mirwil Napisano 27 Październik 2014 Napisano 27 Październik 2014 Czy jest możliwość zarejestrowania takiego pojazdu w PL? Został sprowadzony z terenu UE, obecnie na francuskich blachach. Czy ktoś to w Polsce dopuści i zarejestruje? Jeśli nie, to czy jest możliwość obniżenia DMC i jak to się formalnie i fizycznie odbywa? Z góry dziękuję. Cytuj
Jacdiag Napisano 27 Październik 2014 Napisano 27 Październik 2014 Nie tylko możliwość, ale konieczność obniżenia Trzeba wykonać badanie pojazdu sprowadzonego i w DIP-ie muszą być F1 = 19000 kg - maksymalna masa całkowita F2 = 18000 kg - dopuszczalna masa całkowita (DMC) Cytuj Wszystkie drogi prowadzą do . . . ... trumny
mirwil Napisano 27 Październik 2014 Autor Napisano 27 Październik 2014 Czy na takie obniżenie DMC potrzeba jakieś kwity czy po prostu jadę na OSKP i na moje życzenie 1000 kg zostanie w dokumentach "zdjęte"? Co z tabliczką znamionową? Cytuj
Jacdiag Napisano 27 Październik 2014 Napisano 27 Październik 2014 po prostu jadę na OSKP i na moje życzenie nie Twoje tylko ministra § 3.11) 1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2–13, nie może przekraczać w przypadku: 6) dwuosiowego pojazdu samochodowego – 18 ton; Cytuj Wszystkie drogi prowadzą do . . . ... trumny
ketiw38 Napisano 28 Październik 2014 Napisano 28 Październik 2014 Czy na takie obniżenie DMC potrzeba jakieś kwity czy po prostu jadę na OSKP i na moje życzenie 1000 kg zostanie w dokumentach "zdjęte"? Co z tabliczką znamionową? Jedź na OSKP i tam się wszystkiego dowiesz. Co do zdjęcia "1000", to diagnosta musi się stosować do obowiązujących przepisów, chyba, że masz odstępstwo z ministerstwa. Poczytaj opis F1 oraz F2 na pierwszym lepszym dowodzie rejestracyjnym. Tabliczka jak to tabliczka jest wymagana na badaniu, więc nie wiem o co pytasz? Cytuj
endriu Napisano 30 Październik 2014 Napisano 30 Październik 2014 A jaka jest liczba miejsc-może trzeba zmniejszyć? Cytuj
Jacdiag Napisano 30 Październik 2014 Napisano 30 Październik 2014 Warunki dodatkowe dla autobusu § 17. 1. Liczba miejsc dla pasażerów siedzących i stojących powinna być tak ustalona, aby nie nastąpiło przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej autobusu. 2. Przyjmuje się, że średnia masa jednego pasażera wraz z bagażem wynosi: 1) dla autobusu miejskiego - 68 kg; 2) dla pozostałych autobusów - 71 kg. 100 osób = 7100 kg 2-osiowe autobusy turystyczne mają do 60 miejsc, miejskie około 100 np MAN NL202 (miejski) G = 9900 kg F1 = F2 = 18000 kg S1 +/- 38, S2 +/- 60 (zależnie od rozmieszczenia siedzeń, liczby drzwi ) Cytuj Wszystkie drogi prowadzą do . . . ... trumny
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.