Skocz do zawartości

Projekt rozp-warunki techniczne (lipiec 2015)


Grzegorz Łódź

Rekomendowane odpowiedzi

Kilka pytań:

 

1. Czy uwagi OSDS zostały uwzględnione? Można prosić o krótki komentarz?

 

2. Auto z Anglii nawet jadące przez Polskę przejazdem ma mieć dostosowane światła? Czy ja coś źle czytam??

 

3. Pojawia się nowe pojęcie - transport inter-modalny, a w przepisach już nie mówi się o pojazdach przewożących towar w ten sposób, tylko przystosowanych do takich przewozów. Z tego wszystkiego dla mnie wynika, że F3 dla ciągników wzrasta odpowiednio z powrotem do 42t (dwuosiowe) i 44t (trzyosiowe). Co z tymi zarejestrowanymi już? Znów fala zmian?

Generalnie w zestawach sporo namieszali i pozmieniali.

 

4. Zmienili nieszczęsny zapis o 150% przy przyczepie dla terenówek (tam był ten lapsus, że to może być 150% wartości urządzenia sprzęgającego, a teraz poprawili, że chodzi o DMC pojazdu)

 

5. W naciskach chyba też pogrzebali - nie chce mi się sprawdzać....

 

A dalej to w ogóle nie przebrnąłem :) To tak tylko na szybko przed kolacją.

 

Ale temat ciekawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Czy uwagi OSDS zostały uwzględnione? Można prosić o krótki komentarz?

W przypadku tego projektu mamy czas do 28.11.2014 na zgłoszenie uwag ,a że na razie nic nie poszło ,to i nie ma co uwzględniać .

Jakby się ktoś pogubił ,to informuję, że są dwa projekty zmian do rozporządzenia o warunkach technicznych.

Żeby było ciekawiej projekt na RCL pojawił się 6.11 , a info z pismem rozesłali 10.11 .

Mnie nie zaskoczyli :-D

http://www.forum.osds.org.pl/viewtopic.php?t=315

tylko jakoś zainteresowania brak , a później będzie lament .

Ale temat ciekawy

Od samego początku,radzę się wczytać w to co jest przed światłami .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

§3

3.W przypadku pojazdu uczestniczącego w ruchu drogowym podstawą sprawdzenia wymagań, o których mowa w ust 1 , są wartości rzeczywiste wymienionych mas.

więc po (piiiiiiii) spłodzili 3a i 3b

 

przykład

pusta, 3-osiowa ciężarówka o MW ~10t , DMC 26t i pusta 3-osiowa przyczepa MW ~6t , DMC 24t będą jechać zgodnie z p.3, ale sprzecznie z 3a

 

ale najczęściej taki zespół nie spełni zapisu §2. 1. 4) ;D

 

i zapomnieli o temacie http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=9272

 

 

1067_6853122495385.jpg

Iveco AD410T44W 10x8 Kipper

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Auto z Anglii nawet jadące przez Polskę przejazdem ma mieć dostosowane światła? Czy ja coś źle czytam??

 

"Dopuszcza się niespełnienie warunku o którym mowa lp.2 kol.16 tabeli załącznika nr 6 do rozporządzenia"-czyli moim zdaniem nie musi dostosować światła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak tak - zauważyłem to o zmianach od razu - tylko zapomniałem opisać, a właśnie od razu chciałem rzucić, że to będzie bardzo "ciekawy" przepis, bo pocztowcy i tak nie będą tego sprawdzać i nikt im nic z tego tytułu nie zrobi. Dlaczego? Ano dlatego, że przy kolejnym OBT diagnosta nie będzie miał nawet pojęcia, że tam coś zmieniono rok wcześniej i i tak będzie sprawdzał warunki wg daty I rej i przyklepie nieświadomie lewiznę z poprz.badania :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postanowiono również "rozprawić się" z pomocami drogowymi na bazie kontrowersyjnych limuzyn poprzez zapis o holu sztywnym o konstrukcji wykluczającej potrzebę użycia niesprawnego układu kierowniczego lub niesprawnych hamulców - czyli pozostaje tylko tzw. motyl lub coś o podobnej konstrukcji.

 

Ciekawe, czy powstaną takie kompaktowe składane motylki mieszczące się w bagażnikach wspomnianych limuzyn :cool:

 

 

Co z tymi samochodami, które dotychczas pomocą drogową (nie "oszukiwaną") były, np. Skody Felicie:

 

http://pomoc-drogowa.olsztyn.pl/historia/starter1.jpg

 

Motyl się do nich raczej nie zmieści. Czyli N na badaniu? Czy zmiana przeznaczenia na pogotowie techniczne/warsztat? Ale jeśli zmiana to de facto na jakiej podstawie skoro żadnych zmian konstrukcyjnych nie było?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://legislacja.rcl.gov...ument134413.pdf ,proszę podaj inny link bo ten się nie otwiera :-(

Ten się nie otwiera,ale ten

http://legislacja.rcl.gov.pl/docs//520/255093/255095/255096/dokument134413.pdf

tak :)

 

[ Dodano: 16-11-2014, 19:13 ]

Zawsze możesz skorzystać z tego

http://legislacja.rcl.gov.pl/lista/520

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jednak dobrze przeczytałem o światłach w kontekście anglików. Nie może mieć ich świateł nawet w trakcie poruszania się tylko (przejazdu) przez Polskę. Ma je przesłonić lub przełączyć jeśli taka jest opcja. Natomiast dopuszcza się światła symetryczne (USA). Wszystko jest w uzasadnieniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma je przesłonić

I bardzo dobrze. Montaż przyklejanych pszesłon zajmuje najwyżej kila minut.

 

[ Dodano: 17-11-2014, 08:04 ]

§3

 

i zapomnieli o temacie http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=9272

 

 

Obrazek

Iveco AD410T44W 10x8 Kipper

 

Moim zdaniem nie bo punkt 8a (str. 7) stanowi, że pojazd o liczbie osi większej niż 3 może mieć DMC max 32 t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie masz taki zapis? Mowa jest o kontenerach i BDF'ach o tych wymiarach (a w przypadku tych urządzeń zawsze się je tak określało - w aktualnym stanie prawnym też). Tylko no właśnie - do tej pory typowe kontenery ISO miały 20 i 40 stóp. Coś się zmieniło? Skąd to 45? :?

 

Dwa kolejne pytania.

 

1. Jaki jest dopuszczalny nacisk na siodło w ciągniku siodłowym i jak ewentualnie go obliczyć?

2. Jakich dokumentów homologacyjnych (w praktyce) będziecie żądać, na potwierdzenie przeróbki na autobus (dostosowanie płyty podłogowej)? Zauważcie, że dotyczy to tylko aut o DMC do 5t. Ciekawe czemu jak przerobię auto o DMC 5200 to już nikogo płyta podłogowa nie interesuje hehe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś się zmieniło? Skąd to 45?

Nie wiem czy już się zmieniło ,ale Unia pracuje nad zwiększeniem mas i wymiarów w niektórych przypadkach,tam była mowa o kontenerach 45-stopowych ,chyba że weszło aktem który przegapiłem .Być może że wybiegają naprzód.

 

[ Dodano: 17-11-2014, 19:18 ]

1. Jaki jest dopuszczalny nacisk na siodło w ciągniku siodłowym i jak ewentualnie go obliczyć?

Taki jak na tabliczkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dario - rozmawiamy o kontenerach ISO - czymś ogólnoświatowym. Nie tylko UE. Te kontenery od lat mają swoje sztywne wymiary. Oczywiście jest ich cała masa - podobnie jak palet, ale tak jak od lat najpopularniejsza paleta (EUR) ma 120/80 tudzież jej połówka 60/80 tak samo jest z kontenerami - od lat te najpopularniejsze uniwersalne mają 40, a ich połówki 20 stóp. Więc skąd to 45 nagle? O to mi chodzi. Zresztą w obrocie wewnątrz europejskim kontenery nawet nie mają takiego znaczenia właśnie.

 

Tabliczka mówisz. No ale tam jest nacisk osi tak naprawdę. Czyli co? Nacisk na drugą oś (grupę osi) traktować jako nacisk na siodło? Już zdaje się ketiw kiedyś tłumaczył, że to w sumie nie do końca tak powinno być, bo nawet pusty ciągnik bez podpiętej naczepy jakąś częśc z tego nacisku na oś wykorzystuje (rama sama w sobie z osprzętem i siodłem też przecież waży.

 

Ja generalnie wiem, że te przepisy o obliczaniu są dla organów KRD, a nie dla SKP czy WK, ale ciekaw jestem jak w praktyce taki ciągnik z naczepą (coś klasycznego) obliczyć wg tych nowych przepisów. Inna sprawa - już widzę jak organ KRD to oblicza... :? No może co bystrzejsze ITD, ale Policja? :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś się zmieniło? Skąd to 45?

Nie wiem czy już się zmieniło ,ale Unia pracuje nad zwiększeniem mas i wymiarów w niektórych przypadkach,tam była mowa o kontenerach 45-stopowych ,chyba że weszło aktem który przegapiłem .Być może że wybiegają naprzód.

 

[ Dodano: 17-11-2014, 19:18 ]

1. Jaki jest dopuszczalny nacisk na siodło w ciągniku siodłowym i jak ewentualnie go obliczyć?

Taki jak na tabliczkach.

 

na tabliczkach naczepy bo tam jest nacisk na siodło i często jest zbliżony do różnicy d.m.c i mw. ciągnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.