-
Aktualne tematy
-
-
Aktywni użytkownicy
-
1Paprock
2 -
2wojteczek
2 -
3Krzysztofk
2 -
4michal_k
2 -
5nesiasps
1
-
-
Aktualne posty
-
Przez Boguslaw · Napisano
A co byś sprawdzał podczas badania technicznego tego pojazdu, tylko siłę hamowania czy może coś więcej? -
Przez bartoszjack · Napisano
Cześć Panowie. Wiem że odkopuję stary temat, ale mam podobne rozkminki, więc piszę tutaj. Czy II etap homologacji przekreśla wartości z pierwszego etapu? Master RWD , seryjnie 3t na haku, przystosowany na plandekę, w związku z czym otrzymał nowe wartości typu 0.1 - 2500kg. Pytanie czy mogę zmienić zabudowę i wrócić do oryginalnych wartości, czy to się nie da? VF1VB00025 to pierwszych 10 znaków z vinu. homologacja z tabliczki: E2*2007/46*0049 Dziękuję za wypowiedzi. -
Przez Mecher · Napisano
I G też słuszne na TZ, jedno koło na badanie klient przywiezie ? -
Przez wojteczek · Napisano
Czyli nie do zarejestrowania? Pod Art 66a ustawy też chyba nie bardzo się łapie. -
Przez qqlak · Napisano
Drodzy użytkownicy miałem opisówkę wczoraj w Krakowie i oczywiście wynik NEGATYWNY. Czy ktoś mógłby mi wskazać gdzie popełniłem błąd ? wydaje mi sie że chyba kryteria oceny bo reszta zdaje sie byc ok. Pytanie było następujące: Opisz budowe i zasade działania oraz kryteria oceny układu hamulcowego pojazdu ADR o masie 16t z układem ABS kat.1 Data 1 rejestracji 30 grudzień 2014 moja odpwoedź była następująca: Budowa i zasada działania układu pneumatycznego: · Sprężarka · Regulator ciśnienia · Osuszacz · 4 obwodowy zawór zabezpieczający · Zbiorniki · Główny zawór sterujący · Siłowniki układu hamulcowego Sprężone powietrze przez sprężarkę leci do regulatora ciśnienia następnie trafia do osuszacza w celu osuszenia powietrza z wilgoci, kolejno trafia do 4 obwodowego zaworu z którego powietrze trafia do zbiorników. Ze zbiorników poprzez główny zawór sterujący powietrze trafia do siłowników powodując hamowanie koła. Budowa i zasada działania ABS kat.1 Czujnik - mierzy prędkość obrotową koła i przesyła info do sterownika Sterownik - na podstawie informacji z czujników prędkości obrotowych kół steruje pracą modulatora Modulator - na podstawie informacji ze sterownika zmienia cisnienie w układzie hamulcowym w taki sposób by nie dopuścić do zablokowaniu kół Układ przeciwpoślizgowy kategorii 1 zawiera: · optyczną sygnalizację ostrzegawczą niesprawności działania ABS pojazdu lub przyczepy · układ hamulcowy roboczy działający na wszystkie koła pojazdu i rozdzielający swoje działanie odpowiednio między osie · takie założenia konstrukcyjne, że kiedy koła lewej i prawej strony pojazdu są ustawione na nawierzchni o różnych współczynnikach przyczepności (kH i Kl) gdzie kH=0,5 a kL=2, koła bezpośrednio sterowane nie powinny blokować gdy do urządzenia sterującego zostanie nagle przyłożona pełna siła przy prędkości 50km/h. c kryteria oceny: wskaźnik sił hamowania hamulec roboczy 50% hamulec awaryjny 25% tak jak w tabeli C
-
-
Najbliższe urodziny
Brak użytkowników do pokazania
-
Statystyki użytkowników