Skocz do zawartości
Pomóżmy Panu Grzegorzowi odbudować dom po tragicznej powodzi! ×
  • Aktualne tematy

  • Aktywni użytkownicy

    1. 1
      Paprock
      Paprock
      2
    2. 2
      wojteczek
      wojteczek
      2
    3. 3
      Krzysztofk
      Krzysztofk
      2
    4. 4
      michal_k
      michal_k
      2
    5. 5
      nesiasps
      nesiasps
      1
  • Aktualne posty

    • Boguslaw
      A co byś sprawdzał podczas badania technicznego tego pojazdu, tylko siłę hamowania czy może coś więcej?
    • bartoszjack
      Cześć Panowie. Wiem że odkopuję stary temat, ale mam podobne rozkminki, więc piszę tutaj. Czy II etap homologacji przekreśla wartości z pierwszego etapu?  Master RWD , seryjnie 3t na haku, przystosowany na plandekę, w związku z czym otrzymał nowe wartości typu 0.1 - 2500kg. Pytanie czy mogę zmienić zabudowę i wrócić do oryginalnych wartości, czy to się nie da?  VF1VB00025 to pierwszych 10 znaków z vinu. homologacja z tabliczki: E2*2007/46*0049  Dziękuję za wypowiedzi.
    • Mecher
      I G też słuszne na TZ, jedno koło na badanie klient przywiezie ?
    • wojteczek
      Czyli nie do zarejestrowania? Pod Art 66a ustawy też chyba  nie bardzo się łapie. 
    • qqlak
      Drodzy użytkownicy miałem opisówkę wczoraj w Krakowie i oczywiście wynik NEGATYWNY. Czy ktoś mógłby mi wskazać gdzie popełniłem błąd ? wydaje mi sie że chyba kryteria oceny bo reszta zdaje sie byc ok. Pytanie było następujące: Opisz budowe i zasade działania oraz kryteria oceny układu hamulcowego pojazdu ADR o masie 16t z układem ABS kat.1 Data 1 rejestracji 30 grudzień 2014 moja odpwoedź była następująca: Budowa i zasada działania układu pneumatycznego: ·        Sprężarka ·        Regulator ciśnienia ·        Osuszacz ·        4 obwodowy zawór zabezpieczający ·        Zbiorniki ·        Główny zawór sterujący ·        Siłowniki układu hamulcowego Sprężone powietrze przez sprężarkę leci do regulatora ciśnienia następnie trafia do osuszacza w celu osuszenia powietrza z wilgoci, kolejno trafia do 4 obwodowego zaworu z którego powietrze trafia do zbiorników. Ze zbiorników poprzez główny zawór sterujący powietrze trafia do siłowników powodując hamowanie koła.       Budowa i zasada działania ABS kat.1 Czujnik - mierzy prędkość obrotową koła i przesyła info do sterownika Sterownik - na podstawie informacji z czujników prędkości obrotowych kół steruje pracą modulatora Modulator - na podstawie informacji ze sterownika zmienia cisnienie w układzie hamulcowym w taki sposób by nie dopuścić do zablokowaniu kół Układ przeciwpoślizgowy kategorii 1 zawiera: ·        optyczną sygnalizację ostrzegawczą niesprawności działania ABS pojazdu lub przyczepy ·        układ hamulcowy roboczy działający na wszystkie koła pojazdu i rozdzielający swoje działanie odpowiednio między osie ·        takie założenia konstrukcyjne, że kiedy koła lewej i prawej strony pojazdu są ustawione na nawierzchni o różnych współczynnikach przyczepności (kH i Kl) gdzie kH=0,5 a kL=2, koła bezpośrednio sterowane nie powinny blokować gdy do urządzenia sterującego zostanie nagle przyłożona pełna siła przy prędkości 50km/h. c  kryteria oceny: wskaźnik sił hamowania hamulec roboczy 50% hamulec awaryjny 25% tak jak w tabeli C    
  • Najbliższe urodziny

    Brak użytkowników do pokazania

  • Statystyki użytkowników

    • Użytkowników
      10 786
    • Najwięcej online
      1 667

    Najnowszy użytkownik
    bartoszjack
    Rejestracja
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.