Skocz do zawartości

przyczepa starachowice d-35 przerobiona na tandem


piotrunio8

Rekomendowane odpowiedzi

Witam przyjechał do mnie klient z przerobiona przyczepą Starachowice dwuosiowa na tandem. Jak podejść do badania technicznego? Jaki dokumenty powinien przedstawić klient. Jedyna niezgodność to rozstaw osi i urządzenie sprzęgające. Rama pozostała bez zmian nie widać ingerencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki dokumenty powinien przedstawić klient.

W sumie to żadne, no chyba, że kwit z wagi.

Rama pozostała bez zmian nie widać ingerencji.

Jak tak, to może być problem z jej wytrzymałością, ale to Ty sam musisz zdecydować czy wytrzyma czy nie a jak nie jesteś tego pewien to poproś o opinię rzeczoznawcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobre pytanie - czasem widzę w ogłoszeniach przyczepy 6 ton sanok/autosan właśnie z osiami na środku - tandem. Jak one przechodziły OBT przez tyle lat to nie wiem (chodziły w szkołach nauki jazdy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

autosan właśnie z osiami na środku

Taki wynalazek, to przyczepa z osie centralną.

Jak dla mnie to tandem ma mieć osie przesunięte do tyłu, tak aby część masy przyczepy spoczywała na ciągniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli osie ważą w przybliżeniu tyle samo to jaka zmiana masy? Po prostu będą w innym miejscu. Badanie wyłącznie okresowe. A kwity do własnej oceny. Waga wagą, ale nie lekceważyłbym kwestii wytrzymałościowych. Tandem to jednak inna konstrukcja z innymi rozkładami mas itd. W zasadzie nie do ustalenia w warunkach SKP moim zdaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli osie ważą w przybliżeniu tyle samo to jaka zmiana masy

Tak, że dyszel (zaczep) musi być zdolny do przeniesienia obciążeń pionowych a zatem musi być znacznie masywniejszy od tego, który jest obecny w przyczepie dwuosiowej ze skrętną osią przednią

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, że dyszel (zaczep) musi być zdolny do przeniesienia obciążeń pionowych a zatem musi być znacznie masywniejszy od tego, który jest obecny w przyczepie dwuosiowej ze skrętną osią przednią

 

I dyszel i samo jego mocowanie do ramy. Ocenisz poprawność takiej konstrukcji sam z siebie? Ja na miejscu wielu Kolegów bym się nie odważył. A co do mas - właśnie dlatego, że przednia była skrętna, to cała konstrukcja mogła być cięższa. Teraz mocowanie stałe na środku, więc naprawdę wszystko może się skompensować w granicach błędu przewidzianego dla ustalania nowych danych zgodnie z przepisami (czyli pewnie 50kg). Ale jasne, że waga to raczej obowiązkowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 months later...

Czyli jak bardzo można ingerować w przebudowę przyczepy rolniczej?

Nie chodzi mi oczywiście o wycięcie ze starego dwuosiowego, sztywnego, złoma kształtki gdzie jest nr ramy i TZ i wspawanie go w konstrukcję nowobudowanej jednoosiowej przyczepy wywrotki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę z moich spostrzeżeń robi się to forum doradcze dla kombinatorów.

Nie boję się tego powiedzieć :!:

Jak można z przyczepy dwuosiowej ze skrętną osią zrobić tandem dwu osiowy :?:

I pewnie - (proszę tych normalnych, żeby się nie obrażali) z opinią rzeczoznawcy, gdzie będzie napisane - brak ingerencji w ramę. :evil:

 

 

Po prostu jest to era SAM-a po nowemu :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No masz racje choc pamietaj ze akurat p-py rolnicze to i tak bez problemuu zarejestrujesz ? i raczej chodzilo mi o teoretyczne gdybanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:ok

Naprawdę z moich spostrzeżeń robi się to forum doradcze dla kombinatorów.

Nie boję się tego powiedzieć :!:

Jak można z przyczepy dwuosiowej ze skrętną osią zrobić tandem dwu osiowy :?:

I pewnie - (proszę tych normalnych, żeby się nie obrażali) z opinią rzeczoznawcy, gdzie będzie napisane - brak ingerencji w ramę. :evil:

 

 

Po prostu jest to era SAM-a po nowemu :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę z moich spostrzeżeń robi się to forum doradcze dla kombinatorów.

Nie boję się tego powiedzieć :!:

Jak można z przyczepy dwuosiowej ze skrętną osią zrobić tandem dwu osiowy :?:

I pewnie - (proszę tych normalnych, żeby się nie obrażali) z opinią rzeczoznawcy, gdzie będzie napisane - brak ingerencji w ramę. :evil:

 

 

Po prostu jest to era SAM-a po nowemu :razz:

 

:ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.