Skocz do zawartości

Żuk ciężarowy 6 osobowy


misiek0000

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Szanownych Panów Diagnostów

 

Zakupiłem żuka, w dowodzie ma wpis ciężarowy 6 osobowy. Żuk kiedyś był w posiadaniu OSP ale poprzedni właściciele zmienili go ze specjalnego na ciężarowy...

Przy drzwiach bocznych jest fotel z pasem biodrowym, pod drugą ściana jest kanapa 3 osobowa z zagłówkami, pasami /punktowe a w środku biodrówka/.

 

Co chcę osiągnąć? najlepiej by było mieć z tyłu 2 rzędy po 2 miejsca ustawione naprzeciwko siebie. Fabrycznych punktów mocowania pasów chyba nie ma - czy mogę to obejść poprzez założenie fotelów ze zintegrowanymi pasami? Temat przymocowania fotelów do podłogi to też niełatwa sprawa ale myślę że do rozwiązania za pomocą porządnych stalowych profili.

 

Od jednego diagnosty usłyszałem że jak zamocuje fotele z pasami przodem do kierunku jazdy to można dokonać zmiany konstrukcyjnej na osobowy. Od innego żebym jechał gdzie indziej bo tak się nie da...

 

poratujcie wiedzą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabrycznych punktów mocowania pasów chyba nie ma - czy mogę to obejść poprzez założenie fotelów ze zintegrowanymi pasami? Temat przymocowania fotelów do podłogi to też niełatwa sprawa ale myślę że do rozwiązania za pomocą porządnych stalowych profili.

Fotele muszą być w miejscach przygotowanych konstrukcyjnie przez producenta.

Dz. U. poz. 996 z 2012 załącznik 1, tabela pkt. 6.2.5 e

Pasy muszą być w oryginalnych punktach kotwiczenia Dz. U. poz 996 z 2012 załącznik 1, tabela pkt. 7.1.2c

w powiązaniu z Dz. U. poz 951 z 2013

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden przepis mówi o miejscach konstrukcyjnie nieprzewidzianych pod siedzenia. Drugi o niezgodnych pasach, a prawdopodobnie miało być "g" 'Punkty kotwiczenia w miejscach nieprzewidzianych przez producenta pojazdu".

Natomiast były Żuki w wersji Towos 6-osobowej i zdaje się Mikrobusy.

Poza tym naprawdę nie wiem co sądzić o tych wszystkich blaszakach z podokładanymi fotelami, a nie wszystkie mają tabliczkę z tak zwanego II etapu homologacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym naprawdę nie wiem co sądzić o tych wszystkich blaszakach z podokładanymi fotelami

A cóż masz sądzić. Przez "błyskawice rządowe" bardzo długo nie było w naszych przepisach zapisu, że fotele mają być w miejscach przygotowanych konstrukcyjnie przez producenta pojazdu, tylko mają być pewnie zamocowane. Tak naprawdę nie mając wiedzy kiedy doszło do zmian konstrukcyjnych nie wiemy czy były wykonane zgodnie z literą prawa czy też nie, o czym jeszcze dziś możemy się przekonać:

Od jednego diagnosty usłyszałem że jak zamocuje fotele z pasami przodem do kierunku jazdy to można dokonać zmiany konstrukcyjnej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam ze swojej pracy, że siedzenia w Nysach były przykręcane tylko śrubą na wylot do drewnianej podłogi, a żuki miały metalową podłogę, ale te wcześniejsze też miały drewnianą, ale ławki były po bokach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serdecznie dziękuję za odpowiedzi i przytoczone ustawy. Nijak nie przybliża mnie to do odpowiedzi :D

 

Zapytam inaczej. Skoro ten pojazd woził strażaków na drewnianych ławkach, zapewne bez pasów bezpieczeństwa to czemu muszą być przeciwwskazania aby nie móc nim podróżować na współczesnych fotelach z pasami bezpieczeństwa? Moim zdaniem prawo nie powinno być ważniejsze od zdrowego rozsądku...

 

pytanie dodatkowe:

Czy w obecnej konfiguracji auto powinno przejść przegląd, jeśli nie to dlaczego? Wg informacji od poprzedniego właściciela w obecnej konfiguracji jeździ już co najmniej 2 lata.

 

Z góry dziękuję za konstruktywne odpowiedzi

 

pozdrawiam

misiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro ten pojazd woził strażaków na drewnianych ławkach, zapewne bez pasów bezpieczeństwa to czemu muszą być przeciwwskazania aby nie móc nim podróżować na współczesnych fotelach z pasami bezpieczeństwa

Gdyż ławki zamontował producent a obecne fotele zostały zamontowane przez "Kowalskiego".

Moim zdaniem prawo nie powinno być ważniejsze od zdrowego rozsądku...

W naszym kraju tak to nie działa.

Czy w obecnej konfiguracji auto powinno przejść przegląd, jeśli nie to dlaczego?

O jaki przegląd chodzi? Jeśli masz na myśli OBT to na większości SKP zapewne go przejdzie.

jeśli nie to dlaczego?

Odpowiedż padła w 2 poście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem prawo nie powinno być ważniejsze od zdrowego rozsądku...

Jeśli zdrowym rozsądkiem się kierujesz, wożąc ludzi w takich warunkach, przy obecnym natężeniu ruchu na drogach, to gratuluję,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mając wiedzy
Bo pytania zadawane na forum przypominają to : Czy dostanę pasek rozrządu do żółtego Seicento ?

Przecierz wiadomo , że do czerwonego jest zupełnie i n n y. :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, bo mi jak zawsze trudno.

Co to jest, co to są tak zwane siedzenia; poproszę o rozprawkę tu na podstawie właśnie przywoływanego przepisu z zakresu:

"6.2.6.b) Mocowanie siedzeń w miejscach nieprzewidzianych do tego konstrukcyjnie dla danego typu pojazdu. = UD /UI"

A może coś w warunkach technicznych o siedzeniach jest, a może w dyrektywach...

Co to jest fotel, co to jest kanapa, co to jest oparcie, co to jest krzesło, a co to jest siedzenie samochodowe.

- Dla danego typu pojazdu.

- Jakiego danego typu pojazdu.

Jak do tego podejść mając choćby tego Żuka na tapecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6.2.6.b) Mocowanie siedzeń w miejscach nieprzewidzianych do tego konstrukcyjnie dla danego typu pojazdu.
2.5. „mocowanie” oznacza układ, za pomocą którego zespół siedzenia przytwierdzony jest do konstrukcji pojazdu, wraz z odnośnymi częściami konstrukcji pojazdu;
3. WNIOSEK O HOMOLOGACJĘ TYPU EWG

3.1. Wniosek o homologację EWG dla typu pojazdu w odniesieniu do wytrzymałości siedzeń i ich punktów mocowania składa producent lub jego upoważniony przedstawiciel.

3.2. Do wniosku należy dołączyć trzy egzemplarze wymienionych poniżej dokumentów oraz następujące informacje:

3.2.1. szczegółowy opis typu pojazdu w odniesieniu do konstrukcji siedzeń, ich punktów mocowania oraz układów regulacyjnych i blokujących,

3.2.2. rysunki siedzeń, ich punktów mocowania do pojazdu, oraz rysunki układów regulacyjnych i blokujących, we właściwej skali i dostatecznie szczegółowe

Z resztą tam też coś było nie halo: :/http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=185041#185041

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JANUSZ60,

Nie widzę przeciwskazań do wożenia ludzi sprawnym technicznie autem które nie odbiega znacząco od średniej wieku pojazdów w Polsce. Zwłaszcza że nie da się nim zapi#$%ać :-D

Porządnie wykonane siedzenia tylko poprawią bezpieczeństwo. Ponadto chciałbym zaznaczyć ze nie będę tym woził żadnych gimnazjalistów a auto będzie służyć jako wyprawówka więc będzie użytkowana kilka razy do roku...

 

DARIO64,

nie wiem o co chodzi bo w regulaminie nie znalazłem pkt 17. Chyba że to nie do mnie.

 

Paprock,

Wygląda na to można zrobić z tego akademicką dyskusję o przepisach i dyrektywach :-)

 

Widzę że ustawodawca nie ułatwia Wam pracy. Szacunek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyż ławki zamontował producent a obecne fotele zostały zamontowane przez "Kowalskiego".

 

Zgodnie z PoRD za producenta uważa się również podmiot dokonujący zabudowy pojazdów. W tym wypadku będzie to owy "Kowalski" 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Chciałem i dostałem, bo mi jakoś tak wiedzy za mało by bez szemrania lekką ręką i od razu zapodawać 6.2.6.b.

Zdaje się wspominałem, że trudne tak więc:

tam o Lublinie:

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=221554#221554

tam o Vito:

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=229065#229065

tam jakoś zawisło:

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=229116#229116

 

Kole się oczy tym „paragrafem” tu na ekranie, ale skąd mnie z kanału widzieć/wiedzieć jakie miejsca to konstrukcyjne, a jakie nie.

Może trza wozić rysunki technologiczne.

I dlaczego, skoro to takie zdawać by się mogło o wiele łatwiejsze bo i nigdzie nie opisane, miejsca tyłem do kierunku jazdy przez wszystkich producentów unikane.

Pozwolę sobie poprosić o uzasadnienie przypięcie 6.2.6.b do poniższych zdjęć:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skąd mnie z kanału widzieć/wiedzieć jakie miejsca to konstrukcyjne, a jakie nie.

Wszystko zależy od tego kto wiertarkę trzymał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Numerkami rzucacie zamiast pisać po polsku :-)

 

6.2.6. Pozostałe siedzenia

b) Mocowanie siedzeń w miejscach nieprzewidzianych do tego konstrukcyjnie dla danego typu pojazdu.

 

W tabeli widnieje krzyżyk przy usterka drobna i usterka istotna. Co to znaczy?Diagnosta wybiera?

 

Powiedzcie mi jeszcze co z tymi fotelami ze zintegrowanymi pasami. Zakładać takie czy lepiej normalne i pasy wspawać do ramy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Diagnosta wybór ma i nie wedle swego "widzimisię", lecz na podstawie tego co ogląda.

Bez urazy, ale już Twój patent do Usterki Istotnej się skłania, ten o wspawywaniu do ramy.

Trza subtelnie do tego podejść, czyli tak aby wyglądało to jak najbliżej konstrukcji nazwijmy fabrycznej, a nie w starym gracie tworzyć salonki, czy inne cudawianki!

Może kurde jeszcze od Malucha fotele przednie na pakę wspawać...

Tak to powinno wyglądać jak już: https://www.google.pl/search?tbm=isch&imgdii=_&q=%C5%BBuk+Bus+A18H

Nie wiem, czy nie należałoby dokonać zmiany na osobowy.

Ale z drugiej strony jak to niżej na fotce się zwie przestrzenią „towarową” w aucie ciężarowym:

:/

5ae1a68714d81_Ciarwka.jpg.d449f4a9b94489c3fa44c88ef281f8f7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdzie i nigdy nie zasugerowałem że coś zależy od waszego "widzimisie". Zdaję sobie sprawę że pracujecie w otoczeniu przepisów które nie tworzą spójnej całości i z ludźmi którzy przyjeżdżają po pieczątki. Ponadto zupełnie charytatywni mi pomagacie za co jestem wdzięczny :)

 

Co do wspawania w ramę prawdopodobnie wyraziłem się niejasno. Chodzi mi o mocowanie pasów jak w poniższym linku.

mocowanie pasow

 

Czy to lepsze rozwiązanie niż fotele ze zintegrowanymi pasami?

kanapa mazda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To z linku o Żuku zapewne odpadnie z przytaczanych już tu powodów. A Allegro z Mazdą 6 nie otwiera się. A gdyby nawet to jest czarna lista używek, których ze względu na bezpieczeństwo nie da rady montować do samochodów. :x No i niestety wymienili tam fotele zintegrowane razem z pasami.

Ale OK. Alle jeszcze raz:

7.1.2. Stan ogólny pasów i zapięć. Kontrola organoleptyczna i sprawdzenie działania.

a) Brak obowiązkowego pasa bezpieczeństwa lub pas niezamontowany (o ile są wymagane). UI

b) Uszkodzenie pasów bezpieczeństwa. UD / UI

c) Pas bezpieczeństwa niezgodny z wymaganiami rozporządzenia o warunkach technicznych. UD / UI

d) Uszkodzenie lub nieprawidłowe działanie klamry pasa bezpieczeństwa. UI

e) Uszkodzenie lub nieprawidłowe działanie zwijacza pasa bezpieczeństwa. UI

f) Brak miejsc kotwiczenia pasów. UI

g) Punkty kotwiczenia w miejscach nieprzewidzianych przez producenta pojazdu. UI

h) Śruby mocujące bez oznaczenia cech wytrzymałościowych. UI / USZ

i) Brak działania mechanizmu blokowania pasów bezwładnościowych. UI

j) Brak oznaczeń homologacyjnych pasów. UI

k) Brak, uszkodzone lub zamontowane niezgodnie z wytycznymi producenta urządzenie do regulacji siły napięcia pasów. UI / USZ

l) Pirotechniczne napinacze pasów bezpieczeństwa wskazują na ich użycie (o ile występują). UI

Używając "widzimisię" miałem na myśli to co w linku właśnie. Obejrzę śrubki przez lupę i cóż... dowód zatrzymać muszę. Niestety za całokształt wynikający z "g" plus w tym przypadku wszystkie, ale to wszystkie śruby z "h" - dotyczy pasów na pace. Zbyt duży zbiór usterek jak na UI. Żeby tam jedna śrubka trafiła się, ale tu nic po myśli producenta nie widać, a śruby zaiste pokupione w markiecie.

 

A może tak od początku warto zacząć i określić najpierw rodzaj pojazdu. Następnie po dacie pierwszej rejestracji przenieść się do przepisów odnośnie pasów. Bo na razie:

Bo pytania zadawane na forum przypominają to : Czy dostanę pasek rozrządu do żółtego Seicento ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie to nikt się nie odniósł też do tego co ja napisałem. Czyli kogo uważa się za producenta pojazdu zgodnie z PoRD... :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paprock, link poprawiłe choć to już bez znaczenia :)

 

Przyjdę do domu to poszukam daty pierwszej rejestracji. Takie rozwiązanie, fotele bez pasów, najmniej mnie interesuje ale może się okazać że jest najbardziej zgodne z przepisami :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.