Skocz do zawartości

Quad a strach w oczach diagnostów


michalek206

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 59
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • michalek206

    14

  • danielg539

    11

  • JANUSZ60

    10

  • IVVO

    8

Diagnosta porównywał homologację i DR z jakimiś tam wytycznymi co do L7e i sapiąc niezadowolony stwierdził że papiery są ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z homologacji:

12.1. masa pojazdu (z nadwoziem) w stanie gotowości do jazdy: 357kg

12.2. masa p. bez obciążenia : 343 kg

14.1. max msa całkwita pojazdu 567kg

14.2 rozdział masy na poszczególne koła:

1:260kg 2.307kg

 

26. moc ciągła silnika 14,5 kw przy 6000

45. poziom hałasu: na postju 86 db przy 3000

podczas jazdy 80 db

 

46. toksyczność spalin: co: 6,29 g/km , CH: 0,26g/km , NOx:0,33 g/km

dla motocykli i trójkołowców co: 0,42% objęt.

 

50.Uwagi:

-rodzaj:pojazd samochdowy inny

-podrodzaj: czterokołowiec

-rok produkcji: 2013

-masa własna: 357kg

-dop. ładowność: 210kg

 

[ Dodano: 06-03-2015, 11:36 ]

Jak za dużo? 567-357=210 , i tyle ma wbite

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-dop. ładowność: 210kg

Jak to ma sie do tego zapisu:

10. Dopuszczalna ładowność określona przez producenta dla pojazdów trzy- i czterokołowych nie może przekraczać

w przypadku:

1) motoroweru trójkołowego – 300 kg;

2) pojazdu czterokołowego lekkiego – 200 kg;

3) motocykla trójkołowego:

a) do przewozu rzeczy – 1500 kg,

b) do przewozu osób – 300 kg;

4) pojazdu czterokołowego innego niż lekki:

a) do przewozu rzeczy – 1000 kg,

b) do przewozu osób – 200 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepisy dotyczące pojazdów samochodowych innych rozrzucone są po rozporządzeniach i dyrektywach. Czasem są one sprzeczne i wzajemnie się wykluczają. ( patrz ładowność). Już teraz wiesz dla czego diagności bardzo ale to bardzo niechętnie badają quady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze , no ja tego nie rozumiem bo wydaje mi się że jakiś URZĘDNIK PAŃSTWOWY wydał tą homologację i conajmniej kilka tysięcy urzytkowników tych quadów ma je zarejestrowane itp. Powtarzam , ten quad jest kupiony w Polskim salonie,zarejestrowany i ubezpieczony , ja chciałbym go przerejestrować no i nie mogę w czym jest problem? Czy prawo w Pl różni się w zależności od szerokości geograficznej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy prawo w Pl różni się w zależności od szerokości geograficznej?

Prawo, może i nie, ale jego interpretacja, na pewno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy prawo w Pl różni się w zależności od szerokości geograficznej?

Prawo nie, ale jego interpretacja bardzo ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy prawo w Pl różni się w zależności od szerokości geograficznej?

Prawo jest takie samo, ale jego interpretacje już są różne :(

Zresztą ta homologacja jest wydana ewidentnie pod przepisy aby pojazd jakoś został dopuszczony do ruchu a konstrukcyjnie ten czterokołowiec jest większy (moc, masy) niż zezwalają na to przepisy w wyniku czego temat jego dopuszczenia do ruchu jest nieco śliski, bo niby jak diagnosta ma sprawdzić jaką pojazd posiada moc, bo w homo jest 14,5 kW a instrukcja mówi o 22 kW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zresztą ta homologacja jest wydana ewidentnie pod przepisy

Dokładnie, i niech Nam w końcu Ktoś oficjalnie powie, że za dopuszczenie takich "bydlaków" odpowiada autor homo (również tych za flaszkę) a nie diagnosta ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak samo można by podchodzić do wszystkich motorowerów itp ale to quady są "czarnymi owcami" ;) tak czy siak przy weekendzie objedżę inne stacje,może znajdzie się ktoś normalny.Też rozumiem trochę wasze podejście i że gównianych spraw nikt się nie chce tykać,ale jeżeli wszystko jest w granicach prawa to powinno być respektowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to zawsze uważałem że diagnosta ma tylko sprawdzić według wytycznych czy pojazd jest sprawny i czy według tych samych wytycznych posiada wymagane elementy.Jeżeli tak to nie ma i nie powinno być jakiejś odpowiedzialności diagnosty.Bo i czemu niby? Jeżeli przyjeżdżam na przegląd sprawnym autem i po wyjeździe zakładam folię na szyby to jak diagnosta może mieć z tego powodu przykrości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak czy siak przy weekendzie objedżę inne stacje,może znajdzie się ktoś normalny

Czyli w weeckend będzie jeździł w okolicach Krakowa "krążownik" - bo tak nazywamy takich klientów

W twoim wypadku diagnosta może się "przyczepić" do P.2 i ładowności - i nie powineneś mieć do niego pretensji - polecam pojechać na SKP z wyciągiem homo

w ITS są dwa CFMOTO 14,5kW ale żaden nie ma takich parametrów F.1 F.2 i G co twoja "maszyna" i co dziwne ładowności jednego180 i drugiego 255kg

 

[ Dodano: 06-03-2015, 12:52 ]

b) do przewozu osób – 200 kg.

i jak to się ma do przepisów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to zawsze uważałem że diagnosta ma tylko sprawdzić według wytycznych czy pojazd jest sprawny i czy według tych samych wytycznych posiada wymagane elementy

Tak być powinno, tylko, że te wytyczne do sprawdzenia nie są do końca jasne :? Nasze przepisy quady traktują pobieżnie a po szczegóły odsyłają do dyrektyw WE, które to zawierają mnóstwo stron i posługują się terminologią nie sprecyzowana w naszych przepisach (np. rodzaje mas).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe tak, krążownik to chyba będzie moja nowa ksywa po tym weekendzie ;) Przynajmniej teraz wiem za co może się ktoś doczepić , a nie "jedź Pan do mietka bo on takie to robi" :D Zadzwoniłem przed chwilką do takiej większej stacji w mojej okolicy i Pan powiedział żebym przyjechał , ale jeżeli chodzi o quady to ma być 14,5kw i mam wziąść homologację bo na tym się opierają.Zobaczymy jutro,mam nadzieję że nie będę się z tym musiał wozić po całym małopolskim ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jak diagnosta może mieć z tego powodu przykrości?
oglądałem wiele programów telewizyjnych i słyszałem wiele osób. Jak zatrzyma policja - panie ja nie wiedziałem ,na przeglądzie przeszedł - tak właściciele pojazdów podchodzą do tematu i zrzucają winę na diagnostę ....................... :shock::shock:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli przyjeżdżam na przegląd sprawnym autem i po wyjeździe zakładam folię na szyby to jak diagnosta może mieć z tego powodu przykrości?

Wierz mi, że tak. Jak sprawa trafi do sądu, to wygrywa ten, kto ma lepszego adwokata a logika schodzi na plan dalszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehh bo to Polska , nie elegancja Francja ;/ Ten quad jest moim drugim , pierwszy był nielegal , natomiast tego chciałem do turystyki z żoną w pełni legalnego itp a tu takie kwiatki hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm tutaj bym się kłócił , oczywiście zależy o jakiej mówimy górce , ale moja żona jeździ na chinolu bashan 200 , jest troszkę porobiony , żeby był mocniejszy , ale śmiało mogę powiedzieć że jeśli chodzi o ulicę czy łatwe twarde odcinki to idzie lepiej niż cf moto ... nie żartuję! jeżdżę tym i tym i mam porównanie , bashan 200cc , cf-ka 500cc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.