Jacdiag Napisano 17 Listopad 2014 Share Napisano 17 Listopad 2014 Dwa kolejne pytania. 1. Jaki jest dopuszczalny nacisk na siodło w ciągniku siodłowym i jak ewentualnie go obliczyć? w temacie pytałeś o DMC naczepy ... a w projekcie ... 3a. Dopuszczalną masę całkowitą zespołów pojazdów uczestniczących w ruchu drogowym oblicza się w przypadku: a) samochodu ciężarowego lub samochodu specjalnego z przyczepą - na podstawie sumy dopuszczalnych mas całkowitych pojazdu ciągnącego i przyczepy; tak obliczona dopuszczalna masa całkowita nie może przekraczać dopuszczalnej masy całkowitej określonej dla tego zespołu pojazdów w § 3 ust. 1; b) samochodu ciężarowego lub samochodu specjalnego z przyczepą ze sztywnym dyszlem (łącznie z przyczepą z osią centralną) - na podstawie sumy dopuszczalnych mas całkowitych pojazdu ciągnącego i przyczepy ze sztywnym dyszlem, pomniejszonej każdorazowo o wyższą wartość dopuszczalnego pionowego obciążenia sprzęgu pojazdu ciągnącego lub dopuszczalnego pionowego obciążenia sprzęgu przyczepy ze sztywnym dyszlem, a przy takich samych wartościach, o tę wartość; tak obliczona dopuszczalna masa całkowita nie może przekraczać dopuszczalnej masy całkowitej określonej dla tego zespołu pojazdów w § 3 ust. 1; c) ciągnika siodłowego z naczepą - na podstawie sumy dopuszczalnych mas całkowitych ciągnika siodłowego i naczepy, pomniejszonej każdorazowo o wyższą wartość dopuszczalnego pionowego obcienia sprzęgu ciągnika siodłowego lub dopuszczalnego nacisku na siodło naczepy, a przy takich samych wartościach, o tę wartość; tak obliczona dopuszczalna masa całkowita nie może przekraczać dopuszczalnej masy całkowitej określonej dla tego zespołu pojazdów w § 3 ust. 1. 3b. W przypadku kiedy dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów uczestniczącego w ruchu drogowym określona w dokumencie rejestracyjnym pojazdu ciągnącego jest mniejsza od dopuszczalnej masy całkowitej obliczonej w sposób wskazany dla tego zespołu w ust. 3a, obowiązuje wartość dopuszczalnej masy całkowitej zespołu pojazdów określona w dokumencie rejestracyjnym pojazdu ciągnącego. alee od kiedy ciągnik siodłowy z naczepą jest zespołem pojazdów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 17 Listopad 2014 Share Napisano 17 Listopad 2014 od kiedy ciągnik siodłowy z naczepą jest zespołem pojazdów Tak na szybko, bo nie czaję podchwytliwości - (zapewne ukrytej) - nie jest wg Ciebie takim zespołem? Ciągnik i naczepa to nie zespół pojazdów?? Proponuję może na tym etapie piszmy wprost, nie pytaniami i zagadkami bo do niczego nie dojdziemy. Nawet się zastanawiam czy ten temat o samych masach z nowego projektu rozp. nie warto wydzielić do osobnego tematu. Nie sądzisz?? Zawsze można potem zlikwidować, albo scalić, ale za chwilę się tu zacznie rozmowa o światłach, o czymś tam jeszcze i wszystko się rozmyje, a chwilowo ta propozycja nowych mas jest dość ważna i rozbudowana w nowym rozp. myślę i warto by to jakoś osobno omawiać (+wymiary powiedzmy i naciski osi). A reszta typu lampy i inne osobno. OK - jako nacisk na siodło liczyć w przybliżeniu to 11500kg czy jak uważacie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marbie Napisano 18 Listopad 2014 Share Napisano 18 Listopad 2014 Zespół uczestniczący w ruchu to i tak nie nasz problem. [ Dodano: 18-11-2014, 07:39 ] Gdzie masz taki zapis? .....Skąd to 45? np. par 3.1 2) a) Jednak jak sam wyżej napisałem nas to nie interesuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamos Napisano 18 Listopad 2014 Share Napisano 18 Listopad 2014 od kiedy ciągnik siodłowy z naczepą jest zespołem pojazdów Tak na szybko, bo nie czaję podchwytliwości - (zapewne ukrytej) - nie jest wg Ciebie takim zespołem? Ciągnik i naczepa to nie zespół pojazdów?? Pojazd członowy – zespół pojazdów składający się z pojazdu silnikowego złączonego z naczepą. [ Dodano: 18-11-2014, 08:59 ] OK - jako nacisk na siodło liczyć w przybliżeniu to 11500kg czy jak uważacie?? Dokładnie tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 18 Listopad 2014 Share Napisano 18 Listopad 2014 Ciągnik i naczepa to nie zespół pojazdów?? tak Musiałem dokładnie wczytać się w definicje w PoRD; to zespół pojazdów z własną nazwą - pojazd członowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 18 Listopad 2014 Share Napisano 18 Listopad 2014 Ponieważ adamos próbował to wyjaśnić, a nikt nie chce go wesprzeć, to ja spróbuję cytatami z Prawa o Ruchu Drogowym: 49) zespół pojazdów - pojazdy złączone ze sobą w celu poruszania się po drodze jako całość; nie dotyczy to pojazdów złączonych w celu holowania; a szczególny przypadek zespołu pojazdów to: 35) pojazd członowy - zespół pojazdów składający się z pojazdu silnikowego złączonego z naczepą; Tak na chłopski rozum pojazd członowy musi być zespołem pojazdów, ale zespól pojazdów nie musi być pojazdem członowym. To jakie jest teraz Jacdiag twoje zdanie na ten temat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 18 Listopad 2014 Share Napisano 18 Listopad 2014 Dokształciłem się już o 9:04 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 18 Listopad 2014 Share Napisano 18 Listopad 2014 Ciągnik i naczepa to nie zespół pojazdów?? tak Ale przyznasz, że twoją wypowiedź z 9.04 nie koniecznie można uznać za przewrotną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 19 Listopad 2014 Share Napisano 19 Listopad 2014 marbie - czytaj uważnie- w przepisach nie ma nic o długości samochodów mierzonych w stopach tylko o kontenerach na tych samochodach. A wracając do nieszczęsnych mas - czyli nowe brzmienie parag.3. Dokładnie par.3 ust.3a pkt c) Ja wiem - to niby nie dotyczy SKP, ani WK - no ale tak na zdrowy rozum niech mi ktoś wytłumaczy. Jeżeli DMC zespołu w postaci najbardziej klasycznego ciągnika z naczepą mam obliczyć tak: DMC ciągnika + DMC naczepy - 11500kg to podstawiam najbardziej typowe dane - czyli: F2 większości ciągników w kraju niezależnie od marki to 18.000 kg F2 naczep jest różne, ale mniejszej niż 34.000kg w zasadzie się nie spotyka (typowa firanka "mega") - a nowsze najczęściej mają więcej. Proszę wejść na dowolną stronę dowolnego producenta naczep i popatrzeć z jakimi DMC je proponują. Standard obecnie to ok. 36.000. No i ten nieszczęsny nacisk na siodło przyjmujemy 11.500 kg. No to liczymy: 18,000 + 36,000 - 11,500 = 42,500 Co z tym fantem zrobić? Mam rozumieć, że po wejściu w życie tych przepisów 90% zestawów w tym kraju ma iść na kołki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Demart Napisano 19 Listopad 2014 Share Napisano 19 Listopad 2014 No to liczymy: 18,000 + 36,000 - 11,500 = 42,500 Co z tym fantem zrobić? Mam rozumieć, że po wejściu w życie tych przepisów 90% zestawów w tym kraju ma iść na kołki? 3b. W przypadku kiedy dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów uczestniczącego w ruchu drogowym określona w dokumencie rejestracyjnym pojazdu ciągnącego jest mniejsza od dopuszczalnej masy całkowitej obliczonej w sposób wskazany dla tego zespołu w ust. 3a, obowiązuje wartość dopuszczalnej masy całkowitej zespołu pojazdów określona w dokumencie rejestracyjnym pojazdu ciągnącego. Czyli w sumie nic się nie zmienia. Jest jak było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 19 Listopad 2014 Share Napisano 19 Listopad 2014 3b. W przypadku kiedy dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów uczestniczącego w ruchu drogowym określona w dokumencie rejestracyjnym pojazdu ciągnącego jest mniejsza od dopuszczalnej masy całkowitej obliczonej w sposób wskazany dla tego zespołu w ust. 3a, obowiązuje wartość dopuszczalnej masy całkowitej zespołu pojazdów określona w dokumencie rejestracyjnym pojazdu ciągnącego. I tu jest kolejny haczyk. Ten przepis mówi tak - jak F3 w dowodzie ciągnika jest mniejsze od tych obliczeń, to obliczenia do kosza i interesuje nas zapis w DR ciągnika. A tam raczej na pewno na dzień dzisiejszy będzie 40 ton. Ale!!! F3 pod rządami tych przepisów będzie wynosiło 44 tony. W każdym ciągniku będzie teraz 44 tony. Ale to 44 tony będzie do wykorzystania tylko przy ciągnięciu kontenerów i BDF'ów. I tu wartość F3 niekoniecznie będzie mniejsza Generalnie uważam, że przy obecnym sposobie wystawiania dowodu rejestracyjnego nie sposób zawrzeć w nim informacje na temat rzetelnych danych dotyczących różnych wariantów mas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Demart Napisano 19 Listopad 2014 Share Napisano 19 Listopad 2014 Generalnie uważam, że przy obecnym sposobie wystawiania dowodu rejestracyjnego nie sposób zawrzeć w nim informacje na temat rzetelnych danych dotyczących różnych wariantów mas. Też tak uważam. Po wejściu w/w rozp. to kierowca będzie musiał dostosować masę zespołu do wykonywanego transportu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 19 Listopad 2014 Share Napisano 19 Listopad 2014 Dokładnie. A cały problem polega na kompletnej nieznajomości realiów praktycznych przez twórców przepisów. Co niby w przypadku ciągników ma znaczyć "przystosowanie" do ciągnięcia takich czy innych naczep w transporcie modalnym? Przecież każdy ciągnik z założenia może ciągnąć każdą (drobne wyjątki typu ADR, low deck, osprzęt do naczep specjalistycznych) naczepę i być wykorzystywany w transporcie modalnym, a więc każdy z założenia powinien mieć wpis 44t w polu F3. Może to jednak być bardzo mylące i dla samego przewoźnika i ORD. Szczególnie za granicą. A masy zespołów w poszczególnych krajach UE różnią się - i to znacznie nieraz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 19 Listopad 2014 Share Napisano 19 Listopad 2014 Nie wiem - kto, co i jak, ale ostatnio miałem kilka c. siodłowych "skierowanych przez WK" przy przerejestrowaniu na ustalenie MMC zespołu § 11.1. 30)w rubryce "ADNOTACJE URZĘDOWE" - wpisuje się następujące skróty odpowiadające treści adnotacji: u)"ZESPÓŁ ... kg" - podając wartość maksymalnej masy całkowitej zespołu pojazdów - dotyczy pojazdu silnikowego w zespole z przyczepą/naczepą, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 19 Listopad 2014 Share Napisano 19 Listopad 2014 Jac - powyższa rozmowa tyczy się DMC, a nie MMC Znasz chyba różnice? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 20 Listopad 2014 Share Napisano 20 Listopad 2014 wracając do świateł to może odpuścili by światło pozycyjne przednie w motocyklach , bo wszystkie amerykańce nie mają i jeżdżą , a czy ono jest tak bardzo potrzebne ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamos Napisano 20 Listopad 2014 Share Napisano 20 Listopad 2014 Jak zgaśnie po zmroku mijania to wtedy się może przydać...aby motocykl był widoczny dla innych... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 20 Listopad 2014 Share Napisano 20 Listopad 2014 Jak zgaśnie po zmroku mijania Masz na myśli kontynuowanie jazdy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 20 Listopad 2014 Share Napisano 20 Listopad 2014 na pewno nie pozostawienie na pozycyjnych i pójście po żarówkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 20 Listopad 2014 Share Napisano 20 Listopad 2014 po żarówkę może iść pasażer , o ile jest , ale np motorower mieć nie musi , a też może mu zgasnąć po zmroku . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marbie Napisano 21 Listopad 2014 Share Napisano 21 Listopad 2014 Jac - powyższa rozmowa tyczy się DMC, a nie MMC Znasz chyba różnice? Ale Jac dobrze was nakierował. W adnotacjach wpis MMC, potwierdzi kierowcy czy KRD, że moze ważyć zespół 44t w transporcie modalnym. Ja niedawno miałem siodło na ADR i on właśnie miał w adnotacjach napisane "zespół pojazdów" 44000 kg, ale nie było zaznaczone czy MMC. Oczywiście w F.3 miał 40000 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 21 Listopad 2014 Share Napisano 21 Listopad 2014 miał w adnotacjach napisane "zespół pojazdów" 44000 kg, ale nie było zaznaczone czy MMC Adnotacja ZESPÓŁ oznacza MMC, więc nie trzeba zaznaczać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.