Skocz do zawartości
markes30

Citroen C4 błąd F1 i F3

Rekomendowane odpowiedzi

markes30

Potrzebuję pomocy:

Mam do badania sprowadzonego z Francji Citroena C4.

Nie zgadza się o 10 kg F1 i o 890 kg-F3.

Samochód zarejestrowany na wypożyczalnie. Ma zamontowany we Francji hak.

Może ktoś po nr homologacji sprawdzić dane ? Czy ta rozbieżność może wynikać z rejestracji na wypożyczalnię?

5ae1a63f7e4a0_DSC05312(Kopiowanie).JPG.d3501aa8f6981f42cf384c6a199a06fb.JPG

5ae1a63f907b0_DSC05311(Kopiowanie).JPG.f4ba0dab693daeb33ff5d9002ade66e4.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539

W progr serwisowym jest takie homo: e2*2007/46*0040*07

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop
W progr serwisowym jest takie homo: e2*2007/46*0040*07

 

No dobrze - i jakie są dane?

 

Tam by z odejmowania wychodziło 400 kg przyczepy... Mało trochę. To może bez hamulca ktoś pomyłkowo policzył?

Te 10 kg więcej na DMC może być z powodu haka prędzej - zarejestrowanie na taki czy inny podmiot nie ma znaczenia. Ale z kolei tylko 10kg? Prędzej koło 100 by pasowało (tak jak w Niemczech liczą). Nie można wykluczać literówki też po prostu. Trafiały mi się ostatnio z Francji takie lekko "kosmiczne" DR...

 

Niestety na wyjaśnienia z Francji bym nie liczył. Trudno od nich uzyskać jakiekolwiek informacje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DARIO64

Ktoś wrzucał linki do strony gdzie po zalogowaniu można było uzyskać dane, niestety nie mogę tego znaleźć.

 

[ Dodano: 23-08-2014, 14:54 ]

F1 i F3 z tabliczki w żaden sposób nie pasuje do wersji NC9HR8/2S(jest na tabliczce) . Czyli że tabliczka jest be .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adam1501

Ostatnio też miałem takiego babola w DR francuskim (Opel Astra 1,9 diesel) wartości dla pojemności 191, moc 7.4 ( powinno być 1910 i 74) ; jak dalej się to potoczyło nie wiem bo jak pokazałem te dane to się klient podrapał w czapkę i powiedział, że będzie to wyjaśniał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Potrzebuję pomocy:

 

Przypomnij mi się jutro po 8 telefonem, to Ci sprawdzę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539

No dobrze - i jakie są dane?

Niestety ale program serwisowy nie zawiera praktycznie żadnych danych technicznych odnoszących się do konkretnych pojazdów :(

 

[ Dodano: 25-08-2014, 07:46 ]

 

To link do instrukcji obsługi.

Tam czytamy, że DMC pojazdu wynosi 1805-1815 a DMC zespołu pojazdów 3105-3115

 

[ Dodano: 25-08-2014, 07:50 ]

F1 i F3 z tabliczki w żaden sposób nie pasuje do wersji NC9HR8/2S(jest na tabliczce) . Czyli że tabliczka jest be .

Opierając się na instrukcji obsługi to dane z TZ jak najbardziej pasują do pojazdu.

Masy przyczep określone są następująco: 680/1550

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Opierając się na instrukcji obsługi to dane z TZ jak najbardziej pasują do pojazdu.

 

A na katalogu its już nie.

F1 - 1820

F3 - 2220

O1 - 600

O2 - 400

 

To po danych z dr: homo: e2*2007/46*0040*07 i wariant: NC9HR8/2S

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
markes30

Widzę, że błąd raczej jest na tabliczce. Daniel czy jak do was do serwisu klient przyjechał by z takim błędem to wymienicie mu tabliczkę na prawidłową ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
do serwisu klient przyjechał by z takim błędem to wymienicie mu tabliczkę na prawidłową ?

Zamówić TZ z programu można ale z jakimi parametrami by przyszła to nie bardzo wiem. Najpewniej trzeba by to załatwiać na poziomie centrali, bo faktycznie wygląda na to, że jest niezgodność danych homologacyjnych z masami podanymi na TZ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop
A na katalogu its już nie.

F1 - 1820

F3 - 2220

O1 - 600

O2 - 400

 

No proszę - czyli trafiłem z tym, że:

 

Tam by z odejmowania wychodziło 400 kg przyczepy... Mało trochę. To może bez hamulca ktoś pomyłkowo policzył?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pentagram

Coś mi świta, że podobnie było z Fiestą mk4 - w poz. O.1 miały wpisane 250kg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Fiesta to w ogóle ewenement i do niczego bym jej nie porównywał.

Długie lata Fiesta szła przecież z O1/O2 = 100 kg!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
markes30

Klient pojechał do serwisu. Zobaczymy ........

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
elliot
A na katalogu its już nie.

F1 - 1820

F3 - 2220

O1 - 600

O2 - 400

 

No proszę - czyli trafiłem z tym, że:

 

Tam by z odejmowania wychodziło 400 kg przyczepy... Mało trochę. To może bez hamulca ktoś pomyłkowo policzył?

 

A od kiedy w przypadku Francuzów F2 + O1 daje F3?

Skoro O1 = 600 to ja błędu nie widzę.

Widziałbym gdyby O1 wynosiło 1600 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Skoro O1 = 600 to ja błędu nie widzę.

Widziałbym gdyby O1 wynosiło 1600

A ja widzę, bo instrukcja podaje masy przyczep 580/1550 a jak z homologacji wynikają znacznie niższe wartości, to najprawdopodobniej była ona robiona pod jakieś konkretne przepisy obowiązujące w kraju pierwszej rejestracji pojazdu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
elliot
Skoro O1 = 600 to ja błędu nie widzę.

Widziałbym gdyby O1 wynosiło 1600

A ja widzę, bo instrukcja podaje masy przyczep 580/1550 a jak z homologacji wynikają znacznie niższe wartości, to najprawdopodobniej była ona robiona pod jakieś konkretne przepisy obowiązujące w kraju pierwszej rejestracji pojazdu.

 

Jeśli jest homologacja na podane dane to jakie podstawy ma diagnosta aby ją podważyć?

Diagnosta podważa dane ustalone przez PRODUCENTA w procesie homologacji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Jeśli jest homologacja na podane dane to jakie podstawy ma diagnosta aby ją podważyć?

Oczywiście brak podstaw do takiego działania ale ewidentnie widać, że wartości mas są zaniżone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Jeśli jest homologacja na podane dane to jakie podstawy ma diagnosta aby ją podważyć?

 

Diagnosta podważa dane ustalone przez PRODUCENTA w procesie homologacji?

 

Diagnosta nie tyle coś podważa, a bardzie stwierdza, że tabliczka nie zgadza się z homo i coś trzeba poprawić. Co, to już jest mniej ważne, dane mają grać i tyle...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
markes30
Diagnosta nie tyle coś podważa, a bardzie stwierdza, że tabliczka nie zgadza się z homo i coś trzeba poprawić. Co, to już jest mniej ważne, dane mają grać i tyle...

Dokładnie.

Klient zadzwonił do serwisu ( najbliższego) i telefonicznie zamówił nową tabliczkę. Przyszła w 2 dni ale o dziwo z jeszcze innymi masami. W związku z czym pojechał tym citroenem zabrał DR francuski i dopiero po nr homo z DR zamówili mu prawidłową tabliczkę. Koszt całe 78 groszy !!!

5ae1a643df2b9_IMG_0045(Kopiowanie).JPG.d1f55253f9a4ab4ca37600f6b03c36c6.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.