Skocz do zawartości
Pomóżmy Panu Grzegorzowi odbudować dom po tragicznej powodzi! ×
  • Aktualne tematy

  • Aktywni użytkownicy

    1. 1
      mirek.g
      mirek.g
      18
    2. 2
      cezary
      cezary
      5
    3. 3
      michal_k
      michal_k
      2
    4. 4
      Rafi90
      Rafi90
      2
    5. 5
      LimonQi
      LimonQi
      1
  • Aktualne posty

    • posiadaczladyniva
      możesz wytlumaczyc o co z tym chodzi? nie za bardzo mam teraz możliwość czytania tego. Moim klientom aktualnie płynie ponad 10 aut, wszystkie modele były wypuszczane na rynek eu.
    • nesiasps
      Wszystkie te lampy przerabiane na asymetryczne, wstawiane żarówki do rozklejanych lamp żeby udawały pozycyjne przednie, lub do tylnych lamp aby udawały przeciwmgielne - cała ta rzeźba powinna być wykluczona z ruchu -  nigdy do niego nie powinna być dopuszczona i cały ten pseudo biznes "dostosowania" lamp do wymagań EU powinien być ścigany z urzędu 
    • Zdzich42
      Z procentami kolega ma rację ale podstawa odmowy jest prosta. Ktoś pamięta Rozporządzenie w sprawie warunków technicznych  DZ.U. z 2024 ( wcześniej też tak było) poz.502  załącznik nr 4  wymagania dotyczące tabliczki znamionowej jedno z pierwszych wymagań odnośne co ma się na niej znaleźć cyt."2) numer świadectwa homologacji typu WE pojazdu lub numer świadectwa homologacji typu pojazdu;"  a co to jest? To jest oficjalne potwierdzenie, że pojazd spełnia wszystkie wymagania techniczne określone w odpowiednich aktach prawnych Unii Europejskiej  czyli wszystko co jest w samochodzie min. pasy, światła, mocowania foteli, wszystko odnośnie bezpieczeństwa itd   Który amerykan który został sprowadzony indywidualnie ma na tabliczce europejską homologację?  czy nawet maksymalną masę całkowitą zespołu pojazdów. A tak po naszemu; światła - świecą a homologacja a odpowiednie oznaczenie składające się z  literek i cyferek, a brak kierunkowskazów bocznych w niektórych przypadkach? do tego sposób włączania i wyłączania  przeciwmgłowego, sygnał kontrolny koloru pomarańczowego i odległość od stopu. Ale zawsze beknie diagnosta bo "góra" ma to gdzieś (kiedyś przyszedł gość na konsultacje bo muszą się odbyć za poprzednich rządów z napisanym projektem,przeglądam na szybko i mówię że to i to raczej się nie sprawdzi i że w Anglii mają to lepiej rozwiązane,Gość do mnie że konsultacje się muszą odbyć ale nikt tego projektu nie będzie zmieniał), z innej beczki, kto pamięta pismo krążące na starych forach o amerykanach gdy zapytali w ministerstwie czy można uznać VIN na desce rozdzielczej jako VIN na trwałym elemencie? odpowiedź - TAK, ale jak ja się uczyłem to pamiętam że przepis mówił że umiejscowienie nr VIN od środka osi pojazdu w prawo a na desce amerykana był z lewej strony, kto pamięta hymny pochwalne dla rządzących za małe tablice rejestracyjne w TV a ja pytam dla kogo skoro odkąd pamiętam : wymiar, kąt i umiejscowienie napisane było w wymaganiach więc nie mogły być zarejestrowane itd.  Kilka dobrych lat temu kolega był na szkoleniu i był gość z ministerstwa transportu i ktoś zapytał co ma zrobić przy pierwszym przeglądzie z USA, odpowiedź: przecież ma Pan podstawę prawną  wymagającą jednostkowe dopuszczenie. Haha. Nie jestem cięty na amerykany (u nich jeździ więcej aut i może mają lepszą motoryzację ) ale wkurza mnie że zawsze winny diagnosta, jak nie chce podbić to jest nienormalny bo inni robią a jak podbije a Policja się "przyczepi" to też jest winien że "nie zna przepisów". Nikt nie wywali Amerykanów z naszych dróg tego jest za dużo, ale fajnie jakby zrobili przepisy by diagnosta nie obrywał a kierowca nie musiał szukać "przyjaznej stacji". A u nas to przepisy sobie a życie sobie, jak z maseczkami za czasów Covid (Policja nie pilnuje - zła Policja, Policja pilnuje - zła Policja). PS jest taki Stary skecz, występuje Wojciech Mann i Krzysztof Materna  Trabant i jakiś amerykan polecam( "100lat" temu był już problem) Koniec bo kto by to czytał ... Pozdrawiam
    • Rafi90
      Jest jeszcze coś takiego jak normy alternatywne. "Wykaz regulaminów ONZ uznanych za alternatywne do dyrektyw lub rozporządzeń o których mowa w części 1  2018-858"
    • radekd2
      Diagnosta nie może demontować/rozbierać auta. Może wytłumaczę Ci inaczej. Masz dwa IDENTYCZNE auta różniące się numerem VIN. Kupione jednego dnia w polskim salonie. Jedno jest zarejestrowane, a drugie nie. Czy autem niezarejestrowanym możesz poruszać się legalnie po drogach? Nie możesz, a przecież auta są identyczne. Tak działa prawo.
  • Najbliższe urodziny

    Brak użytkowników do pokazania

  • Statystyki użytkowników

    • Użytkowników
      10 712
    • Najwięcej online
      1 667

    Najnowszy użytkownik
    Zdzich42
    Rejestracja
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.