienie , jak wy podchodzicie do wieku Cytuj
Psuj Napisano 17 Listopad 2005 Napisano 17 Listopad 2005 1) ukończyła 21 lat, 2) posiada wykształcenie wyższe, to chyba nierealne... mogli napisać chociaż 25 lat Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
berecik Napisano 17 Listopad 2005 Napisano 17 Listopad 2005 Tak czy inaczej z tego co czytam ciekawie jest na stacjach MON Cytuj
Darek :-) Napisano 17 Listopad 2005 Autor Napisano 17 Listopad 2005 Odnośnie ogumienia stara pamiętająca jeszcze Gierka instrukcja mówi iż opona może być używana na pojeździe do 10 lat, ale wcale jej nie biorę pod uwagę. W książce pana Sitka notabene płk w stanie spoczynku pt: Diagnostyka pojazdów i Diagnostyka bezpieczeństwa jazdy porusza temat opon i wyraźnie stwierdza iż opona może być używana do 5 lat. Ja postępuję zgodnie z: (Dz. U. z 2003r. Nr 227, poz. 2250 z pózn. zm.) Niejednokrotnie są ścięcia kiedy auto na łysych laczkach dostaje N i zaraz jest telefon że opony w WP mogą być do 10 lat. Ręce opadają. Takiego pana wysyłam do lektury podając nr rozporządzenia i kończę z nim rozmowę. Samochody na ZN i i na TK które są odciążone i stoją przeważnie w garażach posiadają opony 10 letnie jeszcze z cyckami. Wtedy też N ale ze względu na wiek. Darek Cytuj
kowal Napisano 18 Listopad 2005 Napisano 18 Listopad 2005 Widze ,że darek pracuje z taką samą ciemniotą jak ja - ludzie nie mają pojęcia o przepisach . Opona może być eksploatowana do 10 lat , ale może mieć 3 lata, nie spełnia wymogów rozporządzenia o warunkach technicznych i badaniu pojazdów - to dziękuje ale N . Zgadzam się ,że 10 lat to stosukowo za dużo .Odsyłam do AUTO MOTO SERWIS z pażdziernika jest tam pożyteczny artykuł o oponach - miedzy innymi o czasookresie użytkowania - moim zdaniem ustawodawca powinien ustawowo określić używalność opon i problem rozwiązał by się sam Cytuj
Darek :-) Napisano 18 Listopad 2005 Autor Napisano 18 Listopad 2005 Ciemnota to względnie powiedziane. Oni przypominają małe dzieci i odwiaczne pytanie "dlaczego". Jak im wszystko wyjaśnisz to patrz punkt pierwszy (chyba wiesz o co chodzi). W końcu wypracowałem sobie system walki z ciemnogrodem. Jak się nie da przekonać słownie i są już namolni, piszę wniosek, w którym przytaczam odpowiednie przepisy i puszczam przez kancelarię tajną do wodza. Wtedy mam spokój na jakiś czas z głupimi pytaniami.Zawsze bajeruję, że chodzi o dobro służby - chwytają bajer od razu, a ja mam polewkę. Darek Cytuj
berecik Napisano 19 Listopad 2005 Napisano 19 Listopad 2005 Temat max czasu eksploatacji opony powinien być załatwiony. Wytłumacz gościowi, że jest stara i skruszała a on odpowie " nie ma takiej podstawy prawnej " . Tak jak walczyliśmy z numerem silnika tak i ten temat należało by "nadać". Tym bardziej, że nasi sąsiedzi z zachodu poszli dalej i będą przypuszcazalnie karać za brak "zimowego ogumienia " . Cytuj
PROFIL Napisano 23 Listopad 2005 Napisano 23 Listopad 2005 Czy podczas przeprowadzania badania specjalistycznego pojazdu przystosowanego do przewozu materiałów i przedmiotów wybuchowych (klasyI) "EX/II" opieracie się tylko na 9 części Umowy ADR ? Chodzi mi głównie przystosowanie np. Stara 266 do przewozu amunicji, albo Patrol Rozminowania. Cytuj
Darek :-) Napisano 23 Listopad 2005 Autor Napisano 23 Listopad 2005 Osobiście jeszcze nie widziałem Stara 266 spełniającego warunki ADR do przewozu materiałów i przedmiotów wybuchowych. Wszystkie samochody Star 266 z Patroli Saperskich to przeważnie radosna twórczość saperów. Z tego co pamiętam ten samochód musi posiadać wzmocnioną podłogę i skrzynię ładunkową, przegrodę pomiędzy skrzynią ładunkową a kabiną kierowcy z odpowiednio grubej blachy na stałe zamontowanej, oznaczenia co przewozi, sygnały świetlne na dachu, napisy na burtach i z przodu pojazdu "Patrol Saperski", skrzynkę ADR i mocowania boczne na chorągiewki lub śwatła obrysowe bocznne barwy czerwonej. Musisz poszukać dokładniej w przepisach ADR. A ponadto jeżeli ten samochód nie został fabrycznie przystosowany do tego celu, a jest to radosna twórczość saperów powinien posiadać opinię rzeczoznawcy samochodowego odnośnie spraw samochodowych i rzeczoznawcy od przewozu materiałów wybuchowych. Pozatym w dowodzie rejestracyjnym musi pisać w rodzaju - pojazd specjalny interwencyjny, a nie ciężarwy. Dokładniejsze dane może jutro bo dzisiaj trochę mało czasu. Darek Cytuj
Norbert Jezierski Napisano 23 Listopad 2005 Napisano 23 Listopad 2005 Wszystkie samochody Star 266 z Patroli Saperskich to przeważnie radosna twórczość saperów. Jedno z lepszych stwierdzeń, jakie na tym forum się pojawiło A saper - podobno - myli się tylko raz Cytuj Świat łamie każdego i potem niektórzy są jeszcze mocniejsi w miejscach złamania. Ale takich, co nie chcą się złamać, świat zabija. Zabija w równej mierze najlepszych, najdelikatniejszych i najdzielniejszych. Jeżeli nie jesteś żadnym z nich, możesz być pewien, że zabije cię także, ale bez szczególnego pośpiechu. [Ernest Hemingway, Pożegnanie z bronią (1928)] Nie pytaj się ludzi co można, a co nie, ale zadaj sobie pytanie czy warto. Bowiem - można wszystko, ale nie wszystko warto... [NN]
Psuj Napisano 24 Listopad 2005 Napisano 24 Listopad 2005 Idzie saper po polu minowym i macha rączkami na 300 metrów... Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
kowal Napisano 24 Listopad 2005 Napisano 24 Listopad 2005 Koledzy do patrolu saperskiego podpieram się tym ROZPORZĄDZENIE MINISTRÓW OBRONY NARODOWEJ ORAZ SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI1)z dnia 9 czerwca 2005 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów specjalnych i pojazdów używanych do celów specjalnych Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej Dz. U. nr 116 poz. 974 Cytuj
PROFIL Napisano 24 Listopad 2005 Napisano 24 Listopad 2005 Dzięki za pomoc, chyba będzie ciężko. Cytuj
Darek :-) Napisano 24 Listopad 2005 Autor Napisano 24 Listopad 2005 I tutaj kolega Fiedorowicz ma w zupełności rację, co do rozporządzenia ja sobie pozwolę trochę go rozwinąć. Otóż pojazdy Star 266 z Patrolu Saperskiego nie posiadają albo ja się z tym nie spotkałem co pogrubiłem. Szanuję saperów ich niebezpieczną pracę ale co mają zrobić kiedy dostają polecenia wyjazdu - jadą. Ostatnio miałem Honkera z Patrolu Saperskiego typowo przystosowany pojazd do przewozów materiałów wybuchowych. Pojazd posiadał wszystkie możliwe zabezpieczenia i spełniał wymogi rozporzadzenia. I dostał P. ROZPORZĄDZENIE MINISTRÓW OBRONY NARODOWEJ ORAZ SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI1) z dnia 9 czerwca 2005 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów specjalnych i pojazdów używanych do celów specjalnych Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z dnia 29 czerwca 2005 r.) § 8. 1. W pojeździe używanym do celów specjalnych, przeznaczonym do przewozu towarów niebezpiecznych, silnik wraz z układem wydechowym powinny być tak zbudowane, umiejscowione i zabezpieczone, aby nie narażać ładunku na nagrzewanie lub zapalenie. Kabina kierowcy powinna być wykonana z materiałów niepalnych, trwale oddzielona od przewożonego ładunku. 2. Pojazd, o którym mowa w ust. 1, przeznaczony do przewozu materiałów i przedmiotów wybuchowych powinien być wyposażony w specjalne uchwyty umieszczone z tyłu po lewej stronie pojazdu oraz z przodu po lewej stronie zderzaka lub na bocznej ścianie skrzyni ładunkowej do mocowania chorągiewek sygnalizacyjnych. 4. Pojazd, o którym mowa w ust. 1, powinien być wyposażony w: 1) opończę lub plandekę do przykrycia ładunku, wykonaną z materiału nieprzemakalnego i niepalnego, która powinna zakrywać skrzynię ładunkową, przy czym dolna krawędź opończy lub plandeki powinna opasać burty skrzyni co najmniej 20 cm poniżej jej górnej krawędzi; 2) dwa kliny dostosowane do rozmiaru ogumienia pojazdu; 3) urządzenie uziemiające; 4) sprzęt saperski: łopatę, łom, topór, piłę; 5) apteczkę doraźnej pomocy; 6) łańcuchy przeciwślizgowe do zakładania na ośnieżonej nawierzchni; 7) dodatkową gaśnicę spełniającą wymagania określone w Umowie europejskiej dotyczącej międzynarodowego przewozu drogowego towarów niebezpiecznych (ADR), sporządzonej w Genewie dnia 30 września 1957 r. (Dz. U. z 2002 r. Nr 194, poz. 1629 oraz z 2003 r. Nr 207, poz. 2013 i 2014); dwa trójkąty do ustawiania na drodze, przeznaczone do ostrzegania o obecności unieruchomionego pojazdu; 9) kamizelkę lub ubranie odblaskowe - dla każdego członka załogi pojazdu; 10) środki ochrony indywidualnej oraz środki ochrony dróg oddechowych dla każdego z członków załogi pojazdu, o którym mowa w ust. 3; 11) komplet tablic ostrzegawczych barwy pomarańczowej. § 9. 1. Pojazdy służące do przewozu niewypałów i niewybuchów powinny być wyposażone w sygnały ostrzegawcze stosowane w pojazdach samochodowych uprzywilejowanych. 2. Pojazdy, o których mowa w ust. 1, wyposaża się w pojemniki lub inne urządzenia ograniczające możliwość destrukcyjnego oddziaływania przewożonych niebezpiecznych przedmiotów na pojazd i otoczenie, dopuszczone do tego celu na podstawie opinii właściwej jednostki badawczo-rozwojowej nadzorowanej przez Ministra Obrony Narodowej. 3. Opinia, o której mowa w ust. 2, powinna określać: 1) informacje identyfikujące pojemnik lub inne urządzenie, o którym mowa w ust. 2, i jego producenta; 2) rodzaje materiałów wybuchowych lub wyroów zawierających materiały wybuchowe dopuszczone do przewozu w pojemniku lub innym urządzeniu, o którym mowa w ust. 2; 3) maksymalne masy materiałów wybuchowych różnych rodzajów, dopuszczone do przewozu w pojemniku lub innym urządzeniu, o którym mowa w ust. 2; 4) warunki przewożenia materiałów wybuchowych w pojemniku lub innym urządzeniu, o którym mowa w ust. 2, w tym określenie rodzaju pojazdu, na którym może być zamontowany ten pojemnik lub inne urządzenie. Darek Cytuj
kowal Napisano 24 Listopad 2005 Napisano 24 Listopad 2005 wyposaża się w pojemniki lub inne urządzenia ograniczające możliwość destrukcyjnego oddziaływania przewożonych niebezpiecznych przedmiotów na pojazd i otoczenie, dopuszczone do tego celu na podstawie opinii właściwej jednostki badawczo-rozwojowej nadzorowanej przez Ministra Obrony Narodowej. Przeczytaj na końcu rozp. jest podana data na przystosowanie do tego wymogu Urządzenie uziemiające oraz łańuchy mój patrol posiada trwale oddzielona od przewożonego ładunku. Przegroda wykonana z pancernej blachy 10 mm i do tego jeszcze worki z piaskiem Tarpana fabrycznego do niewybuchów i niewypałów też mamy Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.