Skocz do zawartości
Piasek80

Rejestracja motocykla - parę spraw

Rekomendowane odpowiedzi

Piasek80

Witam.

Będąc przy okazji w NL kupiłem motocykl albo raczej coś co nim było.

Okazyjnie Yamahę XJ600 z `89r w skład którego wchodzą:

- przedni widelec z kiera i przyrządami

- rama

- silnik

- tylny zawias

- i najważniejsze czyli kpl dokumentów

 

Oczywiście cały zestaw jest bezwypadkowy. Został rozebrany (albo po kradzieży albo robił za jakiegoś dawcę)

Idzie zima, żeby było coś do podłubania na zimową nudę i wpadłem na pomysł żeby zbudować na jego podstawie Bobbera albo Brata bo to idealny materiał.

Formalności urzędowe wiadomo - rzecz najważniejsza czyli papiery do tłumaczenia i skarbowego po VAT-25 (rozumiem że z UC nie potrzebuję żadnego zaświadczenia o zwolnieniu z akcyzy ??) co uprawnia mnie do rejestracji pojazdu ale... wiadomo że w obecnym stanie motocykl nie przejdzie badania technicznego i teraz pytanie:

czy nie będzie problemów jeżeli pojawię się na badaniu np za rok dopiero... a może za 2 lata, kiedy wszystko będzie sprawne i działające aczkolwiek odbiegające wyglądem zewnętrznym jedynie od oryginału jakim jest Yamaha XJ ??

Żadne parametry jak rozstaw kół, kąty główki ramy, długości wahaczy czy mocowania amortyzatorów nie zostaną zmienione tylko inaczej gięta kierownica, inny zbiornik paliwa, inne siedzisko i tyle.

1. Czy nie będzie problemu z przeglądem technicznym takiego motocykla na podstawie org. dokumentów ? (jak wspominałem żadnych zmian konstrukcyjnych)

2. Czy nie będzie problemów natury czasowej czyli okresu jaki upłynął od daty zgłoszenia motocykla a daty pierwszej rejestracji ?

 

Z góry dziękuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop
1. Czy nie będzie problemu z przeglądem technicznym takiego motocykla na podstawie org. dokumentów ? (jak wspominałem żadnych zmian konstrukcyjnych)

 

Diagnosta sam oceni zakres tych zmian - czy to faktycznie tylko kosmetyka możliwa do podciągnięcia pod taki czy inny tuning, czy też zmiana jest dużo bardziej skomplikowana niż Ci się wydaje (zmiany mas, nacisków, montaż niehomologowanych elementów nieprzeznaczonych dla tego pojazdu itd.). Diagnosta może wtedy wymagać opinii rzeczoznawcy, jak też w ogóle odstąpić od badania w praktyce. Warto, żebyś już na tym etapie nawiązał bezpośredni kontakt z konkretnym diagnostą, który będzie Ci to w przyszłości badał, bo jest to indywidualna decyzja takiego człowieka. Idź z tym co masz, wytłumacz dokładnie co zamierzasz zrobić i będziesz widział kto kreci głową, a kto ewentualnie będzie skłonny Ci pomóc. Tu forum nic nie pomoże.

 

2. Czy nie będzie problemów natury czasowej czyli okresu jaki upłynął od daty zgłoszenia motocykla a daty pierwszej rejestracji ?

 

Na dzień dzisiejszy nie jest to problemem. Być może w przyszłości jakieś sankcje za to będą, ale to z pewnością wcześniej o tym usłyszysz i zdążysz zareagować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.