Skocz do zawartości

zawieszenie pneumatyczne w samochodzie osobowym


dawid018

Rekomendowane odpowiedzi

"5) w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym, z zastrzeżeniem art. 66 ust. 4 pkt 5 i 6 ustawy, z wyłączeniem montażu instalacji do zasilania gazem –

Wymiana elementów lub zmiana rodzaju pojazdu to ogólnie zmiana, zmiana konstrukcyjna wszystko jest ogólnie potraktowane :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- zmiany konstrukcyjne

-zmiany konstrukcyjne powodujace zmiane danych w DR

-wymiana elementów powodujaca zmiane danych w DR

Skoro już tak ładnie rozłożyłeś to na czynniki pierwsze, to w czym jeszcze problem ?

 

 

Wymiana elementów lub zmiana rodzaju pojazdu to ogólnie zmiana, zmiana konstrukcyjna wszystko jest ogólnie potraktowane

Szkoda, że nie zauważyłeś, iż można dokonać takiej zmiany konstrukcyjnej w pojeździe, która nie spowoduje zmiany danych w DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzegorz Łódź, BT podlegają te zmiany konstrukcyjne, które powodują zmianę danych w DR (np. zmiana silnika, zmiana rodzaju itp.). Pozostałe nie podlegają BT (np. wymiana hamulców na bardziej wydajne :D ). Takie mamy prawo, ot co :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(np. wymiana hamulców na bardziej wydajne :D )

 

A wymiana hamulców na MNIEJ wydajne? :-P

 

Sama zmiana może i nie podlegać badaniom, choć próby rozbioru tego zdania i jego interpretacja są różne jak widać, ale sam wymieniony zespół jako składowa pojazdu i tak podlega badaniu i ocenie podczas standardowego OBT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sama zmiana może i nie podlegać badaniom, choć próby rozbioru tego zdania i jego interpretacja są różne jak widać, ale sam wymieniony zespół jako składowa pojazdu i tak podlega badaniu i ocenie podczas standardowego OBT.
Tylko teraz powiedz jak mam ocenić podczas OBT czy zmienione hamulce są właściwe dla tego pojazdu, skoro nie wiem jakie miał zamontowane wcześniej, a podczas badania skuteczność, równomierność i przyrost siły hamowania mieści się w zakresie podanym w rozporządzeniu. Problem w takim (jak i w wielu innych) przypadku pojawia się dopiero w sytuacji awaryjnej na drodze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko teraz powiedz jak mam ocenić podczas OBT czy zmienione hamulce są właściwe dla tego pojazdu, skoro nie wiem jakie miał zamontowane wcześniej

Każdy z forum tu obecnych zdaje sobie sprawę z tego, że to rzecz niewykonalna :(

jak zresztą wiele innych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwłaszcza mając na uwadze zakaz demontażu jakichkolwiek elementów pojazdu.

Daniel i w sumie ciesz się z tego, nie wyobrażam sobie sytuacji w której musiałbym demontować części, podzespoły celem weryfikacji nowych danych technicznych , w końcu SKP to nie centrum badawcze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.