Grzegorz Łódź Napisano 15 Listopad 2014 Share Napisano 15 Listopad 2014 Projekt - Rozporządzenie MIiR zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia. http://legislacja.rcl.gov.pl/docs//520/255093/255095/255096/dokument134413.pdf Tylko czytajcie ze zrozumieniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 15 Listopad 2014 Share Napisano 15 Listopad 2014 Kilka pytań: 1. Czy uwagi OSDS zostały uwzględnione? Można prosić o krótki komentarz? 2. Auto z Anglii nawet jadące przez Polskę przejazdem ma mieć dostosowane światła? Czy ja coś źle czytam?? 3. Pojawia się nowe pojęcie - transport inter-modalny, a w przepisach już nie mówi się o pojazdach przewożących towar w ten sposób, tylko przystosowanych do takich przewozów. Z tego wszystkiego dla mnie wynika, że F3 dla ciągników wzrasta odpowiednio z powrotem do 42t (dwuosiowe) i 44t (trzyosiowe). Co z tymi zarejestrowanymi już? Znów fala zmian? Generalnie w zestawach sporo namieszali i pozmieniali. 4. Zmienili nieszczęsny zapis o 150% przy przyczepie dla terenówek (tam był ten lapsus, że to może być 150% wartości urządzenia sprzęgającego, a teraz poprawili, że chodzi o DMC pojazdu) 5. W naciskach chyba też pogrzebali - nie chce mi się sprawdzać.... A dalej to w ogóle nie przebrnąłem To tak tylko na szybko przed kolacją. Ale temat ciekawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 15 Listopad 2014 Share Napisano 15 Listopad 2014 1. Czy uwagi OSDS zostały uwzględnione? Można prosić o krótki komentarz? W przypadku tego projektu mamy czas do 28.11.2014 na zgłoszenie uwag ,a że na razie nic nie poszło ,to i nie ma co uwzględniać . Jakby się ktoś pogubił ,to informuję, że są dwa projekty zmian do rozporządzenia o warunkach technicznych. Żeby było ciekawiej projekt na RCL pojawił się 6.11 , a info z pismem rozesłali 10.11 . Mnie nie zaskoczyli http://www.forum.osds.org.pl/viewtopic.php?t=315 tylko jakoś zainteresowania brak , a później będzie lament . Ale temat ciekawy Od samego początku,radzę się wczytać w to co jest przed światłami . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 15 Listopad 2014 Autor Share Napisano 15 Listopad 2014 Od samego początku,radzę się wczytać w to co jest przed światłami Pewnie masz na myśli zmiany konstrukcyjne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 15 Listopad 2014 Share Napisano 15 Listopad 2014 Pewnie masz na myśli zmiany konstrukcyjne? Zgadza się . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 15 Listopad 2014 Share Napisano 15 Listopad 2014 §33.W przypadku pojazdu uczestniczącego w ruchu drogowym podstawą sprawdzenia wymagań, o których mowa w ust 1 , są wartości rzeczywiste wymienionych mas. więc po (piiiiiiii) spłodzili 3a i 3b przykład pusta, 3-osiowa ciężarówka o MW ~10t , DMC 26t i pusta 3-osiowa przyczepa MW ~6t , DMC 24t będą jechać zgodnie z p.3, ale sprzecznie z 3a ale najczęściej taki zespół nie spełni zapisu §2. 1. 4) i zapomnieli o temacie http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=9272 Iveco AD410T44W 10x8 Kipper Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 15 Listopad 2014 Autor Share Napisano 15 Listopad 2014 2. Auto z Anglii nawet jadące przez Polskę przejazdem ma mieć dostosowane światła? Czy ja coś źle czytam?? "Dopuszcza się niespełnienie warunku o którym mowa lp.2 kol.16 tabeli załącznika nr 6 do rozporządzenia"-czyli moim zdaniem nie musi dostosować światła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 15 Listopad 2014 Share Napisano 15 Listopad 2014 i zapomnieli o temacie + następny http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=14386 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 15 Listopad 2014 Share Napisano 15 Listopad 2014 A tak tak - zauważyłem to o zmianach od razu - tylko zapomniałem opisać, a właśnie od razu chciałem rzucić, że to będzie bardzo "ciekawy" przepis, bo pocztowcy i tak nie będą tego sprawdzać i nikt im nic z tego tytułu nie zrobi. Dlaczego? Ano dlatego, że przy kolejnym OBT diagnosta nie będzie miał nawet pojęcia, że tam coś zmieniono rok wcześniej i i tak będzie sprawdzał warunki wg daty I rej i przyklepie nieświadomie lewiznę z poprz.badania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 16 Listopad 2014 Share Napisano 16 Listopad 2014 i zapomnieli o temacie http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=9272 Może zapomnieli czytać forum, albo przegapili temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 16 Listopad 2014 Share Napisano 16 Listopad 2014 Postanowiono również "rozprawić się" z pomocami drogowymi na bazie kontrowersyjnych limuzyn poprzez zapis o holu sztywnym o konstrukcji wykluczającej potrzebę użycia niesprawnego układu kierowniczego lub niesprawnych hamulców - czyli pozostaje tylko tzw. motyl lub coś o podobnej konstrukcji. Ciekawe, czy powstaną takie kompaktowe składane motylki mieszczące się w bagażnikach wspomnianych limuzyn Co z tymi samochodami, które dotychczas pomocą drogową (nie "oszukiwaną") były, np. Skody Felicie: http://pomoc-drogowa.olsztyn.pl/historia/starter1.jpg Motyl się do nich raczej nie zmieści. Czyli N na badaniu? Czy zmiana przeznaczenia na pogotowie techniczne/warsztat? Ale jeśli zmiana to de facto na jakiej podstawie skoro żadnych zmian konstrukcyjnych nie było? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 16 Listopad 2014 Share Napisano 16 Listopad 2014 Ciekawe, czy powstaną takie kompaktowe składane motylki mieszczące się w bagażnikach wspomnianych limuzyn to spójrz tylko: http://www.turborotfl.com/pl/news/2125/Goldwing_Retriever-motocykl_holowniczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 16 Listopad 2014 Share Napisano 16 Listopad 2014 http://www.turborotfl.com...cykl_holowniczy Ale to zajęłoby cały bagażnik limuzyny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 16 Listopad 2014 Share Napisano 16 Listopad 2014 http://www.turborotfl.com...cykl_holowniczy Ale to zajęłoby cały bagażnik limuzyny na czas badania i kontroli US na pewno właściciel przełknie tę żabę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 16 Listopad 2014 Share Napisano 16 Listopad 2014 Musimy to na spokojnie przejrzeć i poznać intencje, być może Ktoś nas czyta, skoro dopuszczono światła dzienne w motocyklu,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 16 Listopad 2014 Autor Share Napisano 16 Listopad 2014 dopuszczono światła dzienne w motocyklu,,, I ksenony (dla pojemności >125 cm) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kryczynski A Napisano 16 Listopad 2014 Share Napisano 16 Listopad 2014 http://legislacja.rcl.gov...ument134413.pdf ,proszę podaj inny link bo ten się nie otwiera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 16 Listopad 2014 Autor Share Napisano 16 Listopad 2014 http://legislacja.rcl.gov...ument134413.pdf ,proszę podaj inny link bo ten się nie otwiera Ten się nie otwiera,ale ten http://legislacja.rcl.gov.pl/docs//520/255093/255095/255096/dokument134413.pdf tak [ Dodano: 16-11-2014, 19:13 ] Zawsze możesz skorzystać z tego http://legislacja.rcl.gov.pl/lista/520 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 16 Listopad 2014 Share Napisano 16 Listopad 2014 A jednak dobrze przeczytałem o światłach w kontekście anglików. Nie może mieć ich świateł nawet w trakcie poruszania się tylko (przejazdu) przez Polskę. Ma je przesłonić lub przełączyć jeśli taka jest opcja. Natomiast dopuszcza się światła symetryczne (USA). Wszystko jest w uzasadnieniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 17 Listopad 2014 Share Napisano 17 Listopad 2014 Ma je przesłonić I bardzo dobrze. Montaż przyklejanych pszesłon zajmuje najwyżej kila minut. [ Dodano: 17-11-2014, 08:04 ] §3 i zapomnieli o temacie http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=9272 Obrazek Iveco AD410T44W 10x8 Kipper Moim zdaniem nie bo punkt 8a (str. 7) stanowi, że pojazd o liczbie osi większej niż 3 może mieć DMC max 32 t. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marbie Napisano 17 Listopad 2014 Share Napisano 17 Listopad 2014 " pojazdu o długosci do 45 stóp" za chwile masy zaczna nam podawać w funtach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 17 Listopad 2014 Share Napisano 17 Listopad 2014 Gdzie masz taki zapis? Mowa jest o kontenerach i BDF'ach o tych wymiarach (a w przypadku tych urządzeń zawsze się je tak określało - w aktualnym stanie prawnym też). Tylko no właśnie - do tej pory typowe kontenery ISO miały 20 i 40 stóp. Coś się zmieniło? Skąd to 45? Dwa kolejne pytania. 1. Jaki jest dopuszczalny nacisk na siodło w ciągniku siodłowym i jak ewentualnie go obliczyć? 2. Jakich dokumentów homologacyjnych (w praktyce) będziecie żądać, na potwierdzenie przeróbki na autobus (dostosowanie płyty podłogowej)? Zauważcie, że dotyczy to tylko aut o DMC do 5t. Ciekawe czemu jak przerobię auto o DMC 5200 to już nikogo płyta podłogowa nie interesuje hehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 17 Listopad 2014 Share Napisano 17 Listopad 2014 Coś się zmieniło? Skąd to 45? Nie wiem czy już się zmieniło ,ale Unia pracuje nad zwiększeniem mas i wymiarów w niektórych przypadkach,tam była mowa o kontenerach 45-stopowych ,chyba że weszło aktem który przegapiłem .Być może że wybiegają naprzód. [ Dodano: 17-11-2014, 19:18 ] 1. Jaki jest dopuszczalny nacisk na siodło w ciągniku siodłowym i jak ewentualnie go obliczyć? Taki jak na tabliczkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 17 Listopad 2014 Share Napisano 17 Listopad 2014 Dario - rozmawiamy o kontenerach ISO - czymś ogólnoświatowym. Nie tylko UE. Te kontenery od lat mają swoje sztywne wymiary. Oczywiście jest ich cała masa - podobnie jak palet, ale tak jak od lat najpopularniejsza paleta (EUR) ma 120/80 tudzież jej połówka 60/80 tak samo jest z kontenerami - od lat te najpopularniejsze uniwersalne mają 40, a ich połówki 20 stóp. Więc skąd to 45 nagle? O to mi chodzi. Zresztą w obrocie wewnątrz europejskim kontenery nawet nie mają takiego znaczenia właśnie. Tabliczka mówisz. No ale tam jest nacisk osi tak naprawdę. Czyli co? Nacisk na drugą oś (grupę osi) traktować jako nacisk na siodło? Już zdaje się ketiw kiedyś tłumaczył, że to w sumie nie do końca tak powinno być, bo nawet pusty ciągnik bez podpiętej naczepy jakąś częśc z tego nacisku na oś wykorzystuje (rama sama w sobie z osprzętem i siodłem też przecież waży. Ja generalnie wiem, że te przepisy o obliczaniu są dla organów KRD, a nie dla SKP czy WK, ale ciekaw jestem jak w praktyce taki ciągnik z naczepą (coś klasycznego) obliczyć wg tych nowych przepisów. Inna sprawa - już widzę jak organ KRD to oblicza... No może co bystrzejsze ITD, ale Policja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 17 Listopad 2014 Share Napisano 17 Listopad 2014 Coś się zmieniło? Skąd to 45? Nie wiem czy już się zmieniło ,ale Unia pracuje nad zwiększeniem mas i wymiarów w niektórych przypadkach,tam była mowa o kontenerach 45-stopowych ,chyba że weszło aktem który przegapiłem .Być może że wybiegają naprzód. [ Dodano: 17-11-2014, 19:18 ] 1. Jaki jest dopuszczalny nacisk na siodło w ciągniku siodłowym i jak ewentualnie go obliczyć? Taki jak na tabliczkach. na tabliczkach naczepy bo tam jest nacisk na siodło i często jest zbliżony do różnicy d.m.c i mw. ciągnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.