Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Naczepa 3 osiowa na bliźniaku.

Tabliczka:

42 000 48 000

8 000 10 000

8 000 10 000

8 000 10 000

 

18 000 18 000

 

Jak widzicie naciski ok, po 8000. ale co z naciskiem na siodło.

Jakie DMC wpisać w DIP-e? 42000? Jeden koleś w Wawie powiedział

żeby wpisać tak jak jest z tabliczki czyli 42000 i to już kierowcy problem

żeby nie przeładować, a natomiast drugi powiedział że trzeba ograniczyć

DMC. 8000 x 3 osie daje 24000 + nacisk na siodło 11.5t = 35500.

W przepisach nie ma czegoś takie jak max DMC naczepy.

Jakieś pomysły?

Napisano

Jak widzicie naciski ok, po 8000. ale co z naciskiem na siodło.

 

Nic 18 000 kg - brak przepisów administracyjnych na ograniczenie tego parametru

 

Jakie DMC wpisać w DIP-e? 42000? Jeden koleś w Wawie powiedział

żeby wpisać tak jak jest z tabliczki czyli 42000 i to już kierowcy problem

żeby nie przeładować,

I miał rację, bo brak jest ograniczenia administracyjnego DMC naczepy

 

 

a natomiast drugi powiedział że trzeba ograniczyć

DMC. 8000 x 3 osie daje 24000 + nacisk na siodło 11.5t = 35500.

W przepisach nie ma czegoś takie jak max DMC naczepy.

Jakieś pomysły?

Ten drugi to wymyślił sobie niczym nie popartą teorię

 

Reasumując F1- 48 000 F2 - 42 000 :ok

 

oczywiście naciski dopuszczalne na oś 78,4 kN (administracyjne)

 

PS Administracyjne - wynikające z polskiego rozporządzenia :x

Napisano

Faktycznie nie ma określonego dmc dla naczepy, istotniejsze jest F3 (40t lub 42t w zależności od daty). Zazwyczaj w dowodach naczep jest właśnie 3x8t + nacisk na siodło i to wpisz w F2, natomiast F1 48t. Pamiętaj o zespole w zależności od daty ! przed 13/03/2003 może być 42t, po tej dacie 40t, mowa o dacie pierwszej rejestracji w ogóle.

Napisano
Pamiętaj o zespole w zależności od daty ! przed 13/03/2003 może być 42t, po tej dacie 40t, mowa o dacie pierwszej rejestracji w ogóle.

A od kiedy to w naczepie podajemy F3 :?::shock:

Napisano
Pamiętaj o zespole w zależności od daty ! przed 13/03/2003 może być 42t, po tej dacie 40t, mowa o dacie pierwszej rejestracji w ogóle.

A od kiedy to w naczepie podajemy F3 :?::shock:

 

Od wtedy kiedy zestaw w zależności od daty 1rej może mieć różne wartości ?

Napisano

Od wtedy kiedy zestaw w zależności od daty 1rej może mieć różne wartości ?

Czyli rozumiem, że naczepa może ciągnąć naczepę (przyczepę) - żeby móc stworzyć zespół pojazdów :?:

 

Proszę odpowiedz.

Napisano
Od wtedy kiedy zestaw w zależności od daty 1rej może mieć różne wartości ?

Chyba coś Ci się pomieszało :?

Napisano

No nie rozwalaj mnie :shock:

W DIP masz dwie ładowności

Co do ładowności administracyjnej jest wzór F2-G → i taką masz w DR

Napisano

i tak też zrobiłem...konstrukcyjną 48000-10300 a drugą 42000-10300

Napisano

Naczepa nie ma określonej ani ładowności ani dmc/mmc. Tylko masa własna, naciski osi i ewentualnie nacisk na siodło...

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano
Naczepa nie ma określonej ani ładowności ani dmc/mmc. Tylko masa własna, naciski osi i ewentualnie nacisk na siodło...

 

A to niby dlaczego??? :shock:

Napisano
A to niby dlaczego??? :shock:

 

A jak chcesz określić te parametry, jeśli naczepa częściowo obciąża ciągnik? Ile z tej ładowności będzie ciągnika a ile naczepy?

No i najważniejsze. Naczepa to też przyczepa. Ile w przepisach jest dmc na trzyosiową przyczepę? Wiesz jak odejmiesz od tego masę takiego kolosa ile zostanie ładowności? Transport by padł na kolana, gdyby to tak liczyć...

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano

MMC określa producent - jako "wytrzymałość konstrukcyjną".

DMC określają przepisy - akurat dla naczepy pozostaje "logika" jako suma dopuszczalnych nacisków na osie i na siodło (tylko ile dać na siodło?).

W warunkach technicznych naczepy i przyczepy są rozdzielone, więc argument o DMC przyczepy odpada.

 

O ile jeszcze od biedy można by się zgodzić, że DMC się nie określa, o tyle najbardziej zdziwiło mnie to, że napisałeś również o MMC.

Napisano
O ile jeszcze od biedy można by się zgodzić, że DMC się nie określa, o tyle najbardziej zdziwiło mnie to, że napisałeś również o MMC.

 

Jesli będzie określone mmc to zawsze ktoś będzie chciał określić dmc - proste...

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano
Naczepa nie ma określonej ani ładowności ani dmc/mmc. Tylko masa własna, naciski osi i ewentualnie nacisk na siodło...

A przyczepa to ma?

Napisano
A przyczepa to ma?

 

Klasyczna - ma. Nie ma za to nacisku na siodło :D

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano
Jesli będzie określone mmc to zawsze ktoś będzie chciał określić dmc - proste...

 

MMC musi być określone żeby wiedzieć ile pojazd "wytrzyma". Z DMC masz rację - że ktoś będzie chciał określić - i wymagam tego określenia do rejestracji (zwłaszcza, że nówki z homo też mają to określone).

Napisano
i wymagam tego określenia do rejestracji

 

ok. To teraz od tego dmc odejmij masę własną takiej naczepy i zobacz jaką ma ładowność. I jak to ma się to zespołu 40 ton i transportu drogowego.

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano
ok. To teraz od tego dmc odejmij masę własną takiej naczepy i zobacz jaką ma ładowność. I jak to ma się to zespołu 40 ton i transportu drogowego.

 

Wiem jaką ma ładowność ;)

 

A zespół na drodze i tak 40 przekraczać nie może...

Napisano
A zespół na drodze i tak 40 przekraczać nie może...

 

A naczepa nie może mieć więcej załadowane niż ma okreslonej ładowności - i co?

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano
A przyczepa to ma?

 

Klasyczna - ma. Nie ma za to nacisku na siodło :D

To teraz mam pytanie skoro "klasyczna" przyczepa ma, to teraz poproszę odpowiedź na drugie pytanie:

Czy przyczepa (klasyczna laweta) o maksymalnym obciążeniu przez osie na podłoże 2000 kg (nacisk 19,80 kN) może mieć DMC=MMC - 2075 kg :?:

Napisano
Czy przyczepa (klasyczna laweta) o maksymalnym obciążeniu przez osie na podłoże 2000 kg (nacisk 19,80 kN) może mieć DMC=MMC - 2075 kg

 

Może, bo jest jeszcze nacisk na hak. Zazwyczaj 50 lub 75 kg. Wiem do czego zmierzasz. Sęk w tym, ze ta nie przekracza parametrów z warunków technicznych.

 

Powinieneś pytanie inaczej zadać - czy przyczepa trzyosiowa o łącznych naciskach osi 24 tony może mieć dmc=mmc 24075kg (pomińmy niemożliwość podpięcia tej przyczepy na klasyczna kulę) - odpowiedź jest NIE, bo przekracza parametry z Dz.U.

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano

Ale my tu o:

naczepa - przyczepa, której część spoczywa na pojeździe silnikowym i obciąża ten pojazd;

 

A na to ile może spoczywać na pojeździe warunków nie ma, a skoro nawet w Prawie o Ruchu Drogowym występuje naczepa obok przyczepy to jeżeli nie ma DMC (w warunkach technicznych) dla naczep i nie ma ograniczeń (ile może obciążać pojazd silnikowy), to skąd mamy brać te ograniczenia :?:

Jak sam zauważyłeś w przykładzie swoim nie ważne jest że zaczep (urządzenie do łączenia go z innym pojazdem) może przenosić obciążenie, ale są warunki dla przyczep,które nie pozwolą go brać pod uwagę, chyba, że (wiem, że to jest teoria)

 

W twoim przykładzie zrobimy naciski po 7990 kg x3 = 23 970 - a wtedy można skorzystać z 30 kg (z 75 kg) :evil: i DMC przyczepy wpisać 24 000 kg

 

ale ale my tu o naczepie ;)

 

[ Dodano: 03-09-2014, 11:39 ]

A tak naprawdę to te wszystkie rozważania i tak nie mają sensu bo czy zrobimy DMC naczepy 36 000, 35 500 kg czy wręcz 34000kg to ja osobiście nie znam ciągnika siodłowego który by spełniał wrunek

G ciągnika siodłowego < 7000 kg

 

Stąd wniosek jest jeden - to kierowca i ładujący są odpowiedzialni za to aby przestrzegać prawo. :ok

Napisano
A tak naprawdę to te wszystkie rozważania i tak nie mają sensu bo czy zrobimy DMC naczepy 36 000, 35 500 kg czy wręcz 34000kg to ja osobiście nie znam ciągnika siodłowego który by spełniał wrunek

G ciągnika siodłowego < 7000 kg

 

I dlatego dal ciągnika i naczepy praktycznie nie ma parametru F1, F2, i ładowności. Bo te pojazdy są przeznaczone do łączenia i takiego poruszania się na drodze, a wtedy liczy się F3

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.