ketiw38 Napisano 3 Wrzesień 2014 Share Napisano 3 Wrzesień 2014 I dlatego dal ciągnika i naczepy praktycznie nie ma parametru F1, F2, i ładowności. Bo te pojazdy są przeznaczone do łączenia i takiego poruszania się na drodze, a wtedy liczy się F3 I tak nie do końca Bo jak weźmiesz naczepę dwu osiową , A jak weźmiesz jedno osiową Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 3 Wrzesień 2014 Share Napisano 3 Wrzesień 2014 Bo jak weźmiesz naczepę dwu osiową A co Ci powie jej ładowność lub F1? - absolutnie NIC. W tym wypadku masz racje tutaj: Stąd wniosek jest jeden - to kierowca i ładujący są odpowiedzialni za to aby przestrzegać prawo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 3 Wrzesień 2014 Share Napisano 3 Wrzesień 2014 A co Ci powie jej ładowność lub F1? - absolutnie NIC No nie do końca nic - nie można jej przecież przeładować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 3 Wrzesień 2014 Share Napisano 3 Wrzesień 2014 i wymagam tego określenia do rejestracji ok. To teraz od tego dmc odejmij masę własną takiej naczepy i zobacz jaką ma ładowność. I jak to ma się to zespołu 40 ton i transportu drogowego. Nie daje mi to spokoju więc muszę jescze coś dopytać. Jak w twojej teorii wygląda samochód ciężarowy trzy osiowy (DMC 26 tony) oraz przyczepa trzy osiowa (DMC 24 tony) - Czy też nie potrzeba określać DMC przyczepy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 3 Wrzesień 2014 Share Napisano 3 Wrzesień 2014 Czy też nie potrzeba określać DMC przyczepy? musi to analizować kierowca -naczepa 3 osiowa -24 tony lub 21 -zależnie od rozstawu osi - plus nacisk na siodło danego pojazdu który będzie w zestawie .Czyli zaczynając od 7,5t ,8,5t ,10,0t ,11,5t ,16t ,18t i 19t .- sumując te liczby mamy dany parametr . Tak samo przeliczamy naczepę dwuosiową ............................ dlatego nie ma tak ścisłego zapisu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 3 Wrzesień 2014 Share Napisano 3 Wrzesień 2014 do analizy należałoby uwzględnić "lekkie" zestawy np. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 3 Wrzesień 2014 Share Napisano 3 Wrzesień 2014 F3 = 10ton na moje oko... No może może jak styropian wozi. Względnie pszczoły luzem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 3 Wrzesień 2014 Share Napisano 3 Wrzesień 2014 Względnie pszczoły luzem. pionowego startu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartek24 Napisano 29 Luty 2020 Share Napisano 29 Luty 2020 (edytowane) W dniu 2.09.2014 o 19:56, ketiw38 napisał: A od kiedy to w naczepie podajemy F3 A jak podejść do badania jak w DR naczepy mamy określone F3= 40 000 kg. Jest to badanie okresowe na zaświadczeniu ze względu na brak miejsca w DR. Jest to naczepa kupiona nowa w kraju, ma wpisany nr hom. w DR i wchodząc w homologacje po tym numerze rówieniż jest wypełniona masa zespołu pojazdów = 40 000 kg. Czy w takim przypadku należy wpisać w uwagach, coś typu "pozycja F3 nie dotyczy naczepy ciężarowej", czy nic nie pisać?? W naczepach sprowadzonych to różnie czasami są określone parametry przy "pierwszym badaniu" ale tu mamy naczepę od nowości w kraju u jednego właściciela i rejestrowaną na podstawie homologacji. Edytowane 29 Luty 2020 przez Bartek24 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 29 Luty 2020 Share Napisano 29 Luty 2020 U nas do rejestracji obowiązuję oświadczenie producenta o danych technicznych niezbędnych... i tak dalej. Nic nie pisz. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartek24 Napisano 29 Luty 2020 Share Napisano 29 Luty 2020 (edytowane) Dzięki, tak też zrobiłem. Edytowane 29 Luty 2020 przez Bartek24 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 29 Luty 2020 Share Napisano 29 Luty 2020 W dniu 2014-09-03 o 11:29, ketiw38 napisał: A na to ile może spoczywać na pojeździe warunków nie ma, a skoro nawet w Prawie o Ruchu Drogowym pośrednio jest - nie może przekroczyć nacisków na osie zarówno ciągnika jak i naczepy W dniu 2014-09-03 o 12:02, Psuj napisał: I dlatego dal ciągnika i naczepy praktycznie nie ma parametru F1, F2, i ładowności. są ,są . W dniu 2014-09-03 o 09:32, Psuj napisał: od tego dmc odejmij masę własną takiej naczepy i zobacz jaką ma ładowność. I jak to ma się to zespołu 40 ton i transportu drogowego. naczpę można załadowaćtylko tyle ,żeby DMCZ nie przekroczyło 40 ton i nacisków na osie . tu o "faktycznej ładowności decyduje masa własna " członowego" . dzis naczepę ciągnie np Magnum o MW 8500 kg a jutro Premium o MW 6700 kg i wtedy można nieco więcej załadować . a definicja stanowi co to jest ładowność : DMC - MW i ten parametr okreslamy dla naczep ( przecież to przyczepa ) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 29 Luty 2020 Share Napisano 29 Luty 2020 Oho . Archeolog miesiąca się nam znalazł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oczko Napisano 27 Marzec 2021 Share Napisano 27 Marzec 2021 naczepa badanie DIP. Masy F1 i F2 wpisałem tak jak w dowodzie niemieckim i również pokrywają się z tabliczka. myślę że zrobiłem dobrze ale wole sie upewnić? F.1- maksymalna masa całkowita -konstrukcyjna 39000kg F2-dopuszczalna -administracyjna 36000kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 27 Marzec 2021 Share Napisano 27 Marzec 2021 Jakie odległości pomiędzy osiami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 27 Marzec 2021 Share Napisano 27 Marzec 2021 Odległości są zgodne z §5.3)b) [Dz.U.2016r. 2022], jeśli to typowa naczepa to 1,35, tak mniej-więcej. Czyli grupa 24 tony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oczko Napisano 29 Marzec 2021 Share Napisano 29 Marzec 2021 W dniu 27.03.2021 o 14:27, aboz napisał: Jakie odległości pomiędzy osiami? 1,35m Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 29 Marzec 2021 Share Napisano 29 Marzec 2021 W dniu 27.03.2021 o 19:54, wrc69 napisał: Odległości są zgodne z §5.3)b) [Dz.U.2016r. 2022], jeśli to typowa naczepa to 1,35, tak mniej-więcej. Czyli grupa 24 tony. Próbuję uświadomić kolegę jak to działa, żeby na przyszłość wiedział i nie musiał pytać o rzeczy oczywiste. Nie ma nic lepszego niż samemu dojść do sedna, bo zostaje na całe życie. 12 minut temu, Oczko napisał: 1,35m No to ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 29 Marzec 2021 Share Napisano 29 Marzec 2021 18 minut temu, aboz napisał: nie musiał pytać o rzeczy oczywiste. Nawet z WK dzwonią i pytają o takie rzeczy. Trzeba się wczytać dokładnie w §5, to nie jest łatwa i przyjemna literatura piękna, ale są to rzeczy logiczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 25 Marzec 2022 Share Napisano 25 Marzec 2022 Może tutaj ktoś z szanownych kolegów wrzucić wypełniony DIP z naczepy ? Najlepiej jakby jeden był do typowej 3 osiowej a drugi z jakiegoś niskopodwoziowego cudaka co ma dużo kół 😄 Z góry dziękuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 25 Marzec 2022 Share Napisano 25 Marzec 2022 Godzinę temu, Rafi90 napisał: Może tutaj ktoś z szanownych kolegów wrzucić wypełniony DIP z naczepy ? A w czym masz dylemat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 25 Marzec 2022 Share Napisano 25 Marzec 2022 (edytowane) Dyskutujemy z WK odnośnie grup osi i DMC naczep,i przydałoby mi się trochę pomocy z postaci prawidłowo wypełnionych dipów i zdjęć tabliczek, bo w mojej karierze naczep z zagranicy zrobiłem całe dwie. Tak się jakoś złożyło. Nie powiem bo współpraca z WK układa nam się dobrze, z kilkoma rzeczami już uświadomiliśmy załogę WK, oczywiście bez darcia kotów, ale są dalej tematy na które każdy ma inny pomysł. Tak że jeśli coś macie to bardzo proszę, oczywiście poufne dane jak VIN czy pieczęcie zamalujcie . Edytowane 25 Marzec 2022 przez Rafi90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 25 Marzec 2022 Share Napisano 25 Marzec 2022 Temat naczep i ich mas był już zdaje sie gdzieś wałkowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 25 Marzec 2022 Share Napisano 25 Marzec 2022 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logen Napisano 25 Marzec 2022 Share Napisano 25 Marzec 2022 (edytowane) A niech stracę, może się przy okazji czegoś nauczę badanie robione rok temu, na pewno zepsułem typ/wariant/wersję bo wpisałem sam typ. Rozstawu kół i osi też nie wpisałem Do podrodzaju też pewnie ktoś by się przyczepił no ale zarejestrowali tak że jakieś pozytywy są Skanuj_2022_03_25_19_47_43_110.pdf Jak są jeszcze jakieś zastrzeżenia to walić i jak ktoś ma powypełniane wszystkie wymiary to też poproszę tak żeby brać przykład Nie powiem bo nie przepadam za pierwszymi badaniami dużych pojazdów, tak samo z metrówką nie lubię biegać Edytowane 25 Marzec 2022 przez Logen 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.