Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Ja wole na tym forum ,bo tu są ludzie którzy mają pojecie w temacie badań diagnostycznych

,a tam jest beton i nic nie możesz powiedzieć co jest zgodne z prawem i przepisami bo od razu cię zakraczą - jeden człowiek nie da siły temu betonowi ,obłudzie i zakłamaniu . Co jeden to mądrzejszy ,a przepisy to dla nich czarna magią - wiec po co sie denerwować .

Napisano

Na tym forum każdy ma swoje wizje niejednokrotnie spaczone aż do bólu.

  • 1 year later...
Napisano

Panowie jak podchodzicie do tematu > jest SEICENTO i ma w Dowodzie Rejestracyjnym wbite VAN. Ma Kratkę i dwa miejsca. Wymagać wyciąg z homologacji czy nie :?: . Na dodatek w DR jest DMC-750 a na tabliczce 1250.

Rocznik 1999.

Napisano
Panowie jak podchodzicie do tematu > jest SEICENTO i ma w Dowodzie Rejestracyjnym wbite VAN. Ma Kratkę i dwa miejsca. Wymagać wyciąg z homologacji czy nie :?: . Na dodatek w DR jest DMC-750 a na tabliczce 1250.

Rocznik 1999.

badanie negatywnie - niezgodność danych z dowodem rejestracyjnym Wpisać DMC jakie powinno być :evil:

A po co homologacja - jak nie będziesz wykonywał badania VAT-1 :evil:

Napisano
Na dodatek w DR jest DMC-750 a na tabliczce 1250.

A przypadkiem p.urzędnik nie pomyliła masy wlasnej z DMC...?????

A ładownośc ma wpisaną....???? :razz:

Napisano
Na dodatek w DR jest DMC-750 a na tabliczce 1250.

Rocznik 1999.

 

Dane z wyciągu homo (2004 rok produkcji):

ciężarowy(rodz nadw.-FURGON):

-DMC-1260kg

- MASA WŁ-755kg

-ŁADOWNOŚĆ-505 kg

uwagi-sam nie jest przezn. do ciągniecia przyczep

 

osobowy(2003):

-DMC-1200kg

-masa wł-735kg

-MMC ZESPOŁU-1600kg

Napisano
Na dodatek w DR jest DMC-750 a na tabliczce 1250.

Rocznik 1999.

 

Dane z wyciągu homo (2004 rok produkcji):

ciężarowy(rodz nadw.-FURGON):

-DMC-1260kg

- MASA WŁ-755kg

-ŁADOWNOŚĆ-505 kg

uwagi-sam nie jest przezn. do ciągniecia przyczep

 

osobowy(2003):

-DMC-1200kg

-masa wł-735kg

-MMC ZESPOŁU-1600kg

 

 

 

Dziękuje . ::hey

  • 8 months later...
Napisano

I znów w związku z nowym projektem

Projekt z dnia 30 czerwca 2010 r.

ROZPORZĄDZENIE

MINISTRA INFRASTRUKTURY1)

z dnia ............................................. 2010 r.w sprawie wymagań technicznych dla pojazdów, których niespełnienie powoduje uznanie pojazdów za pojazdy wycofane z eksploatacji

 

Zawarte w tym projekcie zapisy mają spowodować wycofanie z eksploatacji pojazdów skorodowanych ,pogiętych itp ,spraw mających wpływ na bezpieczeństwo i ekologie . Po lekturze Serwisu Motoryzacyjnego nr 10 gdzie jest dokładnie wyjaśniony sens tego rozporządzenia i dokładna rozpiska usterek no jest o czym dyskutować ,ale to co chce poruszyć to zapis który jest na początku

§ 1. 1. Rozporządzenie określa wymagania techniczne dla pojazdów, zapewniające ochronę środowiska lub zdrowia lub życia ludzi, których niespełnienie powoduje, że pojazd uznaje się za pojazd wycofany z eksploatacji .

2. Przepisów rozporządzenia nie stosuje się do:

1) pojazdu zabytkowego;

2) pojazdu specjalnego lub używanego do celów specjalnych Sił Zbrojnych,

z wyjątkiem oznakowania określonego dla pojazdu uprzywilejowanego;

3) pojazdu specjalnego lub używanego do celów specjalnych Policji, Biura Ochrony

Rządu, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby

Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura

Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, kontroli skarbowej i Służby Celnej, Służby

Więziennej i straży pożarnej, z wyjątkiem oznakowania określonego dla pojazdu

uprzywilejowanego;",

4) tramwaju i trolejbusu, dla których warunki techniczne określają odrębne przepisy.

 

Oprócz tego że w zapisie wkradł się dziwny zapis oznaczony na kolorowo ,to pytam się ustawodawcy czy mamy taki super sprzęt w tych resortach mundurowych że znowu piszemy nie dotyczy ,sądzę ,że jeżeli to rozp. weszło by w życie śmiało 80 % sprzętu kwalifikowało by się jako pojazd wysłużony ,nadający sie do utylizacji

Napisano
pytam się ustawodawcy czy mamy taki super sprzęt w tych resortach mundurowych że znowu piszemy nie dotyczy ,sądzę ,że jeżeli to rozp. weszło by w życie śmiało 80 % sprzętu kwalifikowało by się jako pojazd wysłużony ,nadający sie do utylizacji

 

No cóż deficyt budżetowy mamy dosyć pokaźny i nie zanosi się że szybko się zmniejszy. Państwa nie stać na wymianę szrotów natomiast obywatele muszą wesprzeć swoją ojczyznę.

Napisano
Oprócz tego że w zapisie wkradł się dziwny zapis oznaczony na kolorowo

Bo oczywiście silnie pracując nad projektem używa się kopiuj-wklej bez myślenia tak jak zmiany w rozporządzeniach robią ludzie, którzy nie koniecznie wiedzą co czynią.

Napisano
sądzę ,że jeżeli to rozp. weszło by w życie śmiało 80 % sprzętu kwalifikowało by się jako pojazd wysłużony ,nadający sie do utylizacji

 

No to sam sobie odpowiedziałeś na pytanie, skąd ten zapis się wziął :)

  • 1 year later...
Napisano

Gazeta gazetą - weź Ty Fiodor sam nam powiedz co Ty i koledzy o nich myślicie.

Napisano
co Ty i koledzy o nich myślicie.

 

artykuł mówi wszystko -składak z wszystkiego co się da -jakość mizerna ,jazda nim to tragedia i za taką cenę to naprawdę nie na te czasy :shock:

  • 7 years later...
Napisano

Pytanko, jest sobie pojazd 4-osiowy, DMC 34t + możliwość ciągnięcia przyczepy 20t. Czy będą pojazdem specjalnym jest całkowicie zwolniony z obostrzeń rozporządzenia o warunkach technicznych pojazdów cywilnych? Tak mówi par1. niniejszego rozporządzenia, a Dz.U. 2005 nr 116 poz. 974 (wojskowe warunku powołują się na cywilne warunki). 

 

Jak to w praktyce wygląda, pojazdy specjalne MON mają jakieś ograniczenia masowe?

Napisano
4 minuty temu, adamos napisał:

Pytanko, jest sobie pojazd 4-osiowy, DMC 34t

a nie 32 t DMC?

Napisano
1 godzinę temu, adamos napisał:

pojazdy specjalne MON mają jakieś ograniczenia masowe?

Pojazd specjalny ze względu na przeznaczenie może nie spełniać wymagań "cywilnych" (§2) a używany do celów specjalnych musi uwzględniać przepisy "cywilne" (§12 przytaczanego dziennika) 

Napisano

OK, ale 1 par. cywilnego rozporządzenia o warunkach technicznych zwalnia pojazdy używane do celów specjalnych SZ z tych wymagań. 

 

"Czyli muszą spełniać, ale nie muszą."

 

 

Napisano

Co do zasady nie używamy cywilnego do resortu. Minister MON stwierdził jednak, że musimy po nie sięgać jeżeli przeznaczenie temu nie wadzi. 

  • Piwo 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.